Λεξικό

Πλήρες λεξικό με τις τεχνικές ορολογίες της γλώσσας των games.

Search for glossary terms (regular expression allowed)

Glossaries

Term Main definition
Lag

Το lag είναι η καθυστέρηση ανταπόκρισης ενός online video game, είτε λόγω της σύνδεσής μας, είτε λόγω της χαμηλής ταχύτητας ενός server ή ακόμα και εξαιτίας συνδυασμού αυτών των δύο καταστάσεων. Το lag μπορεί να βλάψει αρνητικά την εμπειρία μας με ένα online παιχνίδι, καθώς όσο μεγαλύτερο είναι, τόσο πιο πολύ πέφτουν τα frames. Η ανοχή μας απέναντι στο lag εξαρτάται από το είδος του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, ένα strategy δεν απαιτεί τόσο γρήγορη ανταπόκριση στις κινήσεις μας, όσο ένα MMORPG, εκεί όπου οι μάχες διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο και η παραμικρή καθυστέρηση μπορεί να αποβεί μοιραία.

Hits - 3271
Launch

Η κυκλοφορία ενός video game.

Hits - 4418
Level cap

Το ανώτερο level που μπορεί να φτάσει ο χαρακτήρας μας σε κάποιο RPG ή MMORPG. Το ποιο θα είναι το level αυτό εξαρτάται από το παιχνίδι.

Hits - 396
Levelling

Η διαδικασία του να ανέβει κάποιος level (βλέπε level).

Hits - 464
Lighting Effects

Τα lighting effects είναι τα εφέ φωτισμού σε ένα video game, που καθορίζουν το πόσο ρεαλιστικά απεικονίζεται το φως στο περιβάλλον, τους χαρακτήρες και γενικότερα σε κάθε ορατή επιφάνεια του παιχνιδιού.

Hits - 392
Lip sync

Ο συγχρονισμός της κίνησης των χειλών ενός ανθρώπου με τα φωνητικά του ηθοποιού που τον υποδύεται. Ο όρος προέρχεται από την συντομογραφία του "Lip Synchronization" (γράφεται ενίοτε "lip-sync" ή "lip-synch"). Όσο καλύτερα έχουν δουλέψει οι προγραμματιστές το lip sync σε ένα παιχνίδι, τόσο πιο ρεαλιστικοί εμφανίζονται οι διάλογοι των χαρακτήρων.

Hits - 511
Loading

Ο χρόνος που απαιτείται για να "φορτώσει" το επόμενο στάδιο ενός παιχνιδιού. Το loading εξαρτάται από την υπολογιστική ισχύ του PC ή της κονσόλας μας, αλλά και από το παιχνίδι το οποίο παίζουμε. Αν ένα παιχνίδι είναι "βαρύ", δηλαδή απαιτεί μεγάλη υπολογιστή ισχύ, όπως επίσης αν οι προγραμματιστές δεν έχουν καλή δουλειά στην ανάπτυξή του ώστε να εξαλείψουν το loading, τότε οι χρόνοι φόρτωσης θα είναι αντίστοιχα μεγαλύτεροι.

Hits - 1548
Loadout

Ο όρος χρησιμοποιείται κυρίως στα First-Person Shooters, όπου επιλέγουμε έναν προκαθορισμένο οπλισμό, τον οποίο και χρησιμοποιούμε στην αρχή κάθε αποστολής. Στην πορεία βέβαια και ανάλογα με το είδος παιχνιδιού, το πιθανότερο είναι να αποκτήσουμε νέα όπλα.

Hits - 952
Loot

Τo Loot είναι τα λάφυρα που παίρνουμε από το πτώμα κάποιου σε ένα video game. Ο όρος αυτός χρησιμοποιείται κυρίως σε RPG, εκεί όπου στις περισσότερες περιπτώσεις, το πτώμα ενός εχθρού μας δίνει χρήματα και ειδικά αντικείμενα.

Hits - 2001
Lore

Η μυθολογία ενός παιχνιδιού, το σεναριακό υπόβαθρο.

Hits - 1144
low poly

Οποιοδήποτε 3D αντικείμενο δεν διαθέτει τις απαιτούμενες λεπτομέρειες, αλλά αντιθέτως φέρει τα ελάχιστα δυνατά πολύγωνα. Τα low poly αντικείμενα δεν έχουν καλό anti-aliasing και χρησιμοποιούνται συχνά σε low budget indie games, ενίοτε αγορασμένα έτοιμα, προκειμένου οι γραφίστες να γλιτώσουν χρόνο.

Hits - 320
Notification