Πλήρες λεξικό με τις τεχνικές ορολογίες της γλώσσας των games.
Term | Main definition |
---|---|
Sandbox | Το sandbox game είναι το παιχνίδι που έχει σχεδιαστεί με έναν ανοιχτό προς εξερεύνηση κόσμο, στον οποίο μπορείτε να περιπλανηθείτε ελεύθερα με τον χαρακτήρα σας σε όποιο σημείο επιθυμείτε. Το gameplay είναι επίσης ελεύθερο και όχι καθοδηγούμενο, πράγμα που σημαίνει ότι παίζετε με τον δικό σας τρόπο, εκτελώντας τις αποστολές με τη σειρά που επιθυμείτε.
Hits - 3396
|
Sci-Fi | Η λέξη "Sci-Fi" προέρχεται από την σύνθετη λέξη "Science-Fiction" (επιστημονική φαντασία). Με τον όρο αυτό χαρακτηρίζουμε όλα τα games ή τις ταινίες που αναφέρονται σε σενάρια επιστημονικής φαντασίας.
Hits - 2547
|
Screen | Το Screen Space Ambient Occlusion (SSAO) είναι μια τεχνική rendering που χρησιμοποιείται για να υλοποιήσει το Ambient occlusion (μία ειδική σκίαση στα 3D γραφικά). Το SSAO χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά από την Crytek το 2007, στο First-Person Shooter Crysis.
Hits - 7205
|
Server | Ένας υπολογιστής ο οποίος γίνεται host (οικοδεσπότης) online υπηρεσιών. Ανάλογα με τις υπηρεσίες που παρέχει, ο server μπορεί να φιλοξενεί εταιρικές υπηρεσίες, sites ή και το online mode ενός video game. Μεγάλες υπηρεσίες, όπως το PlayStation Network του PlayStation 3 και το Xbox Live του Xbox 360, χρειάζονται εκατοντάδες servers για να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν εκατομμύρια χρήστες παγκοσμίως σε καθημερινή βάση.
Hits - 9069
|
Shader | Το shader είναι ένας κώδικας που συνεργάζεται με την κάρτα γραφικών και χρησιμοποιείται κυρίως για να υπολογίσει τα εφέ που παράγονται κατά την διαδικασία του rendering (δηλαδή της αναπαραγωγής γραφικών στην οθόνη) με μεγαλύτερη ευελιξία. Τα shaders χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες. Τα pixel shaders υπολογίζουν το χρώμα, τον φωτισμό, το bump mapping και τις σκιές σε κάθε pixel. Τα vertex shaders ορίζουν την θέση, το χρώμα και τις συντεταγμένες σε κάθε vertex. Τέλος, τα geometry shaders είναι το νεότερο είδος, που εκτελείται μετά τα pixel ή vertex shaders (ανάλογα με το τι έχει επιλέξει ο developer) και αναπαράγει γεωμετρικές απεικονίσεις, δηλαδή ολοκληρωμένα σύμβολα.
Hits - 1056
|
Shadows | Με τον όρο αυτό αναφερόμαστε στον σχεδιασμό των σκιών όλων των αντικειμένων ενός video game, είτε πρόκειται για το περιβάλλον, είτε για κινούμενα αντικείμενα, χαρακτήρες κ.ο.κ. Το επίπεδο ποιότητας των shadows, που καθορίζει το αν οι σκιές θα είναι ρεαλιστικά αντίγραφα των αντικειμένων, καθορίζεται τόσο από την ποιότητα της μηχανής γραφικών, όσο και από τις τεχνικές προδιαγραφές ενός PC ή μιας κονσόλας.
Hits - 2913
|
Side-scrolling | Το side-scrolling ή side-scroller, είναι το είδος των video games στα οποία το gameplay εστιάζεται από μία κάμερα πλαϊνής όψης και οι χαρακτήρες στην οθόνη μετακινούνται από την αριστερή πλευρά της οθόνης στη δεξιά. Το στοιχείο αυτό χρησιμοποιείται κυρίως σε platform games, όπως η σειρά Super Mario Bros.
