Γιώργος Τζίτζιφας

Γιώργος Τζίτζιφας (Lithras)
Experience: 6902 (1270 points to next level)

 
600
Γιώργος Τζίτζιφας replied to the topic 'Νέο Microsoft Flight Simulator' in the forum. 7 days ago

Όντας κυρίως fan των εξομοιωτών μαχητικών, αρχικά "βαριόμουν" στην σκέψη των MSFS (ειδικά τέλη 90s - μέσα 00s μεσουρανούσαν τα Combat Simulators, οπότε δεν έβρισκα λόγο να ασχοληθώ με κάποιο). Ωστόσο, η έκδοση του 2020 με κέρδισε. Το γεγονός του ότι μπορεί κανείς να πετάξει οπουδήποτε πάνω στον πλανήτη με live εναέρια κυκλοφορία, δίνει την δυνατότητα για ατέλειωτες ώρες ενασχόλησης.

Και φυσικά, δεν μπορεί να μην αναφερθεί ο τεχνικός τομέας, καθώς τα μοντέλα των αεροσκαφών, τα σύννεφα και ο φωτισμός είναι σε άλλο επίπεδο τελείως. Βέβαια αυτό επίσης σημαίνει ότι το PC σας θα βογγήξει για να βγάλει όσα fps βγάλει. Διαβάστε περισσότερα στο review μου .

Read More...

7 days ago
Microsoft Flight Simulator 2020 7 days ago

Ο κορυφαίος εξομοιωτής πτήσης επιστρέφει.

Η Microsoft κυκλοφόρησε τον πρώτο της εξομοιωτή πτήσης το 1982, πριν 40 σχεδόν χρόνια. Αν και το είδος γνώρισε μεγάλη άνθηση στα μέσα των 90s-αρχές 00s και έπεσε σημαντικά αμέσως μετά, η εταιρεία εξακολούθησε να υποστηρίζει την σειρά και να κυκλοφορεί νέα μέρη, ενώ άλλες εταιρείες εξομοιωτών (όπως πχ Digital Image Design) έκλειναν η μία μετά την άλλη και εταιρείες όπως η Electronic Arts σταματούσαν να εκδίδουν games του είδους (πχ ο τελευταίος εξομοιωτής της EA, Jane’s Combat Simulations: F/A-18, κυκλοφόρησε το 2000).

Από το 2006 που κυκλοφόρησε το Microsoft Flight Simulator X, οι φανατικοί των εξομοιωτών πτήσης πέρασαν 14 χρόνια ενασχόλησης με αυτό (και οι αντίστοιχοι fans μαχητικών με το DCS από το 2008), ξοδεύοντας χιλιάδες ευρώ σε DLCs και εξοπλισμό, μέχρι φέτος που η γαλλική εταιρεία ανάπτυξης Asobo (A Plague Tale: Innocence) κυκλοφορεί μέσω της Microsoft το δέκατο τέταρτο μέρος της σειράς, Microsoft Flight Simulator 2020 (MSFS 2020) το οποίο κυκλοφορεί για PC, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει στο κοντινό μέλλον και για Xbox One.

msfs2020 1

Όσο απλό ή όσο πολύπλοκο θέλετε
Το πρώτο πράγμα που θα πρέπει να γίνει κατανοητό από τους μη-μυημένους στα Simulators είναι ότι πρόκειται για αυτό που λέει η ονομασία του είδους: Εξομοιωτές και όχι “games” με την κλασική έννοια του όρου. Προκειμένου αφενός να έχετε μια ρεαλιστική εμπειρία και αφετέρου να εκμεταλλευτείτε όλες τις δυνατότητες μιας τέτοιας κυκλοφορίας, θα πρέπει να καταλάβετε ότι δεν υπάρχουν bosses, levels και items, η εκμάθηση προκειμένου να χειρίζεστε το σκάφος σας ρεαλιστικά είναι δύσκολη και χρονοβόρα, ενώ στην περίπτωση του Flight Simulator 2020, η ανταμοιβή για τον κόπο σας είναι κυρίως η ασφαλής ολοκλήρωση του δρομολογίου σας, κάτι το οποίο δεν φαντάζει ελκυστικό για όσους προτιμούν γρήγορη δράση, τσίτωμα των αντανακλαστικών κλπ.

Η αρχή των περισσοτέρων στο MSFS 2020 θα είναι οι 8 εκπαιδευτικές αποστολές στις οποίες θα μάθετε τα βασικά όσον αφορά τον χειρισμό, την απογείωση/προσγείωση, την πλοήγηση, τα όργανα και τα περί εναέριας κυκλοφορίας μέσα από ένα Cessna 152. Αν και οι αποστολές αυτές είναι επαρκείς ώστε να μάθετε τις βασικές έννοιες και τον χειρισμό, σύντομα θα ανακαλύψετε ότι το κάθε ένα από τα 20 διαθέσιμα αεροσκάφη της standard έκδοσης (από ελικοφόρο Cessna 152 μέχρι Boeing 747) έχει τα δικά του επιπλέον συστήματα, διαφορετικές διαδικασίες σε διάφορες καταστάσεις και σε μερικές περιπτώσεις, διαφορετικό τύπο ίδιων οργάνων (πχ ψηφιακό αντί για αναλογικό με διαφορετικές απεικονίσεις), οπότε δεν γλυτώνετε το ψάξιμο για tutorials από πιο έμπειρους παίκτες.

