Ειδήσεις

1 user comments
Θα είναι ξεχωριστό από το υπόλοιπο. [UPDATE]
21 Αυγούστου, 22:37
0 user comments
Ορίστηκε με αξιολόγηση 15+.
21 Αυγούστου, 22:27
0 user comments
Σε αντίθεση με την νέα δήλωση της Sony!
21 Αυγούστου, 21:38
1 user comments
Ξανά για μία εβδομάδα. [UPDATE]
21 Αυγούστου, 21:38
0 user comments
Το GameWorld πιστό στο ραντεβού του...όπως και οι απουσίες του event.
21 Αυγούστου, 21:18
1 user comments
Διάρκειας 30 λεπτών. [UPDATE]
21 Αυγούστου, 20:26
0 user comments
Νέο gameplay video με races και customization. [UPDATE]
21 Αυγούστου, 18:42
0 user comments
Το demo του παιχνιδιού παρουσιάστηκε στην Gamescom.
21 Αυγούστου, 17:58
0 user comments
Η Konami κατοχυρώνει αποκλειστικά τα δικαιώματα της μεγαλύτερης Ευρωπαϊκής διοργάνωσης εθνικών ομάδων.
21 Αυγούστου, 16:13
18 user comments
FPS
Kυκλοφόρησε τρέιλερ του πρώτου expansion για το Metro Exodus: The Two Collonels. [UPDATE]
21 Αυγούστου, 14:44
26 user comments
RPG
Νέα screenshots από το demo του Cyberpunk 2077. [UPDATE]
21 Αυγούστου, 13:54
0 user comments
Οι remastered εκδόσεις των Yakuza 3-5 έρχονται εν τέλει στην Δύση.
21 Αυγούστου, 12:00
0
Ο Γολγοθάς τριών αήττητων πολεμιστών.
21 Αυγούστου, 11:53
0 user comments
Με Keanu Reeves και Carrie-Anne Moss.
21 Αυγούστου, 00:24
Reviews Blood: Fresh Supply
PC  
Comments (0)

Blood: Fresh Supply Hot

Στον ωκεανό του αίματος μόνο εμείς επιπλέουμε.

https://gameworld.gr/media/reviews/photos/original/b1/cf/a0/blood-fresh-supply-box-37-1565105752.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Στον ωκεανό του αίματος μόνο εμείς επιπλέουμε.

Η αμερικάνικη εταιρεία ανάπτυξης Night Dive Studios έχει χτίσει μια φήμη που την ακολουθεί από κοντά σαν πιστό σκυλί. Φημίζεται πλέον για την πνοή που χαρίζει σε κλασικά FPS όπως το System Shock με το οποίο καταπιαστήκαμε στο πρόσφατο παρελθόν. Η απόφασή να αξιοποιήσει την πατενταρισμένη FPS engine της εν ονόματι KEX για την αναπαλαίωση του θρυλικού Blood μας βρήκε απόλυτα σύμφωνους.

Παραδόξως, δεν είχαμε ποτέ την ευκαιρία να τερματίσουμε το αιμοσταγές Blood της Monolith Productions που κυκλοφόρησε το 1997 στα PC μας. Μπορεί να βάψαμε το σύμπαν κόκκινο συντρίβοντας ανηλεώς το sequel αλλά αισθανόμασταν πάντοτε το Blood και τα expansion packs του σαν μια εκκρεμότητα που έπρεπε να τακτοποιηθεί. Φέτος την τακτοποιήσαμε και με το παραπάνω αλλά η εμπειρία δεν ήταν όσο απολαυστική την περιμέναμε, επηρεασμένοι προφανώς από την νοσταλγία για το πρωτότυπο.

