Featured
Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς (Blood King)
Experience: 3717 (359 points to next level)

 
600

Συναρπαστικό το γκάλοπ που εγκαινιάζει την νέα μας σειράς, είναι πράγματι πολύ μεγάλο δίλημμα γιατί λατρεύουμε και το PC και τις κονσόλες μας. Το PC θα έχει λογικά πάντα το προβάδισμα γιατί χρησιμοποιείται και σαν εργαλείο δουλειάς. Καλή συνέχεια στην νέα σειρά.

Read More...

6 days ago
Lust for Darkness 6 days ago

Επιδρομή στην βίλα των οργίων.

Μια εταιρεία ανάπτυξης πραγματικό “αστέρι” γεννήθηκε στην αγαπητή μας Πολωνία το 2016 και βαφτίστηκε Movie Games από τους “γονείς” της, Mateusz Wcześniak και Aleksy Uchański. Μέσα σε δύο μόλις χρόνια, η δημιουργική ομάδα που την απαρτίζει ετοίμασε στο πι και φι πέντε ετοιμοπαράδοτους τίτλους ενώ ισάριθμοι περιμένουν την σειρά τους για να διατεθούν στην παγκόσμια αγορά μέσα στο 2018.

Το χαρτοφυλάκιο της Movie Games διαθέτει τίτλους από όλα τα είδη. Roguelike, FPS, Simulator, Action και Adventure προσφέρονται για να καλύψουν τις απαιτήσεις μας σε απολαυστικό gameplay. Ανάμεσά τους ξεχωρίσαμε το Lust of Darkness, μια ιστορία τρόμου σε Adventure περιτύλιγμα, με το ερωτικό στοιχείο να έχει τον πρώτο λόγο. Το προμηθευτήκαμε, το περιποιηθήκαμε δεόντως και ήρθε η ώρα να παρουσιάσουμε το απόσταγμα των εμπειριών μας.

lust for darkness 1

Σώμα μου φτιαγμένο από πηλό, σε κάνει ότι θέλει το κακό
Το Lust for Darkness αρχίζει το ταξίδι μας στον τρόμο παρουσιάζοντάς μας έναν άνθρωπο σε σκοτεινή ψυχική κατάσταση. Η γυναίκα του playable χαρακτήρα Jonathan Moon, η Amanda, έχει χαθεί χωρίς ίχνη έναν ολόκληρο χρόνο. Υποθέτοντας με το μυαλό του τα χειρότερα, ο Jonathan μένει έκπληκτος όταν λαμβάνει γράμμα από την γυναίκα του το οποίο τον πληροφορεί ότι βρίσκεται σε μια απομονωμένη έπαυλη. Ο Jonathan σπεύδει αμέσως να αναζητήσει την χαμένη του αγάπη δίχως να μπορεί να φανταστεί τις φρικαλεότητες που ακολουθούν.

Ο ήρωας του Lust for Darkness ακροβατεί μεταξύ δύο κόσμων που, ενώ μοιάζουν εντελώς διαφορετικοί, εντούτοις μοιράζονται πολλά κοινά στοιχεία. Οι κάτοικοί τους, άνθρωποι και τέρατα, είναι όντα χωρίς συναισθήματα, απόλυτα αφοσιωμένα στα ερωτικά πάθη και τις διαστροφές τους. Από τα πρώτα μας βήματα στην έπαυλη των οργίων μας υποδέχονται αγάλματα που εξυμνούν την γύμνια του ανθρώπινου σώματος. Βήμα προς βήμα, το φυσικό ερωτικό στοιχείο διαστρέφεται σε απίστευτο βαθμό με πλαστικά πέη, αηδιαστικά αγάλματα και οργιώδη σκηνικά βγαλμένα θαρρείς από το Eyes Wide Shut του Kubrick. Το game χειρίζεται επιδέξια τον έντονο ερωτισμό του περιβάλλοντος, εξασφαλίζοντας από την αρχή ότι το περιεχόμενο του διεγείρει μόνο το συναίσθημα του φόβου και όχι την ερωτική επιθυμία.

