Εκεί που η φυσική συναντά την εφαρμοσμένη μηχανική.
Η Milestone πιστή στο ετήσιο ραντεβού με την ταχύτητα, επιστρέφει και φέτος με τη συνέχεια της δημοφιλούς σειράς δίτροχων μοτοσυκλετών. Η Ιταλική εταιρεία, με εμπειρία ετών στην ψηφιακή απεικόνιση όλου του φάσματος του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κεφαλαιοποιεί τη γνώση και το μεράκι των εργαζόμενών της, παραδίδοντας μας τις δημιουργίες της από το μακρινό 1995. Το Screamer ήταν η πρώτη απόπειρα της εταιρείας και έκανε την EA να λοξοκοιτάξει προς Ιταλία μεριά και να την εντάξει στο δυναμικό της. Καρπός αυτής της συνεργασίας ήταν η σειρά SBK (Superbike). Μεταξύ άλλων, η εν λόγω εταιρεία είναι υπεύθυνη για διάφορα σημαντικά franchises όπως το WRC από το 2010 μέχρι το 2013, για το MXGP και το RIDE τα οποία συνεχίζει να αναπτύσσει μέχρι και σήμερα.
Το Moto GP 20 κυκλοφόρησε για PC, PS4, Xbox One και Switch στις 23 Απριλίου του 2020, την εποχή δηλαδή που το πραγματικό πρωτάθλημα αγώνων ακυρώθηκε προσωρινά λόγω κορονοϊού. Έρχεται να σβήσει τη δίψα για εκτενή παραμετροποίηση, ρεαλιστικό χειρισμό και official εργοστασιακές ομάδες και οδηγούς. Η Milestone, με διάφορες αλλαγές στη φετινή έκδοση του franchise, προσπαθεί να κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο και να παραδώσει με ασφάλεια την επιτυχημένη σειρά στη νέα γενιά κονσολών.
Ξεκινώντας κάπου στο βάθος του Grid
Ως είθισται, ξεκινάτε δημιουργώντας το δικό σας avatar-χαρακτήρα μέσα από ένα τυπικού εύρους customization, στο οποίο μπορείτε να ορίσετε όνομα, ηλικία, εθνικότητα και πρόσωπο (μέσα από 18 διαφορετικές preset facial επιλογές) και μετά να επέμβετε στην αισθητική απεικόνιση τόσο του οδηγού σας, όσο και της μηχανής σας. Κράνος, γάντια, μπότες, περικνημίδες, νούμερο, stickers στολής και δίκυκλου κ.α. είναι όλα customizable, ενώ μπορείτε να εξασκήσετε τις καλλιτεχνικές σας ανησυχίες με τον Graphics Editor δημιουργώντας τα δικά σας αυτοκόλλητα που θα κοσμούν τον αναβάτη σας και τη μηχανή σας. Χρόνο και όρεξη να διαθέτετε και οι επιλογές είναι πάρα πολλές. Ουσιαστικά το αφήγημα είναι ίδιο όπως και παλιότερα, χωρίς κάποιο υπόβαθρο ιστορίας. Απλά δημιουργείτε τον χαρακτήρα σας και ξεκινάτε την περιπλάνηση σας στα pit και στα circuit.
Μπαίνοντας στο κεντρικό μενού θα συναντήσετε το Quick Modes το οποίο ''ανοίγει'' σε New Grand Prix, Time Trial και New Championship, το New Career που είναι το βασικό mode, το Multiplayer, το Customization και το ανανεωμένο Historic Mode. Το τελευταίο χωρίζεται σε τρεις διαφορετικές βαθμίδες-challenges (easy, intermediate, difficult), καθεμία με διαφορετικές δικλείδες πχ περισσότεροι γύροι, χρήση δίχρονων μηχανών κυβισμού 500cc εκείνης της εποχής και ξεκλειδώνει οδηγούς και μοτοσυκλέτες παλαιότερων εποχών. Το New Career Mode, σας δίνει την επιλογή να ξεκινήσετε ή από το Moto3, ή από το Moto2 ή να πάτε κατευθείαν στα μεγάλα σαλόνια του Moto GP. Πρωτίστως επιλέγετε τον προσωπικό σας manager και μετέπειτα διάφορες εργοστασιακές ομάδες με διαφορετικές απαιτήσεις κατάταξης, θα σας προτείνουν συμβόλαια μονοετούς ή διετούς συνεργασίας με τις αντίστοιχες απολαβές.
Ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζεστε την καριέρα σας, υπογράφεται μέσω του Managerial Career
Το Moto GP 20 πάει ένα βήμα παραπέρα το Managerial Career ενσωματώνοντας τις έννοιες engine, chassis, aerodynamics και electronics. Κάθε πεδίο χωρίζεται σε ερευνητικό και αναπτυξιακό. Για την έρευνα νέων τεχνολογικών επιτευγμάτων επιλέγετε τον αναλυτή της αρεσκείας σας βάσει των attributes που αυτός έχει, ενώ αντίστοιχα για την ανάπτυξη και εφαρμογή των νέων τεχνολογιών επιλέγετε το μηχανικό που σας ταιριάζει. Συνολικά η ομάδα σας απαρτίζεται από 12 μέλη, τα οποία δεσμεύετε κατά το δοκούν σε κάθε πεδίο. Ακούγεται περίπλοκο και σε αυτό συνηγορεί και η καταφανής απουσία οποιουδήποτε tutorial εκ μέρους των δημιουργών. Μέχρι να εξοικειωθείτε θα σας πάρει χρόνο, τον οποίο θα μπορούσατε να επενδύσετε εντός των circuit.
Ξεκινώντας την καριέρα σας θα παρατηρήσετε ότι για κάθε πίστα, αντιστοιχεί, όπως και στην πραγματικότητα, ένα weekend το οποίο χωρίζεται σε free practice, qualification, warm up και race. Έχει δοθεί τέτοια έμφαση στην ρεαλιστική απεικόνιση της δίτροχης εμπειρίας που είναι επιτακτική ανάγκη να τρέξετε αρκετούς γύρους σε κάθε πίστα. Κάθε στροφή είναι μια πρόκληση των δυνατοτήτων σας και ειδικά στην αρχή, η απογοήτευση μπορεί να σας χτυπήσει το κράνος ουκ ολίγες φορές. Οι μηχανικοί σας βέβαια είναι πάντα εκεί, αρωγοί της προσπάθειάς σας. Μπορείτε να επέμβετε στο στήσιμο της μηχανής σας μέσω του manual setup (ρεαλιστικό, αλλά χρονοβόρο) ή του guided setup, όπου τονίζετε τη συμπεριφορά της μηχανής σας σε διάφορους τομείς (steering, corners κτλ.) και το staff σας προβαίνει στις αντίστοιχες ρυθμίσεις. Άλλο ένα στοιχείο που συστήνει για πρώτη φορά η Milestone είναι το Tire management and Fuel consumption. Τα ελαστικά πλέον χωρίζονται σε τρείς ''λωρίδες'' (δεξιά, αριστερή, κέντρο) και φθείρεται αντιστοίχως η γόμα τους, ενώ ο τρόπος οδήγησης (επιθετικός ή πιο συντηρητικός) επιδρά στο ντεπόζιτό της μηχανής σας.
Διάφορα assists-driving aids (manual transmission, assisted brakes, trajectory κ.α.), εξομαλύνουν κάπως την εμπειρία και είναι χρήσιμα για την κατανόηση του χειρισμού της μοτοσυκλέτας σας ειδικά στην αρχή, αλλά εν τέλει, λειτουργούν σαν τροχοπέδη, αφού θα αισθάνεστε ότι πχ δεν στρίβετε 100% εσείς, αλλά το A.I. Για να φτάσετε σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο θα χρειαστείτε χρόνο και υπομονή και σε συνδυασμό με την απουσία tutorials- όπως προαναφέρθηκε- η καμπύλη εκμάθησης ανεβαίνει κατά πολύ, με ότι αυτό συνεπάγεται για το ίδιο το gameplay.