blood fresh supply 1

Υποχρεωτική αιμοδοσία
Ο Caleb είναι ο ορισμός του Video Game ήρωα, ένα άτομο που μπορεί να σκοτώσει και να καταστρέψει τα πάντα στο πέρασμά του. Με τέτοιο ταλέντο στην καταστροφή ήταν αναμενόμενο να σκαρφαλώσει στην ιεραρχία της αίρεσης The Cabal. Η ζωή ως αιρετικού του προσέφερε πολλές εμπειρίες. Συνάντησε τον έρωτα στο πρόσωπο της Ophelia, ανακάλυψε τον θεό του στην φρικαλέα φιγούρα του Tchernobog και βρήκε τον θάνατο από τον τελευταίο, χάνοντας ξαφνικά τα πάντα. Η ανάμειξή μας στην περιπέτεια του Blood ξεκινά το 1928, με τον Caleb να επιστρέφει από τους νεκρούς, αποφασισμένος να εκδικηθεί τον Tchernobog για το κακό που του έκανε. Το φτωχικό δίκρανο που κρατά είναι αρκετό για να καρφώσει τους δούλους του σκοτεινού θεού σαν... τηγανητές πατάτες αλλά σύντομα, ο Caleb αποκτά ένα οπλοστάσιο αντάξιο του τεράστιου έργου που ανέλαβε.

Τα διαθέσιμα όπλα είναι λιγοστά αλλά η λειτουργία τους είναι συναρπαστική. Τα συμβατικά όπλα σπανίως φεύγουν από τα χέρια μας. Τα μασούρια δυναμίτιδας δημιουργούν εκρηκτική ατμόσφαιρα σε όλους τους χώρους. Η εκπυρσοκρότηση του δίκαννου συνοδεύεται από πεσμένα κορμιά και του εκτοξευτήρα ναπάλμ από κομμάτια καμμένης σάρκας. Τα απλά όπλα δεν αρκούν για να φρενάρουμε την πλημμυρίδα από πτώματα και αιρετικούς οπότε επιστρατεύουμε την προηγμένη τεχνολογία και την μαγεία για να τα καταφέρουμε. Κούκλες βουντού και μαγικά ραβδιά εμφανίζονται στα χέρια μας και σκορπίζουν τον θάνατο ατομικά και μαζικά. Το tesla cannon είναι ένα φουτουριστικό όπλο, ένα ενεργειακό κανόνι που... κανονίζει καλά ότι πετύχει. Η διπλή χρήση των όπλων καθιστά σημαντική την διαφύλαξη των πυρομαχικών και την διαχείρισή τους, άρα μας σπρώχνει βαθύτερα στην μάχη και στην αναζήτηση κρυπτών που ξεχειλίζουν από σφαίρες και εκρηκτικά.

Ο χάρτης του Blood δείχνει σε μικρογραφία το ανατριχιαστικό είδωλο του Caleb που βλέπουμε όποτε στεκόμαστε μπροστά σε καθρέφτη. Αυτό κινείται πάνω στην επιφάνεια των περιοχών που έχουμε διανύσει αλλά δεν υπάρχουν οπτικές ενδείξεις για το αν μια πόρτα είναι κλειδωμένη ή όχι. Επίσης δεν μπορούμε να σημαδέψουμε τον χάρτη με τα μπλοκαρισμένα μέρη όπως θα θέλαμε. Κατά συνέπεια, τα zoom in και zoom out δεν έχουν ουσιαστική αξία. Το ταχύτατο loading είναι μια ευχάριστη αλλαγή από τα σύγχρονα games με τους αργοκίνητους ρυθμούς φορτώματος. Ο μικρός αριθμός των saves, δέκα τον αριθμό, μας τα χάλασε γιατί προτιμούμε την αφθονία στον συγκεκριμένο τομέα. Επίσης, η απουσία εικόνας ή οποιασδήποτε πληροφορίας σχετικά με το σε ποιο σημείο “σώσαμε” το παιχνίδι, μας αναγκάζει να τοποθετούμε το τελευταίο μας save στην πρώτη θέση για να το θυμόμαστε.

Ο μεγαλύτερος εχθρός μας στο Blood: First Supply δεν είναι κάποιο υπερφυσικό τέρας με πελώριες σιαγόνες και επτακόσια πλοκάμια αλλά η βαρεμάρα. Οι πρώτες ώρες κυλούν νεράκι με εμάς να μοιράζουμε θάνατο όπου φτάνει το μάτι και τους ψηφιακούς αντιπάλους να επιχειρούν να τον αποφύγουν, χωρίς αποτέλεσμα φυσικά. Ενώ η πώρωση ακολουθεί την αλματώδη αύξηση των ψηφιακών θυμάτων, άξαφνα νιώθουμε ότι επαναλαμβάνουμε το ίδιο μοτίβο ξανά και ξανά. Ανεγκέφαλοι αντίπαλοι με όπλα ή γυμνά χέρια, με ρόμπες ή σκελετωμένοι τρέχουν προς την κάννη των όπλων μας και εμείς τους μετατρέπουμε σε τοματοπελτέ, άλλοτε χτυπώντας από μακριά, άλλοτε πίσω από γκισέδες και γρίλιες παραθύρων κ.ο.κ. Τα bosses δεν μας εντυπωσιάζουν καθόλου, μόνο οι ιπτάμενοι εχθροί και τα υποθαλάσσια τέρατα ζωηρεύουν την κατάσταση.

