Ειδήσεις Κονσόλες Υποστήριξη AMD FreeSync 2 για τα Xbox One S και Χ

Υποστήριξη AMD FreeSync 2 για τα Xbox One S και Χ

Tuesday, 13 Mar 2018  | in Κονσόλες | Γράφτηκε από τον Γιώργος Τζίτζιφας  
Γιώργος Τζίτζιφας

Γιώργος Τζίτζιφας  

My mom says I'm special.
https://gameworld.gr/media/reviews/photos/original/14/d1/bb/freesync2-xbox-one-s-x-34-1520964652.jpg
 

Υποστήριξη AMD FreeSync 2 για τα Xbox One S και Χ

Από την επόμενη εβδομάδα.

Το περασμένο Σαββατοκύριακο κατά την διάρκεια του Xbox Season Premiere event, η Microsoft ανακοίνωσε πως θα προσθέσει υποστήριξη FreeSync 2 στα Xbox One S και Xbox One X.

Αυτά είναι σημαντικά νέα, μιας και οι κονσόλες δυσκολεύονται περισσότερο από τα PC να φτάσουν τα native refresh rates σε HDTVs. Ας δούμε το τι είναι το FreeSync2 και το πως αυτό βοηθάει τις κονσόλες:

Στα τέλη του 2013 η Nvidia ξεκίνησε την μόδα του μεταβλητού refresh rate με την τεχνολογία G-Sync. Το G-Sync απαιτεί κάρτα γραφικών Nvidia και οθόνη η οποία να το υποστηρίζει, περιορίζοντας έτσι τις επιλογές, αν και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Το 2015 η AMD κυκλοφόρησε την δική της τεχνολογία μεταβλητού refresh rate με το όνομα “FreeSync” και συνεργάστηκε με άλλες εταιρείες προκειμένου το FreeSync να έχει περισσότερες επιλογές εφαρμογής (αν και ακόμα απαιτεί κάρτες γραφικών AMD), Πρόσφατα, η AMD δημιούργησε μια αναβαθμισμένη έκδοση, το FreeSync 2 το οποίο είναι συμβατό με το αρχικό FreeSync, οπότε τα Xbox One X και S θα υποστηρίζουν οθόνες FreeSync και FreeSync 2.

Πριν αναπτυχθεί το G-Sync, τα σήματα πήγαιναν από την κάρτα γραφικών στην οθόνη σε προκαθορισμένο, σταθερό χρόνο. Λόγω του ότι οι περισσότερες οθόνες έχουν refresh rate τα 60 frames το δευτερόλεπτο, οι επιλογές ήταν δύο. Η πρώτη επιλογή ήταν το να τρέξετε το game με το V-Sync ενεργοποιημένο, το οποίο σημαίνει πως η οθόνη ανανεώνεται με ένα ολοκληρωμένο frame στην προκαθορισμένο της χρόνο, χρησιμοποιώντας προηγούμενο frame αν δεν υπάρχει κάποιο νέο εκείνη τη στιγμή, κάτι που οδηγούσε σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα, όπως stuttering. Η δεύτερη επιλογή ήταν η απενεργοποίηση του V-Sync, το οποίο σημαίνει πως κάθε frame στέλνεται στην οθόνη με το που είναι έτοιμο, ακόμα και ενώ η οθόνη βρίσκεται εν μέσω ανανέωσης, δείχνοντας το προηγούμενο frame. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα το tearing, αλλά βοηθά με το latency μιας και δεν υπάρχει η αναμονή της ανανέωσης της οθόνης.

Δείτε το σχετικό βίντεο (η αναφορά στο FreeSync 2 ξεκινάει στο 1:37:57):

Το πρόβλημα με τα προκαθορισμένα refresh rates είναι ότι δεν είναι δυνατή η αποστολή των frames σε ταχύτητες μεγαλύτερες του refresh rate. Και συχνά περιορίζεστε στο μισό framerate του refresh rate της οθόνης σας. Το triple buffering μπορεί να βοηθήσει με αυτό, αλλά το input lag συνεχίζει να είναι πρόβλημα. Τα G-Sync και FreeSync είναι παρόμοια στο ότι κινούνται σε ένα μεταβλητό refresh rate. Τώρα, αντί να περιμένει την ανανέωση της οθόνης, η κάρτα γραφικών στέλνει το σήμα με το που είναι έτοιμο και ο ρυθμός του refresh rate μεταβάλλεται αντίστοιχα, βελτιώνοντας έτσι το latency και αποφεύγοντας παράλληλα το tearing. Η διαφορά είναι αρκετά αισθητή στα games τα οποία τρέχουν μεταξύ 30 και 60fps και αυτό είναι σημαντικό, διότι η διατήρηση των 60fps στα video games είναι δύσκολη, ειδικά σε πιο χαμηλής απόδοσης hardware (το οποίο είναι το hardware που χρησιμοποιούν οι κονσόλες).

Το Xbox μπορεί να δουλέψει με οθόνες FreeSync 2, οι οποίες περιλαμβάνουν υποστήριξη HDR μεταξύ άλλων, καθώς και με τις υπάρχουσες οθόνες FreeSync. To FreeSync δουλεύει επίσης με HDMI, κάτι το οποίο είναι σημαντικό, μιας και τα Xbox One S/X δεν διαθέτουν DisplayPort χωρίς αντάπτορα. Επίσης άξιο αναφοράς είναι ότι δεν υπάρχουν αυτή την στιγμή HDTVs με υποστήριξη FreeSync, η οποία όμως αναμένεται στο κοντινό μέλλον.

Η υποστήριξη FreeSync2 θα ξεκινήσει την άλλη εβδομάδα για τους Xbox Insiders στο Alpha Ring.

Διαβάστε επίσης για το Xbox One Remote Play μέσω PCXbox One Remote Play μέσω PC, καθώς επίσης και για το bug στα Xbox accounts το οποίο εξέθεσε δημόσια τα ονόματα χρηστώνug στα Xbox accounts το οποίο εξέθεσε δημόσια τα ονόματα χρηστών. Συζητήστε για το Xbox One στο αντίστοιχο subforum.

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Notification