GameWorld Blogs

Γράψτε τα άρθρα σας στα blogs και δείτε τα να δημοσιεύονται στην κεντρική σελίδα του GameWorld.gr, στην ενότητα Blogs, κάτω δεξιά. Κάθε κείμενό σας θα πρέπει να έχει μέγεθος κατ' ελάχιστο 2-3 παραγράφους και να αφορά προσωπική άποψη και όχι είδηση. Αν δεν δημοσιευθεί εντός 24 ωρών τότε στείλτε email στο info@gameworld.gr για δημοσίευση.

Παιχνιδίσματα στις σκιές

Παιχνιδίσματα στις σκιές

Ίσως το σπουδαιότερο προτέρημα της άνθισης των indie games κατά την τελευταία δεκαετία είναι η απόλυτη ανεξαρτησία των developers ελέω της αυτονομίας τους. Χωρίς να έχουν να λογοδοτήσουν οπουδήποτε, δύνανται να υλοποιήσουν αυτούσιο το όραμά τους, περιοριζόμενοι μόνο από τις τεχνικές γνώσεις και τις οικονομικές δυνατότητές τους. Η συνήθως μικρή διάρκεια των παιχνιδιών τους είναι απόρροια του τελευταίου, ενώ οι όποιες ατέλειες παρουσιάζουν αυτά, συνέπεια του πρώτου. Εν τούτοις, πολύ σπάνια καταφέρνει κάτι απ’ τα δύο να τους εμποδίσει να διηγηθούν μια καλή ιστορία, όταν έχουν συγκεκριμένο πλάνο ως προς την ταυτότητα του παιχνιδιού. Περαιτέρω, στη συγκεκριμένη κατηγορία των games τα ποσοστά πρωτοτυπίας είναι συνήθως πολύ μεγαλύτερα σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα, ακριβώς λόγω της απουσίας περιορισμών.

Το Νοέμβριο 2013 η Compulsion Games έκανε το ντεμπούτο της στη βιομηχανία, τέσσερα χρόνια μετά την ίδρυσή της, κυκλοφορώντας το Contrast: ένα πανέμορφο παιχνίδι, ίσως όχι υψηλών προδιαγραφών, αλλά σίγουρα υψηλής αισθητικής. Συνήθως οι ανεξάρτητες εταιρίες ξεκινούν με κάτι απλό, όπως ένα κλασικό 2D platform ή top-down game. Στην περίπτωση αυτή, ωστόσο, οι developers αποφάσισαν να «παντρέψουν» -και το κατάφεραν εξαιρετικά- τα χαρακτηριστικά ενός 3D και ενός 2D platform, πετυχαίνοντας αρμονική εναλλαγή μεταξύ των δύο. Το Contrast ξεχωρίζει για την υπέροχη noir αισθητική του, ενώ η ιστορία του εκτυλίσσεται στο Παρίσι περί τα μέσα της δεκαετίας του 1920, σ’ έναν κόσμο που παρουσιάζεται μέσα από τα μάτια της Didi, ενός μικρού κοριτσιού.

Η Didi βρίσκεται σ’ αυτή την ηλικία όπου η φαντασία όλων των παιδιών οργιάζει και είναι ικανή να πλάσει υπέροχες ιστορίες με ένα παιχνίδι και τη δύναμη του μυαλού, και πολλές φορές χωρίς καν το πρώτο, ξεφεύγοντας από την επιτήρηση των μεγάλων και κάνοντας ένα σωρό σκανταλιές. Βλέπετε, η μικρή έχει μια φανταστική φίλη, τη Dawn, την οποία φυσικά μόνο η ίδια μπορεί να δει. Αλλά η φίλη της αυτή διαθέτει μια σπουδαία μαγική δύναμη: μπορεί να μεταμορφώνεται σε σκιά περπατώντας επάνω στους τοίχους, όπως κάνει κάθε σκιά που σέβεται τον εαυτό της, και να φτάνει σε δυσπρόσιτα σημεία για τη Didi. Μέσα από την παρέα και τη συνεργασία τους αυτή, η πιτσιρίκα κατορθώνει κάθε φορά να εκπλήσσει τους μεγάλους ξεφυτρώνοντας μονίμως σ’ απίθανα σημεία, ενώ θα έπρεπε να κοιμάται στο κρεβάτι της. Η μητέρα της είναι τραγουδίστρια σε καμπαρέ, ενώ ο πατέρας της έχει πολύ καιρό να εμφανιστεί στο σπίτι.

