GameWorld Blogs

Γράψτε τα άρθρα σας στα blogs και δείτε τα να δημοσιεύονται στην κεντρική σελίδα του GameWorld.gr, στην ενότητα Blogs, κάτω δεξιά. Κάθε κείμενό σας θα πρέπει να έχει μέγεθος κατ' ελάχιστο 2-3 παραγράφους και να αφορά προσωπική άποψη και όχι είδηση. Αν δεν δημοσιευθεί εντός 24 ωρών τότε στείλτε email στο info@gameworld.gr για δημοσίευση.

SURVIVAL HORROR GAMES: 3rd PERSON Ή 1st PERSON;

SURVIVAL HORROR GAMES: 3rd PERSON Ή 1st PERSON;

 

Ξεκίνησα να ασχολούμαι με τα Survival Horror από όταν είχε κυκλοφορήσει το Resident Evil στο  Sega Saturn και από τότε λάτρεψα το Genre, ειδικά με τα Silent Hill και το Forbidden Siren. Το gameplay των περισσότερων παιχνιδιών Survival Horror βασιζόταν στην χρήση της κάμερας με προοπτική 3ου προσώπου. Τα τελευταία χρόνια έχουμε δει αρκετούς τίτλους με θεματολογία survival horror αλλά σε προοπτική πρώτου προσώπου όπως το Amnesia: The Dark Descent, το Condemned: Criminal Origins, Alien: Isolation κλπ. Ο κάθε άνθρωπος  αντιδρά διαφορετικά με τα ερεθίσματα που προσφέρει ένα τέτοιο παιχνίδι, άλλοι δηλαδή τρομάζουν λιγότερο, άλλοι περισσότερο και κάποιους μπορεί να μην τους ακουμπάει αυτό που προσπαθεί να περάσει το παιχνίδι με την πλοκή του, αλλά η πλειοψηφία θεωρώ ότι επηρεάζεται από τέτοια παιχνίδια σε αρκετά μεγάλο βαθμό. Η χρήση της κάμερας, σε συνδυασμό με το οπτικοακουστικό κομμάτι, είναι που δίνει πνοή σε ένα παιχνίδι τρόμου και προσφέρει στον gamer μια εμπειρία με σκοπό να τον επηρεάσει. Και στις δύο περιπτώσεις κάμερας λοιπόν, παίζει ρόλο το πώς το εκάστοτε παιχνίδι χειρίζεται τον φόβο ανάλογα με το level design, τη μουσική και την ατμόσφαιρα που δημιουργείται.  Τι είναι όμως προτιμότερο, καλύτερο, για τέτοια παιχνίδια στην χρήση της κάμερας; Σε πρώτο πρόσωπο ή τρίτο; Ας δούμε τι προσφέρει η κάθε προοπτική σε ένα τέτοιο παιχνίδι.

b2ap3_thumbnail_rsz_00.jpg

Με την προοπτική πρώτου προσώπου έχουμε καλή εικόνα στο τι γίνεται μπροστά μας αλλά μόνο στο σημείο που δείχνει η κάμερα, δηλαδή το που και πως βλέπει ο χαρακτήρας. Αυτό μπορεί να δημιουργήσει, ανάλογα και με το που διαδραματίζεται το παιχνίδι, μια κλειστοφοβική και αγχωτική αίσθηση καθώς δεν έχουμε ιδέα του τι γίνεται πέρα από εκεί που βλέπει ο χαρακτήρας. Εδώ έρχεται και το ηχητικό κομμάτι. Αν το παιχνίδι έχει προσεγμένο τον ηχητικό τομέα τότε τόσο με τη μουσική αλλά και τους διάφορους ήχους, που μπορεί να ακούγονται στον χώρο που βρίσκεται ο παίκτης, βοηθάει στη δημιουργία επιβλητικής, αγχωτικής και ανατριχιαστικής ατμόσφαιρας. Εφόσον βλέπεις προς μια μόνο κατεύθυνση, ο παραμικρός ήχος σε κάνει να περιστρέφεις την κάμερα για να δεις από πού προήλθε, σε κάνει να νιώθεις φόβο για αυτό που δεν βλέπεις και αναρωτιέσαι τι είναι. Όπως είχε πει και ο H.P. Lovecraft "Το παλαιότερο και ισχυρότερο συναίσθημα της ανθρωπότητας είναι ο φόβος , και το παλαιότερο και ισχυρότερο είδος φόβου είναι ο φόβος για το άγνωστο"

Εδώ φτάνουμε στο γνωστό κομμάτι των jump scares. Λόγο της προοπτικής πρώτου προσώπου με την χρήση των jump scares έχουμε σαν αποτέλεσμα μια εύκολη αλλά άμεση τεχνική τρόμου. Πόσες και πόσες φορές έχουμε αναπηδήσει σε ταινίες με απότομες σκηνές;  Το ίδιο προσπαθούν να μεταφέρουν και στα παιχνίδια και αρκετές φορές το καταφέρνουν εξίσου καλά και σε αρκετές περιπτώσεις πολύ καλύτερα σε σχέση με τις ταινίες.