http://www.youtube.com/watch?v=5oBtz6Ghpvc

Στη συνέχεια, έχετε την δυνατότητα να ολοκληρώσετε challenges τα οποία θα τεστάρουν τις ικανότητές σας, όπως η προσγείωση σε κάποιο αεροδρόμιο σε δυσπρόσιτη περιοχή υπό κακές καιρικές συνθήκες, ενώ αναμφισβήτητα το κορυφαίο mode του MSFS 2020. Σε αυτό, μπορείτε να πετάξετε οπουδήποτε στον κόσμο επιθυμείτε, είτε κάνοντας μια “προβλεπόμενη” πτήση με συγκεκριμένο δρομολόγιο ξεκινώντας από κάποιο αεροδρόμιο, είτε ξεκινώντας στον αέρα πάνω από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη για να επισκεφθείτε διάφορα σημεία ενδιαφέροντος και αξιοθέατα, ενώ μπορείτε επίσης να επιλέξετε καιρικές συνθήκες, ώρα της μέρας και το αν θέλετε να παίξετε σε πραγματικό χρόνο παρέα με όλες τις πτήσεις που πραγματοποιούνται αυτή τη στιγμή. Μια ευφάνταστη χρήση αυτού το mode είναι αν έχετε αγαπημένα πρόσωπα που ταξιδεύουν συχνά, μπορείτε να πετάτε δίπλα τους.

Αν δεν θέλετε να εμβαθύνετε περισσότερο στον ρεαλιστικό χειρισμό υπό ρεαλιστικές συνθήκες, έχετε την δυνατότητα να απενεργοποιήσετε διάφορους παράγοντες που θα δυσκολέψουν την ζωή σας, όπως την ανάμειξη καυσίμου, την ζημιά στο σκάφος από απότομους ελιγμούς, έχετε ακόμα και την δυνατότητα αν θέλετε να παραχωρήσετε τον έλεγχο του αεροσκάφους σε AI συγκυβερνήτη προκειμένου να χαζέψετε κάτω χωρίς τον κίνδυνο ατυχήματος. Αν όμως το επιθυμείτε, με τις αντίστοιχες ρυθμίσεις θα έχετε στα χέρια σας ο,τι πιο κοντινό σε ολοκληρωμένη πτητική εμπειρία με πλήρες σχέδιο πτήσης, ελέγχους πριν την απογείωση κλπ. Σε αυτό το σημείο, καλό θα ήταν να σκεφτείτε και την αγορά ενός Joystick/HOTAS και TrackIR, τα οποία θα σας διευκολύνουν πάρα πολύ στο πιλοτάρισμα.

msfs2020 2

Ακόμα και στο πιο βασικό επίπεδο ρεαλισμού, η διαφορά με τα “arcade” games πτήσης είναι προφανής. Ο χειρισμός είναι ανταποκρίσιμος και τα όργανα ακριβή στις ενδείξεις τους, αν και σύμφωνα με τα λεγόμενα πιλότων gamers, πολλά όργανα έχουν ακόμα μικρό ποσοστό των κανονικών τους λειτουργιών.

Πετάξτε πάνω από οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη και απολαύστε την θέα.

Όπως προαναφέρθηκε, μπορείτε να πετάξετε με 20 διαφορετικά αεροσκάφη, όμως ο αριθμός αυτός αυξάνεται διαρκώς μέσω DLC. Επιπλέον, επί πληρωμή προστίθενται κι άλλα αεροδρόμια, καθώς και λεπτομερέστερα σημεία ενδιαφέροντος σε όλον τον πλανήτη και είναι σχεδόν βέβαιο ότι βαδίζοντας στα χνάρια του προκατόχου του, το MSFS 2020 θα καταλήξει να έχει εκατοντάδες DLCs συνολικής αξίας μερικών χιλιάδων ευρώ. Το γεγονός ότι δεν υπάρχει κάποιο bonus για όσους ξόδεψαν αντίστοιχα χρήματα στο MSFS X είναι κάτι που εξόργισε όσους χρήστες περίμεναν κάποια ανταμοιβή, καθώς προκειμένου να χαρούν τον αναβαθμισμένο τεχνικό τομέα θα πρέπει να ξαναβάλουν το χέρι στην τσέπη απ’ την αρχή.

http://www.youtube.com/watch?v=maaq4wnMUeo

Ομορφιά που γονατίζει κάρτες γραφικών
Ο φωτισμός και τα σύννεφα είναι σε “άλλο” τελείως επίπεδο σε σχέση με τα περισσότερα άλλα games εκεί έξω. Οι πτήσεις στο ηλιοβασίλεμα ή την αυγή είναι κάτι πανέμορφο, όπως και η αντανάκλαση του φεγγαριού στην θάλασσα τη νύχτα. Τα μοντέλα των αεροσκαφών και ο σχεδιασμός των cockpit είναι εξαιρετικός, ενώ η θέα των τοπίων από ψηλά είναι το κάτι άλλο. Αυτό το οποίο στερεί την τελειότητα από τον οπτικό τομέα του MSFS 2020 είναι το πως φαίνεται το έδαφος από χαμηλό ύψος, καθώς πολλές περιοχές των οποίων τα κτίρια έχουν φτιαχτεί από ΑΙ παίρνοντας πληροφορίες από τους χάρτες του Bing, είναι γενικά μοντέλα και όχι ακριβείς αναπαραστάσεις, σε αντίθεση με πολλές περιοχές των ΗΠΑ οι οποίες αναπαρίστανται με ακρίβεια. Οπότε, αν έχετε σκοπό να βρείτε το σπίτι σας ή κάποιο άλλο σημείο, η μορφολογία των κτιρίων θα σας μπερδέψει, όπως και το γεγονός ότι πολλά στοιχεία έχουν επίσης μείνει επίπεδα (πχ τα αυτοκίνητα περνάνε από πάνω από τα τούνελ της Αττικής Οδού). 

