Μόνιμες Στήλες Αφιερώματα Η ιστορία του console gaming

Η ιστορία του console gaming

Friday, 13 Oct 2017  | in Αφιερώματα | Γράφτηκε από τον Ελένη Παρούτογλου   | (1 σχόλιο)
http://gameworld.gr/media/reviews/photos/original/54/76/96/consoles-47-1507892490.jpg
 

Η ιστορία του console gaming

Από τις τελείες σε φωτογραφικούς κόσμους. 

Κάθε βδομάδα στη στήλη Αφιερώματα αναδημοσιεύουμε τα κείμενα άρθρων σας που γράψατε στο Community/Blogs. Σήμερα δείτε το άρθρο της Ελένης Παρούτογλου με τίτλο ''Η ιστορία του console gaming''.

Βρισκόμαστε σε μια εποχή όπου το gaming έχει μπει για τα καλά στην καθημερινότητά μας. Οι περισσότεροι έχουμε μεγαλώσει με τις κονσόλες της Sony και της Microsoft, των δύο πλέον «αυτοκρατοριών» στον χώρο. Έχει όμως αναρωτηθεί ποτέ η γενιά της δεκαετίας του '90 και οι μεταγενέστεροι τι ήταν το gaming παλαιότερα; Αυτό θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε σήμερα, ώστε να θυμηθούν οι παλιοί και να μάθουν οι νέοι.

Είναι γνωστό πως ανάλογα με την ανάπτυξη του gaming και με τις καινοτομίες κάθε συστήματος, οι κονσόλες χωρίζονται σε «γενιές», ξεκινώντας από την πρώτη γενιά έως και σήμερα. Με τον όρο πρώτης γενιάς κονσόλες εννοούμε κυρίως την περίοδο 1972-1977, όπου έχουμε την γέννηση των video games και τις πρώτες κονσόλες. Η πρώτη οικιακή κονσόλα κατασκευάστηκε από τον Γερμανοαμερικάνο Ralph H. Baer και τους συνεργάτες του. Να σημειωθεί εδώ πως ο Baer τιμήθηκε με το National Medal of Technology το 2006 από τον πρώην πρόεδρο της Αμερικής.

Η ανάπτυξη της κονσόλας ξεκίνησε το 1966 και το πρωτότυπο σύστημα φανερώθηκε στην δημοσιότητα το 1968 με κωδικό όνομα Brown Box. Τελικά το project χρηματοδότησε η Magnavox, κυκλοφορώντας την κονσόλα με όνομα Magnavox Odyssey το 1972 στις Ηνωμένες Πολιτείες. Το Odyssey όμως δεν κατάφερε να ολοκληρώσει την εμπορική επιτυχία της πρωτοτυπίας του μέχρι που το arcade παιχνίδι της Atari "Pong" έγινε ένα από τα πιο δημοφιλή βιντεοπαιχνίδια.

1970-1980:
Τι να την κάνεις όμως την κονσόλα αν δεν έχεις με τι να παίξεις; Η αρχή της δεκαετίας του '70 δεν ήταν και η πιο πλούσια όσον αφορά την ποικιλία των video games. Οι περισσότεροι τίτλοι κατασκευάζονταν από φοιτητές και βασίζονταν κατά κανόνα πάνω σε mainframe computers, όπως το PLATO system, το Decus, αλλά και σε minicomputers της Hewlett-Packard (όπως το HP2000). Ποια ήταν όμως τα πρώτα παιχνίδια και πότε ακριβώς δημιουργήθηκαν; 

Παρακάτω σας παραθέτουμε με χρονολογική σειρά τις σημαντικότερες στιγμές της δεκαετίας του '70:
1971) Ο Don Daglow δημιούργησε το πρώτο computer baseball game στο DEC PDP-10. Το παιχνίδι σας έδινε την δυνατότητα να διαχειριστείτε τους αγώνες ξεχωριστά ή ακόμα και να παίξετε με τους ίδιους παίχτες και το ίδιο σύστημα για όλη την σεζόν. Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε το Star Trek, το οποίο θεωρείται ως το πιο εμπορικό παιχνίδι της δεκαετίας. Αρχικά κατασκευάστηκε σε έναν Sigma 7 minicomputer, αργότερα όμως μαθητές και φοιτητές το κάναν port και σε άλλες πλατφόρμες.
1972) Ο Gregory Yob δημιούργησε το Hunt the Wumpus για το PDP-10. Πρόκειται για ένα παιχνίδι «κρυφτού», το οποίο θεωρείται από πολλούς ως το πρώτο adventure game.
1974) Τα Maze War και Spasim δώσαν στον κόσμο μια πρώτη ιδέα για τα πρώτα multiplayer FPS. Λίγο αργότερα μέσα στο έτος κυκλοφόρησε το Airfight, αποτελώντας το πρώτο flight simulator, στο οποίο πάτησε πολύ αργότερα η Microsoft για να δημιουργήσει το Microsoft Flight Simulator.
1975) Ο Daglow έγραψε το πρώτο RPG στο PDP-10. Το παιχνίδι είχε το όνομα Dungeon και ήταν ο πρώτος τίτλος στον οποίο μπορούσες να διακρίνεις τις διαφορές στο σκοτάδι και στο φως, οι οποίες μάλιστα επηρεάζαν και τα γραφικά. Λέγεται πάντως πως μαζί με το Dungeon δημιουργήθηκε και το Dungeons & Dragons, οπότε οι απόψεις για το ποιο είναι το πρώτο RPG διίστανται ακόμα και σήμερα.
1976) Κυκλοφόρησε το RPG Telengard, εμπνευσμένο σε πολλά στοιχεία από το Dungeons & Dragons.
1977) Ο Kelton Flinn με τον John Taylor δημιουργούν την πρώτη έκδοση του Air, ένα air combat game το οποίο άνοιξε τον δρόμο για το πρώτο graphical online multiplayer game, Air Warrior. Ο Flinn και ο Taylor αργότερα ίδρυσαν την Kesmai, την πρώτη εταιρεία αφιερωμένη αποκλειστικά στο online gaming, η οποία σήμερα ανήκει στην Electronic Arts. Προς το τέλος του 1977 κυκλοφόρησε ένα ακόμα RPG, το Zork, το οποίο σε αντίθεση με τα υπόλοιπα RPG, κυκλοφόρησε στους νέους (τότε) προσωπικούς υπολογιστές. Οι δημιουργοί του ίδρυσαν την Infocom το 1979, που εν τέλει εξαγοράστηκε από την Activision.
1978) Κυκλοφόρησε το πρώτο MUD game με τίτλο Multi-User Dungeon, ένα real-time multiplayer που συνδύαζε στοιχεία RPG με hack n’ slash και PvP, ανοίγοντας τον δρόμο για την ανάπτυξη των MMORPG.

Δεύτερη γενιά
Προς το τέλος της δεκαετίας του '70  και συγκεκριμένα το 1976, όταν ακόμα οι πρώτες κονσόλες κυριαρχούσαν στην αγορά, την εμφάνισή τους έκαναν δύο νέα συστήματα, τα Fairchild Channel F και το 1292 Advanced Programmable Video System, τα οποία σηματοδότησαν την αρχή της δεύτερης γενιάς.

