Ειδήσεις

4 user comments
Μιλάει για τον Ninja και παίζει Pac-Man. [UPDATE]
16 Φεβρουαρίου, 18:00
0 user comments
RPG
Η σημασία των companions. [UPDATE]
16 Φεβρουαρίου, 17:42
0 user comments
FPS
Κοινοποίησε ενθουσιασμένος το συμβάν.
16 Φεβρουαρίου, 17:27
0 user comments
Έρχεται το καλοκαίρι. [UPDATE]
16 Φεβρουαρίου, 16:59
0 user comments
Το sequel του δημοφιλούς Metroidvania.
16 Φεβρουαρίου, 16:49
11 user comments
RPG
Τα πρώτα 20 λεπτά. [UPDATE]
16 Φεβρουαρίου, 16:26
0 user comments
Κατά την διάρκεια του Evo Japan.
16 Φεβρουαρίου, 16:21
0 user comments
Ανακοίνωσε την αποχώρησή του μέσω Twitter.
16 Φεβρουαρίου, 15:16
3 user comments
Κυκλοφόρησε το launch trailer. [UPDATE]
16 Φεβρουαρίου, 14:45
0 user comments
FPS
Μία από τις μεγαλύτερες επιθυμίες των fans.
16 Φεβρουαρίου, 14:40
0 user comments
Προστέθηκε απροειδοποίητα.
16 Φεβρουαρίου, 14:23
0 user comments
Η Nintendo ακολουθεί την μόδα.
16 Φεβρουαρίου, 14:06
0 user comments
Δυστυχώς όχι και δεινόσαυρους.
16 Φεβρουαρίου, 13:49
0 user comments
Με αφορμή τις μαζικές απολύσεις των εργαζομένων.
16 Φεβρουαρίου, 13:31
Reviews Star Control: Origins
PC  
Comments (1)

Star Control: Origins Hot

Ο υπέρτατος καπετάνιος στην μεγάλη μάχη του διαστήματος.

https://gameworld.gr/media/reviews/photos/original/f9/fc/ed/star-control-origins-box-35-1546919814.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Ο υπέρτατος καπετάνιος στην μεγάλη μάχη του διαστήματος.

Την δεύτερη αγαπημένη μας δεκαετία μετά το 1980, εκείνη του 1990, επέλεξε η αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης Toys for Bob για να εγκαινιάσει μια διαστημική περιπέτεια τεραστίων διαστάσεων. Την βάφτισε με το χαρακτηριστικό όνομα Star Control και συνέθεσε το πρωτότυπο σαν ένα Space Combat game με ποικιλία σκαφών και ισχνό σενάριο. Το Star Control άρεσε πολύ γιατί βασίστηκε στην αρχέγονη συνταγή του Spacewar! που ακολουθήθηκε από τεράστιες επιτυχίες όπως το Asteroids. Το sequel του Star Control δεν βολεύτηκε στην αναπαραγωγή της εμπειρίας αλλά την επέκτεινε, προσθέτοντας άφθονο adventuring, διπλωματία με τις γαλαξιακές φυλές και συλλογή πρώτων υλών.

Παίζοντας και τερματίζοντας το Star Control: Origins, το τελευταίο “παιδί” μιας μοναδικής οικογένειας, χαρακτηρίσαμε αμέσως σαν θανάσιμο αμάρτημα το ότι δεν είχαμε παίξει κανένα Star Control μέχρι σήμερα. Σαν πιστοί οπαδοί της Stardock Entertainment (Galactic Civilizations, Sins of A Solar Empire) νιώσαμε χαρά μέσα στην θλίψη που μας προξένησε η χρεωκοπία της Atari το 2013 μόλις μάθαμε ότι η πρώτη αγόρασε τα δικαιώματα του Star Control franchise. Τρίβαμε τα χέρια μας από χαρά όταν δημοσιοποιήθηκε ο προϋπολογισμός ύψους 10 εκατομμυρίων δολαρίων για το Star Control: Origins, αναμένοντας ένα διαστημικό υπερθέαμα το οποίο και απολαύσαμε τελικά.