 

Η αμεσότητα που προσφέρει η προοπτική πρώτου προσώπου σε κάνει κυριολεκτικά να έρχεσαι face to face με τον τρόμο και επειδή εσύ χειρίζεσαι τον χαρακτήρα, ο τρόμος που προσφέρεται από ένα τέτοιο παιχνίδι σε επηρεάζει περισσότερο επειδή το ζεις ο ίδιος. Πλάσματα που μπορεί να πετάγονται μπροστά σου, χέρια να προσπαθούν να σε αρπάξουν, φρικαλέοι εχθροί να έρχονται καταπάνω σου κλπ  σε κάνουν να τινάζεσαι και μερικές φορές να βγάζεις επιφωνήματα. Τα jump scares ευδοκιμούν και είναι(όχι πάντα) πιο επιτυχημένα με την προοπτική σε πρώτο πρόσωπο. Όμως η υπερβολική και σε πολλά παιχνίδια συνεχόμενη χρήση τους επιδρά πολλές φορές αρνητικά και καταλήγει να είναι μια φτηνή λύση. Ο φόβος από κάτι τέτοιο τείνει να γίνεται σε κάποια παιχνίδια ρουτίνα και να ξεπερνιέται αρκετά γρήγορα, καθώς ο σκοπός τέτοιων σκηνών είναι απλά και μόνο να σε τρομάξουν, επιφανειακά και για λίγο. Κάτι άλλο που έρχεται με την κάμερα σε πρώτο πρόσωπο είναι ο απλοϊκός χειρισμός. Με χειρισμό όπως στα first person shooters, δηλαδή το κλασσικό  WASD + το ποντίκι ή σε κονσόλα με το αναλογικό των χειριστηρίων, έχουμε έναν απλό και άμεσο χειρισμό που βοηθάει στην εύκολη κατεύθυνση του χαρακτήρα, ειδικά όταν γίνεται κάτι μέσα στο παιχνίδι εν μέσω πανικού και κινδύνου που απαιτεί γρήγορες κινήσεις για να ξεφύγεις/κρυφτείς. Συνήθως όμως σε παιχνίδια με πρώτο πρόσωπο χάνεται η αίσθηση της εξερεύνησης. Η αίσθηση που σου δίνει το gameplay είναι συνήθως πιο γραμμική, πιο κατευθυνόμενη. Βέβαια αυτό είναι και ανάλογα το στυλ που έχει το κάθε παιχνίδι.

 b2ap3_thumbnail_rsz_resident_evil.jpg

Παίζοντας με προοπτική τρίτου προσώπου έχουμε σχεδόν άριστη εικόνα του τι συμβαίνει γύρω από τον χαρακτήρα μας. Βλέπουμε όταν κάτι πλησιάζει ή όταν κάτι εμφανίζεται και αυτό μπορεί αρκετές φορές να μην είναι το ίδιο απότομο με όταν παίζεις σε πρώτο πρόσωπο, αλλά δημιουργεί μια εξίσου αγχωτική αίσθηση καθώς αναγκάζεσαι είτε να αντιμετωπίσεις τον εχθρό είτε να τον αποφύγεις. Παίζει μεγάλο ρόλο σε παιχνίδια τρίτου προσώπου τόσο η μουσική αλλά και το level design για να δημιουργηθεί η ανάλογη ατμόσφαιρα σε αυτό που ζει ο χαρακτήρας του παιχνιδιού και ο παίκτης. Εδώ πιστεύω δημιουργείται και ένα δέσιμο του gamer με τον χαρακτήρα που ελέγχει. Ενώ με την προοπτική σε πρώτο πρόσωπο δεν έχουμε συνήθως εικόνα του πως είναι ο χαρακτήρας, πέρα από τα χέρια και ίσως από cutscenes αν υπάρχουν, με την προοπτική τρίτου προσώπου όχι μόνο βλέπουμε ολόκληρο τον χαρακτήρα αλλά πιστεύω ταυτιζόμαστε μαζί του. Μέσα από αυτά που περνάει και με το πώς αντιδρά σε αυτά που συμβαίνουν είναι πιο εύκολο να δεθείς μαζί του και να νιώσεις σε ένα βαθμό αυτό που περνάει και αυτός μέσα στο παιχνίδι. Θεωρώ ότι είναι πιο εύκολο να επηρεαστείς στο ψυχολογικό κομμάτι από τέτοια παιχνίδια λόγο της γενικότερης ατμόσφαιρας αλλά παίζει φυσικά ρόλο και η πλοκή. Χαρακτηριστικό τέτοιου παιχνιδιού είναι φυσικά τα περισσότερα Silent Hill, που κυριολεκτικά σε βυθίζουν μέσα στον κόσμο τους και σου δημιουργούν πολλά συναισθήματα και σκέψεις.                                                                        

