Steam Direct: Ο διάδοχος του Greenlight

Hot
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 ()
3
Steam Direct: Ο διάδοχος του Greenlight

Steam Direct: Ο διάδοχος του Greenlight

Εγκρίθηκαν χιλιάδες games.[UPDATE]

[Αρχική δημοσίευση: 1/9/12] Η ψηφιακή πλατφόρμα της Valve συνεχώς εξελίσσεται και εδώ και χρόνια αποτελεί και μια μεγάλη ευκαιρία για τους indie developers να παρουσιάσουν την δουλειά τους. 

Έχοντας στο μυαλό της αυτό, η Valve διέθεσε μια νέα υπηρεσία στην community, το Steam Greenlight μέσω του οποίου μπορείτε να υπερψηφίσετε ή να καταψηφίσετε κάποιους από τους μελλοντικούς τίτλους που θα φιλοξενεί το Steam. Το F.A.Q. της υπηρεσίας (συχνές ερωτήσεις) λύνει πολλές απορίες και μας δείχνει την γραμμή πάνω στην οποία θέλει να κινηθεί η εταιρία. Ο αριθμός των ψήφων που λαμβάνει ένα game δεν είναι υποχρεωτικά ο μόνος παράγοντας αποδοχής του, αλλά το γενικότερο ενδιαφέρον που παρουσιάζει η κοινότητα γι' αυτό παίζει επίσης πολύ σημαντικό ρόλο. Οπότε αν πραγματικά σας αρέσει ένα παιχνίδι, τα σχόλιά σας θα έχουν και αυτά βαρύτητα στην απόφαση της Valve.

Μέσω της υπηρεσίας οι developers ανεβάζουν τις δημιουργίες τους, είτε ως concepts είτε ως work-in-progress με κάποιο demo, αλλά και ως κανονικά, ολοκληρωμένα games. Η Valve μάλιστα παροτρύνει τους δημιουργούς να ανεβάσουν τα παιχνίδια τους όταν αυτοί νιώθουν πως είναι έτοιμοι, άσχετα από το στάδιο στο οποίο βρίσκεται η ανάπτυξή του. Ουδέν καλό αμιγές κακού σε αυτήν την περίπτωση όμως. Η δυνατότητα του οποιουδήποτε να δημοσιεύσει οτιδήποτε, έχει οδηγήσει στην εμφάνιση δεκάδων “troll games” στην πλατφόρμα. Χαρακτηριστικό δείγμα αυτού του φαινομένου είναι το post ενός χρήστη της υπηρεσίας που γράφει τα εξής: “Μέσα σε μόλις μία ώρα είδα δύο Mass Effect 3, πέντε Half-Life 3, το Left 4 Dead 3, το Command and Conquer 1, όλα τα Need For Speed και τα Total Annihilation, Condemned, IG12 και Monster Garrage. Όλα αυτά χωρίς να λάβω υπόψη μου προσβλητικά παιχνίδια για Αφρικανούς, Ινδιάνους, διάφορα φιλό/αντί-αμερικάνικα παιχνίδια και ένα game για την 11η Σεπτεμβρίου”.

Η Valve κρατάει (όσο το δυνατόν) καθαρή την υπηρεσία με την βοήθεια των χρηστών της μέσω των reports, κάνοντας ban χρήστες που ανεβάζουν τέτοιου είδους παιχνίδια. Μένει να δούμε τι θα γίνει στο μέλλον και τα μέτρα που θα λάβει η εταιρία για την πιο μόνιμη αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων, ώστε η υπηρεσία να διατελεί τον αρχικό της σκοπό: Να δίνει στο κοινό τα games που θέλει.

[UPDATE: 10/2/17 - Διακοπή του Greenlight και εισαγωγή του Steam Direct] Η Valve προχωράει σε αλλαγές που αφορούν την εισαγωγή games στο Steam από developers.

Το 2012 η Valve είχε ανακοινώσει το Steam Greenlight, μια υπηρεσία μέσω της οποίας μπορούσατε να ψηφίσετε ποια games θα εισαχθούν στο Steam. Σήμερα η εταιρεία ανακοίνωσε την επικείμενη διακοπή λειτουργίας του Greenlight, το οποίο θα αντικατασταθεί από το Steam Direct. Μέσω του Steam Direct, οι developers θα μπορούν να στείλουν απευθείας αίτηση στην Valve ώστε τα games τους να εισαχθούν στην ψηφιακή πλατφόρμα της εταιρείας.

Στην αίτηση θα χρειαστεί να επισυνάψουν αρχεία με όλες τις απαραίτητες πληροφορίες και στη συνέχεια η Valve θα εγκρίνει ή θα απορρίπτει την αίτηση των developers. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι τελευταίοι θα πρέπει να πληρώνουν ένα ποσό για κάθε game που θα εγκρίνεται. Το ύψος των χρημάτων που θα χρειαστεί να καταβάλουν, δεν έχει ακόμα αποφασιστεί. Η Valve βρίσκεται σε συζητήσεις με αρκετούς developers για το συγκεκριμένο θέμα.

[UPDATE 2: 2/6/17 - Ανακοινώθηκε το κόστος έκδοσης] Η Valve ανακοίνωσε ότι το κόστος έκδοσης για κάθε game που θα χρειαστεί να πληρώνουν οι developers για να εισαχθούν τα games τους στο Steam θα ανέρχεται σε μόλις 100 δολάρια.

