Colin McRae Rally 2.0

Hot
REVIEWED ON PC   PS  

Colin McRae Rally 2




Η Codemasters είναι μια εταιρία με παράδοση στον χώρο των games και ιδιαίτερα των racing. Το πρώτο Colin McRae ήταν ένας αρκετά καλός τίτλος, αλλά μη ικανός να προσφέρει το κάτι παραπάνω στους gamers. Πλέον όμως ο διάδοχός του, το Colin McRae 2 είναι εδώ για να μας αποδείξει ότι δεν υπάρχει καλύτερο WRC game στην αγορά αυτή τη στιγμή!



Ανταγωνισμός σαφώς και υπάρχει, όπως το V Rally 2 , όμως η Codemasters δείχνει να κάνει το comeback έχοντας αποκομίσει αρκετή εμπειρία και γνώση για το πώς να βελτιώσει ριζικά έναν τίτλο. Το Colin McRae 2 λοιπόν είναι το νέο της δημιούργημα σε συνεργασία με την Bink Studios, το οποίο έρχεται να αλλάξει, όπως θα δούμε στην συνέχεια, τα δεδομένα στον τομέα των racing games. Μετά το εισαγωγικό βίντεο, το οποίο παρεμπιπτόντως δεν είναι καθόλου καλής ανάλυσης, βρισκόμαστε στο κεντρικό menu όπου μπορούμε να αλλάξουμε τα settings του παιχνιδιού, να ξεκινήσουμε μια αγωνιστική περίοδο, ένα single race ή ένα network session. Οι απαιτήσεις σε hardware είναι αρκετά καλές και με μια κάρτα επιπέδου Geforce 2Ti δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα απολύτως πρόβλημα, ακόμα και με τα effects στο full. Μπορείτε να ρυθμίσετε το draw distance, την ανάλυση της οθόνης, τα επίπεδο της ποιότητας των γραφικών για τα αυτοκίνητα και την πίστα αλλά και το mip mapping. Στα graphics settings υπάρχουν και ορισμένα άλλα options που έχουν να κάνουν με το αν θα υπάρχει ghost car ή όχι,το αν θα χρησιμοποιείται ψηφιακό ή αναλογικό (πάντα!) στροφόμετρο κ.λπ.



Στα game modes τώρα, αφού πρώτα δημιουργήσετε το driver profile σας, εισάγοντας ονοματεπώνυμο, nickname των τριών χαρακτήρων και ηλικία, θα κληθείτε να επιλέξετε αυτοκίνητο. Mitsubishi Lancer Evo VI, Ford Focus, Seat Cordoba, Toyota Corolla, Subaru Impreza και Peugeot 206 είναι οι αρχικές διαθέσιμες επιλογές, με Automatic ή Manual κιβώτιο ταχυτήτων. Όσον αφορά τα διαθέσιμα rallies, αρχικά υπάρχουν ορισμένα που δεν είναι προσβάσιμα και τα οποία ξεκλειδώνετε νικώντας σε ορισμένους αγώνες. Φινλανδία, Έλλαδα, Γαλλία και Σουηδία είναι τα πρώτα, με Κένυα, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία και Αυστραλία να είναι τα κλειδωμένα, με καθένα από αυτά να έχει δέκα τον αριθμό ειδικές διαδρομές ενώ κάποια rallies έχουν και μια υπερειδική, όπως για παράδειγμα το ελληνικό rally. Ανάλογα με το αν επιλέξετε αρχικά Rally ή Arcade, αλλάζει το επίπεδο δυσκολίας αλλά και ενεργοποιείται το damage mode. Αν και το CMR2 απέχει κάπως από το να χαρακτηριστεί simulation, σας προτείνουμε να επιλέξετε το Rally mode. Εκεί έχετε πέντε διαθέσιμα modes: Championship (προφανές), Single Rally (Όλες οι ειδικές ενός rally), Single stage, Time trial και Challenge. Στο Challenge mode μπορούν να συμμετέχουν μέχρι και οκτώ παίκτες ενώ στα υπόλοιπα μέχρι τέσσερις. Ας περάσουμε όμως στο gameplay, που είναι και ο πιο νευραλγικός τομέας σε κάθε παιχνίδι.



