Μόνιμες Στήλες Press Start Press Start: Είναι τα open world games το μέλλον του gaming;

Press Start: Είναι τα open world games το μέλλον του gaming;

Monday, 20 Feb 2017  | in Press Start  | Γράφτηκε από τον Γιώργος Λόλας   | (7 σχόλια)
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
Hot
https://gameworld.gr/media/reviews/photos/original/88/22/c6/press-start-open-world-games-future-71-1487564632.jpg
 

Press Start: Είναι τα open world games το μέλλον του gaming;

Παραγκωνίζονται τα linear games;

Την χρυσή εποχή των arcade games (μέσα της δεκαετίας του ’70 έως τέλη της δεκαετίας του ’80) ο όρος “level” (επίπεδο) χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον στα video games που μεσουρανούσαν τότε όπως τα Galaga και Space Invaders. Το level στα games με γραμμική εξέλιξη, αφορούσε ένα κομμάτι ενός μεγαλύτερου κόσμου, μέσα από το οποίο θα έπρεπε να περάσουμε με επιτυχία για να προχωρήσουμε παρακάτω. Συνήθως έπρεπε να φέρουμε εις πέρας ένα συγκεκριμένο στόχο όπως το να εξολοθρεύσουμε όλους τους εχθρούς ή χρειαζόταν να φτάσουμε από το σημείο Α στο σημείο Β.

Την εποχή εκείνη, λόγω των περιορισμένων δυνατοτήτων του παρεχόμενου hardware, τα levels ήταν ένας τρόπος να ξεπεραστεί το εμπόδιο των επιδόσεων του εκάστοτε μηχανήματος, κόβοντας ουσιαστικά το περιεχόμενο σε μικρότερα κομμάτια. Σήμερα, η χρήση των levels συναντάτε ακόμα σε πολλά games, περισσότερο όμως χρησιμοποιείται για την εισαγωγή συγκεκριμένου ρυθμού εξέλιξης του gameplay ή την δημιουργία βάθους στην αφήγηση μιας ιστορίας, όπως ισχύει για παράδειγμα στα Call of Duty και στο Valiant Hearts: The Great War.

Χωρίς αμφιβολία όμως, η κατάσταση σήμερα είναι αρκετά διαφορετική σε σχέση με όσα ίσχυαν 2-3 δεκαετίες πριν. Η αλλαγή στη φιλοσοφία των developers έχει γίνει δεόντως ορατή, αφού κάθε χρονιά έχουμε την κυκλοφορία πολυάριθμων open world games. Η αλήθεια είναι ότι ο ορισμός των open world games συναντάται πολύ πίσω και συγκεκριμένα το 1981 με την κυκλοφορία του θρυλικού Ultima. Σύντομα ακολούθησαν αρκετά ακόμα games τέτοιου είδους, μεταξύ των οποίων βρίσκονται τα Hydlide (Action RPG, 1984), Elite (Space Simulator, 1984), Mercenary (Action-Adventure, 1985) και The Legend of Zelda (RPG, 1986).

Ο... πανζουρλισμός των open world games ξεκίνησε το 2001, με την κυκλοφορία του Grand Theft Auto III. Από τότε έως και σήμερα, η Rockstar Games έχει γίνει μανούλα του είδους, κάτι το οποίο φανερώνεται και από την εμπορική επιτυχία της σειράς που έχει ξεπεράσει τα 235 εκατομμύρια σε πωλήσεις. Σήμερα συναντάμε τα open world sandbox games σχεδόν σε όλες τις… ψηφιακές γωνίες των video games και παρατηρούμε μια τάση όπου ακόμα και games που στο παρελθόν είχαν την “στάμπα” των linear games, να δοκιμάζουν την τύχη τους στο emergent sandbox gameplay, είτε σε μικρό βαθμό, είτε ακολουθόντας στον πυρήνα τους το ύφος των open world games. Ακόμα και τα Racing έχουν ακολουθήσει έως έναν βαθμό με τον δικό τους τρόπο το συγκεκριμένο μονοπάτι (Test Drive Unlimited, Burnout Paradise, The Crew, Forza Horizon 3, Need for Speed και ούτω καθεξής).