Στο ανανεωμένο Blood γίναμε πρωταθλητές σε ένα καινοτόμο άθλημα, το κεφαλόσφαιρο, κλωτσώντας με μανία τα κεφάλια των τεράτων, την πιο μακάβρια “μπάλα” που έχουμε κλωτσήσει ποτέ.

Ευτυχώς το level design είναι πρώτης τάξεως και καθυστερεί την αποχώρησή μας από το παιχνίδι περισσότερο από την αιματοχυσία. Τα levels είναι τεράστια, γεμάτα μυστικά δωμάτια στα οποία αποκτούμε πρόσβαση αδειάζοντας συνήθως τα εκρηκτικά μας πάνω στους τοίχους. Η ποικιλία των τοποθεσιών μας συνάρπασε. Αλλάζοντας παραστάσεις από ανίερους ναούς σε καρναβάλια, πειρατικά πλοία, κατακόμβες και στοιχειωμένες επαύλεις, νιώθουμε σαν ήρωες ταινίας τρόμου.

Ένα αστείρευτο πηγάδι τρόμου
Η απόλαυση αυξάνεται αλματωδώς παρατηρώντας τις οπτικές λεπτομέρειες οι οποίες παραπέμπουν ευθέως σε πληθώρα αναφορών στην horror λογοτεχνία και στην λαϊκή κουλτούρα γενικότερα. Εγκλωβιστήκαμε σε έναν τεράστιο λαβυρινθώδη κήπο και αισθανθήκαμε τον τρόμο των ηρώων στο θρυλικό The Shining του Stephen King. Διαβάζουμε Miskatonic station σε επιγραφή, αντικρίζουμε πλοκαμοφόρα όντα σε αφίσες και αναρωτιόμαστε πως κατορθώσαμε να τηλεμεταφερθούμε στην καρδιά της μυθολογίας Κθούλου. Εισερχόμαστε στην pub Cask of Amontillado και χαιρετίζουμε την αναφορά στο υπέροχο διήγημα του Edgar Allan Poe. Τις horror αναφορές τις αναμέναμε, δεν αναμέναμε όμως καθόλου την κρεμασμένη στολή καταδίκου με το όνομα Kimble σε ξεκάρφωτο τοίχο. Σαν λάτρεις της ταινίας The Fugitive και των φοβερών ερμηνευτών Harrison Ford και Tommy Lee Jones, αισθανθήκαμε ευγνωμοσύνη για την υπενθύμιση μιας από τις προσφιλείς μας ιστορίες.

blood fresh supply 2

Η πιο χρήσιμη επιλογή στα options, αυτή που ενεργοποιούμε χωρίς δεύτερη σκέψη είναι το full 3D view. Στο πρωτότυπο, ο χαρακτήρας μας έπασχε μάλλον από αυχενικό σύνδρομο διότι δεν μπορούσε να σηκώσει ή να κατεβάσει το κεφάλι του πέρα από ελάχιστα εκατοστά. Το full 3D view εξαλείφει το πρόβλημα, καθαρίζει τα... άλατα του αυχένα και μας αφήνει να θαυμάσουμε το μεγαλύτερο μέρος του περιβάλλοντος. Δεν φτάνει την ικανότητα του λαιμού να κοιτά μέχρι τα ουράνια ή τα τάρταρα όταν το επιθυμεί, εντούτοις πλησιάζει πολύ.