star control origins 1

2048: ένα γιγαντιαίο άλμα για την ανθρωπότητα
To Star Control: Origins είναι, όπως διαφαίνεται και από τον εύστοχο τίτλο του, prequel της κλασικής σειράς, τοποθετημένο στο ίδιο πολυσύμπαν αλλά μερικές δεκαετίες πριν από τα γεγονότα που σημάδεψαν την σειρά. Το 2048 η ανθρωπότητα φτιάχνει το πρώτο αστρόπλοιο με δυνατότητα διαπλανητικών ταξιδιών το οποίο υπάγεται στην υπηρεσία Star Control. Στο πηδάλιο του τοποθετείται ο καλύτερος κυβερνήτης που διαθέτει η Γη, ένας φιλόδοξος Captain Kirk τον οποίο ελέγχουμε εμείς. Πρώτη μας αποστολή είναι να ερευνήσουμε ένα εξωγήινο σήμα κινδύνου εντός του ηλιακού συστήματος. Σπεύδοντας εκεί, ερχόμαστε σε επαφή με τους Tyworm, μια γαλαξιακή φυλή που μας πληροφορεί για την διαβολική αυτοκρατορία των Scryve η οποία έχει υποδουλώσει τον γαλαξία. Αντιμετωπίζοντας το φάσμα της γενοκτονίας από τους Scryve, βγαίνουμε από το ηλιακό σύστημα αναζητώντας γαλαξιακούς συμμάχους και ο αγώνας για την επικράτηση ξεκινά.

Η Stardock έκανε καταπληκτική δουλειά στην σύνθεση των φυλών που ζουν και δρουν στον γαλαξία του Star Control: Origins. Δεν συναντήσαμε εξωγήινα όντα που να μην συμπαθήσουμε, ακόμα και οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές μας έχουν την χάρη τους. Από τις 13 φυλές, η πιο αδιάφορη φυλή θα λέγαμε πως είναι εκείνη των Scryve. Ψυχροί, αλαζονικοί και γεμάτοι ψευδαισθήσεις για την γαλαξιακή τους πολιτική, είναι αντιπαθέστατοι, οι συνδιαλέξεις μαζί τους δεν μας ικανοποιούν. Όλες οι υπόλοιπες φυλές, ακόμα και οι χαοτικοί Xraki, μας έγιναν από συμπαθητικές έως αγαπημένες. Λατρεύουμε τους αδέξιους κοινωνικά Tyworm, τα χαριτωμένα σαλιγκάρια που θα τα αφήναμε να μας αγκαλιάσουν ευχαρίστως. Αγαπήσαμε τους Pinthi, τα μονοκύτταρα βακτήρια που βοηθήσαμε να συμφιλιωθούν και να συμμαχήσουν με όλους τους πολυκύτταρους οργανισμούς. Συμπαθήσαμε βαθιά τα διαστημικά ψάρια Greegrox, τον “μελωδικό” τρόπο επικοινωνίας που χρησιμοποιούν και την προσκόλλησή τους στο πελώριο πλάσμα Ancient One. Οι σουπιές Mu’Kay επίσης είναι φατσούλες με τα δικά τους κολλήματα που όμως κέρδισαν γρήγορα την συμπάθειά μας.

Το σταδιακό δέσιμο, η οικειότητα και η συμπάθεια που αναπτύσσουμε με τις γαλαξιακές φυλές μας οδήγησε στην πιο συγκινητική gaming εμπειρία της χρονιάς. Οδεύοντας προς την τελική μάχη και διαλύοντας τον ένα μετά τον άλλο τους εχθρικούς στόλους, ήμασταν ψυχολογικά προετοιμασμένοι να συντρίψουμε μόνοι μας ολόκληρη διαστημική αρμάδα. Πλησιάζοντας τον τελικό προορισμό μείναμε... κάγκελο βλέποντας τους συμμάχους μας να προσέρχονται από παντού με τους στόλους τους. Στην συνέχεια τους είδαμε στην οθόνη μας να μας αποκαλούν φίλους, να εκφράζουν την εκτίμησή τους για το καλό που τους κάναμε και να δηλώνουν ότι θα θυσιαστούν με χαρά για εμάς και για την σωτηρία του γαλαξία. Δάκρυα χαράς ανέβηκαν στα μάτια μας διαβάζοντας τα παραπάνω και αισθανθήκαμε ότι, αν το game έπαιρνε μαγικά την θέση της πραγματικότητας, θα τους αγκαλιάζαμε όλους, σαλιγκάρια, σουπιές, εξωγήινους ιούς, τεχνητές νοημοσύνες, όλους. Αυτό θα πει immersion.