Setup
Πριν προχωρήσουμε στον αγώνα, θα περάσουμε από το στάδιο του car setup, το οποίο είναι κάθε άλλο παρά ασήμαντο. Εκεί ρυθμίζουμε το αυτοκίνητό μας ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες. Από είδος ελαστικών για διαφορετικό τύπο οδοστρώματος, μέχρι κλιμάκωση κιβωτίου, κατανομή πέδησης σε εμπρός και πίσω άξονα, κατανομή ισχύος σε εμπρός και πίσω άξονα (για τα τετρακίνητα) και ορισμένες άλλες επιλογές, όλα πρέπει να ληφθούν υπόψη για να λάβουμε το 100% των δυνατοτήτων του αυτοκινήτου μας στον αγώνα. Ορισμένες από τις επιλογές μας μάλιστα είναι τόσο σημαντικές, ώστε μπορεί να μας αναδείξουν εύκολα χαμένους ή θριαμβευτές. Παραδείγματος χάρη, πριν τον αγώνα βλέπουμε σε ένα map το είδος του οδοστρώματος για την κάθε ειδική και το τι καιρός θα επικρατεί. Αν έχουμε ένα 70% άσφαλτο (tarmac) και 30% χώμα (gravel), θα πρέπει να το σκεφτούμε αρκετά πριν επιλέξουμε ελαστικά για άσφαλτο καθώς είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα χάσουμε αρκετό χρόνο στο χωμάτινο κομμάτι

Η επανάσταση στα racing games!



Μετά το setup, έρχεται η μεγάλη στιγμή. Αρχικά πρέπει να τονίσουμε ότι έχει γίνει πραγματικά θαυμάσια δουλειά με τα μοντέλα των αυτοκινήτων, τα οποία είναι μεν κάπως «τετραγωνισμένα», όμως πολύ καλοσχεδιασμένα και με μεγάλη λεπτομέρεια. Το ίδιο ισχύει εν μέρει και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου με την in-cockpit camera, όπου βλέπουμε τα χέρια του οδηγού να ελέγχουν το τιμόνι και τον λεβιέ ταχυτήτων, ενώ στο ταμπλό εμφανίζεται ένα ψηφιακό ταχύμετρο. Όταν βρέχει δε, το παρ-πρίζ γεμίζει σταγόνες και οι υαλοκαθαριστήρες λειτουργούν αδιάκοπα, καθιστώντας την ορατότητα πολύ μικρή. Υπάρχουν όμως και οι εξωτερικές κάμερες, ενώ μπορείτε να ρυθμίσετε μόνοι σας το ύψος και την απόσταση από το όχημα για την κάμερα της αρεσκείας σας, ώστε να μπορείτε να οδηγείτε σωστά αλλά και να θαυμάζετε τα διάφορα τοπία. Τοπία από τα οποία έχουμε κάποια παράπονα, τα οποία αφορούν κυρίως τα δισδιάστατα δέντρα, βράχους και βέβαια θεατές, ενώ ενοχλητικό είναι και το συνήθες πλέον φαινόμενο του κακού collision detection system, πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να περνάτε μέσα από κάποια εμπόδια αλλά και να συγκρούεστε σε άλλα που κανονικά δεν θα σας έβλαπταν.



Γραφικά
Ο εντυπωσιακός ορίζοντας μας αποζημιώνει εν μέρει, αλλά όχι όσο το πολύ καλό particle system. Θα εντυπωσιαστείτε από την σκόνη που αφήνουν τα αυτοκίνητα στο διάβα τους αλλά και από τις φλογίτσες που σκάνε από την εξάτμιση ανά περιπτώσεις…Τέλος, ιδιαίτερης μνείας χρήζει το damage system, καθώς θα δείτε το αυτοκίνητο σε κάθε σύγκρουση να υφίσταται ορατές ζημιές, με παράθυρα που γίνονται θρύψαλα, προφυλακτήρες που…πετάνε και αλλά και λάσπες που κάνουν το αμάξι να χρειάζεται επειγόντως πλύσιμο (αν και αυτό το τελευταίο δεν έχει μεγάλη σχέση με το damage system). Οι ζημιές όμως δεν περιορίζονται στο εξωτερικό του αυτοκινήτου αλλά επηρεάζουν άμεσα και τη απόδοσή του. Μετά από αλλεπάλληλες συγκρούσεις, το σύστημα διεύθυνσης μπορεί να κάνει τα δικά του, οι ταχύτητες να κάνουν αρκετή ώρα να αλλάξουν ενώ η απόδοση του κινητήρα να πέφτει σημαντικά. Όλα αυτά διορθώνονται στο service park της ομάδας, μετά από κάθε δύο ειδικές. Εκεί έχετε στη διάθεσή σας 60 λεπτά, το οποία πρέπει να διαθέσετε σοφά ώστε να επισκευάσετε τα μέρη του αυτοκινήτου που επηρεάζουν περισσότερο την απόδοσή του. Μην δώσετε π.χ. ιδιαίτερη σημασία στο στρώσιμο της λαμαρίνας αν η τουρμπίνα έχει τα χάλια της.