http://www.youtube.com/watch?v=Rwf1TUeuIN4

Ο δεσμός ανάμεσα στις δύο πραγματικότητες που κινούμαστε, εξελίσσεται σε ένα φρικιαστικό ταίριασμα που υπηρετεί άριστα το Horror στοιχείο. Πολλοί μεταξύ μας μπορεί να νιώσουν εξαπατημένοι από την εξέλιξη αυτή. Η έκθεση γύμνιας και γεννητικών οργάνων ίσως τους κάνει να νομίζουν ότι θα παίξουν ψηφιακή τσόντα. Οι πλοκαμοφόρες μάσκες θα σπρώξουν το νου τους προς την μυθολογία Κθούλου. Τελικά, οι οπαδοί της τσόντας και του Κθούλου μένουν ανικανοποίητοι ενώ οι λάτρεις των έργων του H. R. Giger και του εξωγήινου τρόμου θα ολοκληρώσουν την ιστορία με ένα φαρδύ χαμόγελο στα στόματα τους.

Τα πρώτα λεπτά του Lust for Darkness καταναλώνονται στην ανίχνευση του περιβάλλοντος και στην γνωριμία μας με τα game mechanics. Ένα μεγάλο ποσοστό των αντικειμένων που βρίσκονται στο σπίτι του Jonathan είναι διαθέσιμα προς διερεύνηση. Ο κέρσορας μεταμορφώνεται σε μικροσκοπικό χέρι με το οποίο αρπάζουμε το αντικείμενο, το περιεργαζόμαστε με το right mouse button και το επιστρέφουμε στην θέση του με το space. Αγαπήσαμε την περιστροφή των αντικειμένων που βλέπουμε μεγεθυμένα στην οθόνη όταν τα αρπάζουμε με τον κέρσορα. Αισθανθήκαμε σαν επαγγελματίες ντετέκτιβ που μελετούν προσεκτικά τα πάντα, ελπίζοντας ότι θα συνθέσουν ολόκληρη υπόθεση από διάσπαρτες λεπτομέρειες. Η εξέταση των αντικειμένων μας επιτρέπει να απολαύσουμε την προσοχή που έδειξε ο game designer στον σχεδιασμό τους,

Είμαστε μάρτυρες του τέλους του μεγάλου φαγοποτιού της άρχουσας τάξης στα χέρια των τεράτων που προσέλκυσαν.

Το Lust for Darkness είναι επιμελώς φτιαγμένο για να μας κάνει να αισθανθούμε περίεργα εξερευνώντας τον κόσμο του. Στο σπίτι του Jonathan υπάρχουν καθρέφτες. Τους πλησιάσαμε, με την περιέργεια να μάθουμε πως μοιάζει ο πρωταγωνιστής να μας τρώει τα σωθικά. Αντί για το πρόσωπο ενός βασανισμένου άντρα, ο καθρέπτης δεν μας έδειξε τίποτα, μονάχα μια θολούρα. Κάνοντάς μας με ένα απλό τρικ να αμφιβάλλουμε για την υπόσταση του ήρωα, το game πύκνωσε το μυστήριο από το πουθενά και έγινε ελκυστικότερο. Εν τη απουσία shortcut key που να αποκαλύπτει τα σημεία αλληλεπίδρασης στην οθόνη, υποχρεωθήκαμε να ψαχουλεύουμε σχεδόν τα πάντα. Για να περικοπεί ο χρόνος επεξεργασίας δεκάδων αντικειμένων, μόλις πιάσουμε ένα στα χέρια μας, εμφανίζεται ειδοποίηση στην οθόνη αν μπορούμε να το αξιοποιήσουμε πέραν της οπτικής εξέτασης.