Εκεί που δεν έχει πατήσει ποτέ άνθρωπος
To Star Control: Origins διαχωρίζει την ένδοξη αστρική μας περιπέτεια σε τρία μέρη, εφάμιλλης πάνω κάτω σημασίας και απόλαυσης. Το πρώτο μέρος είναι η εξερεύνηση του γαλαξία με το διαστημόπλοιο μας και τον συμμαχικό στόλο που σέρνει μαζί του. Ο γαλαξιακός χάρτης αποτυπώνει λεπτομερειακά όλα τα αστρικά συστήματα, τις σφαίρες επιρροής των εξωγήινων λαών, οι οποίες αλλάζουν διαρκώς, και τις αστρικές βάσεις που λειτουργούν σαν βάσεις ανεφοδιασμού για εμάς. Τον συμβουλευόμαστε αδιάκοπα, εστιάζουμε στο αστρικό σύστημα που μας ενδιαφέρει και, με ένα απλό κλικ, διατάσσουμε αυτόματα το διαστημόπλοιο μας να πάει εκεί. Το θέαμα του σκάφους μας να διασχίζει την ερυθρά θάλασσα του υπερδιαστήματος είναι μεθυστικό, δεν μας κουράζει, ούτε μας κάνει να βαριόμαστε. Η προσεκτική μελέτη του ταξιδιού, εκτός από την αισθητική ικανοποίηση, προσφέρει και άλλα πλεονεκτήματα στους παρατηρητικούς πλοηγούς.

star control origins 2

Οι αστρικές βάσεις δεν είναι ορατές στον γαλαξιακό χάρτη έως την στιγμή που τις πλευρίζουμε, συνεπώς πρέπει να τις εντοπίσουμε περνώντας δίπλα τους. Συνάμα, όποτε έχουμε ανάγκη για διαγαλαξιακό χρήμα (τα λεγόμενα Resource Units), λοξοδρομούμε προς ένα αστρικό σύστημα που δεν έχουμε επισκεφτεί και αδειάζουμε ένα προς ένα τους πλανήτες του από τα πολύτιμα ορυκτά τους. Δεν αποκλείεται, σε μια από αυτές τις λοξοδρομήσεις, να ανακαλύψουμε κάποια σπάνια τεχνολογική αναβάθμιση στην επιφάνεια ενός άγνωστου πλανήτη. Το μέγεθος του Γαλαξία είναι τέτοιο που δεν επαρκούν τα καύσιμα για να ταξιδέψουμε από το ένα μέρος στο άλλο, ακόμα και όταν έχουμε αυξήσει τον αριθμό τους ενσωματώνοντας στο διαστημόπλοιο μας τις απαραίτητες τεχνολογικές αναβαθμίσεις. Στις περιπτώσεις αυτές εκτιμούμε την τεράστια συμβολή των αστρικών βάσεων. Χρησιμοποιούμε τις hypergates τους και τηλεμεταφερόμαστε από την μια στην άλλη, γεφυρώνοντας σε ένα δευτερόλεπτο ασύλληπτες αποστάσεις. Η κρουαζιέρα μας στον γαλαξία κορυφώνεται φυσικά όταν ερχόμαστε σε επαφή με τις εξωγήινες φυλές του.

Το δεύτερο μέρος της διαστημικής Οδύσσειας είναι η κάθοδος στους πλανήτες με το υπερσύγχρονο lander μας. Σε πολλούς πλανήτες ερχόμαστε αντιμέτωποι με ακραία φαινόμενα. Η θερμοκρασία τους είναι τόσο υψηλή που ψήνει το lander μας μέσα σε ένα λεπτό από την στιγμή της προσεδάφισης. Η ατμόσφαιρά τους πιάνει επίπεδα τοξικότητας που εξολοθρεύουν το πλήρωμα του lander σε δευτερόλεπτα. Ανεμοστρόβιλοι, ηλεκτρομαγνητικές καταιγίδες και άνεμοι ασύλληπτης ταχύτητας μπορούν να διαλύσουν το όχημα επιφανείας μας μόλις το αγγίξουν ή να το πηγαίνουν πέρα δώθε σαν καρυδότσουφλο. Τα ακραία φαινόμενα καθιστούν απάτητους αρκετούς πλανήτες έως ότου αποκτήσουμε την τεχνολογία που θα μας επιτρέψει να τα αντιμετωπίσουμε. Η προσγείωση σε ένα πλανήτη πρέπει να γίνει σε συγκεκριμένο τμήμα της επιφάνειας. Η διαδικασία της προσεδάφισης μας βάζει να ευθυγραμμίσουμε το lander με τα WASD keys ώστε να πέσει μέσα σε πράσινο τετράγωνο. Είναι ζόρικη διαδικασία σε αρκετούς πλανήτες και μας άρεσε ακόμα και όταν το lander γινόταν κομματάκια στην επιφάνεια κατόπιν λάθους μας. Μια βοηθητική τεχνολογία που αποκτήσαμε στην πορεία εξαφάνισε ολοσχερώς τον παράγοντα κίνδυνο από τις προσεδαφίσεις.