Οι λόγοι που γίνεται αυτό είναι πολλοί. Από την μια, με την ίδια ποσότητα περιεχομένου (σε αποστολές και στόχους), έχεις μεγαλύτερη διάρκεια και “μηχανικά” μεγαλύτερη ποικιλία στις διαθέσιμες δραστηριότητες (θεωρητικά τουλάχιστον). Από την άλλη, το παραπάνω στοιχείο ανεβάζει ταυτόχρονα το value του παιχνιδιού στα μάτια μας, αφού για παράδειγμα τα Grand Theft Auto V και The Elder Scrolls V: Skyrim μπορούν για πολλούς να προσφέρουν πολλαπλάσιες ώρες διασκέδασης σε σχέση με ένα καθαρά linear game μικρότερης διάρκειας το οποίο κοστίζει τα ίδια χρήματα. Ρίχνοντας μια κλεφτή ματιά στα επερχόμενα open world games, βλέπουμε ότι αυτή η τάση όχι μόνο δεν φαίνεται να σταματάει, αλλά ανεβάζει ταχύτητα. ELEX, Agents of Mayhem, Sea of Thieves, Crackdown 3, Shenmue 3, Mass Effect Andromeda, Ghost Recon Wildlands, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Horizon: Zero Dawn, Days Gone, Red Dead Redemption 2. Αυτά είναι μόνο λίγα από τα μελλοντικά open world games που έχουν σκοπό να μας απορροφήσουν στον κόσμο τους τους επόμενους μήνες.

Εσείς πιστεύετε ότι τα open world games είναι το μέλλον ή θα συνεχίσουμε να βλέπουμε αρκετά linear games; Ποια είναι τα αγαπημένα σας open world games και ποια περιμένετε να παίξετε φέτος; Γράψτε τα σχόλιά σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Μόνιμες στήλες προηγούμενης εβδομάδας:
Δευτέρα: Press Start - Πόσο σημαντικά είναι τα reviews για τις αγορές σας; (Γιώργος Λόλας)
Δευτέρα: eSports - NBA 2K eLeague (Μάνος Γρυπάρης)
Δευτέρα: Στον Πάγκο - Fifa 17 Live: Το πρώτο Ultimate Team live της χρονιάς (Μάνος Γρυπάρης)
Πέμπτη: Game Maniacs - Φιγούρες Street Fighter, Overwatch, Destiny (Χριστιάνα Θάνου)

Community Blogs προηγούμενης εβδομάδας:
13/2/17: Michonne: Brutal όσο ποτέ (Παναγιώτης Τσιάτσος - Professor_Severus_Snape)
14/2/17: Disruptor (Omnibot)
20/2/17: Carbon Need for Speed… ελλείψει έμπνευσης (Παναγιώτης Τσιάτσος - Professor_Severus_Snape)

Reviews και Previews προηγούμενης εβδομάδας:
13/2/17: Fire Emblem Fates: Conquest review (Μάνος Μαρίνος)
14/2/17: Kingdom Hearts HD 2.8 Final Chapter Prologue review (Παντελής Δασκαλέλος)
15/2/17: Digimon Story: Cyber Sleuth review (Γιάννης Μοσχονάς)
15/2/17: Creative Sound Blaster X G1 και G5 review (Μάνος Γρυπάρης)
16/2/17: Halo Wars 2 review (Παντελής Δασκαλέλος)
16/2/17: Razer Kraken 7.1 V2 & Pro V2 review (Χριστιάνα Θάνου)
18/2/17: Gwent: The Witcher Card Game preview (Χριστιάνα Θάνου)
17/2/17: Παρουσίαση Horizon Zero Dawn press kit (Μάνος Γρυπάρης)
19/2/17: Endless Legend - Tempest review (Γιάννης Μοσχονάς)

