Site: www.gtr-game.com
To GTR: Fia GT, άλλαξε σημαντικά τα δεδομένα όσον αφορά τα πράγματα simulation racing games στα PC. Μετά το GT Legends, το τελευταίο “παιδί” της SimBin, το GTR: FIA GT Racing, έρχεται να συνεχίσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την παράδοση της σειράς προσφέροντας πολλά νέα αξιόλογα στοιχεία τα οποία έλλειπαν μέχρι στιγμής από αντίστοιχα παιχνίδια του είδους.
Γραφικά-Ήχος
Στον τομέα των γραφικών υπάρχουν ορισμένες μικροβελτιώσεις. Στις πίστες έχουμε ένα γενικότερο «σουλούπωμα» των pits (όπου διακρίνουμε και…ανθρώπινη παρουσία) ενώ στα αυτοκίνητα υπάρχει ένας ολοκληρωτικός επανασχεδιασμός τόσο του εξωτερικού μέρους όσο και των cockpit του οδηγού, τα οποία (όπως θα διαπιστώσετε κι από την κάμερα πρώτου προσώπου) έχουν πλήρως ανανεωθεί και διαθέτουν ξεχωριστές λεπτομέρειες για κάθε αμάξι. Ο καιρός έχει για άλλη μια φορά την τιμητική του και τα σκαμπανεβάσματά του (θυμίζουμε ότι πριν από κάθε πίστα υπάρχουν ειδικές ενδείξεις καιρού, πρόβλεψεις και κατάστασεις οδοστρώματος) ενώ σε 24ωρους αγώνες υπάρχει και η σημαντική διαφοροποίηση ημέρας/νύχτας.
Το πρόβλημα με τα γραφικά και το πεσμένο frame rate παραμένει και φέτος. Ακόμα κι αν το παιχνίδι ξεκινήσει με φυσιολογικό ρυθμό ανανέωσης των καρέ, στην πορεία τα frames μπορούν να πέσουν δραματικά σε σημείο που το παιχνίδι να μην μπορεί με τίποτα να παιχτεί. Το GTR 2 απαιτεί ένα υπερσύγχρονο PC με μία δυνατή κάρτα γραφικών τελευταίας τεχνολογίας προκειμένου να σηκώσει μία ικανοποιητική ανάλυση και να μπορέσει παράλληλα να διατηρήσει το frame rate.
Στον τομέα του ήχου έχει γίνει ακόμη καλύτερη δουλειά με απόδοση και του παραμικρού ηχητικού εφέ, όπως για παράδειγμα του κραδασμού σε χωμάτινο έδαφος, του σπινιαρίσματος σε βρόχινο έδαφος κ.ο.κ. Το σημαντικό στοιχείο είναι ότι υπάρχει τεράστια ποικιλία από εφέ ανάλογα με το αυτοκίνητο το οποίο οδηγάτε. Η φωνή των pits που σας ειδοποιεί για την κατάσταση του αυτοκινήτου σας αλλά και διάφορα συμβάντα στην πίστα έχει διατηρηθεί και στην φετινή έκδοση.
Gameplay
Στην τρέχουσα έκδοση μπορείτε να διαχειριστείτε περί τα 144 αυτοκίνητα (αν και ο πραγματικός αριθμός βγάζει πολύ λιγότερα μιας και τα αντίγραφα μοντέλων είναι συγκεκριμένα) και να διαγωνιστείτε σε τρία διαφορετικά επίπεδα: novice, semi-pro και professional. Τα racing modes περιλαμβάνουν race weekend, championships και 24-hour race, στις οποίες μπορεί να οριστεί και διάρκεια πολύ μικρότερη των 24 ωρών. Εκτός από τα κλασικά championships, υπάρχουν και custom championships τα οποία είναι πρωταθλήματα στα οποία η δυσκολία στις κούρσες αυξάνεται σταδιακά όσο προχωράτε σε αυτά. Τέλος, υπάρχει και πληθώρα από challenges τα οποία, αν ολοκληρωθούν από εσάς, ξεκλειδώνουν επιπλέον championships.
Το σύστημα χειρισμού στο GTR 2 δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τον προκάτοχό του, κάτι που σημαίνει ότι όσοι δεν έχετε προλάβει να παίξετε ένα από τα προηγούμενα παιχνίδια της σειράς, θα χρειαστείτε ένα μικρό διάστημα προσαρμογής στα…“χούγια” των αυτοκινήτων. Το διάστημα αυτό γίνεται ακόμη πιο μικρό χάρη στο Racing School, ένα mode που σας επιτρέπει να μάθετε να οδηγάτε μέσα στο παιχνίδι μέσω διαφόρων έξυπνων tutorial-levels. Επιπλέον, υπάρχει σημαντική βελτίωση στο στρίψιμο του αυτοκινήτου, το οποίο φέτος είναι περισσότερο user-friendly, κάτι που σημαίνει ότι θα βρεθείτε εκτός δρόμου πολύ λιγότερες φορές. Η αλλαγή σχέσης των ταχυτήτων για πρώτη φορά γίνεται τόσο αυτόματα όσο και manually (αφού θέτοντας αυτόματη αλλαγή ταχυτήτων, μπορείτε αν θέλετε να αλλάξετε τις ταχύτητες νωρίτερα από το προβλεπόμενο). Ακόμη, το σύστημα κραδασμών του αυτοκινήτου είναι πιο ρεαλιστικό και κάνει εμφανή τα σημάδια του ανάλογα με την υφή του εδάφοους.