Η εισαγωγή μιας νέας διαστημικής μυθολογίας με απίθανες ράτσες, διαστημικές αυτοκρατορίες και ασύλληπτες τεχνολογίες στις gaming εμπειρίες μας είναι πάντα ευπρόσδεκτη.

Το lander είναι γρήγορο στην κίνηση και πολύ εύχρηστο με τα WASD, το Space για άλμα και το mouse για τους απαραίτητους πυροβολισμούς. Την μεγαλύτερη ευχαρίστηση γευόμαστε από την ξέφρενη κίνησή του στην επιφάνεια του πλανήτη, είναι μια διασκέδαση που παραπέμπει σε φουτουριστικό Racing. Το μάζεμα των πρώτων υλών και η αλληλεπίδραση με άγνωστα αντικείμενα επίσης μας συνάρπασε. Αντίθετα, δεν μας συνάρπασε καθόλου το να πυροβολούμε εξωγήινα ζώα που δεν αντιδρούν στις βολές ή drones που αντιδρούν. Οι ανταλλαγές πυροβολισμών είναι σύντομες και αδιάφορες σε σημείο να μην ασχολούμαστε καν με τα υποψήφια θύματα στους περισσότερους πλανήτες.

Ο πιο καλός αστρομαχητής ήμουν εγώ στην τάξη
Η τρίτη φάση του Star Control: Origins είναι οι αστρομαχίες. Εκτός από το αστροσκάφος μας το οποίο αναπτύσσουμε με νέες τεχνολογίες, προσθέτουμε στον στόλο μας που έχει περιορισμένη χωρητικότητα, τα διαστημόπλοια των φυλών που μας υποστηρίζουν. Η διαθέσιμη γκάμα αστρόπλοιων είναι εντυπωσιακή και το καθένα τους έχει να προσφέρει πολλά, ανάλογα την περίσταση. Για παράδειγμα, τα αστροσκάφη των Mu’ Kay είναι ιδανικά για να αντιμετωπίσουμε με μίνιμουμ απώλειες τα δυσκίνητα motherships των Xraki. Τα τελευταία περιβάλλονται από ενεργειακή ασπίδα η οποία αφανίζεται μόνο όταν διαλύσουμε μια σειρά από όπλα που κινούνται γύρω τους δορυφορικά. Με το αστροσκάφος των Mu’ Kay μπορούμε να κολλήσουμε γρήγορα στο mothership, να αμολήσουμε τα θανατηφόρα σύννεφα μελανιού σε όλη την περιφέρειά του και να φύγουμε μακριά, παρακολουθώντας δορυφορικά όπλα και ενέργεια να εξαφανίζονται σταδιακά.

star control origins 3

Η επιλογή των κατάλληλων αστρόπλοιων για να μας ακολουθήσουν στην μάχη είναι το πρώτο και σημαντικότερο βήμα προς την νίκη, μαζί με την σωστή επιλογή του εξοπλισμού για το δικό μας αστρόπλοιο. Ο εξοπλισμός αγοράζεται στις αστρικές βάσεις και στους μητρικούς πλανήτες των πολιτισμών. Ανακαλύπτουμε γρήγορα ότι είναι προς όφελός μας να... ξετρυπώσουμε τις αστρικές βάσεις αφού καθεμιά προσθέτει και από ένα νέο χρήσιμο εξάρτημα για αγορά. Τα σημαντικότερα είναι τα οπλικά συστήματα και οι αναβαθμίσεις του lander για να μπορεί να επιβιώσει σε ζόρικους πλανήτες. Τα εξαρτήματα που χαρίζουν bonuses στο σύνολο του στόλου μας είναι αναγκαία σε προχωρημένο στάδιο του game.