Όσον αφορά την απόδοση, το MSFS 2020 μπορεί άνετα να χρησιμεύσει και ως εργαλείο για benchmarks. Ακόμα και στα χαμηλά settings, σε κάποια μεγάλα αεροδρόμια με κίνηση, το framerate δεν θα ξεπεράσει τα 35fps ακόμα και με κάρτα γραφικών 2080ti, οπότε μπορεί να πει κανείς ότι το PC το οποίο θα το τρέξει άπταιστα δεν έχει κατασκευαστεί ακόμα (αναμένεται η σειρά RTX 3000 της Nvidia για να δούμε τι βελτίωση θα υπάρξει). Ωστόσο, μιας και δεν πρόκειται για κάποιο “γρήγορο” Action, στην πλειοψηφία των περιπτώσεων το χαμηλό framerate δεν είναι καν παρατηρητέο και η μεγάλη ομαλότητα των animations θα διατηρήσει την όλη εμπειρία ευχάριστη.

msfs2020 3

Ελευθερία στους αιθέρες
Η μουσική των menu αποτελείται από ένα γλυκό και ατμοσφαιρικότατο θέμα. Οι πτήσεις δεν συνοδεύονται από μουσική, αλλά η απουσία αυτής δεν είναι αισθητή, διότι ο ρεαλιστικότατος ήχος των μηχανών του αεροσκάφους σας είναι το κυριότερο πράγμα που ακούγεται και σε συνδυασμό με τους ήχους ειδοποίησης των οργάνων και τον ασύρματο με τους πύργους ελέγχου, ολοκληρώνουν το πακέτο της εμπειρίας της εξομοίωσης. Το μόνο αρνητικό είναι ότι δεν υπάρχει η παραμικρή ποικιλία στις επικοινωνίες και με τον καιρό ίσως βαρεθείτε να ακούτε την ίδια φωνή να λέει τα ίδια ξανά και ξανά.

Το επόμενο βήμα είναι αληθινό αεροπλάνο
Ο κυμαινόμενος ρεαλισμός, η δυνατότητα πτήσης σε πραγματικό χρόνο και τα μπόλικα tutorials χρηστών στο internet καθιστούν το Microsoft Flight Simulator 2020 ιδανικό για αρχάριους και έμπειρους χρήστες. Αν έχετε ισχυρό PC και θέλετε να εισχωρήσετε στον κόσμο των εξομοιωτών πτήσης, ή να περάσετε αρκετές ώρες ταξιδεύοντας στον κόσμο, μην διστάσετε να το αγοράσετε. Επίσης προτείνεται και για όσους σκέφτονται να ξεκινήσουν να ασχολούνται και με εξομοιωτές μαχητικών αεροσκαφών όπως το DCS, διότι το MSFS 2020 “συγχωρεί” περισσότερο και είναι μια πολύ καλή είσοδος στον κόσμο των Simulators ώστε να εξασκηθείτε λίγο πριν πιάσετε τα μαχητικά. Όπως και να ‘χει, αν είστε φίλοι των αεροπλάνων και της πτήσης, τότε θα περάσετε πάρα πολλές ώρες μαζί του και αξίζει κάθε ευρώ.

Θετικά:
- Πανέμορφα σύννεφα και φωτισμός
- Δυνατότητα πτήσης σε πραγματικό χρόνο
- Δυνατότητα πτήσης οπουδήποτε στον κόσμο
- Ρυθμιζόμενο επίπεδο ρεαλισμού
- Ρεαλιστική απεικόνιση των αεροσκαφών και των cockpit
- Συστηματική και ουσιαστική ανάπτυξη του χαρακτήρα
- Μεγάλη αντοχή στον χρόνο

Αρνητικά:
- “Τυχαία” μοντέλα κτιρίων σε πολλές περιοχές
- Ίδια φωνή και ατάκες στο voice acting
- Καμία ανταμοιβή για όσους επένδυσαν στο προηγούμενο MSFS

Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9.5
Γενικά: 8.9

Ο,τι πιο κοντινό σε ολοκληρωμένη εμπειρία πτήσης που θα ζήσετε μέσα απ’ το PC σας.

Γιώργος Τζίτζιφας

Γιώργος Τζίτζιφας replied to the topic 'Death Stranding' in the forum. 1 month ago

Η έκδοση του Death Stranding για τα PC υπερτερεί της αρχικής στον τομέα των γραφικών, αν και ο χειρισμός με mouse/keyboard δεν είναι βολικός, ενώ τα in-game menus είναι δύσχρηστα. Πέραν αυτών, το σεναριακό υπόβαθρο "μπάζει", ενώ κυριολεκτικά η λέξη "strand" spammάρεται σχεδόν διαρκώς, κάτι το οποίο βρήκα εκνευριστικό, όπως επίσης με ενόχλησε και η ξεδιάντροπη τοποθέτηση προϊόντος, διαφημίζοντας ενεργειακό ποτό.

Όσον αφορά τους εμπαιγμούς περί "walking simulator", το Death Stranding παίρνει επάξια τον τίτλο, εκθρονίζοντας την σειρά Elder Scrolls. Ωστόσο, ο εξαιρετικός του τεχνικός τομέας και οι καταπληκτικές ερμηνείες του cast βοηθούν κατά πολύ την κατάσταση. Διαβάστε περισσότερα στο review μου .

Read More...

1 month ago
Death Stranding (PC) 1 month ago

Ο εξωμοιωτής πεζοπορίας του Kojima, τώρα και σε 4Κ.