Ενδιαφέροντα άρθρα προηγούμενης εβδομάδας:
14/2/17: Το Nokia 3310 επιστρέφει
14/2/17: Πόσα χρήματα βγάζουν οι game developers
16/2/17: The Six Dragons: Ελληνικό open world RPG
16/2/17: H Disney διακόπτει την συνεργασία της με τον PewDiePie
16/2/17: Ευχές Αγίου Βαλεντίνου από publishers
17/2/17: Modder έχασε 100 SNES cartridges εξαιτίας του ταχυδρομείου
17/2/17: Darkside: Το Sci-Fi Shooter της Sony που ακυρώθηκε

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start. Μπορείτε να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 dimzap (Level 3) 20/02/2017 10:50
Τα open world παιχνιδια δινουν τη δυνατοτητα να αυξησουμε τις ωρες gameplay, όχι παντοτε ποιοτικα αλλά σίγουρα δικαιολογουν το υψηλο κοστος αγορας σε καποιο βαθμο. Απο την αλλη κινδυνεύει ο παίκτης να χάσει το στόχο και να μπλέξει σε πολλές αποστολές, διάφορες της κύριας, κάτι που σε άλλους ενδεχομένως αρέσει, σε άλλους όμως τους κάνει να βαρεθούν το παιχνίδι νωρίς.
#2 +1 the_prophet1987 (Level 22) 20/02/2017 12:15
Εγώ πιστεύω Γιώργο οτι το μέλλον το καθορίζει το μεγαλύτερο ποσοστό ανθρώπων που παίζουν παιχνίδια και αυτοί είναι η αμερικάνικη κοινότητα.Είτε μας αρέσει είτε όχι,αυτοί κατευθύνουν τη βιομηχανία του gaming,πολλές φορές σε μονοπάτια που δε μας βρίσκουν σύμφωνους.
Γι αυτούς το open world στοιχείο είναι μια παροδική τρέλα της εποχής μας μέχρι να έρθει η επόμενη.Ενώ κάποιες εταιρίες το κάνουν απο παλιά γιατί αυτή είναι η φιλοσοφία τους και η φιλοσοφία των παιχνιδιών τους.
Αγαπημένο Open world Sandbox το ArmA 3.War simulator που μέσω modding γίνεται,surviva l,horror,flight sim και ότι άλλο γουστάρεις,open world η linear.
Αλλά νομίζω οτι πολλά RPG παιχνίδια είχαν βρεί τη χρυσή τομή μεταξύ του linear και του open world.Ανοιχτές μεγάλες περιοχές που επεικοινωνούν μέσω κάποιον διόδων.Έτσι και ο παίχτης έχει την αίσθηση του ανοιχτού κόσμου και η κονσόλα-Pc δεν δυσκολεύεται να επεξεργαστεί όλα τα δεδομένα ενός ανοιχτού κόσμου.
#3 +1 Kalliniki (Level 18) 20/02/2017 13:28
Ναι, μιας και στα open world games μπορείς να παίζεις περισσότερες ώρες χάρις τα sub-quests ή το mulitplayer. Γενικώς υπάρχουν πολλά θετικά στα open world games. Επίσης, είναι η καλύτερη αγορά game γιατί ξέρεις ότι θα πρέπει να δαπανήσεις πολλές ώρες για το τερματίσεις όλο. Εμένα τα αγαπημένα μου είναι το Far Cry 4 και το Sleeping Dogs. Φυσικά, ήδη έχω αρχίσει να βάζω και άλλα open world games γιατί μου αρέσουν τα sub-quests.
Το μόνο που ανυπομονώ να παίξω είναι το Shenmue 3.
#4 +1 Professor_Severus_Snape (Level 26) 20/02/2017 14:01
Πιστεύω ότι τα open world (sandbox και μη) αρκετές φορές δείχνουν να χάνουν τον προσανατολισμό τους και να γίνονται η εύκολη λύση. Όταν δημιουργείται ένα τέτοιο παιχνίδι θα πρέπει να ξέρει πρώτα απ' όλα τι θέλει να πει. Γιατί αν θέλει να πει "τα πάντα", τότε κινδυνεύει να μη λέει τίποτα. Games όπως GTA V και Skyrim, τα οποία αναφέρθηκαν, αλλά και τα κορυφαία mmo survival, αποτελούν παράδειγμα προς μίμηση. Από εκεί και πέρα, όσο και να αυξηθούν τα open world, θεωρώ ότι τα linear δεν πρόκειται να περιοριστούν ποτέ σε αριθμό.
#5 +1 An arrow in the knee (Level 22) 20/02/2017 14:25
Δεν θα ελεγα τα Open World μελλον,απλα φετος ειναι η χρονια τους.
Ειναι αρκετα υποκειμενικο θεμα και ειναι γεγονος οτι τα Open World RPG και τα linear παιχνιδια δινουν πολυ διαφορετικες εμπειριες.
Τα open world πρεπει να επενδυσουν κυριως σε περιβαλλον και περιεχομενο ενω τα linear παιχνιδια σε χαρακτηρες και ιστορια.
Απο το Skyrim πχ,το ποιο χαρακτηριστικο δειγμα ελευθεριας σε παιχνιδι μεχρι το Half Life που εχει πολυ linear χαρακτηρα υπαρχει μια τεραστεια γκαμα παιχνιδιων.
Δυστηχως την χρυση τομη τους δεν την βρισκεις και πολυ συχνα.