Έχουμε να το παινευόμαστε το ότι δεν υποχωρήσαμε ούτε σε μια μάχη, τις δώσαμε και τις κερδίσαμε όλες, εύκολες και δύσκολες. Η υποχώρηση σηματοδοτεί και τέλος παιχνιδιού αν δεν γίνει μετά από μια νικηφόρα αναμέτρηση. Αν δηλαδή διαλύσουμε ένα εχθρικό διαστημόπλοιο και πατήσουμε flee, μπορούμε να απεμπλακούμε όσο ακόμα νικάμε. Μόλις μπήκαμε για πρώτη φορά στο διαστημικό πεδίο της μάχης, στο μυαλό μας άρχισε να αστράφτει με μεγάλα γράμματα η λέξη Asteroids. Το σύστημα μάχης είναι πανομοιότυπο με το θρυλικό game της Atari. Σε άψογο στυλ Space Shooter βλέπουμε το διαστημόπλοιό μας και του αντιπάλου να κινούνται στο διάστημα προς το μέρος που θα τα σπρώξουν οι προωθητήρες που ενεργοποιούμε. Το θέαμα θυμίζει πατινάζ στον πάγο καθώς τα αστρόπλοια μοιάζουν να γλιστρούν στην απέραντη επιφάνεια του διαστήματος.

star control origins 4

Η μεγάλη πρόκληση για εμάς είναι να ρυθμίζουμε τέλεια την τροχιά τους με συνεχείς μανούβρες και να πετυχαίνουμε τον εχθρό με τα πανίσχυρα όπλα μας. Τα αστροσκάφη δεν έχουν health, έχουν πλήρωμα που “φαγώνεται” από τις εχθρικές βολές μέχρι να μηδενιστεί και να διαλυθεί το διαστημόπλοιο. Έχουν επίσης και ενέργεια που καταναλώνεται με την κάθε βολή μας, η οποία ευτυχώς ανανεώνεται αυτόματα. Η ευθυγράμμιση μας με τον αντίπαλο, ο υπολογισμός της βολής ώστε να τον πετύχει, η αντίσταση στην ορμή που δημιουργούν οι προωθητήρες μας είναι πολύ ζόρικα και θέλουν εξάσκηση. Τα ίδια ισχύουν για τα wormholes που μας τηλεμεταφέρουν στην άλλη άκρη του battlefield και για την βαρυτική έλξη των πλανητών που μας τραβά πάνω τους όταν τους πλησιάζουμε. Η συλλογή διάσπαρτων bonuses για να ενισχύσουμε πλήρωμα και ενέργεια σφυρηλάτησε ακόμα περισσότερο τις ικανότητες μας.

Ευτυχώς υπάρχει η δυνατότητα να αφήσουμε το A.I. να διεξάγει την μάχη για λογαριασμό μας. Προτιμούμε να αντιμετωπίζουμε χειροκίνητα τα μεγάλα διαστημόπλοια που δίνουν και μεγάλο στόχο και να αφήνουμε τις... ψείρες για το A.I. Οι χειρισμοί του υπήρξαν άλλοτε εξαιρετικοί και άλλοτε εντελώς αποτυχημένοι. Παρακολουθήσαμε ουκ ολίγες φορές το A.I. να σκουντουφλά με το αστροσκάφος μας πάνω σε ζώνες μετεωριτών, σε πλανήτες, ακόμα και στον εχθρό λες και πήγαινε να τον διεμβολίσει. Η μεθυσμένη συμπεριφορά του δείχνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη δεν είναι ικανοποιητικά ρυθμισμένη.

Καταιγίδα, στο διάστημα ξέσπασε μόλις επήγα
Οι ρυθμοί του Star Control: Origins είναι καταιγιστικοί, υπό την προϋπόθεση να μην μετακινούμε χειροκίνητα το αστρόπλοιο μας στο αχανές διάστημα. Είτε εμπλεκόμαστε σε αγώνα δρόμου πάνω στους πλανήτες, είτε πολεμούμε τους εχθρούς μας στο διάστημα, είτε ταξιδεύουμε εδώ και κει, βλέπουμε τον χρόνο να κυλά σαν ορμητικό ποτάμι. Μόνο οι βιαστικοί ανάμεσά μας θα τελειώσουν την διαστημική Οδύσσεια μέσα σε 10 περίπου ώρες. Εμείς οι υπόλοιποι, που απολαμβάνουμε αφάνταστα την διαδρομή, νοιαζόμαστε για τους εξωγήινους συμμάχους μας και αγαπούμε την συλλογή σπάνιων πρώτων υλών σε απίθανους πλανήτες, το τερματίσαμε σε 17 ώρες. Σώζοντας τον γαλαξία συνειδητοποιήσαμε ότι το τέλος μπορεί να γίνει η αρχή ενός νέου ταξιδιού. Μια εξωγήινη φυλή έμεινε εκτός του ραντάρ μας γιατί παρασυρθήκαμε στην δίνη του γαλαξιακού πολέμου. Δεν ολοκληρώσαμε την αναζήτηση των Lexites, δεν μάθαμε ποτέ γιατί εγκατέλειψαν το αστρικό μας σύστημα άρον άρον. Τα παραπάνω είναι μερικά από τα quests που αφήσαμε ανολοκλήρωτα και μπορούμε να τα κυνηγήσουμε τώρα, στον γαλαξία όπως διαμορφώθηκε από τις αποφάσεις μας.

