Ιndie VS Τriple-A: Μετράει το μέγεθος;

Hot
Γιώργος Δρίτσας

Γιώργος Δρίτσας  

περιμένοντας το Death Stranding
 
0.0 ()
1
Ιndie VS Τriple-A: Μετράει το μέγεθος;

Ιndie VS Τriple-A: Μετράει το μέγεθος;

Του παιχνιδιού.

Η πιο κοινότυπη άποψη για τα indie games είναι ότι αξίζουν "για τα λεφτά τους". 

Τα video games είναι μαγευτικά, αλληλεπιδραστικά έργα τέχνης. Είναι μια παράλληλη διάσταση στην οθόνη μου, μια μυστηριακή εμπειρία εμβύθισης σε ένα ψηφιακό κόσμο. Τα video games είναι επίσης προϊόντα. Αυτή η αντίθεση στην ταυτότητά τους, είναι ένας μόνο από τους παράγοντες που κάνουν τόσο περίπλοκο το να κρίνουμε την αξία τους. Όταν η καρδιά μου λέει "ναι" αλλά το πορτοφόλι μου λέει "η οικονομική διαχείρισή σου οδηγεί αναμφίβολα σε μία ζωή γεμάτη πείνα και οδύνη" είμαι αναγκασμένος να αποφασίσω: Τι κάνει ένα παιχνίδι να αξίζει το χρόνο και το χρήμα μου;

Η διάρκεια είναι μία πιθανή απάντηση. Εφόσον ξοδεύω ένα x ποσό απαιτώ η απόλαυσή μου να διαρκεί αρκετά, ώστε να θεωρήσω ότι ο χρόνος που ξόδεψα αρχικά για να συλλέξω το ποσό αυτό δεν πήγε στράφι. Θέλω επίσης τα παιχνίδια που αγοράζω να είναι κατά κάποιο τρόπο καλύτερα από αυτά που αγόραζα πριν. Διαφορετικά ενώ η επένδυσή μου στα video games σταδιακά συσσωρεύεται, αισθάνομαι ότι η ικανοποίηση που παίρνω από τις εμπειρίες μου δεν κορυφώνεται. Φυσικά, η πιο εύκολα διακριτή διαφορά βρίσκεται συνήθως στον τεχνικό τομέα, συγκερκριμένα στα γραφικά και ειδκότερα στο ρεαλσιμό. Είναι πιο δύσκολο να αντιληφθώ τις κρυμμένες μικρο-αποφάσεις του design που οδηγούν σε μία πολύ πιο ευχάριστη εμπειρία, από το να συγκρίνω δύο δέντρα και, σύμφωνα με την εμπειρία που κατέχω ήδη σχετικά με τα δέντρα, να κρίνω ποιο από τα δύο μοιάζει περισσότερο με δέντρο.

Αυτές και πολλές άλλες κρίσεις κάνουμε για να εκτιμήσουμε τι τελικά αξίζει. Το χαρακτηριστικό ενός AAA ή blockbuster game, είναι ότι προσπαθεί να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερες από αυτές. Κατά αυτό τον τρόπο η εμπειρία συνήθως χαρακτηρίζεται από ευρύτυτα. Το περιεχόμενο διασπείρεται σε διάφορων ειδών δραστηριότητες, ώστε να υπάρχει κάτι για όλους. Εξίσου συχνά, το τίμημα της ευρύτητας αυτής, είναι η ρηχότητα. Εκεί συναντάμε ίσως την πιο ουσιαστική διαφορά μεταξύ indie και Triple-Α games και το λόγο που είναι ανούσιο να ψάχνουμε νικητή μεταξύ των δύο κατηγοριών. Τα indie games ειδικεύονται σε μία και μόνο εμπειρία, που εκπροσωπεί το προσωπικό όραμα του δημιουργού ή δημιουργών της, πράγμα σπάνιο σε ένα project με γιγαντιαίο μπάτζετ. 

Η δημιουργική ελευθερία που κερδίζει κανείς ώντας ανεξάρτητος από εκδότες και ομάδες marketing, του επιτρέπει πολλές φορές να κάνει ασυνήθιστες επιλογές ως προς το περιεχόμενο. Τελικά είναι αυτές που μας κάνουν να συνδεόμαστε περισσότερο, τόσο με το παιχνίδι όσο και με το πρόσωπο πίσω από τη δημιουργία του, ακριβώς γιατί αντανακλούν την ιδιαιτερότητα της προσωπικότητάς του και κάνουν το προϊόν μοναδικό. Τα indie games κατά μία έννοια ειδικεύονται σε μία και μοναδική εμπειρία, εν μέρει αναγκασμένα από τους τεχνικούς και οικονομικούς περιορισμούς τους. Όταν είναι επιτυχημένα, η "ειδίκευση" τους έχει ως αποτέλεσμα μια εμεπιρία με βάθος, που εκπροσωπεί στο έπακρον τις δυνατότητες του είδους της, αντί να ξύνει απλώς την επιφάνεια. Σε πολύ σπάνιες περιπτώσεις, μας είναι σχεδόν αδύνατο να κατηγοριοποιήσουμε καν την εμπειρία σε κάποιο προϋπάρχον είδος.