Jump scares έχουμε δει και σε παιχνίδια με τρίτο πρόσωπο αλλά όχι στην έκταση που συναντάμε σε πρώτου προσώπου. Ποιος δεν θυμάται τα σκυλιά που μπούκαραν από τα παράθυρα και το ζόμπι στη ντουλάπα στο Resident Evil; Ή στο Silent Hill με το φτερωτό πλάσμα στην αρχή του παιχνιδιού;

Η προσεγμένη και σωστή χρήση τέτοιων σκηνών προσθέτει περισσότερο φόβο και αγωνία από το να γίνεται συνεχόμενα. Σε παιχνίδια λοιπόν τρίτου προσώπου δεν γίνεται συνέχεια, αλλά όταν γίνεται συνήθως σου αποτυπώνεται σαν εμπειρία. Στα τρίτου προσώπου παιχνίδια σημαντικό κομμάτι είναι η εξερεύνηση του κάθε μέρους που βρίσκεσαι και η οπτική από την κάμερα βοηθάει και ενισχύει αυτό το κομμάτι. Σε κάνει να έχεις μια καλύτερη αίσθηση του που βρίσκεσαι και του που πρέπει να πας. Το gameplay είναι πολύ σημαντικό με τέτοια κάμερα, καθώς πρέπει να είναι εύκολη η μετακίνηση και το interaction του χαρακτήρα, αλλά πολλές φορές έχουμε συναντήσει αρνητικά αποτελέσματα. Η στόχευση και η κίνηση του χαρακτήρα όταν υπάρχουν εμπόδια στα Resident Evil, η στόχευση εχθρών που είναι πεσμένοι στα Silent Hill, ή το γενικότερα προβληματικό gameplay στο Forbidden Siren. Αρκετές φορές εγώ και φίλοι μου που παίζαμε μαζί survival horror όπως τα Resident Evil, έχουμε φρίξει με τα κολλήματα που συμβαίνουν με τον χειρισμό. Σαφώς μπορούμε να αντιμετωπίσουμε προβλήματα και σε παιχνίδια με πρώτο πρόσωπο, αλλά συνήθως στα τρίτου προσώπου συναντάμε περισσότερες δυσκολίες στο χειρισμό.

Ο συνδυασμός και των δύο ειδών κάμερας ταυτόχρονα σε ένα παιχνίδι θεωρώ ότι μπορεί να προσφέρει μία ξεχωριστή εμπειρία. Δίνω ως παράδειγμα  το Silent Hill 4: The Room όπου γίνεται άψογα η χρήση της κάμερας. Ενώ ο πρωταγωνιστής Henry Townshend βρίσκεται στο δωμάτιο του, εκτός του φρικιαστικού κόσμου του Silent Hill, η κάμερα είναι σε πρώτο πρόσωπο. Όταν μεταφέρεται στο Otherworld η κάμερα μετατρέπεται στο κλασσικό τρίτο πρόσωπο της σειράς Silent Hill. Η εναλλαγή της κάμερας λοιπόν δίνει την αίσθηση ότι μεταφέρεσαι και βρίσκεσαι σε έναν εφιάλτη, ακριβώς όπως συμβαίνει στην πραγματικότητα, όπου τα όνειρα και τους εφιάλτες τα βλέπουμε συνήθως σε τρίτο πρόσωπο.