Στην αρχή αυτής της περιόδου παρατηρείται ένα μεγάλο ενδιαφέρον από αρκετές νέες εταιρείες να μπούνε στην αγορά, ενώ τα δυνατότερα συστήματα της γενιάς αυτής ήταν το Atari 2600, το Intellivision, καθώς και το Odyssey 2. Όπως είχαμε αναφέρει, στις κονσόλες της πρώτης γενιάς, όπως το Magnavox Odyssey, τα συστήματα χρησιμοποιούσαν ειδικές υποδοχές για τα παιχνίδια τους και έτσι οι κατασκευαστές ένιωσαν την ανάγκη να αντικαταστήσουν αύτη την μέθοδο. Με την κυκλοφορία των κονσολών Pong χρησιμοποιήθηκαν τα πρώτα microchips των οποίων η λεγόμενη Logic Gate δεν επέτρεπε την προσθήκη περισσοτέρων παιχνιδιών πάνω στην κονσόλα. Στα μέσα του 1970 τα cartridges επέστρεψαν με την μετακίνηση της τεχνολογίας στις κονσόλες βασισμένες στην CPU. Με τα games πλέον να συνθέτονται από κώδικες μέσω μικροεπεξεργαστών τα οποία ήταν μέσα σε ειδικές πλαστικές θήκες οι οποίες συνδέονταν στις αντίστοιχες υποδοχές της κονσόλας. Οι κονσόλες διάβαζαν το περιεχόμενο των cartridges και έτρεχαν το πρόγραμμα που ήταν αποθηκευμένο μέσα.

Γεγονότα της δεύτερης γενιάς:
- Η πρώτη κονσόλα βασισμένη σε CPU ήταν το Fairchild VES, το οποίο κυκλοφόρησε το 1976 από την Fairchild Semiconductor και έναν χρόνο αργότερα μετονομάστηκε σε Fairchild Channel F εξαιτίας της κυκλοφορίας του Video Computer System (VCS) από την Atari.
- Το 1977 το VCS μετονομάστηκε με τη σειρά του σε Atari 2600, το οποίο έγινε σύντομα η πιο διάσημη κονσόλα και έθεσε τις βάσεις για τα μελλοντικά σχέδια των υπόλοιπων εταιρειών.
- Το 1978 η Magnavox κυκλοφόρησε το Odyssey 2 στις ΗΠΑ και τον Καναδά. Την ίδια περίοδο η Philips Electronics κυκλοφόρησε την ίδια κονσόλα στην Ευρώπη με το όνομα Philips G7000. Αν και το Odyssey 2 δεν κατάφερε ποτέ να φτάσει σε πωλήσεις τις κονσόλες της Atari, σημείωσε εκατομμύρια πωλήσεις μέχρι την κρίση του 1983.
- Το 1979 δημιουργήθηκε από πρώην προγραμματιστές της Atari η Activision, ο πρώτος third-partydeveloper που ξεκίνησε να φτιάχνει games για λογαριασμό άλλων εταιρειών.
- Το 1980 ήταν η πρώτη φορά που κινδύνευσε η κυριαρχία της Atari. Ο λόγος ήταν η κυκλοφορία του Intellivision από την Mattel. Αν και χρονολογικά απείχε πολύ από την εποχή των 16-bit (η οποία ήρθε το 1987), το Intellivision χρησιμοποιούσε έναν επεξεργαστή με 10-bit instruction set, το οποίο απέδιδε μεγαλύτερες ταχύτητες και 16-bit processor register. Μέσα από μια σειρά διαφημίσεων, το Intellivision απέδειξε την υπεροχή του ενάντια στο Atari 2600 και το πλησίασε πολύ κοντά σε πωλήσεις. Η Atari ωστόσο κατάφερε να μείνει στην κορυφή.
- Το 1982 κυκλοφορήσαν τέσσερις νέες κονσόλες: το Arcadia 2001, το ColecoVision, το Vectrex, καθώς και το Atari 5200, με ισχυρότερες τις δύο πρώτες. Εκείνη την περίοδο γίνονται και τα πρώτα ports διάφορων arcade games, με πιο γνωστά ακόμα και σήμερα το Space Invaders στο Atari 2600 και το Donkey Kong στο ColecoVision.

Μέχρι το 1982 τα καταστήματα είχαν γεμίσει με κονσόλες και με μια τεράστια γκάμα τίτλων που συνεχώς αυξάνονταν. Οι περισσότεροι τίτλοι όμως δεν προσέφεραν στον κόσμο αυτό που ήθελε και παράλληλα με την εμφάνιση νέων publishers που ήθελαν να ξεπεράσουν την Activision, οδήγησαν στην λεγόμενη «κρίση του 1983». Το gaming απειλήθηκε πολύ σοβαρά εκείνη την εποχή και το 1984 οι τίτλοι που κυκλοφόρησαν ήταν απειροελάχιστοι.                           

Οι πρώτες φορητές κονσόλες:
- Η πρώτη φορητή κονσόλα ήταν το Microvision της Smith Engineering, η οποία κυκλοφόρησε το 1979. Σχεδιασμένο με μια μικρή και εύθραυστη LCD οθόνη, καθώς και μια πολύ μικρή επιλογή παιχνιδιών, σταμάτησε την κυκλοφορία του δύο χρόνια αργότερα.
- Το 1984 στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε το Epoch Game Pocket Computer, το οποίο όμως λόγω της κρίσης δεν κατάφερε να επιβιώσει για πολύ.
- Η Nintendo με το Game & Watch είχε καλύτερη τύχη από τις άλλες φορητές κονσόλες. Βοήθησε αρκετά στην διάδοση των φορητών και κατάφερε να αντέξει μέχρι το 1991. Πολλά από τα games του επανακυκλοφόρησαν μετέπειτα για τις επόμενες φορητές κονσόλες της εταιρείας, με γνωστότερα μέχρι και σήμερα τα Mario Bros, Donkey Kong, Pac-Man, Asteroids και Space Invaders.

Η
 τρίτη γενιά ξεκίνησε τον Ιούλιο του 1983. Η αρχή έγινε με την κυκλοφορία δύο κονσολών, του Sega SG-1000, καθώς και του γνωστού σε όλους Nintendo Entertainment System (NES). Αξίζει να αναφερθεί πως το NES αρχικά είχε την ονομασία "Nintendo Family Computer", ενώ παρέμεινε ως η κονσόλα με τις περισσότερες πωλήσεις μέχρι την κυκλοφορία του PlayStation. Αυτό που διαχωρίζει την τρίτη γενιά από τις προηγούμενες είναι κυρίως η μεγαλύτερη συμμετοχή της Ιαπωνίας στο χώρο. Σε μια περίοδο όπου στην Αμερική το gaming υπέφερε από την κρίση, η Ιαπωνία βρήκε τον τρόπο να κυριαρχήσει. Βοήθησε, μάλιστα, και στην αντιμετώπιση της κρίσης του ’83, η οποία θυμίζουμε πως προκλήθηκε μετά από ασταμάτητες κυκλοφορίες κονσολών και παιχνιδιών «μηδενικής ποιότητας». Το τέλος της τρίτης γενιάς ήρθε ουσιαστικά με την εμφάνιση των 16-bit το 1987, όμως η επιτυχία του NES την κράτησε «ζωντανή» μέχρι το 1995.