Στην παρούσα φάση δεν χρειάζονται συστάσεις για το Death Stranding το οποίο κυκλοφόρησε στο PS4 τον Νοέμβριο. Μέσα στο κατακαλόκαιρο λοιπόν, οι PC gamers που ξέμειναν στις πόλεις αντί να χαλαρώσουν σε κάποιο νησί (κορονοϊός γαρ) έχουν την μεταφορά του νεότερου δημιουργήματος του Hideo Kojima ως παρηγοριά. Το αν και κατά πόσο είναι σημαντικές οι διαφορές μεταξύ των εκδόσεων για PS4 και PC, καθώς και το αν το Death Stranding μπορεί να σταθεί ως ένα κορυφαίο PC game, θα αναλυθούν παρακάτω.

Ο κόσμος στο έλεος του θανάτου
Tο σενάριο έχει αναλυθεί στο αντίστοιχο review για PS4, ωστόσο ακολουθεί μια περίληψη για όσους βαριέστε να κάνετε κλικ: Στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον, συμβαίνει ένα καταστροφικό γεγονός το οποίο ενώνει τον κόσμο με την διάσταση των νεκρών. Εσείς αναλαμβάνετε τον ρόλο του Sam Porter Bridges (τον οποίο υποδύεται ο Norman Reedus), ενός courier ο οποίος αναλαμβάνει υπό αντίξοες συνθήκες να κάνει παραδόσεις χρήσιμων υλικών σε διάφορους καταυλισμούς και βάσεις που χρειάζονται βοήθεια, προσπαθώντας παράλληλα να αποκαταστήσει ένα δίκτυο επικοινωνίας μεταξύ τους, με απώτερο σκοπό την επανένωση των ΗΠΑ.

death stranding pc 3

Οι πρώτες περίπου δύο ώρες είναι “κάθε γωνία και cinematic”, κάτι το οποίο προσδίδει μια κινηματογραφική ατμόσφαιρα. Αυτό επίσης “μασκαρεύει” λίγο την μονοτονία του gameplay που ακολουθεί, καθώς πριν προλάβετε να βαρεθείτε από το άπειρο περπάτημα, τσουπ, πετάγεται cinematic. Το σενάριο δεν είναι και για Oscar, αλλά έχει έναν βαθμό πολυπλοκότητας και αν κάνετε skip στα cutscenes θα καταλάβετε ακόμα λιγότερα για την σχέση του Sam με τους διάφορους NPCs, καθώς και για τα γεγονότα που έχουν προηγηθεί. Πάντως, δεν θα γλυτώσετε το googlάρισμα αν θέλετε να ξέρετε έστω το υπόβαθρο της ιστορίας, καθώς θα περάσουν αρκετές ώρες μέχρι να αποκτήσετε μια ολοκληρωμένη εικόνα του τι ακριβώς έχει συμβεί.

Ένα μεγάλο αρνητικό (το οποίο για μερικούς ίσως είναι ασήμαντο) το οποίο δεν αναφέρεται στο review της έκδοσης για PS4, είναι η ξεδιάντροπη τοποθέτηση προϊόντος (ενεργειακό ποτό). Αν και άλλα προϊόντα άλλων εταιρειών είναι πιο διακριτικά τοποθετημένα στο παιχνίδι, το συγκεκριμένο γίνεται αναγκαίο in-game item (σας ξαναγεμίζει Stamina, το οποίο μάλιστα ως διά μαγείας αντικαθιστά και το νερό στο παγούρι σας). Το να ρέουν άφθονα συσκευασμένα ενεργειακά ποτά μιας συγκεκριμένης μάρκας σε απεριόριστες ποσότητες ενώ ο κόσμος έχει καταστραφεί όχι μόνο δεν βγάζει νόημα σεναριακά, αλλά επιπλέον είναι μια ηθικά αμφίβολη πρακτική marketing.

http://www.youtube.com/watch?v=gjXCDPRM9l0

Μιλώντας για πράγματα που δεν βγάζουν νόημα, υπάρχουν μερικές “τρύπες” στο σενάριο ως προς το υπόβαθρο οι οποίες φαίνονται να παραβλέφθηκαν στο όνομα του hype. Για παράδειγμα, το φαινόμενο “timefall” είναι μια βροχή η οποία επιταχύνει τον χρόνο σε ο,τι αγγίζει. Η δικαιολογία του σεναρίου για το γιατί δεν υπάρχουν εναέρια μέσα για μεταφορές (πχ drones), είναι ότι καταστρέφονται από αυτό. Ωστόσο, ο Kojima μάλλον ξέχασε την διάρκεια ζωής του πλαστικού (500-1000 έτη, ενώ κάποια άλλα συνθετικά υλικά έως 5 χιλιετίες).

Ok, θα πει κανείς “έτσι δεν θα υπήρχε παιχνίδι”, απ’ την άλλη όμως βρε αδερφέ μην προσπαθείς να το εξηγήσεις με τόσο χαζό τρόπο, πες ότι πχ. ηλεκτρομαγνητικές ανωμαλίες προκαλούν βλάβες στα συστήματα ελέγχου και δεν μπορεί να πετάξει τίποτα, ή κάποια παρόμοια και πιο πιστευτή μπούρδα. Και τέλος, τι φάση με την λέξη “strand”; Σχεδόν μια στις δέκα λέξεις που λέει ο οποιοσδήποτε είναι “strand”, χαρακτήρες έχουν επίθετο “Strand”, τις πρώτες φορές θα πείτε “α, αναφορά στον τίτλο”, αλλά μετά από την δέκατη φορά που θα δείτε ή ακούσετε την λέξη, κουράζει.

death stranding pc 2

Κι εκεί που λέγαμε τα Elder Scrolls “εξομοιωτές περπατήματος”…
Η κυριότερη διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων του Death Stranding (πέρα από τα γραφικά) είναι στον χειρισμό. Όσον αφορά τον συνδυασμό “πληκτρολόγιο/ποντίκι”, τα keybindings της έκδοσης για PC θα μπορούσαν να είναι και καλύτερα, καθώς πχ η γροθιά είναι στο “V”, κάτι το οποίο είναι απαράδεκτο. Αν και μπορείτε να προσαρμόσετε τα keybinds από τα Options, ένα controller παραμένει καλύτερη επιλογή.