Έξω από το single player campaign και τον γαλαξία του πέσαμε πάνω σε άλλες επιλογές οι οποίες μπορούν να αποτελέσουν παρένθεση της περιπέτειας ή να μας απορροφήσουν εντελώς. Τα Fleet Battles είναι ένας εξαίρετος τρόπος για να μάθουμε να κατευθύνουμε όλα τα σκάφη της γαλαξιακής συμμαχίας αλλά και εκείνα της αυτοκρατορίας των Scryve στα οποία δεν είχαμε πρόσβαση. Αν επιλέξουμε το A.I. για αντίπαλο, θα κάνουμε ωραίες προπονήσεις. Αν θελήσουμε πιο ζωντανή αναμέτρηση, θα περάσουμε στα online matches που είναι και ranked για να επιβραβεύονται βαθμολογικά οι άριστοι μεταξύ μας. Εκεί θα δώσουμε επικές μάχες με τους στόλους των άλλων χρηστών, εκεί θα ρυθμίσουμε τις ικανότητές μας στο υψηλότερο επίπεδο, εκεί θα μοιραστούμε την αγάπη μας για το Star Control: Origins με τους οπαδούς του. Μια καλή ιδέα είναι να τρέξουμε στην επιλογή Crafting και να μοντάρουμε κανένα φοβερό διαστημόπλοιο δικής μας σχεδίασης. Το Crafting είναι ένα mode που υπόσχεται πάρα πολλά μόλις μας διατεθεί η επιλογή του χτισίματος ολόκληρου γαλαξία από την αρχή. Τότε θα έχει νόημα το mode Multiverse όπου όλοι οι παίκτες του game θα μοιράζονται τους γαλαξίες τους, προσκαλώντας και τους υπόλοιπους να θαυμάσουν τα δημιουργήματα της φαντασίας τους.

Για να μας συναρπάσει ένα game που διαδραματίζεται στο διάστημα, οφείλει να μας παρουσιάσει έναν ευφάνταστο κόσμο γεμάτο εξωγήινη ομορφιά. Το Star Control: Origins είναι ένας “αγρός” γεμάτος οπτικά θαύματα. Πόσο απίθανα σχεδιασμένοι είναι οι εξωγήινοι λαοί, χρωματισμένοι και σμιλεμένοι μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια. Τα animations των εξωγήινων μας ξετρέλαναν. Οι Tyworm με τις ξεκαρδιστικές εκφράσεις και κινήσεις, οι Xraki με το σουρεαλιστικό κορμί και τα τέσσερα τρελαμένα μάτια, οι Pinthi με την χαρακτηριστική μορφή του ιού όπως τον βλέπουμε στο μικροσκόπιο, οι Mu’ Kay, οι ομιλούσες σουπιές. Δεν χορταίνουμε να μιλούμε μαζί τους και να παρατηρούμε εκφράσεις και κινήσεις. Τα όμορφα σχέδια των διαστημοπλοίων, απόλυτα ταιριαστά στις φυλές που ανήκουν καθώς και τα καλοσχεδιασμένα εξαρτήματα τους ήταν αναμενόμενα. Αυτό που δεν ήταν αναμενόμενο είναι η οπτική μας απόλαυση στις πεδιάδες πολλών πλανητών. Ποτέ άλλοτε δεν είχαμε τρέξει πάνω σε σμαραγδένιο πλανήτη, να χαζεύουμε στον ορίζοντα το κοντινότερο άστρο, το σκάφος μας που δεσπόζει πάνω από την ατμόσφαιρά του, τις εναλλαγές μέρας και νύχτας ανάλογα με την πλευρά του πλανήτη που διασχίζουμε. Οι πλανήτες παρουσιάζουν τεράστια εδαφική ποικιλία και ομορφιά και τα παράξενα καιρικά φαινόμενα συμπληρώνουν την απόκοσμη εικόνα.

