Reviews written by Δημήτρης Χρυσανθακόπουλος

2 results - showing 1 - 2
Ordering
September 20, 2016
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
8.0
Siege of Dragonspear

Το Baldur’s Gate είναι ίσως ένα από τα πιο φημισμένα παιχνίδια ρόλων για Η/Υ βασισμένο στον φανταστικό κόσμο του Dungeons&Dragons των Forgotten Realms. Η επιτυχία που σημειώθηκε μετά την κυκλοφορία του (21 Δεκεμβρίου 1998) πυροδότησε μια σειρά τίτλων που θα μείνουν στην ιστορία του pc-gaming υπό την μορφή μιας επικής τριλογίας με τελευταίο το expansion του Throne of Bhaal (2001). Η αποθέωση που γνώρισε το BG, όμως, δεν περιορίζεται μόνο στην εν λόγω σειρά αλλά παράλληλα επεκτείνεται αστραπιαία και σε διαφορετικούς τίτλους παρόμοιας αισθητικής και θεματολογίας. Την ίδια εποχή η Black Isle Studios κυκλοφορεί την αξέχαστη σειρά Icewind Dale (2000) καθώς και το ανεπανάληπτο Planescape Torment (1999) τα οποία αναπτύχθηκαν στην ίδια μηχανή γραφικών Ιnfinity (όπως και το BG). Κάπως έτσι λοιπόν θα περιέγραφα την αρχή μιας νέας εποχής των ισομετρικών fantasy RPGs. Από τότε δεν θυμάμαι τον εαυτό μου να ενθουσιάζεται ξανά σε τέτοιο βαθμό με παρόμοιο παιχνίδι. Ωστόσο η Beamdog δεν είχε γράψει ακόμη την τελευταία της σελίδα στο έπος του Baldur’s Gate. Εκεί που μας είχαν συνηθίσει στις επανακυκλοφορίες των προαναφερθέντων σειρών, ένα ολοκαίνουργιο expansion του Baldur’s Gate με τίτλο “Siege of Dragonspear” ανακοινώνεται με τρέιλερ.

Με μια αρκετά τολμηρή κίνηση η Beamdog αποφασίζει να μας καλωσορίσει για μια ακόμη φορά στον κόσμο των forgotten realms με το Siege of Dragonspear (SoD). Το SoD διαδραματίζεται στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα των BG και BGII, δηλαδή, μετά την πτώση του Sarevok όπου τελειώνει το πρώτο μέρος της σειράς και πριν την απόδραση από τα εργαστήρια του Irenicus όπου ξεκινάει το δεύτερο μέρος της σειράς. Επίσης, είναι απαραίτητο να σημειώσω ότι χρειάζεται να έχετε στην συλλογή σας την enhanced edition του BGΙ για να μπορέσετε να παίξετε το expansion. Άραγε αξίζει να περιπλανηθούμε για άλλη μια φορά στα βασίλεια ξεχασμένων θεών παρέα με την αγαπημένη μας συντροφιά ενώ όλοι ξέρουμε πως θα εξελιχθεί η ιστορία μετά το πέρας αυτής της περιπέτειας;

