Ειδήσεις Retro Medal of Honor: Allied Assault

Medal of Honor: Allied Assault

Saturday, 04 Jul 2020  | in Retro | Γράφτηκε από τον Γιώργος Τζίτζιφας  
Γιώργος Τζίτζιφας

Γιώργος Τζίτζιφας  

My mom says I'm special.
Hot
https://gameworld.gr/media/reviews/photos/original/a0/89/b4/medal-of-honor-allied-assault-review-39-1593717003.jpg
 

Medal of Honor: Allied Assault

Ο “μπαμπάς” των μοντέρνων πολεμικών FPS.

Το 1998 προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το “Saving Private Ryan” σε σκηνοθεσία του Steven Spielberg, το οποίο αποθεώθηκε από τους κριτικούς. Η αγχώδης δράση της έκανε τον θεατή να ταυτιστεί με τους στρατιώτες την ώρα της μάχης και η βιομηχανία του gaming δεν έμεινε ανεπηρέαστη και τα games με θέμα τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο άρχισαν να ξεφυτρώνουν από παντού. Το πρώτο Medal of Honor πρωτοεμφανίστηκε στο PS1 το 1999. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε το 1997 από την DreamWorks Interactive, στελέχη της οποίας είχαν συναντηθεί προηγουμένως με τον Spielberg ο οποίος τους είπε μια ιδέα για ένα FPS με θέμα τον Β’ ΠΠ. Στρατιωτικός σύμβουλος του Medal of Honor ήταν ο Dale Dye, ο οποίος είχε επίσης δουλέψει με τον Spielberg στο Saving Private Ryan.

Όντως, το πρώτο Medal of Honor έλαβε πολύ υψηλές βαθμολογίες στα reviews και η “τρέλα” των games παρεμφερούς θεματολογίας κατέκλυσε την αγορά των FPS για την επόμενη περίπου πενταετία περίπου. Αρχές του 2002 κυκλοφόρησε το Medal of Honor: Allied Assault, το οποίο ανέπτυξε η 2015 Inc (της οποίας στελέχη αποχώρησαν την ίδια χρονιά και ίδρυσαν την Infinity Ward, κυκλοφορώντας το Call of Duty έναν χρόνο αργότερα), ενώ το ίδιο φθινόπωρο κυκλοφόρησε και το Battlefield 1942. To Medal of Honor: Allied Assault απέσπασε κι εκείνο με την σειρά του θετικότατες κριτικές και ακολουθήθηκε από δύο expansions και αρκετά sequels πριν αρχίσει η μόδα του B’ ΠΠ να αρχίσει να κουράζει, να ατονεί και τα games να στρέφονται σε άλλες ιστορικές περιόδους (συγκεκριμένα τα Call of Duty: Modern Warfare και Battlefield 2 συνέβαλλαν σημαντικά στην μετάβαση, φέρνοντας στο προσκήνιο το trend τον σύγχρονο πόλεμο).

medal of honor allied assault 1  

Από την Β. Αφρική στη Γερμανία
Στο Medal of Honor: Allied Assault αναλαμβάνετε τον ρόλο του υπολοχαγού Mike Powell, ενός ικανότατου καταδρομέα των Rangers του Αμερικανικού στρατού και αργότερα πράκτορα του Office of Strategic Services. Η πορεία σας στον πόλεμο ξεκινά στην Β. Αφρική, ενώ στη συνέχεια θα αναλάβετε μια αποστολή στη Νορβηγία, θα συμμετάσχετε στην απόβαση στη Νορμανδία, θα επιχειρήσετε πίσω από τις εχθρικές γραμμές στην κατεχόμενη Γαλλία, ενώ η τελική σας αποστολή θα εκτελεστεί στην Γερμανία.

Το σενάριο είναι αρκετά γραμμικό (τυπικό για τα games του είδους), αλλά τουλάχιστον υπάρχει μια χρονική συνοχή και η 2015 Inc προσπαθεί να αποδώσει όσα περισσότερα θέατρα του Β’ ΠΠ μπορεί, κάτι το οποίο μόνο θετικό μπορεί να είναι. Επιπλέον, το Medal of Honor: Allied Assault θεωρείται ένα game-σταθμός στην ιστορία του είδους καθώς έθεσε την βάση για τα FPS με “κινηματογραφικό” χαρακτήρα, την οποία “συνταγή” τελειοποίησε στη συνέχεια η Infinity Ward με την σειρά Call of Duty. Σχεδόν σε κάθε αποστολή θα υπάρξουν στιγμές στις οποίες η αδρεναλίνη ανεβαίνει, όπως σε καταδιώξεις, σε στιγμές που θα πρέπει να τρέξετε πριν εκραγούν εκρηκτικά, ή ενώ βρέχει σφαίρες στην ακτή της Νορμανδίας.