Χαρακτηριστικά της τρίτης γενιάς:
- Το 1983 κυκλοφόρησε το Family Computer (Famicom), το οποίο έγινε ιδιαίτερα γνωστό στην Ιαπωνία, ξεπερνώντας σε πωλήσεις όλες τις υπόλοιπες κονσόλες. Σε Αμερική, Ευρώπη και Αυστραλία έγινε γνωστό ως Nintendo Entertainment System (NES), γνωρίζοντας τελικά παγκόσμια επιτυχία, με πολλούς να το θεωρούν ως την καλύτερη κονσόλα όλων των εποχών ακόμα και σήμερα. Δεν είναι τυχαίος άλλωστε ο αριθμός των πωλήσεών του, που αγγίζει τις 62 εκατομμύρια πωλήσεις.
- Το 1985 η Sega κυκλοφόρησε το Master System, το οποίο κυριάρχησε κυρίως σε Ευρώπη και Βραζιλία, περιοχές που το NES δεν κατάφερε να «χτυπήσει» δυναμικά, καθιστώντας το ως τον μεγαλύτερο ανταγωνιστή του για την εποχή εκείνη. Τα δυναμικότερα χαρακτηριστικά της κονσόλας ήταν η μεγαλύτερη παλέττα χρωμάτων, περισσότερη μνήμη, καθώς και ψεύδο-3D εφέ και stereoscopic 3D. Οι επιδόσεις του μπορεί να ξεπερνούσαν τότε το NES, δεν ίσχυσε όμως το ίδιο και για τις πωλήσεις, που λίγο πολύ φτάνουν τα 13 εκατομμύρια.
- Το 1987 κυκλοφόρησε το Atari 7800 στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Sharp X68000 στην Ιαπωνία αντίστοιχα, καταφέρνοντας να σταθούν εμπόδια στην ραγδαία εξάπλωση του NES και του Master System, με το πρώτο να σημειώνει σχεδόν 4 εκατομμύρια πωλήσεις.
- Προς τα τέλη της τρίτης γενιάς και συγκεκριμένα το 1989, η Nintendo κυκλοφόρησε το Game Boy, μια ασπρόμαυρη φορητή κονσόλα,που σίγουρα δεν χρειάζεται συστάσεις, ούτε καν στα παιδιά της εποχής μας. Καταφέρνοντας να κρατήσει την πρωτιά στον τομέα των φορητών μέχρι και σήμερα μας έχει χαρίσει αναμφισβήτητα υψηλής ποιότητας τίτλους και μας έχει καθηλώσει για ατελείωτες ώρες. Αξίζει να αναφέρουμε όμως πως μέχρι την κυκλοφορία του Game Boy Color το 1998, όλες οι προηγούμενες εκδόσεις του Game Boy ήταν backwards combatible.Το διάστημα αυτό συναντάμε μερικά από τα καλύτερα franchises όλων των εποχών, τα οποία ήταν ιαπωνικής προέλευσης. Ενδεικτικά σας παραθέτω μερικά: Super Mario Bros., Final Fantasy, The Legend of Zelda, Dragon Quest, Metroid, Mega Man, Metal Gear, Castlevania, Ninja Gaiden, Megami Tensei και Phantasy Star. Κατά την τρίτη γενιά κονσολών, η χώρα του ανατέλλοντος ηλίου ήταν πρωτοπόρος στη δημιουργία νέων RPG, κάτι που μέχρι σήμερα και ειδικά στο genre των JRPG, αποτελεί σήμα-κατατεθέν της.

Η τέταρτη γενιά κονσολών χαρακτηρίζεται ως "η εποχή των 16-bit". Μπορεί να έγινε ιδιαιτέρως γνωστή λόγω του SuperNES της Nintendo και του Mega Drive της Sega, ωστόσο έχει τις ρίζες της από τις 30 Οκτωβρίου του 1987. Τότε είχαμε την πρώτη κυκλοφορία 16-bitης κονσόλας και συγκεκριμένα του PC Engine από την Nippon Electric Company (NEC).

Αν και η NEC ήταν η εταιρία που σηματοδότησε την αρχή της τέταρτης γενιάς, η εποχή αυτή συγκεντρώνει το ενδιαφέρον της στη διαμάχη της Nintendo με την Sega. Μετά την επιτυχία που γνώρισε η Nintendo με το NES και η Sega με το Master System, ήταν πλέον καιρός η μάχη ανάμεσά τους να φουντώσει και να πάρει άλλη διάσταση. Με την τεχνολογία συνεχώς να εξελίσσεται, οι δύο εταιρίες κυκλοφόρησαν τα νέα τους συστήματα, τα οποία είναι γνωστά ακόμα και στους πιο "άσχετους" του είδους. Ο λόγος για το Super Nintendo Entertainment System (SNES) από την Nintendo και το Mega Drive από την Sega. Η Nintendo όμως κατάφερε να επικρατήσει για άλλη μια φορά ενάντια στην Sega, κατακτώντας το μεγαλύτερο μέρος της παγκόσμιας αγοράς. Δεν είναι τυχαίο πως οι δύο αυτές κονσόλες θεωρούνται από τις καλύτερες για πολλούς. Οι αριθμοί των πωλήσεων εξάλλου μιλούν από μόνοι τους: 49 εκατομμύρια πωλήσεις για το SNES και περίπου 40 εκατομμύρια πωλήσεις για το Mega Drive μέχρι σήμερα!
Η μάχη μεταξύ των δύο δεν παρέμεινε στις κονσόλες. Στον τομέα των video games, η Sega λανσάρισε το Sonic the Hedgehog για να αντιμετωπίσει την σειρά Mario της Nintendo. Περισσότερους τίτλους που κυριάρχησαν στην αγορά θα δούμε παρακάτω. Αξίζει να αναφέρουμε και την προσπάθεια της SNK να ανταγωνιστεί τις τρέχουσες κονσόλες κυκλοφορώντας το Neo Geo, το οποίο είναι η μόνη προσπάθεια "τρίτης εταιρίας" εκείνη την εποχή, που μπορεί να χαρακτηριστεί ως επιτυχής.

Χαρακτηριστικά της τέταρτης γενιάς:
- Η κονσόλα PC Engine ήταν το αποτέλεσμα της συνεργασίας NEC και Hudson Soft. Κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία στις 30 Οκτωβρίου 1987 και τον Αύγουστο του 1989 στην Αμερική με το όνομα TurboGrafx-16. Στην Ιαπωνία γνώρισε ιδιαίτερη επιτυχία κύριως λόγω της κυκλοφορίας τίτλων σε CD. Στην Αμερική ωστόσο δεν έκανε ιδιαίτερη εντύπωση, σταματώντας την παραγωγή της το 1994.
- Το Mega Drive της Sega κυκλοφόρησε στην Ιαπωνία στις 29 Οκτωβρίου 1988. Η Αμερική το είδε στα ράφια των καταστημάτων της στις 14 Αυγούστου 1989 με το όνομα Sega Genesis, ενώ σε Ευρώπη και Αυστραλία έφτασε στις 30 Νοεμβρίου 1990. Η Sega είχε ένα πολύ δύσκολο έργο μπροστά της, καθώς από την προηγούμενη κιόλας γενιά είχε ξεκινήσει μια κόντρα ανάμεσα σε αυτήν και την Nintendo. Με την κυκλοφορία του Sonic the Hedgehog κατάφερε να καλύψει το κενό που είχε με το SNES, ενώ εμφανίστηκαν αρκετές διαφημίσεις και μότο, όπως το "Genesis does what Nintendon’t". Την ίδια περίοδο η Sega είδε το πορτοφόλι της να γεμίζει λόγω της κυκλοφορίας του Mortal Kombat. Το τελευταίο έγινε port και στο SNES και στο Mega Drive, ξεχώρισε όμως στην κονσόλα της Sega, φέρνοντας στη συνέχεια το Mortal Kombat II, το οποίο αντίθετα έδωσε ξανά το προβάδισμα στην Nintendo. Αυτός το αποτέλεσμα μαζί με την κυκλοφορία του Street Fighter 2 Special Champion Edition έκαναν την Sega να σχεδιάσει έναν μοχλό με έξι κουμπιά, έναντι των τριών που χρησιμοποιούνταν εκείνη την εποχή.Παρά την επιτυχία της Sega στην Δύση, η Ανατολή έκρινε τελικά το αποτέλεσμα, παρ'όλα αυτά το Mega Drive δεν έγινε ποτέ γνωστό στην Ιαπωνία. Αυτός ήταν και ο λόγος που η Sega αποφάσισε να το αποσύρει από εκεί, προσπαθώντας να συγκεντρωθεί στον σχεδιασμό του Sega Saturn.
- Η κονσόλα που κυριάρχισε στην τέταρτης γενιάς ήταν το Super Nintendo Entertainment System (SNES). Στην Ιαπωνία κυκλοφόρησε ως Super Famicom (το NES στην Ιαπωνία ονομαζόταν Famicom) στις 21 Νοεμβρίου 1990, πουλώντας 300.000 μονάδες τις πρώτες ώρες διάθεσης. Το σύστημα κυκλοφόρησε στην Βόρεια Αμερική στις 23 Αυγούστου 1991 και τον Απρίλιο του 1992 σε Ευρώπη και Αυστραλία. Παρά την διαμάχη του SNES με το Mega Drive, το πρώτο κατάφερε να συγκεντρώσει περισσότερες πωλήσεις και να μείνει διάσημο ακόμα και στην γενιά των 32-bit που ακολούθησε.
- Το 1990 κυκλοφόρησε το Neo Geo από την SNK,η οποία προσέφερε δυνατότερα γραφικά και ήχο από το SNES και το Mega Drive.