Το ξεποδάριασμα μπορείτε να το δειτε και ως ξεμούδιασμα από τα εξαίσια cinematics.

Αντίστοιχα, τα in-game menus και το inventory είναι αρκετά πολύπλοκα και δύσχρηστα, καθώς μάλλον δεν λήφθηκε υπόψη η πληθώρα πλήκτρων που διαθέτουν τα PC. Είναι απλά αδικαιολόγητο το ότι πρέπει να επιλέξετε menu μέσα σε menu προκειμένου να επιλέξετε κάποιο αντικείμενο που θέλετε να χρησιμοποιήσετε, ενώ αντίστοιχα αχρείαστα πολύπλοκος είναι και ο μηχανισμός ρίψης αντικειμένων.

death stranding pc 1

Παρά το οπτικό περιτύλιγμα και το “Kojimίστικο” σενάριο, τον περισσότερο χρόνο παιχνιδιού θα τον περάσετε περπατώντας, σκαρφαλώνοντας, διασχίζοντας συν όλα τα συνώνυμα που έχουν να κάνουν με πεζοπορία. To fast travel το ξεκλειδώνετε στο τρίτο κεφάλαιο του σεναρίου, αλλά φυσικά αυτό δεν σημαίνει ότι σταματά η περιπλάνηση, καθώς μπορείτε να πάτε με αυτό τον τρόπο μόνο σε συγκεκριμένα σημεία και αν και θα αποκτήσετε πρόσβαση και σε οχήματα, η επανάληψη του gameplay δεν σταματά. Ναι ok, τα PC ενδείκνυνται για εξομοιωτές, αλλά όχι κι έτσι. Για ένα game διάρκειας 40-60 ωρών, τόσο επαναλαμβανόμενο gameplay πάει πολύ.

Η αλληλοβοήθεια συμβάλλει στην επιβίωση
Η πρωτότυπη multiplayer διαδραστικότητα του Death Stranding είναι αξιέπαινη, καθώς αν και δεν θα δείτε άλλον παίκτη μέσα στον κόσμο, ο,τι κατασκευή φτιάξετε μένει και θα μπορούν να το χρησιμοποιήσουν και οι άλλοι παίκτες, όπως αντίστοιχα κι εσείς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ο,τι έχουν φτιάξει και αφήσει εκείνοι. Πέρα από τις χρήσιμες κατασκευές (γέφυρες, σχοινιά, αποθήκες, σκάλες κλπ), ουκ ολίγες φορές θα βρείτε και πινακίδες με buffs, προειδοποιήσεις για επικίνδυνες περιοχές, αλλά και στρατηγικά τοποθετημένες πινακίδες με χιουμοριστικά υπονοούμενα.

death stranding pc 4

Πανοραμική απόλαυση
Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της έκδοσης για PC είναι φυσικά ο οπτικός τομέας. Η διαφορά με το PS4 είναι πολύ αισθητή στις υψηλότερες αναλύσεις (1440p & 4K), όπου η ευκρίνεια των μοντέλων και τα τοπία θα σας αφήσουν με το στόμα ανοιχτό. Ειδικά σε Ultrawide αναλύσεις, τα τοπία είναι απίστευτα, ενώ υποστηρίζεται και HDR. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι φυσικά τα framerates άνω των 30fps, όπου η κίνηση είναι πολύ πιο ρευστή όπως είναι αναμενόμενο, ενώ επίσης δεν παρατηρήθηκαν αστάθειες και σκαμπανεβάσματα στον τομέα αυτό. Το μόνο αρνητικό που παρατηρήθηκε ήταν στα animations του νερού, κυρίως στους παφλασμούς στις ακτές και οι πιτσιλιές όταν κάτι πέφτει μέσα στο νερό. Μικρό το κακό μεν, αλλά εφόσον το παρατηρήσετε, θα χαλάει μόνιμα την σχεδόν άψογη εικόνα που κατά τ’ άλλα θα συναντάτε στις περιπλανήσεις σας (και στα cinematics).

Το έτερο κομμάτι του τεχνικού τομέα (το ηχητικό) δεν έχει διαφορές από την έκδοση για PS4, όπου αν και κυμαίνεται σε κορυφαία επίπεδα, το να υπήρχε επίσημη υποστήριξη/προκαθορισμένες επιλογές για surround δεν θα ήταν καθόλου, μα καθόλου άσχημο.  Ωστόσο, αυτό δεν σας εμποδίζει από το να το απολαύσετε με την υπέροχη stereo μίξη του, ή χρησιμοποιώντας το virtual surround software της αρεσκείας σας (προσοχή μόνο για να μην χάσει λεπτομέρεια ο ήχος με μερικά spatial audio presets & settings).

death stranding pc 5

Μια αλλόκοτη, εναλλακτική περιπέτεια
Η έκδοση του Death Stranding για PC είναι μεν οπτικά ανώτερη από την αντίστοιχη του PS4, ωστόσο δεν εκμεταλλεύεται τις δυνατότητες του χειρισμού με mouse & keyboard και προτιμάται το να παίξετε με χειριστήριο. Πέρα από τις τεχνικές διαφορές, όλα τα υπόλοιπα (θετικά και αρνητικά) παραμένουν ίδια με την έκδοση για PS4 και καλύπτονται στο αντίστοιχο review.