 b2ap3_thumbnail_rsz_4.png

Ποια είναι λοιπόν η καλύτερη οπτική κάμερας για ένα παιχνίδι τρόμου; Η δικιά μου απάντηση είναι και οι δύο. Είναι το πώς είναι φτιαγμένο το κάθε παιχνίδι και τι σου προσφέρει παίζοντας το, ανεξάρτητα από την κάμερα. Το gameplay, ο οπτικοακουστικός τομέας και φυσικά η πλοκή είναι που κάνουν ένα παιχνίδι ξεχωριστό. Η κάμερα είναι απλά ένα ‘’όπλο’’ που ο κάθε δημιουργός χρησιμοποιεί αναλόγως και προσφέρει ανάλογα αποτελέσματα και ερεθίσματα για τον gamer. Φτάνουμε δηλαδή στο τι αρέσει στον καθένα, τι γούστα έχει. Με την προοπτική πρώτου προσώπου έχουμε περισσότερο άμεσο τρόμο, ενώ στην προοπτική τρίτου προσώπου ευδοκιμεί ο ψυχολογικός τρόμος. Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε θετικά και αρνητικά με την χρήση της κάμερας αλλά αυτό θεωρώ ότι δεν θα έπρεπε να επηρεάζει το πώς βλέπουμε το survival horror genre, δεν θα πρέπει δηλαδή να υπάρχει διαχωρισμός στο αν είναι καλύτερο ή όχι ανάλογα με την κάμερα που χρησιμοποιείται. 

Ο φόβος είναι φόβος και το πως προκαλείται δεν θα πρέπει να μπαίνει σε διαχωρισμούς, αρκεί να γίνεται με πετυχημένο τρόπο.

 

Όσοι μπείτε στο κόπο να διαβάσετε το συγκεκριμένο κείμενο περιμένω τις απόψεις σας πάνω στο θέμα, ειδικά αν είστε fan των Survival Horror όπως εγώ!

 

Continue reading
Recent Comments
g.dfil
Εξαιρετικό blog . Κατανοητό και ουσιώδες.
Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2016 13:59
GeoRaragh
Εγώ αν και προτιμώ τα Third Person παιχνίδια , στα survival horror games μου αρέσει περισσότερο να παίζω με first person κάμερα γ... Read More
Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2016 15:24
Shikabane_Hime7
Ευχαριστώ για τα σχόλια παιδιά. Geo σίγουρα σε first person είναι πιο ατμοσφαιρικά διότι έρχεσαι face to face με ότι συναντάς. Αν ... Read More
Πέμπτη, 22 Σεπτεμβρίου 2016 17:36
525 Hits
7 Comments

SACRIFICE

SACRIFICE

SACRIFICE

Όταν έφτιαξα το λογαριασμό μου στο GameWorld το πρώτο πράγμα που έκανα μετά την επεξεργασία του προφίλ μου, ήταν να ψάξω το Deus Ex για να το βαθμολογήσω και να το βάλω στα αγαπημένα μου παιχνίδια. Το δεύτερο παιχνίδι που έψαξα ήταν το δεύτερο πιο αγαπημένο μου, το Sacrifice. Δυστυχώς δεν το βρήκα διότι δεν υπήρχε και ούτε υπάρχει review για αυτό. Έτσι μετά από καιρό αποφάσισα να γράψω αυτό το blog για να σας παρουσιάσω ένα παιχνίδι διαμάντι από το 2000, ένα παιχνίδι πρόγονο των RTS.

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2000 για Microsoft Windows από την εταιρεία Shiny Entertainment(δεν υπάρχει πλέον καθώς την αγόρασε άλλη εταιρία το 2007)  η οποία έχει βγάλει και τα Enter the Matrix και The Matrix: Path of Neo. Δημιουργήθηκε από πολύ λίγα άτομα, την περισσότερη δουλειά την έκαναν μόλις 4 άτομα! Το Sacrifice είναι real time strategy(RTS) και απαιτεί πολύ micromanagement κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Έχει single player και multiplayer.

Ας δούμε καταρχάς την πλοκή και το setup του παιχνιδιού. Στο παιχνίδι ελέγχεις τον μάγο Eldred τον οποίο συνοδεύει ένα imp κουκουβάγια, ο Zyzyx ο οποίος και δίνει συμβουλές κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. Στο intro του παιχνιδιού ο Eldred με τον Zyzyx βρίσκονται σε έναν κατεστραμμένο κόσμο από πόλεμο και καταφτάνουν καθυστερημένα σε ένα πεδίο μάχης, όπου όλοι είναι νεκροί εκτός από έναν επιζώντα, τον τυφλό προφήτη Mithras. Μαζί και οι τρεις συνεχίζουν το ταξίδι και ο Eldred αρχίζει να αναφέρει στον Mithras το στορυ του, τι συνέβη στον κόσμο που βρίσκονται και πως έφτασαν σε αυτήν την κατάσταση, στο τέλος δηλαδή του κόσμου. O κόσμος που διαδραματίζεται το παιχνίδι αποτελείται από 5 τεράστια planes που το καθένα από αυτά έχει δεκάδες νησιά τα οποία βρίσκονται … στον αέρα και από κάτω το Χάος! Συνδέονται μεταξύ τους από portals. Τo κάθε plane το εξουσιάζει και ένας θεός. Η Persephone θεά της Καλοσύνης και της Δικαιοσύνης, ο James θεός της Γης, ο Stratos θεός του Αέρα και του Χειμώνα, ο Pyro θεός της Φωτιάς και του Πολέμου και τέλος ο Charnel ο θεός του Πόνου και του Θανάτου! Το παιχνίδι ξεκινάει πριν τα γεγονότα που οδήγησαν στον πόλεμο και τη καταστροφή, τα οποία αφηγείται με voiceovers και cutscenes ανάμεσα στις αποστολές ο Eldred στον Mithras. O Eldred ήταν ένας πανίσχυρος αυτοκράτορας και μάγος, ο οποίος κατέφτασε σε αυτό τον κόσμο δραπετεύοντας από τον δικό του ο οποίος καταστρεφόταν, μέσω μιας πύλης μεταξύ των κόσμων την οποία ο ίδιος δημιούργησε. Ξεκινώντας από το μηδέν σε έναν κόσμο άγνωστο για αυτόν, προσφέρει τις υπηρεσίες του στους 5 θεούς οι οποίοι θέλουν vα εκμεταλλευτούν τη δύναμη του, ο καθένας για δικούς του σκοπούς. Έτσι ξεκινά λοιπόν το ταξίδι στο σύμπαν του  Sacrifice.b2ap3_thumbnail_eldred.png