Ας ξεκινήσω λοιπόν να ξεδιπλώνω τον χάρτη της Sword Coast και ας δούμε μαζί τι μας επιφυλάσσει η πορεία προς το κάστρο Dragonspear.
Όπως έχω αναφέρει, η ιστορία εξελίσσεται παραδοσιακά στην θρυλική περιοχή της ακτής του σπαθιού. Οι περιοχές που διατίθενται προς εξερεύνηση ξεπερνούν αυτές του Tales from the Sword Coast (ένα μίνι expansion του BGI) καθώς και του Throne of Bhaal συνολικά. Αυτό μεταφράζεται σε 30 ώρες παιχνιδιού σε μια σχετικά ρεαλιστική προσέγγιση των παραπάνω στοιχείων. Θα συναντήσετε ξανά όλους τους αγαπημένους σας συντρόφους οι οποίοι θα σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε τις προκλήσεις που καιροφυλακτούν κατά την διάρκεια του ταξιδιού σας. Επίσης, ο παίκτης θα γνωρίσει τέσσερις νέους NPCs οι οποίοι αναμφισβήτητα θα αφήσουν το δικό τους στίγμα στο σκοτεινό έπος της κληρονομιάς του Bhaal. Όμως, ένας non-playable χαρακτήρας ονόματι Mizhena κλέβει την παράσταση προκαλώντας μια εκστρατεία παραπόνων από παίκτες οι οποίοι αποδοκίμασαν τον τρόπο με τον οποίο τους συστήνεται. Το βασικό παράπονο είναι ότι επιβάλλεται στον παίκτη μια μορφή πατροναρίσματος περί ισότητας διαφορετικών κοινωνικών ομάδων μέσω του διαλόγου που ανοίγει με τον εν λόγω χαρακτήρα. Προσωπικά δεν ένιωσα κάτι ανάλογο όταν ήρθε η σειρά μου να μιλήσω με την MIzhena και συνέχισα την περιπέτεια ακάθεκτος. Θα παραθέσω μόνο την καχυποψία μου απέναντι στο νέο κύμα σεξισμού και συναφών διακρίσεων που έχει ξεσπάσει στον χώρο το τελευταίο καιρό. Περισσότερα όμως μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο.

Αυτό που διαπίστωσα για πρώτη φορά παίζοντας το εισαγωγικό μέρος του παιχνιδιού ήταν το βελτιωμένο AI όχι μόνο των εχθρών αλλά και τον μελών της ομάδας μου. Ομολογώ πως όση αλαζονεία είχε συσσωρευτεί πάνω μου λόγω προηγούμενης εμπειρίας με την σειρά έγινε καπνός στην πρώτη κιόλας μάχη. Ύστερα από την μεγαλειώδη ήττα που υπέστη η ομάδα μου, επιστράτευσα σχεδόν όλα τα αντικείμενα του inventory των μελών της για να βιώσω στο τέλος την απόλυτη ανταμοιβή μιας δύσκολης πλην τίμιας νίκης. Αυτό φαίνεται να συμβαίνει με τις περισσότερες μάχες εφόσον ο βαθμός δυσκολίας είναι ικανοποιητικός σε σημείο που δεν αλλοιώνει την gaming εμπειρία σας.
Δύο σημαντικά παραδείγματα είναι ότι οι σύντροφοι σου είναι σε θέση να σε γιατρεύουν κατά την διάρκεια της μάχης χωρίς να τους δίνεις την αντίστοιχη εντολή, ενώ οι εχθροί δεν κάθονται σε ένα μόνο σημείο να δέχονται χτυπήματα, αλλά φροντίζουν και κρατούν τις απαιτούμενες αποστάσεις (βλ. τοξότες). Επίσης, μπορείς να αλλάξεις τον βαθμό δυσκολίας ενώ ακόμη μαίνεται η μάχη όπως και να διαλέξεις μεταξύ έξι συν μιας βαθμίδας δυσκολίας -η οποία έβδομη είναι διαθέσιμη μόνο κατά την δημιουργία νέου παιχνιδιού- ικανοποιώντας έτσι και τους πιο απαιτητικούς power players του είδους. Ένα ακόμη ενδιαφέρον χαρακτηριστικό του AI είναι η επιλογή της συμπεριφοράς του κάθε μέλους της ομάδας σου ξεχωριστά μέσω έτοιμων scripts. Με αυτήν την προσθήκη μπορείς να βάλεις κάθε μέλος της ομάδας σου αναλόγως της κλάσης του να επιτίθεται π.χ. με όπλα από απόσταση ή εκ του συστάδην (melee) να χρησιμοποιεί ειδικά αντικείμενα από μόνο του ή ακόμη και skills! Για όσους έχουν παλιότερη εμπειρία με την σειρά σίγουρα αποτελεί ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, αφού πλέον οι μάχες γίνονται πολύ πιο δυναμικές και με λιγότερες παύσεις.

