Ειδήσεις Άλλες Ειδήσεις Η Μ. Βρετανία θέλει να καταργήσει τα loot boxes για τους ανηλίκους

Η Μ. Βρετανία θέλει να καταργήσει τα loot boxes για τους ανηλίκους

Thursday, 02 Jul 2020  | in Άλλες Ειδήσεις | Γράφτηκε από τον Μάνος Γρυπάρης  
Μάνος Γρυπάρης

Μάνος Γρυπάρης  

Το 1988 σε ηλικία 5 ετών ο πατέρας του έφερε σπίτι έναν Amstrad 6128. Το 1990 ακολούθησε η Amiga 500, ένα Atari 2600 και λίγα χρόνια μετά κατά σειρά η Amiga 1200, το NES και το πρώτο PC. Από εκείνη την χρονική περίοδο μέχρι σήμερα έχει στην κατοχή του πάνω από 35 κονσόλες προερχόμενες από σχεδόν όλες τις κατασκευάστριες εταιρείες και αρκετές εκ των οποίων ιδιαίτερα σπάνιες. Παίζει κυρίως Sports, RPG/MMORPG, Strategy, Fighting και Racing games, ενώ δεν λέει ποτέ όχι στα Platform (ειδικά αν είναι Super Mario) και σε σενάρια με συμπαθητικούς χαρακτήρες, στο στυλ των Nathan Drake, Lara Croft και John Shepard.
Hot
https://gameworld.gr/media/reviews/photos/original/19/32/41/loot-boxes-great-britain-89-1568311730.jpg
 

Η Μ. Βρετανία θέλει να καταργήσει τα loot boxes για τους ανηλίκους

Η απόφαση θα παρθεί μέσα στο 2020. [UPDATE]

[Αρχική δημοσίευση: 12/9/19] Ύστερα από εννέα μήνες ερευνών, η Βουλή της Βρετανικής κυβέρνησης πρότεινε την νομοθέτηση των loot boxes κάτω από τον νόμο περί τζόγου.

Κατά την διάρκεια των ερευνών και συγκεκριμένα τον Ιούνιο, υπήρξαν δηλώσεις της επιτροπής τζόγου της χώρας ότι "τα loot boxes δεν είναι τζόγος σύμφωνα με τον νόμο". Η επιτροπή ψηφιακής πολιτικής της Βρετανίας αποφάσισε να δημοσιεύσει μια έκθεση 84 σελίδων που αφορά τις καινοτόμες αλλά και εθιστικές τεχνολογίες.

Στην κορυφή των προτάσεων κυριάρχισε το θέμα των loot boxes επί πληρωμή, τα οποία θα πρέπει να μπουν υπό τον νόμο περί τζόγου και να απαγορευθεί η πώλησή τους σε ανήλικους. Η έρευνα έλαβε υπόψη της σχόλια από όλη την gaming βιομηχανία και συγκεκριμένα από developers, εμπόρους και ακαδημαϊκούς. Το συμπέρασμα ήταν ότι από τις δηλώσεις που έλαβε, διαπίστωσε "έλλειψη ειλικρίνειας και διαύγειας των συναλλαγών", από τους εκπροσώπους των εταιρειών, είτε μέσω δηλώσεών τους, είτε μέσω δημοσιεύσεων στα social media.

Ο Βουλευτής της επιτροπής ψηφιακής πολιτικής της Βρετανίας, Damian Collins, δήλωσε ότι "οι εταιρείες που φτιάχνουν video games ή ασχολούνται με τα social media πρέπει να είναι πιο υπεύθυνες, ενώ η κυβέρνηση πρέπει να πάρει θέση για τα loot boxes, τα οποία δεν θεωρεί τζόγο. Γιατί αν κρατήσει αυτή την θέση τότε η επιτροπή θα πρέπει να δημοσιεύσει ανακοίνωση εξηγώντας γιατί τα loot boxes δεν θεωρούνται τζόγος".