star control origins 5
Την απαραίτητη προσοχή επέδειξε η Stardock και στον νευραλγικό τομέα του ήχου. Το voice acting είναι πραγματικά απίθανο. Οι φωνές ταιριάζουν γάντι με τα animated μοντέλα των NPCs, δεν παρατηρούμε την παραμικρή παρασπονδία. Λαμπρά παραδείγματα οι φωνές των Tyworm οι οποίες έχουν την ηχητική που περιμένουμε να ακούσουμε από ένα λαρύγγι πνιγμένο στο λίπος, των Pinthi που δεν έχουν στόμα για να επικοινωνήσουν και μιλούν μέσω της μηχανικής φωνής μεταφραστικού προγράμματος κ.ο.κ. Η μουσική υπόκρουση μεταλλάσσεται από τους δυναμικούς ηλεκτρονικούς ήχους όποτε διαφαίνονται απειλές στον ορίζοντα στις ambient νότες όταν περιπλανόμαστε ανέμελα σε άγνωστους κόσμους.

Διάστημα, τα ωραιότερα σύνορα
Η Stardock ανήκει στις πιο συνεπείς εταιρείες ανάπτυξης και έχει καταστήσει προ πολλού φανερό ότι συμμερίζεται την απεριόριστη αγάπη μας για το αχανές διάστημα. Ο γαλαξίας που συνέθεσε με τόση φροντίδα στο Star Control: Origins είναι πλουσιότατος, σχεδόν όσο των Galactic Civilizations της, μείον της δυνατότητας ανάπτυξης πλανητικών αυτοκρατοριών. Συνδυάζοντας Space Shooter με Space Exploration και Racing σκηνικά σε εξωτικούς πλανήτες, κρατά αμείωτο το ενδιαφέρον μας για αρκετές ώρες. Το καλογραμμένο σενάριο και οι διάλογοι μας συνδέουν συναισθηματικά με τους χαρακτήρες και σύντομα μας κυριεύει η αίσθηση ότι τα αστρικά συστήματα είναι “τσαμπιά σταφύλια” που περιμένουν να τα πατήσουμε για να βγάλουν το “γλυκό χυμό” τους, μοναδικές gaming εμπειρίες δηλαδή. Μετά το πέρας του campaign και του υπόλοιπου περιεχομένου είμαστε προετοιμασμένοι για το Earth Rising, την σεζόν του Star Control: Origins που θα διεξαχθεί σε τέσσερα κεφάλαια και θα ολοκληρωθεί το προσεχές καλοκαίρι. Ποιες προκλήσεις άραγε μας περιμένουν μετά τους θριάμβους μας στην γαλαξιακή αρένα;

Θετικά:
- Υποδειγματικό σενάριο επιστημονικής φαντασίας
- Φανταστικές διαστημικές φυλές που τις συμπαθούμε αυτόματα
- Δοκιμασμένη συνταγή Space Combat
- Απολαυστική περιπλάνηση σε μεγάλο γαλαξία
- Εύχρηστα menus και άνετος χειρισμός
- Επίπεδα δυσκολίας για όλους
- Αδιάκοπη προσθήκη νέου περιεχομένου από τους developers

Αρνητικά:
- Σποραδικά bugs στις συνομιλίες με τους εξωγήινους
- Συμπαθητικά γραφικά που επιδέχονται βελτιώσεις
- Δεν ανακαλύπτουμε τις τεχνολογίες, μας δίνονται και δεν είναι πολλές
- Αδιάφορα land battles
- Μέτριο A.I.

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5

Ένα γνήσιο έπος επιστημονικής φαντασίας με απεριόριστες προοπτικές εξέλιξης.

Γιάννης Μοσχονάς

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

Star Control: Origins

Η Stardock ανακοίνωσε ότι οι developers της εργάζονται πάνω στο Star Control: Origins. Πρόκειται για τον νέο τίτλο της σειράς ό...
Posted (19 Oct 2016)

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 Astro (Level 14) 09/01/2019 23:40
Πολυ καλο review Γιάννη.

Top-game-of-the-month 

 

Notification