Ένα ακόμη καινούργιο χαρακτηριστικό του Dragonspear είναι η προσθήκη της κλάσης που ονομάζεται Shaman. Ένας από τους τέσσερις νέους συντρόφους που θα συναντήσετε θα σας δείξει -εάν δεν έχετε ήδη επιλέξει από μόνοι σας- όλα τα χαρακτηριστικά αυτής της κλάσης, αρκεί να τον κρατήσετε στην παρέα σας. Εν ολίγοις, η κλάση αυτή είναι ένα μίγμα από Druid και summoner, με το δεύτερο να ειδικεύεται στην επίκληση πνευμάτων της φύσης. Το μέγιστο επίπεδο που θα μπορέσετε να φτάσετε θα είναι μέχρι το 10-12 (ανάλογα την κλάση). Αυτό σημαίνει ότι δεν θα έχετε πολλά να σκεφτείτε για την πρόοδο του χαρακτήρα σας, αφού στην διάθεσή σας θα έχετε τελικά μόνο 1-2 επίπεδα για να αυξήσετε την εμπειρία του. Αναμφίβολα είναι ένα από τα κυριότερα μειονεκτήματα του τίτλου. Εδώ οι χαρακτήρες δίνουν μια αρκετά στατική εικόνα όσον αφορά την πρόοδο τους μέσα στην ιστορία.


Ωστόσο αυτό το κενό έρχεται να καλύψει ο προσεγμένος σχεδιασμός των περιοχών που καλείστε να περιπλανηθείτε πριν φτάσετε στο κάστρο Dragonspear. Είναι προφανές ότι η Beamdog επέλεξε να παρακάμψει το παραπάνω σοβαρό μειονέκτημα σχεδιάζοντας την κάθε περιοχή με λεπτομέρεια προσανατολίζοντας το ενδιαφέρον μας στην εξερεύνηση τους. Έτσι δημιούργησαν έναν αρκετά καλοδουλεμένο κόσμο, να βρίθει από μαγικούς θησαυρούς και κρυμμένη γνώση, για όλους τους λάτρεις που θέλουν να βουτήξουν ακόμη βαθύτερα στα άγνωστα νερά αυτού του σκοτεινού θρύλου.


Μετά από 20 χρόνια, η Infinity engine συνεχίζει να φέρει επάξια το όνομά της αφού μπορεί να παράγει γραφικά που βελτιώνουν σημαντικά αρκετά σημεία όχι μόνο του συγκεκριμένου τίτλου, αλλά και των υπόλοιπων enhanced editions. Ίσως είναι ένα από τα πιο αδιάφορα στοιχεία που θα συναντήσει ο νέος παίκτης, ωστόσο δεν παύει να αποτελεί ρεκόρ διαχρονικότητας για τον κόσμο των μηχανών ανάπτυξης παιχνιδιών. Νέα sprites, ομιχλώδη τοπία, και μια «λείανση» στα κάποτε τραχιά μοντέλα είναι μερικά από τα νέα χαρακτηριστικά γραφικών του παιχνιδιού δημιουργώντας μια συνολικά αξιοπρεπή εμφάνιση.