Η τέταρτη γενιά κονσολών ήταν επίσης η εποχή όπου η αγορά της Ευρώπης εισήγαγε Αμερικάνικες εκδόσεις παιχνιδιών -κυρίως RPG- καθώς η αγορά της Ευρώπης έπρεπε να μεταφράζει το εκάστοτε παιχνίδι σε πολλές γλώσσες, κάτι που κόστιζε πολλά λεφτά. Μερικά από τα γνωστότερα games που έφτασαν από την Αμερική στην Ευρώπη ήταν τα: Final Fantasy IV, Final Fantasy VI, Secret of Mana, Street Fighter II, Chrono Trigger και Super Mario RPG. 

Φορητά συστήματα:
- Η πρώτη φορητή κονσόλα που κυκλοφόρησε στα πλαίσια της τέταρτης γενιάς ήταν το Game Boy (21 Απριλίου 1989). Έχοντας τρομερή επιτυχία με games όπως το Tetris, το Kirby αλλά και με την σειρά Pokemon, ο ''4θρύλος'' του δημοφιλούς φορητού της Nintendo διήρκησε μέχρι το 2008 έχοντας σημειώσει 118 εκατομμύρια πωλήσεις. Ειδικά για το Pokemon ότι και να πούμε είναι λίγο. Η σειρά είχε δημιουργήσει τέτοιο πανικό, ώστε κατάφερε σύμφωνα με τα στοιχεία του Wikipedia να πουλήσει 220 εκατομμύρια αντίτυπα, καθιστώντας το δημοφιλές RPG ως το τρίτο franchise με τις περισσότερες πωλήσεις μέχρι σήμερα.
- Το Atari Lynx ήταν άλλη μια φορητή κονσόλα της εποχής η οποία λόγω της μικρής διάρκειας ζωής, σε συνεργασία με την υψηλή της τιμή και τα παιχνίδια “χαμηλής” ποιότητας, σημείωσε μόλις 500.000 πωλήσεις.
- Η Sega μπήκε στον χώρο των φορητών των Οκτώβριο του 1990 λανσάροντας το Game Gear. Υστερώντας σε ανάλυση από το Game Boy (αν και με περισσότερα χρώματα) ,η επίσης χαμηλή διάρκεια ζωής του και το “άσχημο” design του δεν επέφεραν στην Sega αυτό που ζητούσε,ωστόσο κατάφερε να πουλήσει 11 εκατομμύρια συστήματα. Τελικά όμως αποσύρθηκε το 1997, έναν χρόνο πριν η Nintendo παρουσιάσει τα πρώτα δείγματα του Game Boy Color.
- Άλλες φορητές κονσόλες που εμφανίστηκαν ήταν το TurboExpress από την NEC το 1990 (1.5 εκατομμύρια πωλήσεις) και το Game Boy Pocket, το οποίο εμφανίστηκε το 1996 (δύο χρόνια πριν την κυκλοφορία του Color).

Η πέμπτη γενιά αναφέρεται πολλές φορές ως η "εποχή των 32-bit", ενώ μετά την κυκλοφορία του Nintendo 64 μεταφέρεται πλέον στα 64-bit ή αν προτιμάτε στην "3D εποχή", καθότι τα τρισδιάστατα games άρχισαν να μπαίνουν για τα καλά στη ζωή μας, τόσο στις κονσόλες όσο και στα PC. Η περίοδος αυτή διήρκησε από το 1993 μέχρι το 2001 και "κατακτήθηκε" από τρεις κονσόλες: το PlayStation από την Sony (1994), το Sega Saturn (1994) και το Nintendo 64 (1996). Άλλες κονσόλες της εποχής ήταν τα 3DO, Atari Jaguar, Amiga CD32, PC-FX, FM Towns Marty και το Sega 32X.

Αξίζει να σημειώσουμε πως οι κονσόλες αυτές δεν είχαν να ζηλέψουν τίποτα από τις τρεις "μεγάλες", όμως η εμπορική επιτυχία των τελευταίων δεν τους έδωσε περιθώρια. Στην εποχή αυτή συναντάμε και τρεις νέες εκδόσεις του Game Boy. Το Game Boy Light, Game Boy Pocket και το Game Boy Color. Στην πέμπτη γενιά  χάνεται η αξία των κονσολών ανάλογα με τα bit που έχουν,διοτι μέχρι στιγμής τα περισσότερα bit έδιναν στην κονσόλα περισσότερη δύναμη, πλέον όμως η επίδοσή της αρχίζει να εξαρτάται και από άλλους παράγοντες (clock speed, bandwidth κ.α). Τέλος, στη διάρκεια αυτής της περιόδου ξεκίνησαν και τα πρώτα emulations, αφού πλέον οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές ήταν αρκετά ισχυροί ώστε να τρέξουν κονσόλες 8 και 16-bit που ανήκαν στις προηγούμενες γενιές, ενώ το Internet έδωσε την δυνατότητα να μπορούμε να κατεβάσουμε games σε μορφή αρχείου ώστε να τα χρησιμοποιούμε όποτε θέλουμε.