Εσείς πιστέυετε ότι τα video games με μεγάλο μπάτζετ αξίζουν περισσότερο από τα indie; Πείτε μας την άποψή σας στα σχόλια.

Μόνιμες στήλες των τελευταίων εβδομάδων:
Best of: Τα χειρότερα games του 2018
Είναι πιο σημαντικό το gameplay, το σενάριο ή τα γραφικά;
Users 16: Resident Evil 2
FIFA 10 vs Pro Evolution Soccer 19

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 nikos-pc (Level 11) 29/01/2019 01:26
Εν τέλει κατ'εμέ τα Indie δεν μπορούν να κοντραριστούν με τους ΑΑΑ τίτλους και εξηγώ. Τα Indie που ξεχωρίζουν είναι αυτά που προσφέρουν κάτι το εναλλακτικό που συνήθως πρόκειται για κάποιο gameplay στοιχείο ή art design. Χτίζουν πάνω σε αυτό και τελικά είναι το μόνο που προσφέρουν και καταντούν μονοδιάστατα. Και εμείς ως gamers επικεντρωνόμαστ ε σε αυτά τα στοιχεία και συνεχώς όταν παίζουμε Indies προσπαθούμε να αγνοούμε τα προβλήματα και τις ελλείψεις που υπάρχουν, δικαιολογώντας το επειδή πρόκειται για Indie games. Μόνο triple AAA τίτλοι μπορούν να προσφέρουν ολοκληρωμένα πακέτα.
ΥΓ: Και όσον αφορά τις τιμές, επειδή τα Indies είναι κυρίως Single-player, υπάρχει άραγε Single-player Triple A game που δεν το βρίσκεις κάτω από 10 ευρώ σε έκπτωση. Ελάχιστα ακόμη. Άρα εν τέλει διαφορά στην τιμή δεν υπάρχει.
ΥΓ2: Αμφιβάλλω αν θα βρεθεί Indie που θα μπορέσει να δώσει περισσότερη αξία στα 2 ευρώ που είχα δώσει για να πάρω το Deus Ex Human Revolution.
#2 +1 the_prophet1987 (Level 22) 29/01/2019 22:25
Μεταξύ των triple A και των indie τίτλων η διαφορά όπως και να το κάνουμε είναι μεγάλη.Σε άλλο κοινό στοχεύουν τα μεν,σε άλλο τα δε.Όμως η ποιότητα δεν είναι πάντα το ζητούμενο.Μπορε ί κάποιος να ζήσει μια εμπειρία με ένα indie παιχνίδι που κανένα triple A δεν μπορεί να του τη προσφέρει.Ο καθένας μας ψάχνει διαφορετικά πράγματα απο ένα παιχνίδι οπότε δεν μπορούμε να είμαστε απόλυτοι.

Κάτι άλλο που ήθελα να αναφέρω είναι οτι υπάρχουν και τα double A παιχνίδια μη ξεχνιόμαστε.Παι χνίδια που κοστίζουν γύρω στα 30 ευρώ και βγαίνουν μόνο σε digital μορφή αλλά πλησιάζουν σε διάρκεια και σε ποιότητα τα triple A παιχνίδια.Εγώ τείνω σε αυτή τη κατηγορία των παιχνιδιών να βρίσκω περισσότερα παιχνίδια για μένα.Τι να τη κάνω τη ποιότητα αν δεν μου "μιλάει" ένα παιχνίδι.Δεν πάει να είναι και το καλύτερο της χιλιετίας.
#3 Afetus (Level 20) 01/02/2019 01:13
Quoting nikos-pc:
Εν τέλει κατ'εμέ τα Indie δεν μπορούν να κοντραριστούν με τους ΑΑΑ τίτλους και εξηγώ. Τα Indie που ξεχωρίζουν είναι αυτά που προσφέρουν κάτι το εναλλακτικό που συνήθως πρόκειται για κάποιο gameplay στοιχείο ή art design. Χτίζουν πάνω σε αυτό και τελικά είναι το μόνο που προσφέρουν και καταντούν μονοδιάστατα. Και εμείς ως gamers επικεντρωνόμαστε σε αυτά τα στοιχεία και συνεχώς όταν παίζουμε Indies προσπαθούμε να αγνοούμε τα προβλήματα και τις ελλείψεις που υπάρχουν, δικαιολογώντας το επειδή πρόκειται για Indie games. Μόνο triple AAA τίτλοι μπορούν να προσφέρουν ολοκληρωμένα πακέτα.
ΥΓ: Και όσον αφορά τις τιμές, επειδή τα Indies είναι κυρίως Single-player, υπάρχει άραγε Single-player Triple A game που δεν το βρίσκεις κάτω από 10 ευρώ σε έκπτωση. Ελάχιστα ακόμη. Άρα εν τέλει διαφορά στην τιμή δεν υπάρχει.
ΥΓ2: Αμφιβάλλω αν θα βρεθεί Indie που θα μπορέσει να δώσει περισσότερη αξία στα 2 ευρώ που είχα δώσει για να πάρω το Deus Ex Human Revolution.

'Οσον αφορά στα χρήματα, μιλάμε για τιμές κυκλοφορίας φυσικά.
Notification