 

b2ap3_thumbnail_sac.png

 

Ας δούμε τώρα το gameplay. Το παιχνίδι παίζεται με mouse + keyboard, είναι RTS με στοιχεία action, παίζεται σε προοπτική τρίτου προσώπου και την κάμερα μπορείτε να την στρέψετε και ζουμάρετε όπως θέλετε. Παρότι είναι strategy να ξέρετε ότι βασίζεται κυρίως στη μάχη και όχι σε resource gathering, μαζεύεις μόνο ψυχές για τις οποίες θα γράψω παρακάτω. Υπάρχουν τα εξής menus: Για mana που χρησιμοποιείτε για να κάνετε spells, να χτίσετε κτίρια (μόνο 2 τύποι υπάρχουν)  και summon πλάσματα, για το health του ήρωα, για τις ψυχές που έχετε στη κατοχή σας και που χρησιμοποιείτε για να κάνετε τα summons σας, το ρανταρ του χάρτη, toolbar με τα πλάσματα που έχετε στη κατοχή σας(δεν υπάρχει limit στο πόσα μπορείτε να φτιάξετε, αρκεί να έχετε αρκετές ψυχές) και το toolbar με τα spell και τα κτίρια.b2ap3_thumbnail_sac1111.png

Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι να κάνεις  desecrate το Altar του αντιπάλου, κάνοντας θυσία έναν πλάσμα σου(με ένα συγκεκριμένο spell) σε αυτό και σκοτώνοντας τον αντίπαλο μάγο κατά τη διάρκεια της θυσίας. Με τον ίδιο τρόπο χάνεις και εσύ και για να μη γίνει αυτό, πρέπει να διακόψεις την τελετή κάνοντας επίθεση στο σημείο, κάτι που μπορεί να κάνει και ο αντίπαλος για να σωθεί όταν του το κάνεις εσύ.b2ap3_thumbnail_sac2.png

 

 

Για να δημιουργήσεις πλάσματα χρειάζεσαι ψυχές τις οποίες βρίσκεις στα μέρη που επισκέπτεσαι από ήδη νεκρούς , ή σκοτώνοντας αντίπαλα πλάσματα ή ακόμα και αθώα NPC. Υπάρχουν δύο ειδών ψυχές, μπλε τις οποίες μπορείς να πάρεις κατευθείαν και κόκκινες που βγάζουν οι εχθροί τις οποίες πρέπει να κάνεις convert στο Altar σου χρησιμοποιώντας ένα ειδικό spell που καλεί κάτι σαν voodoo doctors, οι οποίοι παίρνουν τις ψυχές με τεράστιες σύριγγες και τις πάνε για  το convert. Το κάθε πλάσμα χρειάζεται διαφορετικό κόστος ψυχών για να το δημιουργήσεις. Τα αρχικά ας πούμε θέλουν μόλις 1 και μετά όσο ανεβαίνεις level αυξάνεται και το επίπεδο, το κόστος και η δύναμη των τεράτων που μπορείς να καλέσεις, φτάνοντας να φτιάχνεις πανίσχυρους δράκους και φοίνικες. Το ίδιο γίνεται και στα spells. Ξεκινάς με τα 3 βασικά, heal, boost στη ταχύτητα και το αρχικό offensive spell ανάλογα με το θεό που διαλέγεις Αργότερα μπορείς να μάθεις spells που ρίχνουν fireballs, ανεμοστρόβιλους, σεισμούς μέχρι και έναν τεράστιο Χάρο που σκοτώνει τα πάντα χωρίς διάκριση στο πεδίο της μάχης. Το mana γεμίζει πολύ αργά και για να το γεμίζετε γρηγορότερα πρέπει είτε να είστε κοντά στο Altar σας ή σε manaliths τα οποία χτίζεται πάνω σε mana fountains και στη συνέχεια δημιουργώντας κάτι πλάσματα που λέγονται manahoars σας το δίνουν όπου και αν είστε. Ο κάθε θεός έχει το δικό του theme σε τέρατα και spells πχ η Persephone  βασίζεται σε spells και τέρατα που κάνουν heal και regenerate, του Stratos έχουν σχέση με τον πάγο κλπ