Αυτή τη φορά το σενάριο του Dragonspear θέλει τον πρωταγωνιστή της ιστορίας να βρίσκεται αντιμέτωπος με μια σταυροφορία η οποία μαστίζει ολόκληρη την περιοχή της ακτής του σπαθιού. Ουσιαστικά είναι μια πορεία με στάσεις υπό μορφή στρατοπέδευσης προς την τελική μάχη που θα πραγματοποιηθεί στο οχυρό με το όνομα Dragonspear. Στα ενδιάμεσα διαστήματα των στρατοπεδεύσεων θα μπορείτε να απομακρυνθείτε στα περίχωρα, εξερευνώντας νέες περιοχές στον χάρτη, κερδίζοντας περισσότερη εμπειρία, αντικείμενα και πολύτιμους συμμάχους για την επικείμενη μάχη. Ωστόσο η παραπάνω πορεία που περιέγραψα θα είναι αρκετά γραμμική χωρίς να σας επιτρέπει να ξεστρατίσετε παραπάνω απ’ όσο ίσως θα είχατε συνηθίσει στους παλιότερους τίτλους. Αυτό όμως που θα σας ικανοποιήσει περισσότερο, αναμφισβήτητα θα είναι η ίδια η ιστορία και η γνώση που θα ξεκλειδώσετε περιπλανώμενοι στα στοιχειωμένα βήματα του νεκρού σας πατέρα. Όσοι δε, έχετε διαβάσει την αντίστοιχη λογοτεχνία, νομίζω ότι θα βρεθείτε αρκετά ικανοποιημένοι με το αποτέλεσμα. Εν κατακλείδι, η Beamdog επένδυσε σε δύο βασικά στοιχεία. Ένα στοιχείο είναι ο καλοδουλεμένος σχεδιασμός των επιπέδων με προκλήσεις που θα ζήλευε και ο πιο επίδοξος DungeonMaster. Ενώ, το φανταστικό σενάριο που θα ζωντανέψει για άλλη μια φορά ξεχασμένους θεούς και γενναίους ήρωες από
τις πιο σκοτεινές βιβλιοθήκες του Faerun, σίγουρα δεν θα αφήσει ασυγκίνητους τους λάτρεις αυτής της σειράς. Εάν σε όλα τα παραπάνω προσθέσουμε και την επική μουσική που ακούγεται κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, ίσως σε αρκετές στιγμές μπερδευτείτε και πιστέψετε ότι έχετε ταξιδέψει 15 χρόνια πίσω.



Για τους νοσταλγούς της σειράς το προτείνω ανεπιφύλακτα, ομοίως και για όσους νέους παίκτες θέλουν να δοκιμάσουν κάτι πιο κλασικό. Με ολόκληρη την σειρά πλέον μπορείτε να δοκιμάσετε τις αντοχές σας μόνοι ή με παρέα παίζοντας έναν μαραθώνιο Baldur’s Gate.




Βαθμολογία:
Γραφικά: 5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 7

July 30, 2015
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
7.0
Pillars of Eternity v. 1.0.6.0617

