Ειδήσεις Κονσόλες PS5: Επίσημες ανακοινώσεις

PS5: Επίσημες ανακοινώσεις

Thursday, 07 Nov 2019  | in Κονσόλες | Γράφτηκε από τον Χριστιάνα Θάνου   | (9 σχόλια)
Χριστιάνα Θάνου

Χριστιάνα Θάνου  

Απλά αγαπάω The Witcher 3!
Hot
https://gameworld.gr/media/reviews/photos/original/50/e1/d0/ps5-development-kit-61-1570566631.jpg
 

PS5: Επίσημες ανακοινώσεις

Το PS5 είναι η ευκολότερη κονσόλα για την ανάπτυξη κώδικα σύμφωνα με τον CEO της Sony Interactive Entertainment. [UPDATE]

[Αρχική δημοσίευση: 16/4/19] Συμφωνά με ένα αποκλειστικό άρθρο του Wired, όπου o Mark Cerny, system architect και lead designer του PS4, επικεφαλής και για τη next-gen κονσόλα της Sony, αποκάλυψε τις πρώτες επίσημες πληροφορίες, το PS5 θα διαθέτει SSD με ψηλότερο bandwidth από οποιονδήποτε άλλο SSD διαθέσιμο στα PC, και GPU που υποστηρίζει ray tracing

Σύμφωνα με τη συνέντευξη του Cerny, η κονσόλα θα χρησιμοποιεί τρίτης γενιάς οκταπύρηνο AMD Ryzen. Πρόκειται για ειδικά τροποποιημένη παραλλαγή του 7nm AMD Zen 2 της Radeon, που ανήκει στη σειρά Navi και υποστηρίζει ray tracing. Αυτός ο επεξεργαστής επόμενης γενιάς θα είναι ο πιο εξελιγμένος στην αγορά, όταν κυκλοφορήσει στα μέσα της φετινής χρονιάς. Στην κλειστή επίδειξη που παρακολούθησε το Wired, το fast travel στο Marvel’s Spider Man πήρε περίπου 0.8 δευτερόλεπτα με τον νέο SSD, σε σύγκριση με τα 15 δευτερόλεπτα που πήρε σε ένα PS4 Pro. To PS5 θα υποστηρίζει 8Κ ανάλυση, θα διαθέτει κανονικά δισκιέρα και θα υποστηρίζει το τωρινό PSVR.

Σχετικά με το πολυπόθητο backwards compatibility, ο Cerny αναφέρει ότι το PS5 θα υποστηρίζει backwards compatibility, που σημαίνει ότι θα παίζει κανονικά τα παιχνίδια του PS4. Συγκεκριμένα αναφέρει ότι, "επειδή [το PS5] είναι εν μέρει βασισμένο στην αρχιτεκτονική του PS4, θα είναι επίσης backward-compatible με τα παιχνίδι για αυτή την κονσόλα."

Όπως αναφέρει ο Cerny, οι εφαρμογές της τεχνολογίας ray tracing αφορούν όχι μόνο τα γραφικά, αλλά και τον ήχο. Το AMD chip περιλαμβάνει μία ειδική μονάδα για 3D ήχο, που ο ίδιος πιστεύει ότι θα αλλάξει τα δεδομένα του τι μπορεί να κάνει ο ήχος σε ένα video game. "Ως gamer," λέει ο ίδιος, "ήταν λίγο απογοητευτικό που ο ήχος δεν άλλαξε ιδιαίτερα μεταξύ του PlayStation 3 και του PlayStation 4. Με την επόμενη κοσνόλα το όνειρο είναι να δείξουμε πόσο δραματικά διαφορετική μπορεί να είναι η ακουστική εμπειρία αν δώσουμε αρκετή ιπποδύναμη στο hardware που την υποστηρίζει."