Το αγαπημένο μου high level summon, το φρικιαστικό Hellmouth

b2ap3_thumbnail_292669-sacrifice-windows-screenshot-the-hellmouth-my-favorite-creature.png

Μπορεί να επιλέγεις όποιον θεό θες για να κάνεις αποστολές αλλά μέχρι ένα σημείο. Μετά από το level 5 μπορείς να διαλέξεις συγκεκριμένους θεούς ανάλογα με το τι συμμαχίες επέλεξες να υποστηρίζεις πιο πριν. Οι συμμαχίες βέβαια μπορεί ξαφνικά να αλλάξουν, ανάλογα με το τι συμβαίνει στο παιχνίδι και τι επιλογές κάνεις. Ο κάθε θεός έχει διαφορετικά spells και τέρατα και έτσι υπάρχει πληθώρα συνδυασμών για το τι οπλοστάσιο θα έχεις.   Τα τέρατα χωρίζονται σε 3 κατηγορίες, melee, ranged και flyers και το καθένα έχει αδυναμία στο άλλο πχ flyers>melee και ranged>flyers. Πολλά από τα τέρατα έχουν και αυτά abilities, κάποια από τα οποία τα χρησιμοποιούν από μόνα τους, ενώ άλλες ιδιότητες τις κάνετε εσείς οι ίδιοι από το menu τους.

Το παιχνίδι έχει απαιτητικό χειρισμό διότι πρέπει να κάνετε γρήγορες επιλογές σε τέρατα και spells πατώντας πολλά κουμπιά και το ποντίκι. Απαιτεί τεράστιο micromanagement τόσο στα units σας, στη δική σας κίνηση αλλά και στα spells. Το πόσο καλοί και γρήγοροι είστε σε αυτό σε συνδυασμό με διάφορες στρατηγικές, παίζει τεράστιο ρόλο στο αν θα τα καταφέρετε. Θέλει αρκετή ώρα και απαιτεί πολύ υπομονή για να το συνηθίσεις και να τα καταφέρεις.

Πάμε στα γραφικά. Αν το παίξει κάποιος τώρα θα του φανούν σίγουρα ξεπερασμένα, όμως εγώ είμαι της άποψης ότι δεν πρέπει να δίνουμε τόσο σημασία στα γραφικά, ειδικά σε παλιά παιχνίδια τα οποία είχαν graphic engines άλλης εποχής. Κυρίως αποτελούνται από πολύγωνα και έχει δοθεί αρκετή λεπτομέρεια στα περισσότερα σημεία. Τα γραφικά του Sacrifice λοιπόν είναι όμορφα, με υπέροχα χρώματα και πρωτότυπο σχεδιασμό στα τοπία και ειδικά στα πλάσματα και τους χαρακτήρες όπου πραγματικά είναι εξαιρετικοί και μοναδικοί σε σχεδιασμό. Τα εφε από τα spells είναι πολύ όμορφα και προσεγμένα με το κάθε ένα από αυτά να έχει διαφορετικό εφέ και διαφορετική επίδραση στο περιβάλλον, όταν πχ δημιουργείς ηφαίστειο, κοκκινίζει ο ουρανός, πετάγονται κοτρόνες που καταστρέφουν ότι ακουμπούν και πετάγονται φωτιές. Το παιχνίδι έχει πολύ αίμα και αν κάνεις overkills πετάγονται πίδακες από αίμα ενώ οι εχθροί γίνονται κομμάτια, πραγματικά απολαυστικό να το βλέπεις! Στα custcenes χρησιμοποιείται in-game engine. Πιστεύω ότι τα γραφικά του Sacrifice αφήνουν μία οπτική ευχαρίστηση διότι έχουν κάτι το ξεχωριστό.b2ap3_thumbnail_sac3.jpg

 

b2ap3_thumbnail_sac4.jpg

  video με gameplay του παιχνιδιού

 