Επιτέλους τερμάτισα το Pillars of Eternity!!!(PoE).
Μερικές χρήσιμες επισημάνσεις πριν ξεκινήσω την ανασκόπησή μου. Η έκδοση του PoE με την οποία πραγματοποίησα επιτυχώς τον τερματισμό του σεναρίου είναι η 1.0.6.0617. Φυσικά για να μην ξεχνιόμαστε, αυτή η έκδοση είναι ΠΡΙΝ το πολυπόθητο patch aka V.2 που εφόσον δεν έχω ενημερωθεί λάθος, θα πραγματοποιηθεί παράλληλα με την κυκλοφορία του expansion “The White March”. Αναφέρθηκα στο επόμενο patch,διότι κάποια bugs έχουν ήδη αναφερθεί πολλάκις και η OBSIDIAN τα έχει λάβει υπόψιν της, έτσι δεν θα σπαταλήσω γραμμές για τεχνικού τύπου θέματα, που στο επόμενο update θα τα έχουμε όλοι ξεχάσει.
Επίσης ο βαθμός δυσκολίας που επέλεξα μέχρι την ολοκλήρωση του παιχνιδιού ήταν στο Hard και οι λόγοι ήταν καθαρά συναισθηματικού χαρακτήρα, αφού από ένα σημείο και έπειτα είχε γίνει αρκετά προσωπικό το ζήτημα. Όσοι εκαναν το ίδιο λάθος με εμένα ίσως με καταλαβαίνουν καλύτερα. Γενικά εάν κάποιος δεν ενδιαφέρεται για τα επιτεύγματα της steam δεν υπάρχει λόγος να ταλαιπωρηθεί με τους βαθμούς δυσκολίας που προσφέρει το PoE, δεν προσφέρει κανένα in-game κίνητρο στον παίκτη (xp, αντικείμενα, κλπ). Επιπλέον, να σας προειδοποιήσω ότι τα bugs σε συνδυασμό με οποιοδήποτε βαθμό δυσκολίας καθιστά το παιχνίδι μη-παιχνίδι. Τέλος θεώρησα σαν την καλύτερη επιλογή, το παιχνίδι να τερματιστεί με όλες τις θέσεις της ομάδας κατειλημμένες από storyline NPCς και όχι custom made companions. Η δημιουργία τέτοιων συντρόφων αποτελεί ένα εξαιρετικά ενδιαφέρον χαρακτηριστικό, εαν θελεις να φτιαξεις ενα themed party της αρεσκείας σου, αλλά προτεραιότητα είχε η κάλυψη, όσο το δυνατόν περισσότερου σεναριακού υλικού. Γι αυτό προτίμησα τους ‘ζωντανούς’, αυτούς δηλαδή που συναντάς σε διάφορα σημεία του κόσμου του PoE.
Όσοι είστε εξοικειωμένοι με παρόμοιους τίτλους 10 χρόνια παλαιότερους του PoE, ονόματα δε λέμε (πάντως έχει σχέση με πύλες και όχι με πυλώνες) έχει καλώς, όσοι δεν είστε, πάλι έχει καλώς! Γιατί πολύ απλά θεωρώ ότι το PoE είναι ένα παιχνίδι που στους λάτρεις των RPGς θα αποτελέσει παιχνίδι σταθμό. Ωστόσο μια γρήγορή περιγραφή θα είχε ως εξής: Το PoE είναι ένα RPG προοπτικής τρίτου προσώπου όπου σου δίνεται η ευκαιρία να φτιάξεις τον δικό σου χαρακτήρα. Διαλέγοντας ανάμεσα από έξι φυλές, ενώ από αυτές τουλάχιστον δύο παρακλάδια από κάθε φυλή, διαφοροποιούν ακόμη περισσότερο την επιλογή σου. Στη συνέχεια έχεις να διαλέξεις μεταξύ έντεκα (παρακαλώ) ειδικοτήτων. Μια μικρή παύση εδώ. Με την επιφύλαξη ότι μιλάμε για τον πρώτο τίτλο της σειράς, ε μη μου πείτε τώρα από πού το ξέρεις αυτό, ίσως κάποια πραγματα σας φανούν λίγο ξεκάρφωτα. Ενώ θα μπορούσε η OBSIDIAN να πατήσει σε πιο βατά μονοπάτια, προτίμησε λανθασμένα κατά την γνώμη μου, να ρισκάρει με νέες/πρωτότυπες φυλές όπως οι Aumaua, που θύμισαν λίγο τους καρχαρίες που κάνουνε σέρφινγκ στο νησί Maui και έχασα κάθε ενδιαφέρον να τους εντάξω στην πανίδα του φανταστικού! Οι Godlike από την άλλη, φαίνεται μια καλύτερη προσπάθεια στα πλαίσια της πρωτοτυπίας με μια μικρή επισήμανση στο concept τους, το οποίο θέλει λίγο μάζεμα, ενώ οι Orlans ίσως τελικά κερδίζουν την πρώτη θέση στο θέμα μιας αρκετά επιτυχημένης υλοποίησης όλων των παραπάνω. Προσωπικά διάλεξα Human ενώ οι υπόλοιπες φυλές αναφορικά είναι οι νάνοι και τα ξωτικά. Στο θέμα των ειδικοτήτων όλα καλά με κάποιες ενδιαφέρουσες μικροεκπλήξεις, όπως τον «διανοούμενο