Το αποτέλεσμα, σύμφωνα με τον Cerny, θα κάνει την εμπειρία ακόμη πιο immersive, καθώς ο ήχος θα έρχεται από παντού γύρω σας. Παρ’ ότι αυτό το εφέ θα λειτουργεί και με τα ηχεία της τηλεόρασής σας, εφόσον υποστηρίζει την τεχνολογία, ο architect της κονσόλας ομολογεί πως την ιδανική εμπειρία θα προσφέρει ένα headset. Ο lead designer αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η επόμενη κονσόλα της Sony δεν θα αποτελεί απλώς μία αναβάθμιση, όπως οι κονσόλες που κυκλοφόρησαν εν μέσω της τωρινής γενιάς.

Όσον αφορά το όραμα της εταιρείας για το cloud gaming, δήλωσε ότι τα σχέδια για την επόμενη γενιά θα ξεκαθαρίσουν "καθώς κινούμαστε προς την κυκλοφορία." Ο Cerny επιβεβαίωσε ότι η κονσόλα δεν θα κυκλοφορήσει εντός του 2019.

[UPDATE: 26/4/19 - Επιβεβαίωση του PS5 από την Sony] Η Sony ανακοίνωσε τα οικονομικά της στοιχεία για το έτος της που ολοκληρώθηκε στις 31 Μαρτίου και δήλωσε και επίσημα, έστω με πλάγιο τρόπο, ότι ετοιμάζει μία next-gen κονσόλα.

Σε συνέχεια των δηλώσεων του Mark Cerny, η Ιαπωνική εταιρεία παραδέχθηκε ότι "υπήρξε αύξηση στα έξοδα που αφορούν το development για μία next-gen κονσόλα. Αυτή ήταν και η μόνη "σπόντα" για το PS5, το οποίο δεν έχει ακόμη ανακοινωθεί με επίσημο δελτίο τύπου.

Ακόμη, η Sony δήλωσε ότι δεν θα κυκλοφορήσει την νέα της κονσόλα μέσα στους επόμενους 12 μήνες. Επομένως θα πρέπει να περιμένουμε το PS5 το νωρίτερο Μάιο του 2020 και το αργότερο...κανείς δεν μπορεί να το ξέρει.

[UPDATE 2: 21/5/19 - Μικρότερο loading και cloud gaming] Η Sony ανακοίνωσε νέες πληροφορίες για το PS5, στα πλαίσια meeting για την στρατηγική της κονσόλας που διεξήχθη πριν από λίγες ώρες και η οποία θα στοχεύσει στο να προσφέρει μία "επιβλητική εμπειρία" και "συνεχή", με την έννοια του ότι οι ταχύτητες του loading θα εξαλειφθούν, χάρις στην καλύτερη χρήση των σκληρών δίσκων SSD.

 

Για παράδειγμα, το loading του fast travel του Spider-Man στο PS4 χρειάστηκε 15 δευτερόλεπτα και στο PS5 λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο. Θυμίζουμε ότι το PS5 θα είναι backwards compatible με παλιότερα games, τα οποία θα παίζετε με λιγότερο loading. Τέλος, το streaming θα παίζει σημαντικό ρόλο, ενώ το PS5 θα υποστηρίζει Remote Play και Cloud Gaming. Η υπηρεσία PlayStation Now αναμένεται να αναβαθμιστεί.

[UPDATE 3: 8/10/19 - Επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας] Η Sony ανακοίνωσε πως το PlayStation 5 θα κυκλοφορήσει τα Χριστούγεννα του 2020. Μέσα από το επίσημο blog, έγινε η ενημέρωση πως η αναμονή φτάνει στο τέλος της.

Πέρα από την κυκλοφορία, η Sony μας ενημέρωσε για τα νέα χαρακτηριστικά του PS5 controller. Για αρχή, θα αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο θα επικοινωνούμε με τον κάθε τίτλο και το περιβάλλον του, θα είναι εντελώς διαφορετική η αίσθηση στο χειριστήριο ανάλογα με το τι κάνουμε. Πλέον, το να τρακάρουμε σε έναν τοίχο, δεν θα προσφέρει την ίδια δόνηση με το να κάνουμε ένα τάκλιν. Επίσης θα υπάρξουν αλλαγές και στο πως αντιλαμβανόμαστε το περιβάλλον καθώς θα καταλαβαίνουμε πλέον και τις αλλαγές στα textures του εδάφους, θα είναι εντελώς διαφορετικό το να περπατάμε σε γρασίδι και το να πατάμε σε λάσπη.