Χειρισμός
Κατά την οδήγηση θα παρατηρήσετε εύκολα ότι μετά από μερικά ψηφιακά χιλιόμετρα, το παιχνίδι είναι σχετικά εύκολο και δεν χρειάζεται να καταφεύγετε πολύ στο φρένο. Παντού γκάζι και με το πλάι είναι η συνταγή της επιτυχίας, προσοχή όμως στα δέντρα που καραδοκούν! Γενικά δεν μπορούμε να το χαρακτηρίσουμε simulation, καθώς είναι περισσότερο ένα arcade game, αρκούντως απολαυστικό όμως, είναι η αλήθεια. Με τα τετρακίνητα ειδικά θα το διασκεδάσετε πάρα πολύ, ειδικά σε χωμάτινες διαδρομές, αρκεί να μην έχει βρέξει. Όταν προχωρήσετε στο παιχνίδι και αρχίσετε να ξεκλειδώνετε επιπλέον μοντέλα, όπως τα θρυλικά Lancia Stratos και Peugeot 205 (διαολάκι!) το παιχνίδι θα αποκτήσει ακόμα περισσότερο ενδιαφέρον. Μην ξεχνάτε τέλος το multiplayer, με splitscreen (οριζόντια ή κάθετη) αλλά και online, το οποίο μπορεί να επεκτείνει την αντοχή του CMR2 για πολλές, πολλές ώρες.



Επίλογος
Tο CMR2 πραγματικά φέρνει επανάσταση στον χώρο των rally games, καθώς φέρει εντυπωσιακά features που δεν θα βρείτε πουθενά άλλου. Αξίζει μέχρι τελευταίας δεκάρας τα λεφτά του και το συστήνουμε σε όλους τους fans του μηχανοκίνητου αθλητισμού και όχι μόνο. Thumbs up στην Codemasters για την προσπάθειά της αυτή και ελπίζουμε σε περαιτέρω βελτίωση του τίτλου στην επόμενη version του!

Θετικά:
- Καλοσχεδιασμένα μοντέλα
- Χαμηλές απαιτήσεις σε hardware
- Πολλά οχήματα για ξεκλείδωμα
- Ατέλειωτες ώρες gaming, multi ή single player

Αρνητικά:
- Δεν δόθηκε αρκετή έμφαση στους εξωτερικούς χώρους
- Δεν υπάρχουν τα ονόματα άλλων οδηγών του WRC εκτός του Colin McRae
- To Collision detection system
- Η φωνή του συνοδηγού θα μπορούσε να είναι καλύτερη

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.7

Πλήρως ανανεωμένο και άκρως εθιστικό racing game!


Δημήτρης Σκιάννης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 xristamati (Level 10) 11/02/2011 17:03
poly kalo paixnidi...to synistw anepifylakta se olous tous latreis tou eidous!!!
#2 moredread (Level 5) 11/02/2011 17:03
Πολύ κάψιμο αυτο το παιχνίδι...πριν 10 χρόνια,..είμαστ αν γυμνάσιο κ το είχα ΛΙΩΣΕΙ!

Κορυφαίο...απλα
#3 Sotiris (Level 29) 11/03/2014 01:21
Παιχνιδάρα!
#4 geololj (Level 28) 02/08/2014 00:01
Ένα από τα καλύτερα rally games που υπάρχουν. Παίζεται άνετα ακόμα και σήμερα χωρίς να έχει χάσει καθόλου από την μαγεία του.
#5 the_prophet1987 (Level 22) 22/05/2015 12:12
Τι λιώσιμο έπεφτε στο Ps1 μ αυτό το παιχνίδι.Το καλύτερο rally game που έχω παίξει και δεν υπερβάλω καθόλου! 8)
Notification