Διαθέτουμε δύο buttons τα οποία εκτελούν το game mechanic Use. Με το left mouse button ανοίγουμε γράμματα και θήκες βγάζοντας το περιεχόμενό τους στο φως. Το πλήκτρο E χρησιμοποιεί το αντικείμενο. Αν, φεριπήν, είναι μάσκα ή ρόμπα, ο ήρωας τα φορά. Το άνοιγμα των πορτών – συρταριών – ντουλαπιών δείχνει την δυναμική πλευρά του χειρισμού. Οι κινήσεις μας με το mouse βρίσκουν άμεση, ρεαλιστική ανταπόκριση στην πραγματικότητα του game. Κράτημα του left mouse button ισοδυναμεί με σφίξιμο του χεριού – κέρσορα του χαρακτήρα στο πόμολο μιας πόρτας. Η κίνηση του mouse δεξιά, μπροστά, αριστερά κατευθύνει το χέρι στο να ανοίξει την πόρτα προς το μέρος μας ή στην αντίθετη κατεύθυνση. Μιλάμε για ότι πιο κοντινό στην real motion λογική ενός Wii μπορούσε να μας προσφέρει το Lust for Darkness με το παραδοσιακό σύστημα ελέγχου ενός Adventure.

lust for darkness 2

Ελέγχοντας έναν φοβισμένο ανθρωπάκο
Το πόσο ποθήσαμε τα φονικά όπλα παίζοντας το Lust for Darkness δεν περιγράφεται. Τι ωραία που θα ήταν να εκτελούσαμε με πυροβόλα όπλα τα ακατονόμαστα πλάσματα που μας καταδίωξαν. Θα δίναμε και το “βασίλειο” μας σαν τον Ριχάρδο τον Τρίτο για ένα αιχμηρό αντικείμενο ώστε να περιποιηθούμε τα κορμιά των μελών της διεφθαρμένης αίρεσης. Ο Jonathan δεν είναι όμως Rambo συνεπώς, αντί όπλων, αξιοποιεί το μυαλό και τα πόδια του. Ο ήρωας μας κρύβει την ταυτότητά του από τα μέλη της αίρεσης, καταφεύγοντας αρχικά σε stealth τακτικές. Κινείται γρήγορα προτού τον πάρει το μάτι τους, σκύβει πίσω από φυσικά και τεχνητά εμπόδια. Στην συνέχεια, μεταμφιέζεται σε αιρετικό με μάσκα και ρόμπα και διεισδύει στο άντρο της σαπίλας, αναζητώντας την γυναίκα του. Εκτιμήσαμε την παρατηρητικότητα των αιρετικών, δηλαδή την ικανότητα του A.I. να αναγνωρίζει μοτίβα που δεν συμφωνούν με τους κανόνες της αίρεσης, αναλαμβάνοντας δράση. Οι μασκαράδες στην έπαυλη μας θεωρούν δικούς τους όσο κρατάμε μια απόσταση. Πλησιάζοντας ένα καθιστό άτομο και ψαχουλεύοντας πράγματα μπροστά στα μάτια του ή τραβώντας βιαστικά βιβλία από βιβλιοθήκη με κάποιον να διαβάζει δίπλα μας, ο NPC μυρίζεται αμέσως περίεργη συμπεριφορά, αντιδρά και το παιχνίδι τελειώνει.

Τα side stories είναι η τριάδα κρυφού περιεχομένου του Lust for Darkness που αποσκοπεί στην πλήρη κατανόηση της ιστορίας από μέρους μας. Οι πτυχές της καλύπτουν την δημιουργία της Cult of Ecstasy, τον ρόλο της οικογένειας Yelverton σε αυτή και την τρομακτική λαογραφία του Lusst’ Ghaa. Από τα κείμενα που διαβάζουμε στην διάρκεια της περιπέτειας δεν δυσκολευόμαστε να συνθέσουμε μια πολύ καλή εικόνα της Cult of Ecstasy και των Yelverton. Ο Lusst’ Ghaa όμως παραμένει ένα βασανιστικό αίνιγμα έως ότου παρακολουθήσουμε το σχετικό side story.