Ισχυρό παράγοντα πώρωσης αποτελεί το multiplayer mode με την δυνατότητα ταυτόχρονης συμμετοχής οκτώ παικτών. Στην Co - Op διάστασή του σπάμε πλάκα με τον δεύτερο Caleb (χειριζόμενο από φίλο) ο οποίος μας ακολουθεί από κοντά. Οι σποραδικοί τσακωμοί για το looting δεν είναι ασυνήθιστοι όπως και ο υγιής ανταγωνισμός που μας αναγκάζει να παραβγαίνουμε στο ποιός θα καθαρίσε περισσότερα αιμοβόρα καθάρματα. Η Co - Op εμπειρία τσουλάει ιδανικά έως την στιγμή που ο συμπολεμιστής θα αμολήσει (αθελά του;) καμία βόμβα πάνω μας. Προκειμένου να απολαύσουμε ένα ανώδυνο λουτρό αίματος οδηγούμαστε σε μετωπική σύγκρουση με επτά αντιπάλους. Ο τόπος γεμίζει σφαίρες, εκρήξεις, Caleb να πηδούν δεξιά και αριστερά σαν καγκουρό. Το deathmatch είναι μακράν η διασκεδαστικότερη δραστηριότητα.   

Στο πλούσιο περιεχόμενο των τεσσάρων επεισοδίων με επτά και οκτώ levels αμφότερα προστέθηκαν δύο ακόμα επεισόδια, τα post mortem και Cryptic Passage. Το δεύτερο, το οποίο φορτώνεται ξεχωριστά από το κυρίως παιχνίδι, μας απασχόλησε αρκετά με τα ποικίλα levels του, αυξάνοντας δραματικά τον απολογισμό σε ώρες. Αμφότερα είναι αρκετά δύσκολα σε σχέση με τα υπόλοιπα επεισόδια όμως η δυσκολία είναι έξοχα κατανεμημένη σε έξι επίπεδα. Το lightly broiled είναι το μοναδικό ανάμεσά τους που έχει βρει την “χρυσή τομή” και συνδυάζει πρόκληση με διασκέδαση. Το ξεκοκάλισμα του Blood: Fresh Supply αγγίζει τις δύο με τρεις ντουζίνες ώρες εφόσον αναζητούμε όλα τα μυστικά που κρύβονται στα σπλάχνα των επιπέδων.

Κόκκινος συναγερμός
Η αδιάκοπη ροή αίματος δεν κατόρθωσε να σκεπάσει ένα κάρο προβλήματα στην παραγωγή του Blood, τα οποία ξεπηδούν δεξιά και αριστερά. Το A.I. είναι από τις πιο βλακώδεις τεχνητές νοημοσύνες που έχουμε αντιμετωπίσει στην καριέρα μας. Είδαμε τους αντιπάλους να πέφτουν σαν πρόβατα στο νερό προσπαθώντας να μας πλησιάσουν. Να μας στρέφουν τα νώτα τους όταν μπαίνουμε σε ένα δωμάτιο και να κολλάνε στον τοίχο. Τους πυροβολούμε έναν έναν ξεμυτίζοντας ελάχιστα από μια πόρτα και, αντί να μας επιτεθούν όσοι βρίσκονται εκτός του οπτικού μας πεδίου, περιμένουν υπομονετικά να καθαρίσουμε τους συντρόφους τους και να τους γαζώσουμε. Το A.I. είναι άκαμπτο και τα χάνει πολύ εύκολα, η ανοησία του μας διευκολύνει στην εξόντωση των εχθρών αλλά το θέαμα είναι θλιβερό. Ο ρεαλισμός πάει περίπατο με τα bugs που κυριαρχούν στα γραφικά. Οι εχθροί βουτάνε με τα όπλα στο νερό και συνεχίζουν να πυροβολούν και να κινούνται κανονικότατα σαν να μην τρέχει τίποτα!

Τα cinematics είναι πραγματικά εμετογόνα, κακότεχνα όσο δεν παίρνει, τα βλέπουμε και μας έρχεται να ξεράσουμε, ευτυχώς είναι μετρημένα στα δάχτυλα. Ο Ken Silverman έμεινε στην gaming ιστορία δημιουργώντας την Build engine που απολαύσαμε οργώνοντας τα κλασικά Duke Nukem 3D και Shadow Warrior. Την δεκαετία του 1990 τα κατορθώματά της έδειχναν μεγαλοπρεπή αλλά στην εποχή μας η ομορφιά της έχει ξεθωριάσει επικίνδυνα. Τα πιξελιασμένα περιβάλλοντα μας κάθονται στο στομάχι, η ομοιομορφία και η θολούρα των εχθρών μας χαλάει την αισθητική. Τα πετσοκομμένα κορμιά και οι αλυσίδες που κοσμούν τους τοίχους δεν έχουν καμία σχέση με τρισδιάστατη απεικόνιση, είναι ενσωματωμένα σε αυτούς και μας θύμισαν τον Han Solo στον καρβονίτη. Οι φωτιές που ανάβουμε πέρα δώθε μοιάζουν με ζωγραφισμένο χαρτί και όχι με ζωντανές φλόγες.