Η δεύτερη βελτίωση έρχεται στα adaptive triggers τα οποία θα μπορούν να προγραμματίσουν οι developers για να προσφέρουν το ανάλογο εφέ κάθε φορά. Ένα απλό παράδειγμα είναι η χρήση του τόξου όπου για να τραβήξετε το βέλος και να το αφήσετε, θα πρέπει να πατήσετε τα triggers για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και με την απαραίτητη πίεση ενώ νιώθετε ταυχρονα πως είναι να μην έχετε το 100% του ελέγχου καθώς βρίσκεστε πάνω σε ένα όχημα 4χ4 το οποίο περνάει από βραχώδεις εκτάσεις με ταχύτητα.

SSD με ταχύτερο loading
Επιπλέον, η Sony ανακοίνωσε ότι ο σκληρός δίσκος του PS5 θα είναι SSD με ταχύτερο loading και θα υποστηρίζει ray-tracing. Επίσης θα υποστηρίζεται και αναπαραγωγή 4K blu-ray drives.

[UPDATE: 7/11/19 -Το PlayStation 5 είναι η ευκολότερη κονσόλα για ανάπτυξη κώδικα] Σύμφωνα με εταιρίες ανάπτυξης η διαφορά είναι τεράστια.

Ο CEO της Sony Interactive Entertainment, Jim Ryan, αναφέρει χαρακτηριστικά, “Κάτι που με κάνει να νιώθω αισιόδοξος είναι όσα ακούμε από developers και publishers για την ευκολία τους να τρέξουν κώδικα στο PlayStation 5. Η διαφορά αναφορικά με της προηγούμενες κονσόλες είναι τεράστια.”

Αποκαλύπτει επίσης ότι η Sony σχεδιάζει να αγοράσει νέα στούντιο ανάπτυξης ώστε να ενσωματωθούν στην οικογένεια της PlayStation, όπως η Insomniac Games, που αγοράστηκε προσφάτως από την εταιρία.

“Βρισκόμαστε σε συνεχή αναζήτηση, όμως είμαστε πολύ προσεκτικοί όσον αφορά ποιόν κοιτάμε η σε ποιόν απευθυνόμαστε. Υπάρχει χώρος να κάνουμε περισσότερες ενέργειες σε αυτόν τον τομέα, όμως πρέπει να εξασφαλίσουμε την αξιοπιστία της εταιρίας” συνέχισε ο Jim Ryan.

Διαβάστε το χειριστήριο του PlayStation 5 και το backwards compatibility με το PS4. Συζητήστε για την επόμενη κονσόλα της Sony σε αυτό το forum topic.