Η επιτροπή τζόγου δήλωσε ότι το θέμα αποδείξεων για πιθανές βλάβες στην εξομοίωση του τζόγου (σ.σ. όπως θεωρεί τα loot boxes) σε ανήλικους, παραμένει ένα λεπτό ζήτημα και ότι προτείνεται μια προσεκτική αντιμετώπιση του θέματος. Επίσης, προτάθηκε από την επιτροπή τζόγου η Βρετανική κυβέρνηση να εισάγει και μία σήμανση PEGI ότι το αντίστοιχο video game "περιέχει τζόγο" και να εφαρμόσει τα αντίστοιχα ηλικιακά όρια στα games με τα loot boxes ή παρόμοιους μηχανισμούς που βασίζονται στην τύχη.

Επιπλέον, η αναφορά της επιτροπής ψηφιακής πολιτικής, προτείνει στην gaming βιομηχανία να αναλάβει τις ευθύνες της προστατεύοντας τους παίκτες έναντι πιθανών βλαβών και να υποστηρίξει την ανεξάρτητη έρευνα για τις μακροχρόνιες επιπτώσεις του gaming. Επίσης, η κυβέρνηση εξέφρασε μια σοβαρή ανησυχία γι την έλλειψη ενός σαφέστατου μοντέλου επαλήθευσης της κατάλληλης ηλικιακής σήμανσης σε κάθε παιχνίδι". Σε συνέχεια δε του όρου "gaming διαταραχη" από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας που ανακοινώθηκε στις αρχές του 2019, η επιτροπή ψηφιακής πολιτικής πρότεινε στην Επιτροπή Εμπορίου να ξεκινήσει άμεσα η έρευνα για το gaming με ανεξάρτητους ερευνητές, η οποία έρευνα θα χρηματοδοτείται στο εξής με επιπλέον φόρο από τους game developers, ενώ οι εταιρείες θα αναγκαστούν να δώσουν στα χέρια της κυβέρνησης τα στοιχεία των παικτών τους.

Το τελευταίο βρήκε αντιδράσεις από τις εταιρείες King και Epic Games, που δεν επιθυμούν να δώσουν τα στοιχεία των παικτών τους, επικαλούμενες τα προσωπικά τους δεδομένα. Ο βουλευτής Damian Collins ωστόσο απάντησε ότι "είναι απαράδεκτο κάποιες εταιρείες με εκατομμύρια χρήστες στα οποία βρίσκονται και παιδιά να μην θέλουν να μας μιλήσουν για πιθανές κακές επιπτώσεις που μπορεί να προκαλέσουν τα προϊόντα τους". Τόνισε δε ότι οι game developers δεν νοιάζονται για την προστασία των παικτών τους, αφού δεν βάζουν όρια συναλλαγών για όσους ξοδεύουν χρήματα πάνω από το φυσιολογικό, ενώ κατέληξε στο ότι "Το gaming είναι αρκετά χρόνια πίσω από τον τζόγο σε θέμα νομοθεσίας και προστασίας των αδύναμων, την στιγμή που άτομα ξοδεύουν χιλιάδες λίρες σε games, όπως τα Runescape και το FIFA".

Μία ακομη παρατήρηση της επιτροπής ψήφιακής πολιτικής είναι η νομοθέτηση για τα games τα οποία παίζονται από παιδιά, την στιγμή που δεν είναι κατάλληλα για την ηλικία τους, την στιγμή δε που υπάρχει ανησυχία ότι οι εταιρείες δεν προωθούν όπως πρέπει το θέμα των ηλικιακών αξιολογήσεων στα games. Ταυτόχρονα, θεωρήθηκε ότι υπάρχει ανακρίβεια στην αναφορά ηλικίας στα online games.

Ο Jo Twist, διευθύνων σύμβουλος της Επιτροπής Εμπορίου της Μ. Βρετανίας, δήλωσε ότι θα εξετάσει τα παραπάνω ζητήματα με την "μέγιστη δυνατή σοβαρότητα".

[UPDATE: 14/9/19 - Ο ESA διαφωνεί με την Βρετανική κυβέρνηση] Ο ESA (Entertainment Software Association), που αποτελεί Ομοσπονδία Ψυχαγωγικού Software της Αμερικής, δήλωσε την διαφωνία του σχετικά με την ανακοίνωση της Αγγλικής κυβέρνησης η οποία ανέφερε ότι τα games με τα loot boxes θα πρέπει να έχουν σήμανση που αφορά τυχερά παιχνίδια.