Σα βγεις στον πηγαιμό για την καρό σημαία…ο δρόμος σου θα είναι γεμάτος rewind.
Όπως ειπώθηκε και παραπάνω, είναι αρκετά αυτά που απαιτούνται από εσάς πριν αλλά και κατά τη διάρκεια του κάθε αγώνα. Αλλά ακριβώς αυτές οι πολλές και υψηλές απαιτήσεις, λειτουργούν ανυψωτικά για την ηθική ικανοποίηση και ευχαρίστηση σας, όταν θα καταφέρετε να ελέγξετε σωστά το 250 αλόγων μηχανικό τέρας που οδηγείτε. Όπως έλεγε και η διαφήμιση του Kick-off το μακρινό 1989: ''Playing it is easy-Mastering it will take time- A lot of time''. Βέβαια όπως και τις προηγούμενες χρονιές, έτσι και φέτος η Milestone, παρέχει την δυνατότητα του rewind. Με το πάτημα του R1, μπορείτε να γυρίσετε το χρόνο πίσω και να διορθώσετε τα λάθη σας στην πίστα. Το rewind έχει απεριόριστη χρήση και μπόλικα δευτερόλεπτα και λειτουργεί λυτρωτικά για το gameplay και την υπομονή σας. Γενικά χρειάζεται χειρουργική ακρίβεια στο σημείο φρεναρίσματος, στην γραμμή που θα ακολουθείτε, στο πότε πρέπει να αφήσετε το γκάζι και με πόση ταχύτητα είναι σωστό να μπείτε σε κάθε στροφή. Όλα αυτά τα στοιχεία είναι μεν σωστά, αλλά σε έναν κάποιο βαθμό αφαιρούν τον αναπάντεχο χαρακτήρα που έχει το πραγματικό MotoGP. Το A.I, από την άλλη έχει βελτιωθεί συγκριτικά με παλιότερες εκδόσεις, χωρίς όμως να λείπει το φαινόμενο τέλειων γύρων από τους αντιπάλους σας και την ανάγκη τους πολλές φορές να πέσουν καταπάνω σας.
Τα πολλά modes, η αναγκαιότητα να τρέξετε γύρους εκμάθησης της κάθε πίστας, το εύρος που μπορείτε να δώσετε στην καριέρα σας ξεκινώντας από τα χαμηλά, το ευρύ customization και η γενικότερη δυσκολία του Moto GP 20, ανεβάζουν την αντοχή στο χρόνο. Οι γνώστες της σειράς θα τρίβουν τα γαντοφορεμένα χέρια τους για τα modes που θα συναντήσουν και το χρόνο που αυτά απαιτούν.
Από τα 300 χλμ./ώρα στα 50 χλμ./ώρα
Η γραφική απεικόνιση του Moto GP 20, μπορεί να χαρακτηριστεί ως άνιση. Οι μηχανές για άλλη μια χρονιά είναι λεπτομερείς, με τα liveries και τους χορηγούς των επίσημων εργοστασιακών ομάδων να κάνουν την εμφάνιση τους- όπως κάθε χρόνο άλλωστε- προσδίδοντας το απαιτούμενο βάθος και ρεαλισμό στα γραφικά. Μην περιμένετε πάντως τεράστια διαφορά από το προηγούμενο installment. Η άσφαλτος, προϊόντος του χρόνου ''ταλαιπωρείται'' με καψίματα από τις ρόδες, ενώ θα παρατηρήσετε και κομμάτια από τη γόμα των ελαστικών να πετάγονται από τη μοτοσυκλέτα σας. Οι διάφορες καιρικές συνθήκες αποδίδονται πειστικά, με αυτή της βροχής να είναι η πιο εντυπωσιακή.