Τα καλυτερα παιχνιδια με την χρυση αυτη τομη,για μενα,ειναι τα rpg της BioWare.Ειναι ολα ενα κι ενα.
Αλλα υποθετω,καταληγ ει στο πια ειναι η προτιμηση της πλειοψηφιας.Για μενα και τα δυο ειδη ειναι πολυ αγαπημενα ειδη.
#6 +1 vasileiosathens (Level 5) 20/02/2017 15:56
Από καθαρά τεχνολογικής άποψης πιστεύω πως είναι. Παλιά είχαμε δύο διαστάσεις όπου μετακινούμασταν από τα αριστερά στα δεξιά. Μετά είχαμε τις τρεις διαστάσεις όπου ο παίχτης είχε λίγο παραπάνω χώρο να εξερευνήσει, ένα φαρδύ διάδρομο με παγίδες ή ένα μεγάλο δωμάτιο με γρίφους για παράδειγμα. Τώρα πλέον έχω τη γνώμη ότι όλα αυτά μεταφέρονται σε πολύ μεγαλύτερο πλαίσιο όπου υπάρχει ένα ολόκληρο τοπίο ή μια ολόκληρη πόλη να ανακαλύψουμε. Από εμπορικής άποψης και πλήθους τίτλων, φυσικά εξαρτάται από τους καταναλωτές.
#7 +1 ashbringer (Level 25) 21/02/2017 16:33
Πιστεύω ότι θα συνεχίσουμε να έχουμε αρκετά αξιόλογα open-world games αλλά και linear games.Υπάρχουν τίτλοι οι οποίοι αξίζουν να είναι open world και σου τραβάνε το ενδιαφέρον με αποτέλεσμα να μπορείς να παίξεις ατελείωτες ώρες και να απολαμβάνεις το αγαπημένο σου παιχνίδι χωρίς να βαριέσαι για κανένα λόγο.Παράδειγμα το Witcher 3,Fallout και το Gta 5.Το σενάριο είναι ένας ακόμα λόγος για το αν ένας τίτλος μπορεί να γίνει open-world η όχι και το αν πρέπει να ταξιδέψεις σε μεγάλες αποστάσεις για να ολοκληρώσεις αποστολές.Ο χρόνος που διαθέτει ο καθένας είναι άλλος ένας παράγοντας ο οποίος παίζει σημαντικό ρόλο.Εγώ προσωπικά αρκετές φορές θα παίξω linear τίτλους διότι δεν έχω αρκετό χρόνο να ασχοληθώ με open-world games και το σίγουρο είναι ότι τα open world games χρειάζονται αρκετό χρόνο.Ο χρόνος ο οποίος απαιτείται για να τελειώσει κανένας έναν open-world τίτλο με αρκετές ώρες gameplay (π.χ 400 ώρες) μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να τελειώσει αρκετούς linear τίτλους, άλλα όλα είναι θέμα επιλογών και γούστου.Οι τιμές επίσης παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο και καμιά φορά η σχέση τιμής απόδοσης κλίνει περισσότερο προς την τιμή.
Notification