Βάρβαρο», να χρειάζεται intellect σαν ένα από τα δευτερεύοντα χαρακτηριστικά της ειδικότητας του. Συστήνω Cipher για όσους θέλουν κυριολεκτικά να μπουν στον κόσμο του PoE, ενώ με Fighter θα νιώσετε σαν τουρίστας να περιπλανιέται σε αρχαιολογικούς χώρους του/της Eoras. Εγώ για άλλη μια φορά επέλεξα Paladin, αν και το πάλεψα αρκετά με Cipher, γενικά το ξεκίνησα αμέτρητες φορές μέχρι που πήρα την γενναία απόφαση να το τελειώσω. Πολύ θετικό σημάδι αν με ρωτάτε για ένα παιχνίδι αυτού του είδους. Η γενική έλλειψη πορτραίτων δεν με απογοήτευσε τόσο, όσο το αρκετά φτωχό concept art που τα κοσμούσε, αν και τέτοια κόμπλεξ τα αποφεύγω, το συγκεκριμένο στοιχείο το ήθελα λίγο πιο δυνατό.
-“I see dead people”
Όχι δεν θα ξεκινήσω να σας περιγράφω ταινία, κάπως έτσι όμως επιλέγει το PoE να σε βάλει στο κλίμα της ιστορίας και όχι σιγά-σιγά αλλά μάλλον αρκετά απότομα! ΔΕΝ συνηθίζεται στα επικά σενάρια ένα τέτοιο horror-Like ας μου επιτραπεί η έκφραση σενάριο, (εκτός εάν το πας για planescape:torment). Συνήθως ξεκινάς πολύ πιο διακριτικά και στη συνέχεια, αφού σώσεις και μερικές αδέσποτες γάτες, καταλήγεις αθάνατος ήρωας ενός έπους το οποίο θα εξιστορείται για πολλές γεννιές από τροβαδούρους με μεθυσμένα βιολιά και την συντροφιά μιας λυκνίζουσας φλόγας από το αναμμένο κερί του δωματίου όπου θα αντιστέκεται σθεναρά να σβήσει πριν η ιστορία τελειώσει όπως είθισται. Η εξέλιξη του σεναρίου διαδραματίζεται στις πρώην αποικίες της αυτοκρατορίας του Aedyr, που πλέον, έχουν διασπαστεί σε αυτόνομα κρατίδια τα οποία αγωνίζονται να επιβιώσουν και έτσι να σταθεροποιήσουν τις θέσεις τους. Μια παρόμοια κατάσταση θα συναντήσετε και στα μέρη που θα επισκεφθείτε, με μικρότερης κλίμακας γεγονότα στην αρχή, να κλιμακώνονται δραματικά στη συνέχεια, όπου θα κληθείτε να συμμετάσχετε σαν χαρακτήρας κλειδί. Πολλές φορές, θα είναι αναπόφευκτο γεγονός, η σύγκρουση συμφερόντων που θα επηρεάζει εσάς, τους συντρόφους σας και την συμπεριφορά των γύρω σας, νιώθοντας τον κόσμο του PoE ακόμη πιο ζωντανό. Αυτό θα πραγματοποιείται μέσω των επιλογών που θα κάνετε κατά την περάτωση των αναζητήσεών σας. Γενικά το PoE προσφέρει στον παίκτη που του αρέσει το διάβασμα, μια ολόκληρη βιβλιοθήκη κειμένων εξαιρετικής γραφής που σε βάζουν ακόμη περισσότερο μέσα στον κόσμο του Eoras. Με εξαφανισμένους θεούς και κατορθώματα ηρώων που αξίζει για όλους, μυημένους και μη, να ρίξουν μια ματιά! Εξάλλου όταν αποκτάς το δικό σου κάστρο κάπου πρέπει να τα βάλεις όλα αυτά τα βιβλία.
-You can keep it!
Καταλάβατε πολύ καλά! Στην πορεία της ιστορίας, ο παίκτης αρκετά νωρίς μάλιστα, αποκτά στην κατοχή του ένα κάστρο, το οποίο θα διοικεί με έναν αρκετά απλοποιημένο μηχανισμό, ενώ παράλληλα θα πρέπει να κάνετε τις απαραίτητες ανακαινίσεις όπως θα όφειλε ένας σωστός μάστορας. Για να προλάβω όμως τυχόν λιποθυμίες, να σας πω ότι ΔΕΝ θα βρεθείτε αντιμέτωτοι με πολιορκητικούς κριούς και ορδές απέθαντων. Ούτε δράκοι θα ενδιαφερθούν να σας το ριμάξουν συθέμελα για το χρυσάφι του. Ωστόσο θα υπάρχουν μικροαποστολές που θα απαιτούν την προσοχή σας. Εν κατακλείδι αυτό το κάστρο θα είναι για να αποθηκεύετε( εξού και το keep) αντικείμενα, αλλά ακόμη και NPCs καλούς και κακούς, ούτως ώστε να το θεωρήσετε, χωρίς καμία αμφιβολία, ένα τεραστίων διαστάσεων inventory. Έχει και κάτι μυστικά θαμμένα στα σπλάχνα του αλλα ας τα αφήσουμε εκεί που είναι για μιαν άλλη φορά.