Photos

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 akiszax (Level 21) 17/04/2019 00:10
Ενταξει δεν υπαρχουν λογια, ειναι τουμπανο. Περιμενουμε τιμη!!!!!!!
#2 Blood Prince (Level 27) 17/04/2019 03:19
Εφόσον μετά την κυκλοφορία του PS5 συνεχίσουν να κυκλοφορούν παιχνίδια συμβατά με PS4 δεν θα το αγοράσω αμέσως.Θα περιμένω δύο με τρία χρόνια πρώτα και βλέπουμε.
#3 DimutriKs (Level 16) 26/04/2019 21:25
Το ps4 δεν υπάρχει ο παραμικρός λόγος να βιαστούν να το "σκοτώσουν". Ο κόσμος που το έχει στην κατοχή του είναι ενεργός επενδύοντας πολλά λεφτά σε συνδρομή και παιχνίδια ενώ με τόσο μεγάλη βιβλιοθήκη και δυνατά exclusives σε λογικότατες τιμές έχει ακόμα πολλούς που θα επενδύσουν σε αυτό.
#4 Blood Prince (Level 27) 23/05/2019 00:11
Το μικρότερο loading είναι σχετικό.Δεν είναι επιτυχία να φορτώνει γρηγορότερα το Spiderman του PS4.
#5 Efane (Level 23) 08/10/2019 18:45
Νομίζω λογικό ακούγεται το 2020, το ps4 πάντως σάρωσε.
#6 Blood Prince (Level 27) 08/10/2019 21:14
Βασικά Χριστούγεννα 2020 είναι 2021 στην ουσία.....εγώ πάντως δεν θα βιαστώ να το αγοράσω.Επιπλέο ν ευκαιρία είναι να πέσει η τιμή σε όλο και περισσότερα παιχνίδια PS4.
#7 Aston (Level 19) 08/10/2019 21:49
Πολύ καλά χαρακτηριστικά, κάτσε να ακούσουμε και τιμή.
#8 antrew (Level 7) 08/10/2019 22:04
Που θα φτασει η τεχνολογια?
#9 bouzk (Level 10) 15/11/2019 00:18
Πιστή στις συνήθειές της η Sony, καθώς κάθε 6 με 7 χρόνια κυκλοφορεί νέα κονσόλα. To PS3 κυκλοφόρησε τέλη του 2006 (Άνοιξη του 2007 στην Ευρώπη) και ήταν "ενεργό" για μια 10ετία (τελευταία άξια λόγου παιχνίδια το 2017). Το PS4 κυκλοφόρησε το Νοέμβριο του 2013 (7 χρόνια μετά το PS3). Αν κάνει κι αυτό κύκλο 10ετίας, θα βγαίνουν παιχνίδια μέχρι το 2023. Πάντως, η πιο επιτυχημένη σε πωλήσεις κονσόλα είναι το ps2 (13 χρόνια ζωής - 155 εκατ. πωλήσεις περίπου).
Το PS3 - με απαγορευτική αρχική τιμή - δεν ξεπέρασε τις 87.5 εκατ. πωλήσεις, παρά τα φοβερά exclusive... Α ναι, και το ps1 κυκλοφόρησε το 1996, "έζησε" 11 χρόνια (του μπήκε νωρίς - το 2000 - σφήνα το ps2) και πούλησε πάνω από 100 εκατ. κομμάτια.
Όμως, αναρωτιέμαι, σε κάθε γενιά κονσολών υπάρχουν κάποια games που ξεχωρίζουν, που δίνουν αξία στις κονσόλες. Στο PS4 δεν έγινε κάτι τέτοιο, όχι τουλάχιστον στο βαθμό που συνέβη με το "αποτυχημένο" εμπορικά, PS3. Ας πιάσουμε τα exclusive. 4,5 Uncharted, τα 3 στο PS3, το 1,5 στο PS4 (τους πήρε 5 χρόνια για να βγάλουν το 4), Last of Us το 2013 στο PS3, θα δούμε το 2 σαν κύκνειο άσμα του PS4 την άνοιξη! Και από εκεί και πέρα φυσικά το GTA V το 2013 στο PS3, θα δούμε άραγε το VI στο PS4?
Με εξαίρεση το αμφιλεγόμενο, αλλά τεχνικά άψογο Dead Stranding, ποια games αιχμής έχει να επιδείξει το PS4; Οι τίτλοι που έγιναν απλά remasterated και πέρασαν στην κονσόλα δεν μετράνε.
Γνώμη μου πάντα, αλλά νομίζω πως σε αυτή τη γενιά, έγινε μια κοιλιά στην παραγωγή αξιόλογων games. Μπορεί μερίδιο ευθύνης να μοιράζεται και η Sony, γι΄ αυτό και να "φωνάζει" πως το νέο της μηχάνημα είναι πιο φιλικό στους developers.
Κλείνοντας, έχω την αίσθηση πως, η Sony, κυκλοφορώντας το 2020 την νέα της κονσόλα, ακυρώνει λίγο όσους επένδυσαν στην έκδοση Pro του 4.
Υ.Γ. Για να περάσει γρήγορα στη νέα γενιά, πρέπει να σκεφτεί τιμές καλύτερες από τα 450 ευρώ και να δώσει κίνητρα στους κατόχους ps4 να το... αποσύρουν...
Notification