Κινηματογραφική δράση
Σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα games του είδους, η γκάμα οπλισμού είναι σχετικά περιορισμένη. Μπορείτε να έχετε πάνω σας μέχρι 5 όπλα διαφορετικού τύπου (Handgun, Rifle, SMG, Machinegun και Heavy) και χειροβομβίδες, αλλά θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι είναι σπάνια θα έχετε όπλο από κάθε τύπο και δεδομένου ότι τα πυρομαχικά τελειώνουν εύκολα, χρειάζεται σύνεση στις βολές σας. Ούτως ή άλλως, τα κυρίως όπλα που θα χρησιμοποιείτε (Thompson, M1 Garand και Springfield) είναι αρκετά καλά για τον ρόλο τους και δεν θα σας νοιάζει να τα αντικαταστήσετε ή να βρείτε κάτι επιπλέον.

Η κίνηση είναι η τυπική ενός FPS, πλην της δυνατότητας του να ξαπλώσετε (κάτι το οποίο μπορούν να κάνουν οι εχθροί). Τα όπλα έχουν μικρό κλότσημα, κάνοντας την σκόπευση εύκολη (ειδικά τα πολυβόλα σε οχήματα με μικρές ριπές είναι απόλαυση) και η ρίψη χειροβομβίδων χρειάζεται λίγη εξάσκηση, αλλά μόλις την μάθετε θα είναι παιχνιδάκι.

medal of honor allied assault 2

Το ΑΙ των εχθρών σας ίσως βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα απ’ όσο θα έπρεπε, καθώς μόλις σας αντιληφθούν, για πλάκα σας γαζώνουν πριν καταλάβετε από πού σας ήρθε. Κατά τα’ άλλα, οι αντιδράσεις τους είναι φυσιολογικές καθώς θα καλυφθούν και θα κινηθούν προκειμένου να αποφύγουν τα πυρά σας. Οι NPC σύμμαχοί σας άλλες φορές θα ορμήξουν σε κάποια προσχεδιασμένη σκηνή ξεκινώντας μια μάχη είτε είστε έτοιμοι είτε όχι και άλλες φορές θα μένουν πίσω σαν “κότες” περιμένοντας να κάνετε κάτι συγκεκριμένο προκειμένου να σας ακολουθήσουν.

Ζήστε μια πολεμική ταινία μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή.

Το στοιχείο το οποίο είναι για άλλους θετικό και για άλλους αρνητικό (αλλά αδιαμφισβήτητα επηρέασε το είδος), είναι οι προπαρασκευασμένες (scripted) σκηνές. Ουκ ολίγα συμβάντα έχουν σχεδιαστεί από πριν και δεν μπορείτε να τα επηρεάσετε. Αν ένας NPC είναι προσχεδιασμένο να πεθάνει, δεν μπορείτε να το εμποδίσετε. Αντίστοιχα, NPCs οι οποίοι έχουν “μέλλον”, είναι αλεξίσφαιροι. Η πληθώρα τέτοιων συμβάντων δεν είναι τόσο εμφανής την πρώτη φορά που θα παίξετε το campaign, αλλά από την δεύτερη επίσκεψη και ύστερα γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη και σίγουρα επηρεάζει το κατά πόσο αξίζει να το παίξετε ξανά και ξανά.

medal of honor allied assault 3

Ποικιλία στο αλληλοσκότωμα
Το Medal of Honor: Allied Assault διαθέτει τέσσερα Multiplayer modes για μέχρι 45 παίκτες και στην αρχή κάθε match διαλέγετε αν θέλετε να είστε με τους Συμμάχους ή τον Άξονα. Τα modes είναι: Κλασικό Deathmatch, Team Deathmatch, Round Based (Deathmatch, αλλά μετρώντας γύρους αντί για score) και Objective, στο οποίο νικά ο παίκτης που θα κερδίσει περισσότερους γύρους εκπληρώνοντας αποστολές. Αξιοσημείωτο είναι ότι fans του παιχνιδιού έχουν δημιουργήσει δικά τους modes, όπως τα Freeze Tag, Capture the Flag, Basebuilder και Countdown.