Αν το έχετε τερματίσει ήδη στο PS4, δεν υπάρχει λόγος να το αγοράσετε και για PC, εκτός αν σας άρεσε τόσο ώστε να θέλετε να το ξαναπαίξετε και δεύτερη φορά. Αντίστοιχα, αν δεν το έχετε ξαναπαίξει, αν είστε προετοιμασμένοι να πληρώσετε με άπειρο περπάτημα την ενδιαφέρουσα (παρά τα όποια κενά) και πολύπλοκη ιστορία του δημοφιλούς Ιάπωνα, τότε προτείνεται για εσάς.

Θετικά:
- Λεπτομερή μοντέλα και animations
- Πανέμορφα τοπία, ειδικά σε ultrawide
- Ποικιλία στον τρόπο αντιμετώπισης καταστάσεων
- Πρωτότυπη αλληλεπίδραση με άλλους παίκτες
- Μεγάλος κόσμος
- Καταπληκτικό voice acting
- Μεγάλη διάρκεια

Αρνητικά:
- Κουραστικά επαναλαμβανόμενο gameplay
- Κακά keybinds στο πληκτρολόγιο
- Σεναριακά κενά ως προς τον ρεαλισμό
- Δύσχρηστα in-game menus
- Τοποθέτηση προϊόντος

Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος 9.5
Σενάριο 7
Gameplay: 7.5
Αντοχή 8
Γενικά 8.1

Αν δεν βαριέστε τις επαναλήψεις, θα θαυμάσετε τις ερμηνείες και τον κορυφαίο του τεχνικό τομέα.

Γιώργος Τζίτζιφας

Spyros Stampolas and 32 others have joined the group Cyberpunk 2077 1 month ago
Γιώργος Τζίτζιφας replied to the topic 'Medal of Honor: Allied Assault' in the forum. 3 months ago

Threadomancy 14 χρόνια μετά!

Επισκέφθηκα το Medal of Honor: Allied Assault 18 χρόνια μετά από την κυκλοφορία του. Δεν μπορώ να πω ότι "γέρασε καλά", αλλά όντως θυμήθηκα τον 16χρονο εαυτό μου όταν έπαιζα τον προπομπό των μοντέρνων "κινηματογραφικών" πολεμικών FPS.

Read More...

3 months ago
Medal of Honor: Allied Assault 3 months ago

Ο “μπαμπάς” των μοντέρνων πολεμικών FPS.

Το 1998 προβλήθηκε στις κινηματογραφικές αίθουσες το “Saving Private Ryan” σε σκηνοθεσία του Steven Spielberg, το οποίο αποθεώθηκε από τους κριτικούς. Η αγχώδης δράση της έκανε τον θεατή να ταυτιστεί με τους στρατιώτες την ώρα της μάχης και η βιομηχανία του gaming δεν έμεινε ανεπηρέαστη και τα games με θέμα τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο άρχισαν να ξεφυτρώνουν από παντού. Το πρώτο Medal of Honor πρωτοεμφανίστηκε στο PS1 το 1999. Η ανάπτυξή του ξεκίνησε το 1997 από την DreamWorks Interactive, στελέχη της οποίας είχαν συναντηθεί προηγουμένως με τον Spielberg ο οποίος τους είπε μια ιδέα για ένα FPS με θέμα τον Β’ ΠΠ. Στρατιωτικός σύμβουλος του Medal of Honor ήταν ο Dale Dye, ο οποίος είχε επίσης δουλέψει με τον Spielberg στο Saving Private Ryan.

Όντως, το πρώτο Medal of Honor έλαβε πολύ υψηλές βαθμολογίες στα reviews και η “τρέλα” των games παρεμφερούς θεματολογίας κατέκλυσε την αγορά των FPS για την επόμενη περίπου πενταετία περίπου. Αρχές του 2002 κυκλοφόρησε το Medal of Honor: Allied Assault, το οποίο ανέπτυξε η 2015 Inc (της οποίας στελέχη αποχώρησαν την ίδια χρονιά και ίδρυσαν την Infinity Ward, κυκλοφορώντας το Call of Duty έναν χρόνο αργότερα), ενώ το ίδιο φθινόπωρο κυκλοφόρησε και το Battlefield 1942. To Medal of Honor: Allied Assault απέσπασε κι εκείνο με την σειρά του θετικότατες κριτικές και ακολουθήθηκε από δύο expansions και αρκετά sequels πριν αρχίσει η μόδα του B’ ΠΠ να αρχίσει να κουράζει, να ατονεί και τα games να στρέφονται σε άλλες ιστορικές περιόδους (συγκεκριμένα τα Call of Duty: Modern Warfare και Battlefield 2 συνέβαλλαν σημαντικά στην μετάβαση, φέρνοντας στο προσκήνιο το trend τον σύγχρονο πόλεμο).

medal of honor allied assault 1  

Από την Β. Αφρική στη Γερμανία
Στο Medal of Honor: Allied Assault αναλαμβάνετε τον ρόλο του υπολοχαγού Mike Powell, ενός ικανότατου καταδρομέα των Rangers του Αμερικανικού στρατού και αργότερα πράκτορα του Office of Strategic Services. Η πορεία σας στον πόλεμο ξεκινά στην Β. Αφρική, ενώ στη συνέχεια θα αναλάβετε μια αποστολή στη Νορβηγία, θα συμμετάσχετε στην απόβαση στη Νορμανδία, θα επιχειρήσετε πίσω από τις εχθρικές γραμμές στην κατεχόμενη Γαλλία, ενώ η τελική σας αποστολή θα εκτελεστεί στην Γερμανία.