Μόλις αφήσετε το βλέμμα σας να περιηγηθεί πέραν του ψηφιακού σας Κένταυρου, θα διαπιστώσετε ότι τα περιβάλλοντα γραφικά είναι το λιγότερο απλοϊκά, με τις πίστες να είναι ''άδειες'' από οπτικές πληροφορίες. Τα facial expressions οδηγών, μηχανικών, δημοσιογράφων κτλ. δείχνουν αρκετά παλαιωμένα και περίεργα εν έτει 2020, ενώ τα ragdoll physics μοιάζουν αδούλευτα. Η έλευση της νέας Unreal Engine (μηχανή γραφικών που χρησιμοποιεί η Milestone για το Moto GP) και της νέας γενιάς κονσολών, έρχεται την κατάλληλη στιγμή για την εταιρεία και το franchise. Τα Loading times είναι σε καλύτερη μοίρα από παλιότερες εκδόσεις, αλλά και πάλι μερικές φορές είναι χρονοβόρα.
Στον τομέα του ήχου, έχει δοθεί μεγάλη σημασία όπως είναι αναμενόμενο με τις μοτοσυκλέτες διαφορετικών ομάδων να αποδίδουν και διαφορετικό ήχο. Από τον ξερό ήχο της Yamaha, στο γρύλισμα της Ducati και στα νεύρα της Honda, θα αισθανθείτε τη διαφορά. Προσωπικά θα ήθελα ακόμη μεγαλύτερη ένταση από τις μηχανές, αφού γενικά ο ήχος σε τέτοιου είδους games είναι το άλφα και το ωμέγα. Στα μενού η μουσική είναι αδιάφορη και θα πρέπει η Milestone να δώσει την απαιτούμενη προσοχή και σε αυτή τη λεπτομέρεια. Άσχημη εντύπωση προκαλεί το γεγονός ότι πριν τους αγώνες, δημοσιογράφοι σας απευθύνουν το λόγο ακριβώς πριν την εκκίνηση, χωρίς να ανοιγοκλείνουν καν το στόμα. Για lip Syncing ούτε λόγος.
Ομάδα που κερδίζει, αλλάζει;
Η Milestone για άλλη μια χρονιά παραδίδει ένα Racing game πιστό στον τομέα του ρεαλισμού και της παραμετροποίησης. Έχει προβεί σε διάφορες αλλαγές και προσθέσεις- κυρίως modes- για να παρουσιάσει μια πιο ολοκληρωμένη εμπειρία με βάση το Managerial Career, αλλά προβλήματα του παρελθόντος δεν έχουν διορθωθεί, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να ανέβει στο υψηλότερο σκαλοπάτι του βάθρου. Οι fans της σειράς θα επενδύσουν άφοβα, αλλά οι newcomers μπορεί να απογοητευτούν και αν δεν είχαν ασχοληθεί με τη σειρά τα προηγούμενα χρόνια, λογικό να μην το πράξουν ούτε τώρα. Φρόνιμο θα ήταν να δουν πρώτα το παιχνίδι πριν προβούν σε αγορά του.
Θετικά:
- Επίσημες εργοστασιακές ομάδες
- Το Managerial Career δίνει το απαιτούμενο βάθος
- Ρεαλιστικός χειρισμός
- Αρκετά modes που αυξάνουν τις ώρες ενασχόλησης
Αρνητικά:
- Άνισα γραφικά
- Ο χειρισμός απαιτεί πολλές ώρες εξάσκησης
- Παντελής έλλειψη tutorials
- Το A.I έχει βελτιωθεί, αλλά απέχει από το να χαρακτηριστεί επαρκές
- Περιστασιακά, υψηλά loading times
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.3
Γρήγορη επιτάχυνση, αλλά στην τελική χάνει λάδια.
Φίλιππος Κανελλόπουλος