Μεταφορά σε 3D
Όπως προανάφερα προηγουμένος η συγκεκριμένη γενιά ονομάστηκε και ως "η εποχή του 3D". Ενώ υπήρχαν ήδη games που χρησιμοποιούσαν τρεις διαστάσεις όπως το Virtua Racing και το Star Fox, οι υπόλοιποι προγραμματιστές άρχισαν με την σειρά τους να μεταφέρουν τους 2D και τους ψεύδο-3D τίτλους σε 3D. Μερικά αξιόλογα παραδείγματα των πρώτων 3D παιχνιδιών είναι το Super Mario 64 στο Nintendo 64, το Crash Bandicoot στο PlayStation και το Tomb Raider στο Sega Saturn. 
Χαρακτηριστικά της πέμπτης γενιάς
- Το 3DO κυκλοφόρησε από την Panasonic το 1993 και παρά την μεγάλη τιμή του, κατάφερε να σημειώσει 2 εκατομμύρια πωλήσεις.
- Το Amiga CD32 εμφανίστηκε στην αγορά προς το τέλος του 1993 σε Ευρώπη, Αυστραλία και Καναδά. Επρόκειτο για μια "κονσολοποιημένη" έκδοση του υπολογιστή Amiga.
- Το Sega 32X ήταν μια επιπρόσθετη κονσόλα για το Mega Drive και το Sega Mega-CD. Κυκλοφόρησε σχεδόν μαζί με το Sega Saturn το 1994 αλλά οι καταναλωτές δεν το προτίμησαν.
- Το Sega Saturn ήταν μια από τις πιο επιτυχημένες κονσόλες της εποχής. Κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 1994 και πούλησε σχεδόν 10 εκατομμύρια μονάδες, η εμπορική του επιτυχία όμως δεν ήταν ανάλογη με αυτήν των προηγούμενων κονσολών της Sega.
- Το Atari Jaguar κυκλοφόρησε το 1993 ως το πρώτο 64-bit σύστημα. Παρά τον ισχυρό επεξεργαστή του, η κάρτα γραφικών του ήταν αυτό του έδωσε μεγάλη επιτύχεια, καθώς και το γεγονός ότι δεν υποστηρίχθηκε από τους developers της εποχής.
- Η Sony μπήκε στον χώρο του gaming κυκλοφορώντας το 1994 το PlayStation, μια κονσόλα που δεν χρειάζεται συστάσεις και που κατάφερε να ξεπεράσει τις 100 εκατομμύρια πωλήσεις με το πέρασμα του χρόνου.
- Κλείνοντας την "μεγάλη τριάδα", η Nintendo κυκλοφόρησε το 1996 το Nintendo 64. Ήταν η μόνη κονσόλα της εποχής που χρησιμοποιούσε cartridge αντί για CD και αυτό της στοίχισε αρκετά σε αριθμούς, χωρίς να καταφέρει να απειλήσει ποτέ το PlayStation. Έφτασε τις 33 εκατομμύρια πωλήσεις, αφήνοντας ωστόσο πολύ καλές εντυπώσεις στο θέμα ποιότητας γραφικών.
Σημαντικοί τίτλοι
- Το Dragon Quest VII ήταν το παιχνίδι με τις περισσότερες πωλήσεις της εποχής για το PlayStation. Κυκλοφόρησε το 2000.
- Το Final Fantasy VII είναι ένα από τα πιο αξιόλογα παιχνίδια όλων των εποχών, καθώς και τα πιο πολυσυζητημένα και γνωστά, αφού άνοιξε τον δρόμο για άλλα RPG.
- Μετά την κυκλοφορία του Gran Turismo η εμπειρία που έδιναν τα υπόλοιπα racing φάνταζε "μηδαμινή". Με ρεαλιστικά physics και μια πληθώρα από πραγματικά αυτοκίνητα, κυριάρχησε στο χώρο.
- Το The Legend of Zelda: Ocarina of Time είναι αναμφισβήτητα ένα από τα καλύτερα games όλων των εποχών. Μετέφερε τους μηχανισμούς των προηγούμενων 2D Zelda τίτλων, χαρίζοντάς μας μια ξεχωριστή εμπειρία. 
- Το 1998 το PlayStation υποδέχτηκε το Metal Gear Solid, το οποίο χάρισε στην κονσόλα εκατομμύρια πωλήσεις και επηρέασε όλη την γενιά. Η σειρά παραμένει μέχρι και σήμερα ως μια από τις καλύτερες σειρές όλων των εποχών.
- Το Need for Speed ξεκίνησε από το 3DO, αργότερα όμως έγινε port στο Sega Saturn και το PlayStation, ανοίγοντας τον δρόμο και για επόμενα sequels.
- Τα Pokemon συνέχισαν να κυριαρχούν στις φορητές κονσόλες, επιμηκύνοντας την ζωή του Game Boy.
- Το Super Mario 64 ήταν ένα παιχνίδι σταθμός για την εποχή, αφού κατάφερε να δείξει πως τα αναλογικά controls σε αντίθεση με το κλασικό D-pad. Ήτας ένα από τα καλυτερα παιχνίδια της γενιάς, σημείωσε σχεδόν 12 εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως. Το Super Mario Kart 64 ήταν κι αυτό με τη σειρά του ένα εκ των κορυφαίων της σειράς.
- Το Resident Evil και το Silent Hill βοήθησαν στην ανάπτυξη του survival horror είδους, συνεχίζοντας την επιτυχία τους μέχρι σήμερα.
- Το Tomb Raider είναι άλλο ένα από τα πιο επιτυχημένα games όλων των εποχών. Η πρωταγωνιστής Lara Croft τιμήθηκε με βραβείο Guinness, ενώ η εμπορική επιτυχία της σειράς συνεχίστηκε και στον κινηματογράφο.
- Το GoldenEye 007 στο Nintendo 64 ήταν ένα παιχνίδι που βοήθησε στην εξέληξη των First-person shooters στις κονσόλες, ήτας μάλιστα πηγή έμπνευσης για το Halo.
- Το Crash Bandicoot και το Spyro the Dragon ήταν άλλοι δύο τίτλοι για το PlayStation που σημείωσαν μεγάλη επιτυχία.

Η έκτη γενιά είναι εκείνη κατά την διάρκεια της οποίας αλλάξαμε αιώνα και χιλιετία. Οι κονσόλες που κυριάρχησαν ήταν το PlayStation 2 της Sony, το Dreamcast της Sega, το GameCube της Nintendo και το Xbox της Microsoft. Η Sony συνεχίζει την έκτη γενιά, καθώς εν έτει 2012 το PlayStation 2 βρίσκεται ακόμη σε παραγωγή και συνεχίζει να πουλάει με σταθερούς ρυθμούς.
Το PS2 δεν κυριάρχησε απλά στην έκτη γενιά, αλλά είναι η πρώτη κονσόλα σε πωλήσεις μέχρι σήμερα, με πάνω από 150 εκατομμύρια αντίτυπα σε καταγραφή που ανακοινώθηκε τον Φεβρουάριο του 2011. Δεύτερο αλλά με μεγάλη διαφορά έρχεται το Xbox, με πωλήσεις άνω των 24 εκατομμυρίων μέχρι τον Μάιο του 2006, ακολουθεί το GameCube με 21,6 εκατομμύρια ως τον Σεπτέμβριο του 2010, και τελευταίοτο Dreamcast που πούλησε μόλις 10,6 εκατομμύρια έως το 2001 που σταμάτησε και την παραγωγή του. Η αρχή του τέλους για την έκτη γενιά ήρθε στα τέλη του 2005, όταν την σκυτάλη του Xbox παρέλαβε το Xbox 360. To GameCube βρισκόταν ακόμη σε παραγωγή όταν κυκλοφόρησε το Wii, αλλά δεν άργησε να σταματήσει τον Φεβρουάριο του 2007. Το 2008 το PlayStation 2 ξεπέρασε σε πωλήσεις στην Αμερική το Xbox 360 αλλά και το PlayStation 3. Νέα games για το Xbox και το GameCube συνέχισαν να κυκλοφορούν έως το 2007, ενώ το Dreamcast σταμάτησε επίσημα να κυκλοφορεί games το 2002.

Χαρακτηριστικά της έκτης γενιάς:
Το Dreamcast ήταν η πρώτη κονσόλα που ειχε την επιλογή να παίζουμε online, καθώς διέθετε εσωτερικό modem! Επιπλέον, ήταν η πρώτη κονσόλα που διέθετε web browser και προβολή σε full SD ανάλυση. Αρχικά το Dreamcast επανέφερε την φήμη της Sega σε καλά επίπεδα. Παρόλα αυτά, διάφοροι λόγοι οδήγησαν την κονσόλα στην αποτυχία κι αποσύρθηκε από την αγορά σε μικρό χρονικό διάστημα. Ο σημαντικότερος λόγος είναι ότι καθυστερούσε τις πωλήσεις το υπερβολικά διαφημισμένο PS2 κι αυτό λόγω του ενσωματωμένου DVD player αλλά και της τεράστιας βάσης που είχε δημιουργήσει το PS1. Η επένδυση της Sega στο GD-ROM αρχικά την έσωσε αλλά δεν μπορούσε να συγκριθεί με το PS2 και τις DVD δυνατότητές του. Επίσης, η Sega δεν ήταν διατεθειμένη να ξοδέψει μεγάλα ποσά σε διαφήμιση σε αντίθεση με την Sony. Το τελικό χτύπημα για το Dreamcast ήρθε με την ανακοίνωση του Xbox και του GameCube. Τότε θεωρήθηκε από πολλούς ξεπερασμένη ως κονσόλα μειώνοντας ακόμη περισσότερο το μερίδιο της Sega στην αγορά. Όλα αυτά και σε συνδυασμό με τις προηγούμενες αποτυχίες της ιαπωνικής εταιρείας, την ανάγκασαν να αποσυρθεί οριστικά από την παραγωγή κονσολών το 2001 και να αφιερωθεί αποκλειστικά στην ανάπτυξη video games για τις υπόλοιπες κονσόλες.