Στο ακουστικό κομμάτι το παιχνίδι είναι απίστευτο! Το soundtrack του είναι επικό τόσο όταν γίνονται μάχες αλλά και τα μουσικά θέματα του κάθε θεού. Κάθε πίστα έχει και αυτή το δικό της θέμα. Οι ήχοι από τα spells και τα πλάσματα είναι εξαιρετικοί, από όταν τους δίνεις διαταγές και υπακούν μέχρι όταν επιτίθενται ή πεθαίνουν. Οι ήχοι που κάνουν τα τέρατα και αυτά που λένε θα σας μείνουν αξέχαστα! Πολλά από αυτά που λένε μου έχουν μείνει ως ατάκες. Πχ τα φρικιαστικά Hellmouths: THE END IS NIGH! -  WE HUNGER! – I AM DEATH INCARNATE! Το voice acting είναι ΜΥΘΙΚΟ! Καταρχάς στο παιχνίδι συμμετέχουν ο TIM CURRY ως Stratos, ο BRAD GARRETT ως James και η JENNIFER HALE(Baldur’s Gate, Mass Effect) σε πολλά voice over κυρίως θηλυκών χαρακτήρων. Ρεσιταλ ερμηνείας από όλους τους χαρακτήρες αλλά και τα NPC και τα πλάσματα. Προσεγμένο χιούμορ, επικές ατάκες, γενικότερα το voice acting είναι υψηλού επιπέδου. Ειδικά ο Tim Curry είναι απολαυστικός!

Δείγμα του soundtrack με το theme της Persephone!

Βίντεο από την αρχή του παιχνιδιού, στο 1:32 εμφανίζεται ο Stratos του οποίου την φωνή κάνει ο εκπληκτικός Tim Curry!

 

Φτάνουμε στο MULTIPLAYER τώρα. Αρχικά μπορούσες να παίξεις μόνο σε computer networks αλλά μετά από χρόνια με διάφορα patches που δημιουργήθηκαν και τα κατεβάζεις, έδωσαν την ικανότητα να μπορείς να παίξεις με Internet Protocol Suite(TCP/IP). Το multiplayer του αποτελείται από 4 modes και μπορούν να παίξουν μέχρι 4 παίκτες(είτε άνθρωποι είτε ΑΙ). Τα modes είναι τα εξής: SKIRMISH: Ακριβώς όπως στο single player, νικάς όταν κάνεις desecrate το Altar του αντιπάλου. DOMINATION: Νικητής είναι όποιος ελέγξει συγκεκριμένο αριθμό manaliths. SLAUGHTER: Νικάει όποιος κάνει τα περισσότερα kills. SOUL HARVEST: Όποιος μαζέψει τις περισσότερες ψυχές κερδίζει. Το multiplayer του είναι απίστευτα εθιστικό αλλά πολύ πολύ δύσκολο. Απαιτεί γρήγορες κινήσεις και αποφάσεις και τέλειο micro management.  Οι μάχες τελειώνουν μέσα σε 5 λεπτά αν αντιμετωπίζεις έμπειρους παίκτες, εγώ πχ έχω χάσει μέσα σε 2 λεπτά! Έχουν περάσει 15 χρόνια και το παιχνίδι έχει ακόμα live community που παίζουν online, ανταλλάζουν απόψεις για στρατηγικές και συζητούν γενικότερα για αυτό το κουλτουριάρικο αριστούργημα. Αν θέλετε να παίξετε online υπάρχουν παίκτες που μπορούν να σας κάνουν train για να το απολαύσετε καλύτερα και να είστε πιο ανταγωνιστικοί. Απαιτεί όμως πάρα πολύ χρόνο για να μάθετε να παίζετε online διότι έχει περισσότερες απαιτήσεις από το single player. Πρέπει να ξέρετε τι κάνει counter τι, στατιστικά πλασμάτων, στατιστικά των spells, συνδυασμούς τεράτων και combo  μεταξύ spells.

Multiplayer μάχη μεταξύ δύο έμπειρων παικτών, μακέλεμα!

 

link για τη wiki του παιχνιδιού για όσους ενδιαφερθούν για το παιχνίδι και για το multiplayer του και πληροφορίες για να παίξεις online: 

http://sacrifice-shiny.wikia.com/wiki/Sacrifice_Wiki

https://steamcommunity.com/app/38440/discussions/0/846942156037868207/

 

 

ΘΕΤΙΚΑ:

- Εθιστικό παιχνίδι όταν συνηθίσεις το gameplay

- Εθιστικό multiplayer

- Ανταγωνιστικό ΑΙ

- Πληθώρα πλασμάτων και spells

- Οπτικοακουστικός οργασμός με όμορφα γραφικά για την εποχή του, εκπληκτικό soundtrack και υψηλού επιπέδου voice acting. Tim Curry, τι να λέμε τώρα!  