blood fresh supply 3

Την ώρα που παλεύουμε να χωνέψουμε την οπτική μιζέρια, ακούμε τα ηχητικά εφέ και τις καταπληκτικές ατάκες του Caleb και το ενδιαφέρον μας για τον αγώνα αναζωπυρώνεται. Οι εχθροί μουγκρίζουν, εκστομίζουν ανατριχιαστικά ουρλιαχτά όταν τους βάζουμε φωτιά, κάνουν ότι μπορούν για να μας τρομοκρατήσουν με τις φωνές τους. Ξαφνικές ανακοινώσεις ακούγονται από μεγάφωνα, γελοίες φωνές μας διασκεδάζουν όταν παίζουμε με τα υπαίθρια τηλέφωνα, ήχοι εκρήξεων και σφαιρών δονούνται ολόγυρά μας. Ο Caleb απαντά με ένα απίστευτο αριθμό φράσεων που αποτελούν και πάλι φόρο τιμής σε άπειρους καλλιτέχνες και ταινίες. Ξεφτυλίζοντας μια ομάδα εχθρών και ακούγοντάς τον να λέει i did it my way, αδυνατούμε να φανταστούμε διασκεδαστικότερη χρήση του τίτλου του τραγουδιού του Frank Sinatra. Μεγαλύτερη ειρωνεία από το να λέμε “θα στέκεσαι τώρα εκεί και θα ματώνεις” στον αιμόφυρτο εχθρό μας δεν υπάρχει.

Μόνο αίμα
Τα 20 χρόνια που ακολούθησαν την κυκλοφορία του Blood γέμισαν ρυτίδες τα pixels του, ρυτίδες που δεν μπόρεσε να αφαιρέσει η αισθητική επέμβαση από τους προγραμματιστές της Nightdive Studios. Το άφθονο gore που διαποτίζει τις περιπέτειες μας μαζί με τα ευφάνταστα επίπεδα και το αδιάκοπο κυνήγι του θησαυρού (μυστικών) είναι οι λόγοι που συνηγορούν στο να το προσθέσουμε στην συλλογή μας. Το κόστος είναι αντιστρόφως ανάλογο της διάρκειας ζωής του και κυμαίνεται στα 8 ευρώ, μια ακαταμάχητη τιμή για κλασικό τίτλο.

Θετικά:
- Άπειρες αναφορές σε κινηματογραφικά, μουσικά και λογοτεχνικά έπη
- Άφθονο gore
- Ξεχωριστό level design
- Τέλεια ρυθμισμένο επίπεδο δυσκολίας
- Πλούσιο περιεχόμενο και διάρκεια
- Πρωτότυπο οπλοστάσιο
- Χαμηλή τιμή

Αρνητικά:
- Χάλια γραφικά με άφθονα bugs
- Βλαμμένο A.I.
- Ελλιπής χάρτης
- Επαναλαμβανόμενο gameplay που κουράζει σταδιακά

Βαθμολογία
Γραφικά: 5
Ήχος: 7
Gameplay: 6
Σενάριο: 6
Αντοχή: 8
Γενικά: 7

Το αναπάντεχο φτιασίδωμα του κλασικού τίτλου των 90’s το κατέστησε προσβάσιμο στους σύγχρονους users, αν και η μαγεία του έχει ξεφτίσει.

Γιάννης Μοσχονάς

 

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

No News

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Top-game-of-the-month 

 

Το πρόγραμμα:
17:00: Nintendo Indie Showcase
18:00: Microsoft Xbox Inside
20:00: Google Stadia Connect
21:00: Gamescom Opening Night Live

*Όλες οι συνεντεύξεις τύπου έγιναν την Δευτέρα 19/8. Από την Τρίτη 20/8 και έπειτα υπάρχουν livestreams στο κανάλι της Gamescom.

Notification