Το όνομα που δημιούργησε η Sony γύρω από το αρχικό PlayStation ήταν και ο κυριότερος λόγος της κυριαρχίας του PlayStation 2. To PS2 δεν είχε μόνο την δυνατότητα να αναπαράγει DVDs, αλλά υποστήριζε και τα παιχνίδια του PS1, κάτι που βοήθησε και τις περαιτέρω πωλήσεις τίτλων του. Επιπλέον, η Sony υπέγραψε συμβόλαια αποκλειστικότητας με παιχνίδια όπως τα Final Fantasy X, Grand Theft Auto: San Andreas και Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty, δίνοντας την δυνατότητα στο PS2 να ξεπεράσει τους ανταγωνιστές του.

Η Nintendo είχε δημιουργήσει μια εικόνα  "οικογενειακή ψυχαγωγία". Είχε καλές σειρές από games, πιστούς “οπαδούς” και πολλά χρόνια εμπειρίας στην βιομηχανία. Τίποτα όμως από αυτά δεν στάθηκε ικανό για να νικήσει τον ανταγωνισμό, καθότι τα PS2 και Xbox τράβηξαν το κοινό που αποζητούσε περισσότερο ενήλικους τίτλους, κάτι στο οποίο το GameCube υστερούσε. Επίσης, το GameCube δεν έκανε σημαντικά βήματα προς τα online games. Αντίθετα,έδωσε την προσοχή της στην συνδεσιμότητα του Game Boy Advance. Ωστόσο η Nintendo κατάφερε να επανασύνδεση τις σχέσεις τις με πολλούς developers, δίνοντάς τους την ανάπτυξη δικών της σειρών από games κι άρχισε να χρησιμοποιεί οπτικά μέσα για το λογισμικό της κονσόλας σε μικρότερου διαμέτρου δισκάκια των 8 εκατοστών και χωρητικότητας 1.5 GB.

Παρόλο που το Xbox είχε από πίσω την Microsoft, δεν κατάφερε να συγκριθρεί με το PS2. Ωστόσο κατάφερε να τραβήξει το ενδιαφέρoν πολλών προγραμματιστικών εταιριών κι έγινε δημοφιλές σε Αμερική και Ευρώπη. Η υπηρεσία Xbox Live ήταν ιδιαίτερα επιτυχημένη, ωθώντας και την Sony προς αυτή τη κατεύθυνση, ενώ έδωσε στη Microsoft ένα σημαντικό πλεονέκτημα έναντι του GameCube. Το καλύτερο παιχνίδι για το Xbox Live ήταν το Halo 2, το οποίο σημείωσε τις περισσότερες πωλήσεις ξεπερνώντας τα 8 εκατομμύρια παγκοσμίως.Ωστόσο η Microsoft δεν κατάφερε να προσελκύσει Ιαπωνικές προγραμματιστικές εταιρίες αλλά ούτε και το Ιαπωνικό κοινό, στο οποίο αμφότερες η Sony και η Nintendo είχαν ήδη πολύ γερές βάσεις.

Φορητά συστήματα:
Στην έκτη γενιά η Nintendo συνεχίζει την κυριαρχία της στις φορητές κονσόλες, κυκλοφορώντας το 2001 το Game Boy Advance το οποίο ήταν σαφώς πιο αναβαθμισμένο από τις προηγούμενες εκδόσεις. Ακολούθησαν δύο επανασχεδιασμοί της κονσόλας, το Game Boy Advance SP το 2003 και το Game Boy Micro το 2005. Στη συνέχεια της περιόδου ξεκίνησε η "μόδα" των διαφόρων χαρακτηριστικών μιας φορητής κονσόλας που δεν έχουν να κάνουν με τα games, όπως κινητά τηλέφωνα, MP3 players και PDAs. Η κονσόλα που ξεκίνησε αυτή τη "μόδα" ήταν το N-Gage της Nokia που κυκλοφόρησε το 2003 και το οποίο διαφημιζόταν κυρίως σαν κινητό τηλέφωνο και κατά δεύτερον ως κονσόλα. Το N-Gage επανασχεδιάστηκε το 2004 και μετονομάστηκε σε N-Gage QD. 

Το Zodiac της Tapwave ήταν ένα ακόμη φορητό σύστημα που παρουσιάστηκε το 2004 και ήταν βασισμένο στο Palm OS. Κατά την διάρκεια της έκτης γενιάς κυκλοφορούσαν όλο και περισσότερα PDAs τα οποία βοήθησαν στο να γίνει φθηνότερη η τεχνολογία των κονσολών. Εκείνη την περίοδο πολλοί έλεγαν πως τα PDAs είναι "οι υπολογιστές των φορητών συστημάτων", καθώς είχαν την δυνατότητα πολλαπλής επεξεργασίας όπως επίσης και πολύ ισχυρές επιδόσεις για την εποχή. Όμως αυτά τα χαρακτηριστικά δεν ήταν αρκετά για να ανταγωνιστούν τις φορητές κονσόλες κι έτσι έμειναν κυρίως στα χέρια επιχειρηματιών.

Σημαντικοί τίτλοι
- Το Final Fantasy X ήρθε βελτιωμένο σε πολλούς τομείς από τα προηγούμενα και εισήγαγε ένα καινούριο σύστημα μάχης. Μέσα σε τέσσερις ημέρες από την κυκλοφορία του στην Ιαπωνία πούλησε πάνω 1,4 εκατομμύρια τεμάχια, σημειώνοντας άλλο ένα ρεκόρ.
- Τα Grand Theft Auto III, Grand Theft Auto Vice City και Grand Theft Auto San Andreas για PS2, Xbox και PC μας δελέαζαν να πειραματιστούμε στα μεγάλα αστικά του περιβάλλοντα όπου και υπήρχε άφθονη εγκληματικότητα.
- Το Halo: Combat Evolved ήταν ο πιο επιτυχημένος τίτλος κατά την κυκλοφορία του Xbox.
- Το Halo 2 έθεσε νέο ρεκόρ ταχύτητας πωλήσεων και ήταν από τα πιο επιτυχημένα online games της προηγούμενης γενιάς. Παιζόταν στο διαδίκτυο έως και τον Απρίλιο του 2010 και το ρεκόρ έσπασε μόνο με την κυκλοφορία του Halo 3.
- Τα Metal Gear Solid 2: Sons of Liberty και Metal Gear Solid 3: Snake Eater έφεραν την εξέλιξη στο είδος των action stealth καθώς περιείχαν βελτιώσεις σχεδόν σε όλους του τομείς.
- Το Metroid Prime είναι ένα από τα καλύτερα games της Nintendo για την έκτη γενιά.
- Το Resident Evil 4 άλλαξε το στυλ της σειράς, τείνοντας περισσότερο προς το action στοιχείο και θεωρείται ένας από τους πιο ποιοτικούς τίτλους της γενιάς.
- Το Shenmue για το Dreamcast ήταν το ακριβότερο παιχνίδι που είχε αναπτυχθεί (70 εκατομμύρια δολάρια) σύμφωνα με το βιβλίο Guinness του 2006. Επίσης έθεσε νέα στάνταρ στην ποιότητα των γραφικών στην εποχή του.
- Το SoulCalibur για το Dreamcast ήταν το πρώτο fighting game οποιασδήποτε κονσόλας που βαθμολογήθηκε με 10 από αμφότερα τα IGN και GameSpot και 40/40 από το Ιαπωνικό περιοδικό Famitsu.