Hits - 1503
|
Siege | Η πολιορκία μιας πόλης που λαμβάνει χώρα σε ένα MMORPG. Τα sieges διεξάγονται μόνο στα MMORPG που υποστηρίζουν την δυνατότητα κατάληψης μιας πόλης από μία Clan. Η Clan οφείλει να υπερασπίζεται την πόλη αυτή διότι αν δεχθεί siege από άλλη Clan και το χάσει, τότε χάνει και την πόλη. Οι κανόνες των sieges (για παράδειγμα η ώρα του siege και υπό ποιες προϋποθέσεις χάνεται μια πόλη) διαφοροποιούνται, ανάλογα με το εκάστοτε MMORPG.
Hits - 2115
|
Sixaxis | Το αρχικό μαύρο χειριστήριο του PlayStation 3, το οποίο συνόδευσε την κονσόλα της Sony από τον Νοέμβριο του 2006, μέχρι το 2008, όταν και αντικαταστάθηκε από το DualShock 3.
Hits - 494
|
Skill cap | Το ανώτερο επίπεδο που μπορεί να φτάσει ο χαρακτήρας μας σε κάποιο συγκεκριμένο skill σε RPG ή MMORPG. Το ποιο θα είναι το επίπεδο αυτό του skill εξαρτάται από το αντίστοιχο παιχνίδι.
Hits - 423
|
Sneak peak | Το sneak peak είναι μία ειδική παρουσίαση που δίνεται σε επιλεγμένο κοινό, προτού παρουσιαστεί δημόσια. Κάτι σαν ειδικό preview που παρουσιάζεται σε επιλεγμένα μέσα ενημέρωσης.
Hits - 479
|
Spin-off | Στα video games, το spin-off είναι ένα νέο παιχνίδι που προέρχεται από ένα ή περισσότερα ήδη υπάρχοντα video games. Ο λόγος που δεν αποτελεί sequel (δηλαδή άμεση συνέχεια της σειράς) είναι επειδή βασίζεται σε μία συγκεκριμένη πτυχή των προηγουμένων εκδόσεων, όπως για παράδειγμα σε ένα συγκεκριμένο γεγονός ή έναν χαρακτήρα. Το spin-off αποκαλείται και sidequel όταν λαμβάνει χώρα την ίδια χρονική περίοδο με ένα απ' τα προηγούμενα games.
Hits - 2980
|
Spoiler | Οποιοδήποτε σχόλιο κάποιου το οποίο μας αποκαλύπτει στοιχεία για την πλοκή ενός video game ή μιας ταινίας ή ακόμη χειρότερα το τέλος της. Τα στοιχεία αυτά είναι για εμάς spoiler εφόσον δεν έχουμε παίξει το παιχνίδι ή δεν έχουμε δει την ταινία. Τα spoilers μπορεί να αναφερθούν κυρίως σε σχόλια αναγνωστών, σε forums ή (σπανιότερα) στο review ενός site. Συνεπώς για να τα αποφύγουμε τελείως, θα πρέπει πρώτα να ασχοληθούμε μέχρι τέλους με κάτι και μετέπειτα να διαβάσουμε την οποιαδήποτε πληροφορία για αυτό στο Internet.
Hits - 2527
|
Sprite | Ένα 2D σχέδιο οποιουδήποτε σχήματος και μεγέθους, το οποίο κινείται σε συγκεκριμένο χώρο, που ορίζεται απ' τον εκάστοτε προγραμματιστή. Η τεχνολογία των sprites χρησιμοποιούνταν στα games της δεκαετίας του '80 και των αρχών του '90, καθώς οι δυνατότητες των υπολογιστών και των κονσολών δεν επέτρεπαν πολύπλοκα και "βαριά" 3D αντικείμενα (models και objects), όπως συναντάμε απο την εποχή των SEGA Saturn, 3DO, PSX και μετά.
Hits - 1016
|
Standalone | Όρος που χρησιμοποιείται για τα expansions των games. Αν το expansion ενός παιχνιδιού είναι standalone, τότε αυτό σημαίνει ότι μπορεί να τρέξει από μόνο του, χωρίς να χρειάζεται το original παιχνίδι. Αντίθετα, αν δεν είναι standalone, τότε όποιος το αγοράσει θα πρέπει να εγκαταστήσει πρώτα το original παιχνίδι προκειμένου να μπορέσει να το παίξει.
Hits - 1982
|