Ιστορική ακρίβεια και ρεαλισμός
Οι στολές, τα όπλα και τα οχήματα είναι σχεδιασμένα με στόχο τον ρεαλισμό και την ιστορική ακρίβεια. Μιλώντας για τις αρχές της δεκαετίας του 2000, οπτικά το τo Medal of Honor: Allied Assault ήταν εντυπωσιακό με αρκετή λεπτομέρεια για την εποχή στα μοντέλα, ρεαλιστικά εφέ και ομαλότατη ροή στα animations. Αν και το id Tech 3 engine (το ίδιο με το Quake III Arena), προσέφερε όμορφο οπτικό αποτέλεσμα, το framerate παρουσίαζε διακυμάνσεις, πράγμα κατανοητό αν ληφθεί υπόψη το ότι το engine ήταν φτιαγμένο για κτίρια και κλειστούς χώρους και όχι για πεδιάδες και ανοικτές ακτές. Ωστόσο, φαίνεται πως η 2015 Inc το είχε αυτό κατά νου, χρησιμοποιώντας sprites για κάποια δευτερεύοντα μοντέλα (πχ μερικά φυτά) προκειμένου να βοηθήσει την κατάσταση.

Φυσικά, ένα μοντέρνο σύστημα δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα, αλλά έπρεπε να αναφερθεί για χάρη της ιστορίας. Μιλώντας για τη μοντέρνα εποχή, δεν θα μπορούσε κανείς να πει ότι το Medal of Honor: Allied Assault “γέρασε καλά”. Στο μάτι κάποιου νεαρού gamer (ή κάποιου γηραιότερου που δεν παίζει παλαιότερα games σε μεταγενέστερες περιόδους) τα μοντέλα θα φανούν πολυγωνικά με πολλές επίπεδες επιφάνειες και λίγη λεπτομέρεια, τα εφέ θα φανούν φτωχά, ενώ η παντελής έλλειψη αίματος ενόχλησε αρκετούς gamers ακόμα και στην εποχή κυκλοφορίας του, καθώς λόγω αυτού “έχανε” από την ρεαλιστική αίσθηση που ήθελαν οι developers να επιτύχουν. Για την εποχή του ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, ήταν οπτικά εντυπωσιακό.

Το στρες της μάχης στα αυτιά σας
Η μουσική επένδυση θυμίζει το soundtrack κάποιας παλιάς πολεμικής ταινίας. Αν και δεν είναι δυναμική, προσθέτει στην όλη ατμόσφαιρα. Τα ηχητικά εφέ είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Οι βολές των όπλων, οι εξοστρακισμοί των βολίδων, οι εκρήξεις και τα βήματά σας είναι σχεδόν άρτια αποδοσμένα και συμβάλλουν κατά πολύ στην αίσθηση του πεδίου της μάχης, βοηθώντας σας να “μπείτε στον ρόλο” του Powell. Όσον αφορά το voice acting, εκτελεστικά δεν πρόκειται για κάτι κακό, αλλά ούτε και εντυπωσιακό. Είναι ωστόσο αξιοσημείωτο ότι οι Γερμανοί στρατιώτες μιλούν αποκλειστικά γερμανικά.

medal of honor allied assault 4

Περασμένα μεγαλεία
Αν και ο χρόνος δεν του ήταν ευγενικός, το Medal of Honor: Allied Assault άσκησε τεράστια επιρροή και στην διαμόρφωση της κινηματογραφικής αίσθησης των video games, αλλά και στο gameplay των μοντέρνων FPS καθώς μέλη της ομάδας ανάπτυξής του ίδρυσαν την Infinity Ward. Κατά πάσα πιθανότητα δεν θα συγκινήσει τους νεότερους, αλλά προτείνεται για όσους θέλουν να κάνουν μια ιστορική αναδρομή σε ένα game-ορόσημο του είδους. Όσοι το ξαναπαίξετε, θα παρατηρήσετε τα “σημάδια του γήρατος”, αλλά αν έχει περάσει πολύς καιρός από την πρώτη φορά, κάποια κομμάτια της ιστορίας θα είναι όμορφο να τα ξαναζήσετε.

Θετικά:
- Κινηματογραφική δράση
- Σχεδόν άψογα ηχητικά εφέ
- Ιστορικά ακριβής απεικόνιση στολών, όπλων και οχημάτων
- Υψηλού επιπέδου για την εποχή γραφικά
- Η γκάμα των αποστολών καλύπτει διάφορες φάσεις του Β’ ΠΠ

Αρνητικά:
- Οι προσχεδιασμένες σκηνές μειώνουν την εμπειρία σε μετέπειτα playthroughs
- Το ΑΙ των εχθρών παραείναι υψηλό σε κάποιες καταστάσεις

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.5

Ένα κομβικό σημείο της ιστορίας του είδους που άλλαξε τα πολεμικά games για πάντα.

Γιώργος Τζίτζιφας

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Notification