Η έβδομη γενιά περιείχε πολλές ώρες gaming και μεγάλη ανάπτυξη στις online υπηρεσίες. Σήμερα θα δούμε την πρώτη HD κονσόλα από την Microsoft, την Nintendo να προχωράει σε καινοτομίες κι αλλαγή στρατηγικής, καθώς και την Sony που -εκτός των άλλων- εισήγαγε την πρώτη εμπειρία αναπαραγωγής HD ταινιών.
Κατά την περίοδο της έβδομης γενιάς κονσολών, βιώσαμε την απογείωση του online gaming, τηλεοράσεις με πολλές ίντσες και 3D δυνατότητες προβολής, την άνοδο των indie developers, τα motion controls καθώς και το φαινόμενο των DLCs. Οι κονσόλες που αναδείχτηκαν είναι το Xbox 360 της Microsoft, το PlayStation 3 της Sony και το Wii της Nintendo. Η αρχή έγινε με το Xbox 360 τον Νοέμβριο του 2005 κι ένα χρόνο αργότερα, τον Νοέμβριο του 2006, ακολούθησε το PS3 και το Wii. 

Η Nintendo λάνσαρε τα motion controls χρησιμοποιώντας τα Wii remotes και το sensor bar, δίνοντας έτσι μεγάλη ώθηση στα λεγόμενα casual games και προσέλκυσε νέο κοινό στην βιομηχανία. Ύστερα από την μεγάλη επιτυχία του Wii, αποφασίστηκε από Sony και Microsoft να ακολουθήσουν το μεγάλο ρεύμα που είχε δημιουργηθεί. Έτσι, κυκλοφόρησε αντίστοιχα το PlayStation Move, που μοιάζει με το Wii Remote και το Kinect. Σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, στο Kinect δεν γίνεται χρήση χειριστηρίων αλλά ολόκληρο το σώμα μας χρησιμοποιείται ως "χειριστήριο". Αυτή η προτότυπη ιδέα της Microsoft επιβεβαιώθηκε και στην πράξη, αφού μέσα στις πρώτες 60 ημέρες από την κυκλοφορία του, το Kinect πούλησε 8 εκατομμύρια αντίτυπα σημειώνοντας παγκόσμιο ρεκόρ Guinness ως η ηλεκτρονική συσκευή με τις πιο γρήγορες πωλήσεις. Επίσης ,σε αυτή τη γενιά, είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιούνται wireless χειριστήρια από όλους, με την Sony και την Microsoft να δίνουν την δυνατότητα σύνδεσης του χειριστηρίου με καλώδιο ώστε να γίνει φόρτιση της μπαταρίας. Μεγάλη κινητικότητα υπήρξε και στα φορητά συστήματα με μία νέα κόντρα μεταξύ Nintendo και Sony.

Χαρακτηριστικά της έβδομης γενιάς:
Το Xbox 360 απέκτησε προβάδισμα στην αγορά επειδή κυκλοφόρησε ένα χρόνο νωρίτερα από τους ανταγωνιστές του αλλά και γιατί υπήρχε ήδη μεγάλη βάση χρηστών στο Xbox Live λόγω της πρώτης κονσόλας Xbox. Το Xbox 360 δεν έλαβε θερμή υποδοχή στο Ιαπωνικό έδαφος, κυρίως λόγω της έλλειψης games που απευθύνονται στο συγκεκριμένο κοινό. Αντιθέτως σε Ευρώπη κι Αμερική συνέχισε να έχει υψηλές πωλήσεις, ακόμη και μετά την κυκλοφορία των PlayStation 3 και Wii. Το γεγονός της γρήγορης κυκλοφορίας της κονσόλας είχε και τα αρνητικά του, μιας και η Microsoft έπρεπε να αντιμετωπίσει κάποια τεχνικά προβλήματα σε μία μερίδα κονσολών. Το γνωστότερο πρόβλημα είναι το "red ring of death" το οποίο και πήρε μεγάλες διαστάσεις, αφού κάποιοι αναγκάστηκαν να αντικαταστήσουν την κονσόλα τους πάνω από μία φορές.

Κατά τα μέσα του 2007, οι πωλήσεις του Xbox 360 σταθεροποιήθηκαν στα 11.6 εκατομμύρια τεμάχια σημειώνοντας πτώση της τάξης του 60%, ενώ το Wii άρχισε μία ξέφρενη πορεία πωλήσεων, αναγκάζοντας την Sony να ρίξει την τιμή του PlayStation 3 σε πολύ ανταγωνιστικά επίπεδα. Η στρατηγική ώστε να αυξηθούν και πάλι οι πωλήσεις ήρθε τον Σεπτέμβριο του 2007 με την κυκλοφορία του Halo 3. Η κίνηση αυτή απέδωσε καρπούς αφού το Xbox 360 όχι μόνο ξεπέρασε σε πωλήσεις το Wii για εκείνο το μήνα, αλλά απέφερε τεράστια κέρδη στη Microsoft. Το οπτικό μέσο που χρησιμοποιεί το Xbox 360 είναι το DVD9, με δυνατότητα αναπαραγωγής ταινιών DVD. Το Xbox 360 κατάφερε την ταυτόχρονη κυκλοφορία games που προορίζονταν ως αποκλειστικότητες για το PS3, με περισσότερο γνωστά τα Devil May Cry 4, Virtua Fighter 5, Grand Theft Auto IV, Final Fantasy XIII, Tekken 6, Metal Gear Solid : Rising, και L.A. Noire.

Η κυκλοφορία του PlayStation 3 έφερε τεχνολογικές καινοτομίες, όπως τον Cell microprocessor κι ένα νέο οπτικό μέσο ονόματι Blu-ray. Αυτό όμως δημιούργησε κατασκευαστικά προβλήματα που οδήγησαν σε ελλείψεις κατά την κυκλοφορία της κονσόλας και την αργοπορία των PAL games. Ωστόσο, τον Δεκέμβριο του 2006 η Sony ανακοίνωσε πως επιλύθηκαν όλα τα προβλήματα που είχε στην παραγωγή. Η επιτυχία του PlayStation 3 εξαρτιόταν από αυτή του Blu-ray format όπως και το αντίθετο. Το όνομα που είχε δημιουργήσει η κονσόλα βοήθησε το νέο αυτό οπτικό μέσο να επεκταθεί γρήγορα στην αγορά των ταινιών και από την άλλη αυτή η επέκταση έφερνε περισσότερες πωλήσεις στο PlayStation 3 που ήταν και το πρώτο Blu-ray player. Η Sony υποστήριξε το PS3 με games από first-party εταιρίες όπως τα Gran Turismo 5 και God of War ΙΙΙ, κι επιπλέον εξασφαλίζοντας αποκλειστικότητες από third-party εταιρίες, όπως τα Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots, Final Fantasy Versus XIII, Yakuza 3 και Demon's Souls. Πολλές όμως ακόμη αποκλειστικότητες χάθηκαν, καθώς η Microsoft κατάφερε να τα κυκλοφορήσει και στην δική της κονσόλα. Το PlayStation 3 έχει σε όλες τις εκδόσεις εσωτερικό σκληρό δίσκο, δυνατότητα σύνδεσης ως επτά χειριστηρίων με Bluetooth, ενώ από τη δεύτερη έκδοσή του και μετά δεν υποστηρίζει backwards compatibility με το PlayStation 2.

Η σχετική αποτυχία που είχε η Nintendo με το GameCube την ανάγκασε να αλλάξει στρατηγική. Συγκεντρώθηκε σε νέες μορφές gameplay δίνοντας λιγότερη σημασία στα γραφικά και την επεξεργαστική ισχύ. Με την εμφάνση του Wii, πρότεινε τα motion controls στην βιομηχανία, έχοντας ως στόχο τόσο τους casual gamers, όσο και τους non-gamers. Το όλο εγχείρημα κρίθηκε επιτυχημένο, αφού το 2007 η ζήτηση στην αγορά υπήρξε μεγαλύτερη της διάθεσης του Wii. Την ίδια χρονιά το Wii ξεπέρασε σε πωλήσεις και το Xbox 360, παρόλο που το τελευταίο είχε κυκλοφορήσει ένα χρόνο νωρίτερα! Επιπλέον η Nintendo είχε από την αρχή κέρδη με την πώληση κάθε κονσόλας σε σχέση με τον ανταγωνισμό, γεγονός που της απέφερε πολύ μεγάλα έσοδα. Ο στόχος της προσέλκυσης casual και non-gamers υλοποιήθηκε με την μορφή games όπως τα Wii Sports, Wii Play, Wii Fit, και Wii Music από την ίδια την Nintendo, καθώς και μία ......πλυθόρα..... τίτλων από third-party developers.