-fight the System
Το εκλεπτυσμένο σύστημα μάχης του PoE είναι εξαιρετικά φιλικό ως προς τον παίκτη και κατά τη γνώμη μου το πιο δυνατό του σημείο. Στην αρχή έπρεπε να εξοικειωθώ με τους όρους, όπως άλλωστε σε κάθε παιχνίδι που παίζουμε για πρώτη φορά. Δώστε ιδιαίτερη προσοχή στο τρόπο λειτουργίας του endurance και στο τί εστί recovery και θα μπείτε στο κλίμα χωρίς να το καταλάβετε. Άπαξ και κατανοήσεις τον μηχανισμό είσαι έτοιμος να πειραματιστείς με τα λεγόμενα builds, εις το διηνεκές. Επίσης μετά από μια μάχη, αρκεί από ένα πτώμα να κάνεις πλιάτσικο και αυτόματα πραγματοποιείται σε όλα σχεδόν τα γειτονικά του χωρίς την ανάγκη της επιλογής του καθενός ξεχωριστά! Ο τρόπος με τον οποίο αποθηκεύεις τα αντικείμενα-loot σου λύνει τα χέρια. Ξεχάστε τα πάζλ που έπρεπε να κάνουμε σε παρόμοια παιχνίδια, έτσι ώστε να χωρέσουν όλα τα αντικείμενα σε ένα περιορισμένο χώρο. Πλέον μπορείς ανά πάσα στιγμή να τα στοιβάξεις όλα σε ένα εικονικό σεντούκι που βρίσκεται στο inventory σου και το πρόβλημα λύθηκε!
Μια μικρή αναφορά στο σύστημα της δημιουργίας: φαγητών, μαγικών φίλτρων, περγαμηνών μαγείας και όπλων. Πιο απλό δεν γίνεται! Πιο δύσκολο είναι να βρεις που βρίσκεται το κουμπί crafting, παρά να φτιάξεις όλα τα παραπάνω. Συμβουλεύω να εκμεταλλευτείτε στο έπακρον την δημιουργία φαγητών. Όσο για τα όπλα/θωράκιση, να κάνετε υπομονή όταν θα φτάσετε στο 12ο επίπεδο, που παρεμπιπτόντως είναι το μέγιστο, μόνο τότε να ασχοληθείτε σοβαρά και με φειδώ γιατί τα συστατικά είναι δυσεύρετα, όπως επίσης και τα ίδια τα αντικείμενα που θα θέλατε να κρατήσετε μέχρι το τέλος γιατί δεν θα μπορούν να δεχτούν περεταίρω αναβαθμίσεις, εάν έχετε ξεκινήσει ήδη να τα αναβαθμίζετε από νωρίς. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση, φυσικά και θα δείτε διαφορές, αλλά κατά την γνώμη μου όχι σπουδαία πράγματα. Επίσης σε οπτικό επίπεδο, όταν επιλέγεις το αγαπημένο σου όπλο να αναβαθμιστεί και σε άλλου τύπου ζημίες, να ξέρετε ότι θα πάψει να φαίνεται όπως πριν (θα φωσφορίζει) με κίνδυνο να δείχνει αρκετά κιτς, ειδικά εάν αναλογιστείτε, ότι και τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας θα χρειαστούν παρόμοιες αναβαθμίσεις, ενδεχομένως το party σας να καταλήξει σε Ρεϊβ πάρτι.
Μέχρι στιγμής έχω αναφερθεί σε κάμποσα στοιχεία του PoE, αλλά να ξέρετε δεν είναι ούτε τα μισά, από αυτά που θα με άφηναν ικανοποιημένο ως προς την πλήρη κάλυψη της παρούσας ανασκόπησης. Μερικά όμως ακόμη, θα ήταν αμαρτία να μην προλάβω να σας τα παρουσιάσω προτού σβήσει και η τελευταία φλόγινη κλωστή αυτής της ιστορίας. Ένα από τα στοιχεία αισθητικής που με άφησε άφωνο κυριολεκτικά, είναι ο τρόπος εξιστόρησης του σεναρίου με την αισθητική Fantasy νουβέλας. Ο παίκτης σε αρκετά σημεία του παιχνιδιού καλείται να επιλέξει (όπως συνηθίζεται στους διαλόγους) πώς να χειριστεί μια κατάσταση που εξελίσσεται σαν εξιστόρηση μέσα από τις υποτιθέμενες σελίδες ενός βιβλίου. Το βρήκα εξαιρετικά ρομαντικό, με την ευρύτερη σημασία του όρου, καθώς επίσης και πολύ επιτυχημένη σύλληψη. Σε αντίστοιχο κλίμα κυμάνθηκε και η μουσική, πλην μιας-δυο εξαιρέσεων (βλ. μάχη και keep) που προσωπικά για μουσικό χαλί όπως συνηθίζεται σε αυτές τις περιπτώσεις θα περίμενα κάτι καλύτερο στις υπόλοιπες όμως, οφείλω τα συγχαρητήριά μου. Ο χάρτης είναι μέτριος σε σχέση με τους χάρτες που έχουμε συνηθίσει να συναντάμε σε προγενέστερους τίτλους. Γνωρίζω ότι οι σημερινοί τίτλοι έχουν μια λατρεία με τα expansions που παλαιότερα έκανες μέχρι και χρόνια για να δεις, άρα ίσως κρίνω με διαφορετικά κριτήρια, ωστόσο επειδή το PoE βασίστηκε στην κοινότητα εκείνης της εποχής, ως επί των πλείστων, είναι και δίκαιο να κριθεί αναλόγως.