Οι indie developers σίγουρα θα νιώθουν καθησυχασμένοι, καθώς η Valve τελικά κράτησε χαμηλά το ύψος της τιμής για την εισαγωγή ενός game στο Steam μέσω του Steam Direct. Αρχικά είχε ειπωθεί ότι το κόστος της αίτησης θα μπορούσε να φτάνει έως και τα 5.000 δολάρια, γεγονός που δημιούργησε αρνητικό κλίμα προς την Valve μιας και δεν είναι λίγες οι ανεξάρτητες εταιρείες ανάπτυξης που δεν θα μπορούσαν να πληρώσουν το σχετικό αντίτιμο για να δουν τα games τους στο Steam. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί ότι η Valve θα κρατάει τα 100 δολάρια, μόνο στην περίπτωση που ένα game δεν καταφέρει να ξεπεράσει αυτό το ποσό σε κέρδη.

Ο Alden Kroll της Valve, ανέφερε ότι στις εσωτερικές συζητήσεις που έγιναν για το Steam Direct, οι περισσότεροι είχαν αποφασίσει να θέσουν το αντίτιμο στα 500 δολάρια, παρόλα αυτά οι αντιδράσεις των developers και του community έπαιξαν καθοριστικό ρόλο ώστε τελικά το κόστος για κάθε game να βρίσκεται χαμηλά στα 100 δολάρια. Θυμίζουμε ότι στο Greenlight, οι developers πληρώνουν μια φορά 100 δολάρια, έχοντας την δυνατότητα να εισάγουν στην ψηφιακή πλατφόρμα της εταιρείας όσα games επιθυμούν.

[UPDATE 3: 7/6/17 - Ημερομηνία έναρξης του Direct] Η Valve ανακοίνωσε ότι η υπηρεσία Greenlight έπαψε να λειτουργεί, ενώ έδωσε στη δημοσιότητα και την ημερομηνία έναρξης του Direct.

Από σήμερα, το Steam σταμάτησε να δέχεται νέες αιτήσεις για το Greenlight, ενώ δεν υπάρχει πλέον δυνατότητα να ψηφίσετε τα ήδη υπάρχοντα games της υπηρεσίας. Τα περίπου 3.400 games που βρίσκονταν στο στάδιο του Greenlight, θα περάσουν από προσωπικό έλεγχο από την Valve και θα εγκριθούν χειροκίνητα. Όσα από αυτά δεν τα καταφέρουν να πάρουν το πράσινο φως, θα χρειαστεί να περάσουν από το Steam Direct, με τους developers να πρέπει να πληρώσουν το προανακοινωθέν αντίτιμο των 100 ευρώ για κάθε game.

Το Steam Direct θα ξεκινήσει επίσημα την λειτουργία του στις 13 Ιουνίου.

Διαβάστε για τα games που παίχτηκαν περισσότερο το 2016 μέσω του Steam και συζητήστε για την ψηφιακή πλατφόρμα της Valve στο σχετικό forum topic. Επίσης, γράψτε το Steam ID σας για να παίξετε online παρέα με τους συντάκτες και τους αναγνώστες του GameWorld.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 Divine Raiden (Level 26) 11/02/2017 02:38
Απο την μία δε θα μπαίνει οτι σαβούρα υπάρχει εκει έξω στο Steam απο την άλλη να χρειάζετα και να πληρώνει κάποιος για να το ανεβάσει χωρίς σίγουρο αποτέλεσμα...Εν τάξει οι μεγάλες εταιρίες κυριολεκτικά χ****αν αλλά μικρότερες δεν θα έχουν την δυνατότητα να προβούν σε κάποια αίτηση γιατί είτε δεν έχουν τα επιπλέον χρήματα ή θα προτιμήσουν να τα ρίξουν πάνω στο development του παιχνιδιού ή στην διαφήμιση του.Δεν ξέρω αν είναι καλή κίνηση.Ο χρόνος θα δείξει.
#2 +1 Kalliniki (Level 18) 02/06/2017 23:02
Περίμενα αστρονομικό ποσό, πάλι καλά που αποφασίσανε το αντίτιμο να είναι 100 ευρώ. Δεν είναι ούτε ακριβό αλλά ούτε φθηνό.
#3 +1 Professor_Severus_Snape (Level 28) 03/06/2017 00:24
Αν έθεταν ως προϋπόθεση ένα υψηλότερο ποσό, όλοι θα ήταν χαμένοι. Οι μικροί developers δε θα μπορούσαν να μπουν και η Valve θα ἐχανε μεγάλη πελατεία. Αρκεί να σκεφτούμε τις πωλήσεις που έχουν κάνει τα καλύτερα indies, κάποια εκ των οποίων έσκασαν από το πουθενά. Η φύρα θα υπάρξει κι αυτή, αλλά δε νομίζω να ενοχλεί πραγματικά κανέναν. Απλά την προσπερνάμε.
#4 ashbringer (Level 25) 03/06/2017 10:05
Έίναι πολύ καλό το ότι το κόστος για κάθε game κρατήθηκε χαμηλά.Τώρα θα μπορέσουν περισσότεροι developers να χρησιμοποιήσουν την συγκεκριμένη πλατφόρμα για να προωθήσουν τους τίτλους τους.
Notification