lust for darkness 3

Η υφή του κόσμου του Lusst’ Ghaa είναι η επιτομή του οργανικού τρόμου, μας κάνει να αισθανόμαστε ότι βρισκόμαστε στα σπλάχνα ενός αποτρόπαιου όντος που μας καταβρόχθισε. Τα όντα του είναι ανατριχιαστικά, πλοκάμια και μακελεμένα κορμιά βρίσκονται παντού τριγύρω και η σκέψη μας ταξιδεύει στους Μεγάλους Παλιούς της Μυθολογίας Κθούλου. Μόνο η παρακολούθηση του side story για τον Lusst’ Ghaa δίνει τέλος στις εικασίες και τις φαντασιώσεις που πλάσαμε. Η σημασία του γίνεται φανερή από το πόσο δύσκολο είναι να συγκεντρώσουμε τα πέντε κείμενα που την ξεκλειδώνουν. Έξυπνα σκεπτόμενος ο game designer κατέστησε δύσκολη την συλλογή τους ώστε να μας αναγκάσει να παραμείνουμε περισσότερη ώρα στο game ψάχνοντας τα πάντα ή να το ξαναρχίσουμε μετά τον τερματισμό.

Καταβροχθίζουμε γρίφους για σνακ
Η πυκνότητα και η ποιότητα των γρίφων καταμαρτυρούν ότι το επίκεντρο του game είναι η εξερεύνηση και όχι η εκγύμναση του μυαλού μας. Επί τέσσερις ώρες σπρώχνουμε τον Jonathan στους διαδρόμους της έπαυλης των Yelverton, απολαμβάνοντας την ατμόσφαιρα και αναζητώντας δυνατούς γρίφους. Πιάνουμε μια κασετίνα με κλειδαριά στα χέρια μας και, μέσα σε δευτερόλεπτα, ανακαλύπτουμε τον συνδυασμό στο πίσω μέρος της. Κοσμικός τρόμος πήγε να μας πιάσει όταν σταθήκαμε μπροστά σε κλειστή πόρτα στον Lusst’ Ghaa αλλά, μερικά δευτερόλεπτα αργότερα, περνάγαμε από μέσα της έχοντας επιλύσει έναν άνετο γρίφο με περιστρεφόμενες επιφάνειες. Εντοπίσαμε έναν γρίφο που μας άρεσε λόγω της μοναδικότητάς και του πρωτοποριακού τρόπου επίλυσης, αλλά ήταν η εξαίρεση που επιβεβαίωσε τον κανόνα των λίγων και εύκολων πνευματικών προκλήσεων.

http://www.youtube.com/watch?v=2b6g1rWRD6s

Το Lust for Darkness είναι μια σπουδή στο μαύρο και στο κόκκινο, τα χρώματα που υποσυνείδητα έχουμε συνδέσει με την κόλαση – κακό στο μυαλό μας. Αρκεί η παρακολούθηση μιας υπαίθριας τελετουργίας – οργίου υπό το κόκκινο φως φανοστατών για να μας εντυπωσιάσει με την αισθητική της. Ο σχεδιασμός της βικτοριανής έπαυλης είναι εκπληκτικός. Ο αριθμός των δωματίων και το μέγεθος των διαδρόμων παραπέμπουν σε αρχοντικό λαβύρινθο. Δεν υπάρχει αντικείμενο εντός της έπαυλης που να μην είναι έργο τέχνης, από τα αγάλματα και τους πίνακες έως τα σερβίτσια και τα έπιπλα. Στην διάσταση του Lusst’ Ghaa τα γραφικά δίνουν κυριολεκτικά “ρέστα”. Η διαστρεβλωμένη, οργανική φύση των πάντων και η αντίδραση του περιβάλλοντος στην παρουσία μας με φρικαλέους μοχλούς και πλάσματα δίνουν μια εξαιρετική πινελιά τρόμου. Τον τέλειο σχεδιασμό του περιβάλλοντος υπονομεύει το χαμηλό frame rate που δείχνει να τρεμοπαίζει κάθε φορά που κινείται ο ήρωας μας. Τα animations επίσης δεν μας ικανοποίησαν καθόλου, είναι αργά, μη ρεαλιστικά και μας κάνουν να νιώθουμε ότι χειριζόμαστε και βλέπουμε μαριονέτες και όχι ζωντανά πλάσματα.