Το σενάριο είναι αρκετά γραμμικό (τυπικό για τα games του είδους), αλλά τουλάχιστον υπάρχει μια χρονική συνοχή και η 2015 Inc προσπαθεί να αποδώσει όσα περισσότερα θέατρα του Β’ ΠΠ μπορεί, κάτι το οποίο μόνο θετικό μπορεί να είναι. Επιπλέον, το Medal of Honor: Allied Assault θεωρείται ένα game-σταθμός στην ιστορία του είδους καθώς έθεσε την βάση για τα FPS με “κινηματογραφικό” χαρακτήρα, την οποία “συνταγή” τελειοποίησε στη συνέχεια η Infinity Ward με την σειρά Call of Duty. Σχεδόν σε κάθε αποστολή θα υπάρξουν στιγμές στις οποίες η αδρεναλίνη ανεβαίνει, όπως σε καταδιώξεις, σε στιγμές που θα πρέπει να τρέξετε πριν εκραγούν εκρηκτικά, ή ενώ βρέχει σφαίρες στην ακτή της Νορμανδίας.

http://www.youtube.com/watch?v=jo8yZA0yvWQ

Κινηματογραφική δράση
Σε αντίθεση με τα περισσότερα άλλα games του είδους, η γκάμα οπλισμού είναι σχετικά περιορισμένη. Μπορείτε να έχετε πάνω σας μέχρι 5 όπλα διαφορετικού τύπου (Handgun, Rifle, SMG, Machinegun και Heavy) και χειροβομβίδες, αλλά θα πρέπει επίσης να γνωρίζετε ότι είναι σπάνια θα έχετε όπλο από κάθε τύπο και δεδομένου ότι τα πυρομαχικά τελειώνουν εύκολα, χρειάζεται σύνεση στις βολές σας. Ούτως ή άλλως, τα κυρίως όπλα που θα χρησιμοποιείτε (Thompson, M1 Garand και Springfield) είναι αρκετά καλά για τον ρόλο τους και δεν θα σας νοιάζει να τα αντικαταστήσετε ή να βρείτε κάτι επιπλέον.

Η κίνηση είναι η τυπική ενός FPS, πλην της δυνατότητας του να ξαπλώσετε (κάτι το οποίο μπορούν να κάνουν οι εχθροί). Τα όπλα έχουν μικρό κλότσημα, κάνοντας την σκόπευση εύκολη (ειδικά τα πολυβόλα σε οχήματα με μικρές ριπές είναι απόλαυση) και η ρίψη χειροβομβίδων χρειάζεται λίγη εξάσκηση, αλλά μόλις την μάθετε θα είναι παιχνιδάκι.

 

medal of honor allied assault 2

Το ΑΙ των εχθρών σας ίσως βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα απ’ όσο θα έπρεπε, καθώς μόλις σας αντιληφθούν, για πλάκα σας γαζώνουν πριν καταλάβετε από πού σας ήρθε. Κατά τα’ άλλα, οι αντιδράσεις τους είναι φυσιολογικές καθώς θα καλυφθούν και θα κινηθούν προκειμένου να αποφύγουν τα πυρά σας. Οι NPC σύμμαχοί σας άλλες φορές θα ορμήξουν σε κάποια προσχεδιασμένη σκηνή ξεκινώντας μια μάχη είτε είστε έτοιμοι είτε όχι και άλλες φορές θα μένουν πίσω σαν “κότες” περιμένοντας να κάνετε κάτι συγκεκριμένο προκειμένου να σας ακολουθήσουν.

Ζήστε μια πολεμική ταινία μέσα από τα μάτια του πρωταγωνιστή.

Το στοιχείο το οποίο είναι για άλλους θετικό και για άλλους αρνητικό (αλλά αδιαμφισβήτητα επηρέασε το είδος), είναι οι προπαρασκευασμένες (scripted) σκηνές. Ουκ ολίγα συμβάντα έχουν σχεδιαστεί από πριν και δεν μπορείτε να τα επηρεάσετε. Αν ένας NPC είναι προσχεδιασμένο να πεθάνει, δεν μπορείτε να το εμποδίσετε. Αντίστοιχα, NPCs οι οποίοι έχουν “μέλλον”, είναι αλεξίσφαιροι. Η πληθώρα τέτοιων συμβάντων δεν είναι τόσο εμφανής την πρώτη φορά που θα παίξετε το campaign, αλλά από την δεύτερη επίσκεψη και ύστερα γίνεται όλο και πιο ξεκάθαρη και σίγουρα επηρεάζει το κατά πόσο αξίζει να το παίξετε ξανά και ξανά.

medal of honor allied assault 3

Ποικιλία στο αλληλοσκότωμα
Το Medal of Honor: Allied Assault διαθέτει τέσσερα Multiplayer modes για μέχρι 45 παίκτες και στην αρχή κάθε match διαλέγετε αν θέλετε να είστε με τους Συμμάχους ή τον Άξονα. Τα modes είναι: Κλασικό Deathmatch, Team Deathmatch, Round Based (Deathmatch, αλλά μετρώντας γύρους αντί για score) και Objective, στο οποίο νικά ο παίκτης που θα κερδίσει περισσότερους γύρους εκπληρώνοντας αποστολές. Αξιοσημείωτο είναι ότι fans του παιχνιδιού έχουν δημιουργήσει δικά τους modes, όπως τα Freeze Tag, Capture the Flag, Basebuilder και Countdown.