Το σενάριο του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά καλογραμμένο, κι ακόμη πιο εξαιρετική η ίδια η σύλληψη της ιδέας και η διαμόρφωση του υποβάθρου για τη δημιουργία του Contrast. Ο playable χαρακτήρας του παιχνιδιού είναι η Dawn, η φίλη της Didi, που θα μπορούσε κάλλιστα να είναι και η μεγάλη της αδερφή για ένα παιδί αυτής της ηλικίας. Η Dawn κινείται σε τρισδιάστατο περιβάλλον στις εξωτερικές και εσωτερικές περιοχές του παιχνιδιού, ενώ όταν πρέπει να ακροβατήσει ως σκιά επάνω στους τοίχους, τότε περνά στις δύο διαστάσεις. Η μετάβαση είναι απλούστατη, γίνεται με ένα πλήκτρο/κουμπί και είναι απολύτως ομαλή, με τελικό στόχο πάντοτε να βοηθηθεί η Didi, η οποία με τη σειρά της προσπαθεί να βοηθήσει τους δικούς της.

Για την ακρίβεια, ο πραγματικός πρωταγωνιστής είναι η ίδια η Didi, ακόμη κι αν δεν πρόκειται για τον playable χαρακτήρα, καθώς ολόκληρο το παιχνίδι περιστρέφεται γύρω από αυτήν. Στο gameplay, το Contrast περιλαμβάνει ορισμένους γρίφους οι οποίοι δύσκολα θα παιδέψουν έστω και τους άπειρους gamers, ενώ το μεγαλύτερο αρνητικό του είναι, όπως συμβαίνει σχεδόν σε κάθε indie, η πολύ μικρή διάρκειά του. Προσωπικά, χρειάστηκα λίγο περισσότερο από 3,5 ώρες για να δω τα credits και συνεπώς τα 15 ευρώ της αρχικής τιμής διάθεσής του ήταν εντελώς αποτρεπτικά, ενώ ακόμη και τα 10 ευρώ της τρέχουσας στο Steam, μόνο λίγα δεν είναι.

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι άκρως ατμοσφαιρικά, πιστά στο ύφος ενός σκοτεινού -κατά τα άλλα- κόσμου, ο οποίος διαθέτει τον απαραίτητο φωτισμό, υποδειγματικό σε κάθε περίπτωση, όχι απλώς για λόγους ορατότητας αλλά πλέον και κίνησης σε επιφάνειες όπου μόνο οι σκιές μπορούν να γλιστρούν. Ο ήχος ξεχωρίζει για την απολαυστική jazz μουσική σε συνθέσεις του Nicolas Marquis και την καταπληκτική φωνή της Laura Ellis στο τραγούδι. Το voice acting είναι λιτό και άψογο. Στο ρόλο της μικρής Didi συναντούμε την Teale Bishopric, η οποία είχε κάνει το ντεμπούτο της στα games ένα χρόνο νωρίτερα (2012), υποδυόμενη την κόρη του πρωταγωνιστή του I Am Alive, ενός τρομερά ατμοσφαιρικού survival action τίτλου. Η ίδια το 2014 ενσάρκωσε τη Lena Pearce, κόρη του πρωταγωνιστή του Watch Dogs, Aiden. Στους συμμετέχοντες ηθοποιούς βρίσκουμε και τον Ηλία Τουφεξή, ο οποίος στο παλμαρέ του έχει αρκετές συμμετοχές στις σειρές Assassin’s Creed και Splinter Cell, ενώ εσχάτως έγινε γνωστότερος στο ευρύ κοινό υποδυόμενος τον Adam Jensen, κεντρικό πρωταγωνιστή του Deus Ex: Mankind Divided.