- Πρωτότυπος, μοναδικός σχεδιασμός στα πλάσματα και στους χαρακτήρες.

- Εκπληκτικές μάχες χωρίς όριο σε στρατούς.

- Aνατρεπτικό σενάριο

- Ένα από τα δυσκολότερα final bosses εκείνης της gaming περιόδου. Δεν μπορώ να γράψω γιατί, διότι θέλω να είναι  -δυσάρεστη- έκπληξη για όσους το παίξουν! Τρελό snap αυτό που συμβαίνει όταν τον πολεμάς!

ΑΡΝΗΤΙΚΑ:

- Δύσκολο και απαιτητικό gameplay που απαιτεί πολύ χρόνο για να το συνηθίσεις.

- Εκνευριστικό το Imp(Zyzyx) που σε ακολουθεί καθώς σε ότι κάνεις μιλάει και ειδικά μέσα στη μάχη όταν πχ σου τελειώνει το mana ή όταν δεν έχεις ψυχές να κάνεις summons, αν πατάς για να κάνεις κάτι από αυτά θα σου λέει όποτε πατάς ότι δεν μπορείς: “You are low on mana” “You are low on health” κλπ Τα λέει συνέχεια μόλις προσπαθείς να κάνεις κάτι και γενικά μιλάει σε όποιο γεγονός γίνεται στη μάχη, απίστευτα εκνευριστικό και κουραστικό.         

- Η κάμερα πολλές φορές εμποδίζει στη εξέλιξη της μάχης καθώς γίνεται κυριολεκτικά χαμός και δεν μπορείς να βλέπεις τι γίνεται, μπερδεύοντας εχθρούς και συμμάχους πολλές φορές.

- Παρότι το voice acting είναι εξαιρετικό πολλές φορές η κίνηση των χειλιών των χαρακτήρων δεν συμβαδίζουν καθόλου όταν μιλούν.

- Περιορισμένες σωματικές κινήσεις στα μοντέλα των χαρακτήρων

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ

ΓΡΑΦΙΚΑ: 8,5

ΗΧΟΣ: 10

GAMEPLAY: 8

ΑΝΤΟΧΗ: 10

ΣΕΝΑΡΙΟ: 8,5

ΓΕΝΙΚΑ: 9

 

Το Sacrifice είναι ένα παιχνίδι που το λατρεύω και ακόμα και τώρα το παίζω που και που. 15 χρόνια μετά και υπάρχει ακόμα ζωντανό community και multiplayer! Έχει δημιουργήσει μία ισχυρή fanbase και θεωρείται από πολλούς ως ένα καλτ διαμάντι του gaming. Οι fans ζητούν από πέρσι να γίνει ένα remake διότι πιστεύουν(όπως και εγώ) ότι με ανανεωμένη μηχανή γραφικών και περισσότερο content και διορθώνοντας τα όποια αρνητικά είχε θα δημιουργηθεί ένα μυθικό game που θα αφήσει εποχή. Όσοι το έχετε παίξει και το θυμάστε θα χαρώ πολύ να δω τι πιστεύετε για το παιχνίδι. Όσοι δεν το ξέρετε, που πιστεύω θα είστε και οι περισσότεροι, αν αυτή η αναφορά και το review που έκανα σας κινήσουν το ενδιαφέρον τότε μην το σκέφτεστε και δώστε μια ευκαιρία σε αυτό το διαμάντι!

Το παιχνίδι στο Steam κοστίζει 9,99 ευρώ και έχει προφανώς ελάχιστες απαιτήσεις. Το έχω παίξει τόσο σε Vista32bit αλλά και σε 64bit με windows 7 που έχω τώρα χωρίς κανένα πρόβλημα.

Ευχαριστώ εκ των προτέρων σε όσους μπείτε στο κόπο να διαβάσετε το blog/review και αναμένω σχόλια από όσους ενδιαφερθούν!

 

 

Continue reading
Recent Comments
Blood Prince
Πολύ ωραίο και αναλυτικό το blog σου.
Τετάρτη, 03 Αυγούστου 2016 22:06
Shikabane_Hime7
Thanks!!! Ίσως είναι δύσκολο για πολλούς να παίζουν παλιά παιχνίδια αλλά πολλά αξίζουν παρά το πέρασμα του χρόνου. Το συγκεκριμένο... Read More
Πέμπτη, 04 Αυγούστου 2016 13:28
GeoRaragh
Πάρα πολύ καλό blog !
Παρασκευή, 05 Αυγούστου 2016 09:33
588 Hits
4 Comments