Η ανακοίνωση αναφέρει τα εξής: "Διαφωνιύμε με τα ευρύματα της έρευνας της Βρετανικής κυβέρνησης σχετικά με τα games και την απόκτηση εικονικών αντικειμένων στα loot boxes επί πληρωμή, αλλά και τους ισχυρούς γονικούς ελέγχους που θα δίνουν την εξουσία στους γονείς να ελέγχουν τις in-game αγορές. Η gaming βιομηχανία έχει ηγετική θέση στο να συνεργάζεται με τους γονείς και τους παίκτες προκειμένου να δημιουργεί απολαυστικές gaming εμπειρίες. Επιπλέον, πολλά νομοθετικά όργανα στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων και αυτών της Αυστραλίας, της Γαλλίας, της Ιρλανδίας, της Γερμανίας και της Μ. Βρετανίας έχουν έρθει σε διαφορετικό συμπέρασμα, λέγοντας ότι τα loot boxes δεν αποτελούν μορφή τζόγου.

Η Ομοσπονδία Ψυχαγωγικού Software (ESA) εκπροσωπεί μεγάλους publishers, όπως είναι οι Activision Blizzard,  Bethesda, Electronic Arts, Take-Two και Tencent. Μένει να δούμε πως θα εξελιχθεί το μέτωπο στην Αγγλία, αλλά και στη Σουηδία, η οποία ανακοίνωσε ότι θα περιορίσει τα loot boxes εντός του 2019, καθώς ειδικά η πρώτη αποτελεί μία από τις πιο σημαντικές αγορές στον κόσμο, η οποία ίσως επηρεάσει και άλλες χώρες.

[UPDATE: 22/10/19 - H Βρετανική επιτροπή επιμένει για την στάση της ενάντια στα loot boxes] Σε μια αναφορά με τίτλο Gaming The System, μια επίτροπος στα θέματα παιδικών ζητημάτων αναφέρει πως οι εταιρίες θα περί να ζητούν αδεία από το κράτος για να συμπεριλαμβάνουν loot boxes στα παιχνίδια τους.

Συγκεκριμένα η Anne Longfield υποστηρίζει στην αναφορά της ότι τα loot boxes αποτελούν μια μορφή τζόγου και έτσι θα πρέπει να λαμβάνεται η σχετική αδεία από τις αρχές ώστε να συμπεριληφθούν σε ένα παιχνίδι. Επίσης πρότεινε την εφαρμογή ενός όριο χρημάτων το οποίο θα μπορούν να ξοδεύουν οι παίκτες σε μια ημέρα. Επίσης η αναφορά της λέει τα εξής: "Πολλά παιδιά μας έχουν πει ότι ανησυχούν ότι πονταρουν λεφτά για την αφορά των loot boxes, κάτι που μας κάνει ξεκάθαρο το γεγονός ότι μερικά παιδιά ξοδεύουν εκατοντάδες λίρες για την αγορά τους. Απαιτώ η κυβέρνηση να κηρύξει τα loot boxes σε παιχνίδια όπως το Fifa, ως τζόγο."

Ωστόσο, η ιδία η επίτροπος επισημαίνει ότι δεν συμμερίζεται της άποψης ότι τα games βλάπτουν τα παιδιά, ενώ διαφωνεί με την κήρυξη του gaming ως ψυχολογική ασθένεια. Επιπλέον στην αναφορά της επισημαίνει ότι τα παιχνίδια βοηθούν τα παιδιά να αποκτήσουν πιο ισχυρό δέσιμο με την κοινωνία και γενικά βοηθά στην κοινωνικοποίηση τους. Έτσι η λογική της αναφοράς στηρίζεται στο γεγονός ότι παιχνίδια σαν το Fifa εκμεταλλεύονται τα παιδιά προσπαθώντας να τους αποσπάσουν χρήματα, ώστε να παραμένουν στο ίδιο επίπεδο με τους φίλους τους. Η αναφορά περιέχει και μια σχετική δήλωση ενός 14χρονου παίκτη του Fifa ο οποίο δήλωσε: " Δεν παίρνω κάτι το ουσιαστικό από τα loot boxes του παιχνιδιού, ωστόσο συνεχίζω να ποντάρω".