Η υποστήριξη του Wii από προγραμματιστικές εταιρίες υπήρξε σημαντική, με τις Ubisoft, Electronic Arts, Capcom, και Majesco να κυκλοφορούν αποκλειστικά games μέχρι και σήμερα. Παρόλα αυτά, υπήρξαν παράπονα από κάποιους developers πως δεν σημειώνουν τις αναμενόμενες πωλήσεις τις οποίες καταφέρνουν μόνο τα games της ίδιας της Nintendo. Πέραν όλων αυτών, το Wii αποτελεί την μόνη μη HD κονσόλα έβδομης γενιάς, έχοντας τα 480p ως μέγιστη ανάλυση.

Φορητά συστήματα:
Την έβδομη γενιά στις φορητές κονσόλες εγκαινίασε το Nintendo DS το 2004. Ήταν μία εντελώς νέα πρόταση από την Nintendo, σε σχέση με το Game Boy και τον υπόλοιπο ανταγωνισμό, αφού πρόσφερε δύο οθόνες, μικρόφωνο και δυνατότητα σύνδεσης στο διαδίκτυο μέσω Wi-fi. Αργότερα το Nintendo DS αναβαθμίστηκε σε Nintendo DSi έχοντας επιπλέον δύο κάμερες, δυνατότητα λήψης games από το DSi store, web browser καθώς και πολύ μικρότερο μέγεθος. Το ίδιο έτος η Sony έδωσε την απάντηση της κυκλοφορώντας την πρώτη της φορητή κονσόλα με όνομα PlayStation Portable (PSP), το οποίο είναι και το πρώτο φορητό σύστημα που χρησιμοποιεί σαν κύριο format ένα οπτικό μέσο, το λεγόμενο Universal Media Disc(UMD). Το PSP είχε ως στόχο το πιο "ώριμο" κοινό των gamers ενώ το Nintendo DS ήταν ιδιαίτερα δημοφιλές, τόσο στους hardcore, όσο στους casual gamers, σημειώνοντας τεράστια επιτυχία στις μικρότερες ηλικίες και προσελκύοντας ταυτόχρονα νέους πελάτες.

Η Nokia αναβίωσε το N-Gage το 2008 προσφέροντάς το ως υπηρεσία σε επιλεγμένες S60 συσκευές. Άλλες λιγότερο γνωστές φορητές κονσόλες αυτής της γενιάς είναι το Gizmondo του 2005 και το GP2X του 2006. Επίσης, στην έβδομη γενιά ξεκίνησε ο άμεσος ανταγωνισμός των PDA και των κινητών τηλεφώνων με τις παραδοσιακές φορητές συσκευές. Ιδιαίτερα μετά την άφιξη του δημοφιλούς iPhone, το gaming γνώρισε μεγάλη άνθηση σε παρόμοιες συσκευές, καθώς γινόντουσαν ολο ένα και δυνατότερες με αποτέλεσμα να μπορούν να αναπαράγουν games με πολύπλοκα γραφικά. Όλα αυτά σε συνδυασμό με τις μικρές τιμές αποτέλεσαν την δημιουργία ενός νέου χώρου στην βιομηχανία.

Σημαντικοί τίτλοι
:
- Το Batman: Arkham Asylum (PC, PS3, Xbox 360) πήρε εξαιρετικές κριτικές έχοντας σαν καλύτερα χαρακτηριστικά το gameplay, την πολύ καλή αφήγηση και πολλές καινοτομίες. Σημείωσε επίσης ρεκόρ Guinness στην κατηγορία "Most Critically Acclaimed Superhero Game Ever" το οποίο έσπασε μόνο μετά την κυκλοφορία του Batman: Arkham City.
- Το Bioshock (PC, PS3, Xbox 360) επηρέασε με πολλούς τρόπους αυτή την γενιά. Θεωρήθηκε καλλιτεχνικό και οι ανατροπές στην πλοκή του δεν άφησαν κανένα, ασυγκίνητο.
- Το Grand Theft Auto IV (PC, PS3, Xbox 360) είναι από τα καλύτερα Action games που έχει να επιδείξει αυτή η γενιά, σημειώνοντας τις μεγαλύτερες πωλήσεις από οποιοδήποτε άλλο ψηφιακό προϊόν εκείνης της περιόδου μέσα στην πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του.
- Το Halo 3 (Xbox 360) έσπασε πολλά ρεκόρ από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του, όπως στις προ-παραγγελίες και στις πωλήσεις, ξεπερνώντας στους αντίστοιχους τομείς το Halo 2. Επιπλέον, είχε υψηλό A.I. όσον αφορά τους εχθρούς.
- Το LittleBigPlanet (PS3) δεν είναι απλά ένα 2D Platform Puzzle, καθώς θεωρείται ως ένα από τα πιο πρωτοποριακά games της γενιάς λαμβάνοντας πολύ καλές κριτικές αφού εξέπληξε αναπάντεχα.
- Με το Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots (PS3) είδαμε για πρώτη φορά τις δυνατότητες που έχει το PlayStation 3 στα γραφικά. Θεωρείται από πολλούς ως ένα από τα κορυφαία action games όλων των εποχών, τίτλο που απέκτησε στον πρώτο διαγωνισμό Game of the Year του GameWorld από τις ψήφους σας.
- Το Portal (PC, PS3, Xbox 360) καθώς και η συνέχεια του, Portal 2, ανήκουν κι αυτά στα πιο πρωτοποριακά games μιας και χρησιμοποιήθηκαν στην εκμάθηση φυσικής.
- Το Super Mario Galaxy (Wii) είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα εμπορικά 3D Mario με τις περισσότερες πωλήσεις. Επίσης, μαζί με την συνέχειά του, Super Mario Galaxy 2, κατέχουν την πρώτη και τρίτη θέση αντίστοιχα ως τα καλύτερα games όλων των εποχών, σύμφωνα πάντα με το GameRankings.
- Το Super Smash Bros. Brawl (Wii) είναι το τρίτο μέρος της σειράς και το πρώτο που περιέχει ήρωες από εταιρίες εκτός της Nintendo, όπως τους Sonic και Solid Snake.
- Το Uncharted 2: Among Thieves (PS3) διέπρεψε σε όλους τους τομείς με αποτέλεσμα να πάρει πολύ υψηλές κριτικές από το σύνολο του τύπου. Είναι κι αυτό μέσα στους καλύτερους τίτλους της γενιάς.
- Το Wii Sports (Wii) θεωρείται ως εκείνο που οδήγησε το Wii στη επιτυχία καθώς είναι ο τίτλος με τις περισσότερες πωλήσεις όλων των εποχών, κυρίως λόγω της διάθεσής του μαζί με την κονσόλα Wii. Μαζί με το Wii Fit, έφεραν νέο κοινό στην βιομηχανία προωθώντας το υγιές και οικογενειακό gaming.

Γράψτε το δικό σας blog στο Community/Blogs. Με το καλύτερο του μήνα κερδίζετε video game της επιλογής σας προσφορά του BundleStars. Το ίδιο ισχύει και για το καλύτερο user review. Απλά μπαίνετε στην κατηγορία reviews και στην καρτέλα user reviews.
 

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 ashbringer (Level 25) 14/10/2017 08:49
Απο τα πιο ωραία και πιο σημαντικά άρθρα που έχω διαβάσει εως σήμερα.Είναι φοβερό το πως έχουν εξελιχθεί τα πράγματα απο το 1972 εως σήμερα στις κονσόλες και στους τίτλους που βγαίνουν κατα καιρούς.Μπράβο στην Ελένη Παρού για αυτό το άρθρο.