Το Contrast δημιουργεί περισσότερα ερωτήματα από αυτά στα οποία απαντά, αφήνοντας έτσι μεγάλα περιθώρια ερμηνείας διαφόρων σημείων και χαρακτηριστικών, επιτρέποντας σε κάθε gamer να πλάσει τη δική του ιστορία. Στη συντριπτική πλειοψηφία των videogames αλλά και των ταινιών του Hollywood έχουμε συνηθίσει στην έτοιμη «τροφή», όπου υπάρχει πάντοτε αρχή, μέση και τέλος, με τον εκάστοτε πρωταγωνιστή να ξεκινά από κάπου και να καταλήγει κάπου συγκεκριμένα. Η φαντασία του αποδέκτη σε όλες αυτές τις περιπτώσεις αγγίζει τα όρια του απαγορευτικού, ενώ ο προβληματισμός και η αναζήτηση καθίστανται άγνωστες έννοιες. Κάπου εκεί η σκέψη ταυτίζεται με την κουλτούρα. Ο τίτλος της Compulsion ξεφεύγει λυτρωτικά από αυτό το μονότονο μοτίβο, προσφέροντας ζωογόνο πνοή σε κάθε ανθρώπινο νου, δεκτικό να δημιουργήσει μοναδικές φανταστικές περιπέτειες, όπως ανέμελα κι αθώα πράττει η Didi. Το Contrast χαρίζει όλα τα φώτα που χρειάζονται προκειμένου να γεννηθούν οι σκιές, οι οποίες, παιχνιδίζοντας στους τοίχους, παίρνουν περίεργα σχήματα και διαστάσεις, λειτουργώντας ως σύμμαχοι αυτή τη φορά, στο πρόσωπο της Dawn, και όχι ως παιδικοί φόβοι.

Μάχη επιβίωσης στην κόλαση των Walkers
Η Επιστροφή του Βασιλιά
 

Comments 3

Dovahkiin on Monday, 06 February 2017 19:34

Εκπληκτική η προσέγγισή σου στο Contrast και άψογο το κείμενο. Ειδικά η τελευταία παράγραφος λέει πολλά, και για την "έτοιμη τροφή" που χαρακτηρίζει το περιεχόμενο των περισσότερων ταινιών του Hollywood και των video games, και για το συγκεκριμένο παιχνίδι που κατάφερε να ρίξει μια γερή γροθιά σ' αυτό το μοτίβο, με το αποτέλεσμά του να είναι εκπληκτικά όμορφο.

Εκπληκτική η προσέγγισή σου στο Contrast και άψογο το κείμενο. Ειδικά η τελευταία παράγραφος λέει πολλά, και για την "έτοιμη τροφή" που χαρακτηρίζει το περιεχόμενο των περισσότερων ταινιών του Hollywood και των video games, και για το συγκεκριμένο παιχνίδι που κατάφερε να ρίξει μια γερή γροθιά σ' αυτό το μοτίβο, με το αποτέλεσμά του να είναι εκπληκτικά όμορφο.
Blood Prince on Tuesday, 07 February 2017 20:44

Απλά φοβερό το blog σου για άλλη μια φορά.Μακάρι να συνεχίσεις να γράφεις blogs για πολύ καιρό ακόμη.

Απλά φοβερό το blog σου για άλλη μια φορά.Μακάρι να συνεχίσεις να γράφεις blogs για πολύ καιρό ακόμη.
An arrow in the knee on Thursday, 09 February 2017 16:10

Αψογο κειμενο.Η υπεροχη noir ατμοσφαιρα,που με εκανε να λατρεψω και τα DLC του Bioshock Infiite,και η πρωτοτυπη ιδεα του με το contrast το κανουν μοναδικο.Χαιρομαι που διαβασα το blog σου και εμαθα για αυτο τον τιτλο.Θα το δοκιμασω συντομα.

Αψογο κειμενο.Η υπεροχη noir ατμοσφαιρα,που με εκανε να λατρεψω και τα DLC του Bioshock Infiite,και η πρωτοτυπη ιδεα του με το contrast το κανουν μοναδικο.Χαιρομαι που διαβασα το blog σου και εμαθα για αυτο τον τιτλο.Θα το δοκιμασω συντομα.
Already Registered? Login Here
Guest
Thursday, 27 February 2020

Captcha Image

Notification