Επιπλέον η Longfield επισημαίνει ότι games που περιέχουν loot boxes θα πρέπει να τηρούν και το όριο ηλικίας ανάλογα με το περιεχόμενο τους. Οπότε παιχνίδια που περιέχουν τζόγο θα πρέπει να λογίζονται ως άνω των 18 ετών, ενώ θα πρέπει να υπάρχει έλεγχος ακόμα και στις ηλεκτρονικές αγορές.

Ένας εκπρόσωπος της κυβέρνησης απάντησε ήδη στην αναφορά δηλώνοντας: Θα λάβουμε πολύ σοβαρά υπόψη τα θέματα που μας παρουσιάσατε στην αναφορά σας, με σκοπό την μείωση του εθισμού στον τζόγο και τον στοιχηματισμό".

[UPDATE 2: 9/6/20] Το GamesIndustry δημοσίευσε άρθρο που αναφέρει ότι Η Βρετανία θα πάρει απόφαση για τα μέτρα απαγόρευσης των loot boxes μέσα στο 2020.

[UPDATE 3: 2/7/20 - Η Βουλή της Μ. Βρετανίας ζητά την καταχώρηση των loot boxes ως τζόγο] Η Επιτροπή Τυχερών Παιχνιδιών της Βουλής της Μεγάλης Βρετανίας κατέληξε σε μια αναφορά αυτή τη βδομάδα που θέτει ότι τα loot boxes εντός των video games πρέπει να χαρακτηρίζονται ως “παιχνίδια τύχης” το οποίο βάζει στα όρια της νομοθεσίας Gambling Act του 2005. Λόγω αυτού ζητάει να ακολουθηθούν οι ίδιοι κανονισμοί με τα υπόλοιπα αντικείμενα τυχερών παιχνιδιών.


Ο σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να βρεθούν νέοι τρόποι τυχερών παιχνιδιών , ειδικά προς παιδιά. Η Βουλή έσπευσε να ενημερώσει τους υπουργούς να ταξινομήσουν τα loot boxes και κάθε αντικείμενο εντός παιχνιδιού που αγοράζεται και βασίζεται στην τύχη ως τζόγο.


Σε μία αναφορά στο BBC η Βουλή της Μεγάλης Βρετανίας απάντησε: “Η κυβέρνηση πρέπει να πάρει μέτρα άμεσα ώστε να φέρει τα loot boxes μέσα στα όρια και τους κανονισμούς των τυχερών παιχνιδιών. Υπάρχει ακαδημαϊκή έρευνα που αποδεικνύει την σύνδεση, αν και όχι απαραίτητα ως αιτία, των αγορών loot boxes με τα προβλήματα τζόγου.”
Η κυβέρνηση της Μεγάλης Βρετανίας απάντησε πως θα ελέγξει τον νόμο περί τζόγου ώστε να δει αν θα συμπεριλάβει τα loot boxes εντός κανόνων και η Βουλή αναφέρει πως το ζήτημα είναι επείγον.


Η εμπορική ένωση UKIE είπε πως παίρνει αυτά τα θέματα πολύ σοβαρά και πως η καμπάνια τους Get Smart About PLAY θα βοηθήσει τους γονείς να μειώσουν τα έξοδα των παιδιών τους μέσα στα games. Ο διευθύνων σύμβουλος της ένωσης, Δρ. Jo Twist OBE, αναφέρει: “Το μεγαλύτερο μέρος των ανθρώπων της Μεγάλης Βρετανίας παίζουν video games με τον ένα τρόπο ή των άλλο, για αυτό βλέπουμε σοβαρά αυτές τις ανησυχίες. Εργαζόμαστε σκληρά ώστε να υπάρχει έλεγχος από τις οικογένειες στις κονσόλες ώστε να μειωθούν τα έξοδα αυτά και θα δουλεύουμε σκληρά με τo DCMS (Digital, Culture, Media and Sports Committee) κατά την αξιολόγηση του για την νομοθεσία Gambling Act αργότερα στην χρονιά.”

Διαβάστε περισσότερα για χώρες που επίσης σκέφτονται να απαγορεύσουν τα loot boxes.

Διαβάστε για τις έρευνες που σχετίζουν τα loot boxes με τον τζόγο. Συζητήστε για τις μικροσυναλλαγές στο παρακάτω forum topic.

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Notification