Η πληθώρα από game modes και παραμέτρους είναι το μεγάλο ατού για το GTR 2
Το περιβάλλον του παιχνιδιού είναι κατά πολύ ανώτερο του προκατόχου του ενώ διαθέτει ευδιάκριτα buttons και σαφέστατες ενδείξεις. Μέσα από τα Setup του γκαράζ, μπορείτε να ορίσετε και την παραμικρή λεπτομέρεια όπως τις παραμέτρους των τεσσάρων ελαστικών (και αν θα είναι ίδιες και στα τέσσερα ελαστικά ή όχι), την πίεση των φρένων, τα pit stops, τα χιλιόμετρα στα οποία θα αλλάζουν οι ταχύτητές σας, μέχρι και την βενζίνη που θα διαθέτει το αυτοκίνητό σας. Αν κι εδώ θα πρέπει προηγουμένως να κάνετε έναν υπολογισμό ανάλογα με τους γύρους της πίστας για να μην βρεθείτε με άδειο ρεζερβουάρ λίγο πριν τον τερματισμό (αφού δυστυχώς η ποσότητα της βενζίνης δεν αναγράφει τους γύρους που βγάζει το αυτοκίνητο).
Ο A.I. driver διατηρείται και φέτος. Πρόκειται για ένα σύστημα το οποίο διαχειρίζεται αυτόματα το αυτοκίνητό σας ενώ εσείς κάθεστε αναπαυτικά στην θέση σας παρακολουθώντας τον αγώνα και ρυθμίζοντας μόνο τις παραμέτρους που επιθυμείτε. Το σύστημα διαχείρισης MoTec παραμένει και στην τρέχουσα έκδοση, μόνο που φέτος θα χρειαστεί να το κατεβάσετε από το επίσημο site του παιχνιδιού. Οι κάμερες του αγώνα είναι και φέτος τέσσερις, με την τέταρτη κάμερα να στέκεται ακριβώς πίσω από το όχημα σε αντίθεση με την περυσινή πανοραμική κάμερα που βόλευε πολύ περισσότερο τον χρήστη. Αξίζει να σημειωθεί ότι όλες οι περυσινές επιλογές διευκόλυνσης οδήγησης έχουν διατηρηθεί και στην φετινή έκδοση και θυμίζουμε ότι αφορούν: βοήθεια στο στρίψιμο του αυτοκινήτου, αυτόματες ή όχι ταχύτητες, βοήθειες στα φρένα, ενεργοποίηση ή όχι των ζημιών κ.ο.κ. Αν τα βρείτε σκούρα σε ορισμένες πίστες, τότε μπορείτε να κατεβάσετε μέσω Internet έτοιμα setups από χρήστες για συγκεκριμένες πίστες τα οποία θα κάνουν το έργο σας πιο εύκολο.
Οι αντίπαλοι οδηγοί διαθέτουν και φέτος ανεπτυγμένο artificial intelligence και θα δυσκολευτείτε αρκετά να τους κερδίσετε αφού το παραμικρό λάθος σας θα έχει άμεση επίπτωση στην απόδοσή σας. Επιπλέον, θα έχουν την τάση να προσπερνούν περισσότερο και δεν θα κολώνουν να ρισκάρουν όσο τους αφήνετε χώρο. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα πρέπει να αξιοποιήσετε περισσότερο τον πίσω καθρέπτη σας σε περίπτωση που προπορεύεστε αντιπάλου. Για τα αξιοσημείωτα γεγονότα υπάρχει πάντα και η δυνατότητα του άμεσου replay (30 δευτερολέπτων) έτσι ώστε να δείτε με την ησυχία σας ότι συνέβη με μία κατατοπιστικότατη τρίτη κάμερα.
Multiplayer Mode
Το multiplayer έχει βελτιωθεί σημαντικά αφού οι servers δεν έχουν το γνωστό ακατάλληλο lag. Με μία 1024 σύνδεση και εφόσον δεν κατεβάζετε κάτι άλλο, θα μπορείτε να συμμετάσχετε άνετα σε αγώνες με μέχρι και πάνω από 10 αντιπάλους, υπό την προϋπόθεση ότι και αυτοί θα έχουν καλές συνδέσεις και όχι κάποιο υπερβολικό ping. Βέβαια στις περισσότερες των περιπτώσεων, ο ρεαλισμός του παιχνιδιού γυρνάει λίγο μπούμερανγκ σε όσους συμμετέχουν στο multiplayer αφού πάνω στον πανικό ενδέχεται να υπάρχουν κι αρκετές συγκρούσεις. Όπως και να’ χει, παιχνίδι είναι, διασκεδάστε το όσο μπορείτε.
Επίλογος
Με ακόμη μεγαλύτερη ποικιλία από game modes, τα οποία επεκτείνουν το replayability του και βελτιωμένο δικτυακό παιχνίδι, το GTR 2 εμφανίζεται ανανεωμένο όπως το περίμεναν οι οπαδοί του. Αποτελεί μία από τις καλύτερες προτάσεις για τους hardcore pc racing fans και μπορείτε να σας κρατήσει για αρκετό διάστημα. Αρκεί βέβαια να την σηκώνει και το PC σας!
Θετικά: Ακόμη μεγαλύτερος βαθμός ρεαλισμού κατά την οδήγηση, ελαφρώς βελτιωμένο σύστημα χειρισμού, μεγάλη γκάμα από modes και challenges, περισσότερες επιλογές στο γκαράζ του αυτοκινήτου σας, καλύτερο multiplayer.
Αρνητικά: Ακόμη πιο υψηλές απαιτήσεις, αυξημένη δυσκολία, χειρισμός που απαιτεί αρκετό διάστημα προσαρμογής,
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.7
Ίσως η καλύτερη έκδοση της σειράς GTR: FIA GT Racing. Όλοι οι φανατικοί γκαζιάριδες αξίζει να την τιμήσουν και με το παραπάνω!
Μάνος Γρυπάρης
Comments