Λεξικό

Πλήρες λεξικό με τις τεχνικές ορολογίες της γλώσσας των games.

Search for glossary terms (regular expression allowed)

Glossaries

Term Main definition
DDOS Attack

Προέρχεται από τα αρχικά "Distributed Denial Of Service Attack", όταν δηλαδή ένας υπολογιστής ή ένα δίκτυο δεν μπορεί να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο κοινό και τους χρήστες του, καθώς ένας ή πολλοί εισβολείς "φρακάρουν" το bandwidth του server του, με αποτέλεσμα ο τελευταίος να καταρρεύσει και να κάνει reset.

Hits - 174
Debuff

Τα debuffs λειτουργούν αντίθετα σε σχέση με τα buffs. Ουσιαστικά, χτυπώντας τον εχθρό σας με ένα debuff, τον κάνετε αδύναμο σε συγκεκριμένα είδη επιθέσεων ή του κατεβάζετε τα στατιστικά ώστε να μην είναι αποτελεσματικός στη μάχη.

Hits - 193
Depth of field

Το depth of field (βάθος πεδίου) είναι η απόσταση ανάμεσα στο πλησιέστερο και στο πιο απόμακρο αντικείμενο που εστιάζει ο φακός, στην οποία οι εικόνες θα είναι ευκρινείς. Αν το βάθος πεδίου είναι μικρό, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα αντικείμενα που βρίσκονται στο βάθος να εμφανίζονται θολά. Υπό ιδανικές συνθήκες, αν είναι άριστο τότε όλα τα αντικείμενα θα εμφανίζονται το ίδιο ευκρινή.

Hits - 173
Developer

Με τον όρο video game developer χαρακτηρίζουμε μία εταιρεία ή έναν μεμονωμένο προγραμματιστή, που ειδικεύεται στην δημιουργία video games. Ο developer συνήθως συνεργάζεται με κάποιον publisher (εταιρεία διανομής) για να κυκλοφορήσει το παιχνίδι του στα καταστήματα. Εξαίρεση αποτελούν τα online games για τα οποία ο developer δεν χρειάζεται publisher καθώς μπορεί να τα κυκλοφορήσει μέσω Internet.

Παραδείγματα από εταιρείες-developers: BioWare, Crytek, Naughty Dog, Aventurine.

Hits - 3351
Development

Το development είναι το στάδιο ανάπτυξης ενός video game που ακολουθείται απ' την προγραμματιστική εταιρεία (developer).

Hits - 2245
Displacement mapping

Μία τεχνική ανάλογη με το bump mapping η οποία χρησιμοποιεί ένα διαδικαστικό texture ή διαφορετικό ύψος οπτικής ενός αντικειμένου, ώστε να δημιουργήσει ένα εφέ στο οποίο η πραγματική γεωμετρική θέση των σημείων πάνω από μια επιφάνεια με textures έχει εκτοπιστεί. Με αυτό τον τρόπο δίνεται στην επιφάνεια η αίσθηση του βάθους και της λεπτομέρειας. Αυτού του είδους η τεχνική είναι και η πιο χρονοβόρα, καθώς απαιτεί την απεικόνιση περισσότερων γεωμετρικών συμβόλων.

Hits - 129
Distance fog

Distance fog ή αλλιώς Fogging ονομάζεται η τεχνική που χρησιμοποιείται στα 3D γραφικά υπολογιστών για να ενισχύσει την αντίληψη απόστασης στην εξομοίωση ομίχλης.

Hits - 95
DLC

Με τον όρο DLC (από τα αρχικά Downloadable content) εννοούμε το πρόσθετο περιεχόμενο ενός video game το οποίο διατίθεται προς πώληση από την εκάστοτε εταιρεία μέσω Internet. Κάθε DLC μπορεί να δίνει επιπλέον αποστολές, game modes, maps για το multiplayer mode κ.ο.κ. Στα PC τα DLC μπορούν να αγοραστούν μέσω Steam, Origin και διάφορων άλλων online shops. Στις κονσόλες, τον ρόλο του online shop για PlayStation 3 και Xbox 360 παίζουν το PlayStastion Store και το Xbox Live αντίστοιχα.

Hits - 2477
Downtime

Η περίοδος στην οποία ένας server δεν είναι διαθέσιμος. Ο server μπορεί να φιλοξενεί κάποιο site ή online υπηρεσίες, όπως είναι για παράδειγμα το Xbox Live ή το PlayStation Network.

Hits - 152
Draw Distance

Σε μία 3D γραφική απεικόνιση, το draw distance είναι η απόσταση του βάθους μέσα στην οποία τα γραφικά γίνονται render (σ.σ. αναπαράγονται στην οθόνη). Τα πολύγωνα που βρίσκονται πίσω από το draw distance δεν εμφανίζονται στην οθόνη και κατ' επέκταση δεν είναι ορατά στο μάτι σας. Αν ένα παιχνίδι σας επιτρέπει να αλλάξετε το draw distance από τις ρυθμίσεις του, τότε αυξάνοντάς το θα μπορείτε να βλέπετε περισσότερα αντικείμενα, κάτι που θα απαιτεί αντίστοιχα μεγαλύτερη υπολογιστική ισχύ.

Hits - 258
Drop-In Drop-Out

Ο όρος χρησιμοποιείται στο Co-Op mode. Όταν το Co-Op ενός παιχνιδιού είναι drop-in drop-out τότε οποιοσδήποτε παίκτης μπορεί να μπει και να βγει από το παιχνίδι, με τον πρώτο παίκτη να συνεχίζει να παίζει. Ένα παράδειγμα του drop-in drop-out Co-Op εφαρμόζεται στη σειρά Diablo, όπου μπορείτε να μοιραστείτε το παιχνίδι σας δημόσια, ώστε άλλοι παίκτες να μπαίνουν ή να βγαίνουν χωρίς η έξοδός τους να σας εμποδίζει να συνεχίσετε.

Hits - 146
Dynamic lighting

Η τεχνική κατά την οποία οι φωτισμοί σε ένα video game, αποδίδονται ρεαλιστικά, ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Οι συνθήκες αυτές εξαρτώνται από την διάρκεια της ημέρας (πρωί, μεσημέρι ή βράδυ), την θέση των αντικειμένων και την απόστασή τους από την πηγή φωτός (ήλιος, λάμπα κ.ο.κ.)

Hits - 210
Dynamic range

Η αναλογία μεταξύ των μεγαλύτερων και των μικρότερων δυνατών τιμών σε μια μεταβαλλόμενη ποσότητα, όπως είναι τα σήματα ήχου ή φωτός. Ουσιαστικά πρόκειται για το εύρος της όρασης ή της ακοής του ανθρώπινου νου.

Hits - 152
Notification