Ιστορική ακρίβεια και ρεαλισμός
Οι στολές, τα όπλα και τα οχήματα είναι σχεδιασμένα με στόχο τον ρεαλισμό και την ιστορική ακρίβεια. Μιλώντας για τις αρχές της δεκαετίας του 2000, οπτικά το τo Medal of Honor: Allied Assault ήταν εντυπωσιακό με αρκετή λεπτομέρεια για την εποχή στα μοντέλα, ρεαλιστικά εφέ και ομαλότατη ροή στα animations. Αν και το id Tech 3 engine (το ίδιο με το Quake III Arena), προσέφερε όμορφο οπτικό αποτέλεσμα, το framerate παρουσίαζε διακυμάνσεις, πράγμα κατανοητό αν ληφθεί υπόψη το ότι το engine ήταν φτιαγμένο για κτίρια και κλειστούς χώρους και όχι για πεδιάδες και ανοικτές ακτές. Ωστόσο, φαίνεται πως η 2015 Inc το είχε αυτό κατά νου, χρησιμοποιώντας sprites για κάποια δευτερεύοντα μοντέλα (πχ μερικά φυτά) προκειμένου να βοηθήσει την κατάσταση.

http://www.youtube.com/watch?v=lA4RAwqekOI

Φυσικά, ένα μοντέρνο σύστημα δεν αντιμετωπίζει κανένα πρόβλημα, αλλά έπρεπε να αναφερθεί για χάρη της ιστορίας. Μιλώντας για τη μοντέρνα εποχή, δεν θα μπορούσε κανείς να πει ότι το Medal of Honor: Allied Assault “γέρασε καλά”. Στο μάτι κάποιου νεαρού gamer (ή κάποιου γηραιότερου που δεν παίζει παλαιότερα games σε μεταγενέστερες περιόδους) τα μοντέλα θα φανούν πολυγωνικά με πολλές επίπεδες επιφάνειες και λίγη λεπτομέρεια, τα εφέ θα φανούν φτωχά, ενώ η παντελής έλλειψη αίματος ενόχλησε αρκετούς gamers ακόμα και στην εποχή κυκλοφορίας του, καθώς λόγω αυτού “έχανε” από την ρεαλιστική αίσθηση που ήθελαν οι developers να επιτύχουν. Για την εποχή του ωστόσο, όπως προαναφέρθηκε, ήταν οπτικά εντυπωσιακό.

Το στρες της μάχης στα αυτιά σας
Η μουσική επένδυση θυμίζει το soundtrack κάποιας παλιάς πολεμικής ταινίας. Αν και δεν είναι δυναμική, προσθέτει στην όλη ατμόσφαιρα. Τα ηχητικά εφέ είναι πραγματικά εντυπωσιακά. Οι βολές των όπλων, οι εξοστρακισμοί των βολίδων, οι εκρήξεις και τα βήματά σας είναι σχεδόν άρτια αποδοσμένα και συμβάλλουν κατά πολύ στην αίσθηση του πεδίου της μάχης, βοηθώντας σας να “μπείτε στον ρόλο” του Powell. Όσον αφορά το voice acting, εκτελεστικά δεν πρόκειται για κάτι κακό, αλλά ούτε και εντυπωσιακό. Είναι ωστόσο αξιοσημείωτο ότι οι Γερμανοί στρατιώτες μιλούν αποκλειστικά γερμανικά.

medal of honor allied assault 4

Περασμένα μεγαλεία
Αν και ο χρόνος δεν του ήταν ευγενικός, το Medal of Honor: Allied Assault άσκησε τεράστια επιρροή και στην διαμόρφωση της κινηματογραφικής αίσθησης των video games, αλλά και στο gameplay των μοντέρνων FPS καθώς μέλη της ομάδας ανάπτυξής του ίδρυσαν την Infinity Ward. Κατά πάσα πιθανότητα δεν θα συγκινήσει τους νεότερους, αλλά προτείνεται για όσους θέλουν να κάνουν μια ιστορική αναδρομή σε ένα game-ορόσημο του είδους. Όσοι το ξαναπαίξετε, θα παρατηρήσετε τα “σημάδια του γήρατος”, αλλά αν έχει περάσει πολύς καιρός από την πρώτη φορά, κάποια κομμάτια της ιστορίας θα είναι όμορφο να τα ξαναζήσετε.

Θετικά:
- Κινηματογραφική δράση
- Σχεδόν άψογα ηχητικά εφέ
- Ιστορικά ακριβής απεικόνιση στολών, όπλων και οχημάτων
- Υψηλού επιπέδου για την εποχή γραφικά
- Η γκάμα των αποστολών καλύπτει διάφορες φάσεις του Β’ ΠΠ

Αρνητικά:
- Οι προσχεδιασμένες σκηνές μειώνουν την εμπειρία σε μετέπειτα playthroughs
- Το ΑΙ των εχθρών παραείναι υψηλό σε κάποιες καταστάσεις

Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.5

Ένα κομβικό σημείο της ιστορίας του είδους που άλλαξε τα πολεμικά games για πάντα.
Γιώργος Τζίτζιφας

To Valorant της Riot Games είναι κομμένο και ραμμένο για eSports. Είναι ελαφρύ όσον αφορά τις απαιτήσεις του και θα τρέξει ακόμα και σε PC-“τοστιέρες” και η απόδοσή του είναι αδιαμφισβήτητα υψηλή σε μεγάλη γκάμα από gaming rigs. Ωστόσο, έχει προσελκύσει μερικούς από τους πιο τοξικούς παίκτες που υπάρχουν στην gaming κοινότητα και δεν προσφέρει κάποια πραγματική καινοτομία ως video game.

Οι φανατικοί των eSports σίγουρα θα το ευχαριστηθούν, όσοι όμως απλά θέλετε να ψυχαγωγηθείτε, μπείτε με φίλους και κλείστε το chat, ή επιλέξτε κάποιο άλλο game. Περισσότερα θα διαβάσετε στο review μου .

Read More...

3 months ago
Notification