Πριν κλείσω την ανασκόπηση θέλω να σας επισημάνω τα εναλλακτικά μονοπάτια που σου προσφέρει το PoE να διαβείς πολλές φορές αφού το τερματίσεις. Η OBSIDIAN φρόντισε και δημιούργησε μια σειρά από αλυσιδωτά γεγονότα για κάθε φορά που παίζεις το παιχνίδι από την αρχή, με διαφορετικό χαρακτήρα και party. Έτσι όλο και κάτι καινούργιο θα προκύπτει ενδυναμώνοντας σημαντικά την από φύση αδυναμία όλων των single player παιχνιδιών αντοχή του.

Συνοψίζοντας λοιπόν στα Θετικά και Αρνητικά του PoE:
Αρνητικά :Ελάχιστης σημασίας η χρήση των βαθμών
δυσκολίας.
:Αρκετά αμήχανη η παρουσία των νέων races έως και
αδιάφορη.
:Ακόμη περιμένω μια πολιορκία στο Keep,
(διακοσμητικό στοιχείο λοιπόν, βλ και pets)
:Υπερβολικά μεγάλο tutorial!!!
:Περιορισμένο level advancement σε σχέση με το
σενάριο! (no spoils)
:Απουσία multiplayer

θετικά : Γραφικά/animation σε πολύ καλό επίπεδο
: Νέο βελτιωμένο σύστημα μάχης
: Πλήθος επιλογών στο σενάριο και στη δημιουργία
χαρακτήρων
: Αρκετά συμπαγές υπόβαθρο κόσμου(background)
: Φιλικό στον νέο χρήστη






Δημήτρης Χρυσανθακόπουλος






2 results - showing 1 - 2
Notification