Δεν υπάρχει τίποτα τρομακτικότερο από την σιωπή όταν κινούμαστε σε εχθρικό περιβάλλον, μια αλήθεια που δείχνει να ενστερνίζεται το Lust for Darkness. Η αγωνία του avatar μας εκδηλώνεται αδιάκοπα από την ταραγμένη ανάσα του την ώρα που οι περιβαλλοντικοί ήχοι ακούγονται σαν πυροβολισμοί μέσα στην ησυχία. Δεν λείπουν οι πατροπαράδοτες στιγμές τρομάγματος όπου, η απότομη εμφάνιση ενός κινδύνου ενεργοποιεί μια δυναμική μουσική υπόκρουση. Το soundtrack φέρει την υπογραφή του Draco Nared, του ταλαντούχου καλλιτέχνη που επιμελήθηκε το πρόσφατο Agony. Οι μουσικές του επιλογές είναι ατμοσφαιρικές και μας συντροφεύουν ευχάριστα στην ενασχόληση με αντικείμενα και γρίφους. Το voice acting είναι συχνό φαινόμενο και μας ικανοποίησε αρκετά με την ποικιλία των φωνών και το πάθος που βγάζει ο Jonathan στους εσωτερικούς μονολόγους του.

lust for darkness 4

Λαγνεία για καλύτερα Adventures
Ο ερωτισμός και οι ομοιότητες με την Μυθολογία Κθούλου είναι το τυράκι πάνω στην φάκα που ονομάζεται Lust for Darkness. Η ουσία του game είναι το ταξίδι στα άδυτα μιας φρικαλέας διάστασης που προέκυψε από την συγχώνευση δύο κόσμων. Η ατμόσφαιρά του βαραίνει απειλητικά πάνω σε όλες μας τις δραστηριότητες, δημιουργώντας ένα διαρκές συναίσθημα τρόμου. Η επιθυμητή ανατριχίλα επιτυγχάνεται από την αδυναμία του ήρωα σε συνδυασμό με το πλήθος εχθρικών ατόμων που τον περιβάλλουν.

Βρήκαμε το σενάριο πιστευτό, καλογραμμένο και στηριγμένο γερά στην φημολογία γύρω από τα βίτσια των πλουσίων. Περιμέναμε προκλητικότερους γρίφους από περιστρεφόμενους δίσκους και εύκολους συνδυασμούς αριθμών – συμβόλων, μεγαλύτερη διάρκεια και να ήταν πιο δουλεμένα τα κινούμενα “μέρη” του σκηνικού. Τα game mechanics μας ικανοποίησαν με την απλότητά τους και την ανταπόκριση εντός του game αλλά μας κακοφάνηκε η απουσία του άλματος. Τέλος, εκτιμούμε την αυτογνωσία των δημιουργών του Lust for Darkness που το κοστολόγησαν στα 15 ευρώ, αναγνωρίζοντας προφανώς τις αδυναμίες του.

Θετικά:
- Ενδιαφέρον σενάριο
- Παχιά ατμόσφαιρα τρόμου
- Εξαιρετική αναπαράσταση της σύγκλισης δύο κόσμων
- Γερό φινάλε
- Ικανοποιητικά game mechanics
Αρνητικά:
- Αμελητέα διάρκεια
- Κακό animation και frame rate
- Λιγοστοί και εύκολοι γρίφοι

Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7
Gameplay: 6
Αντοχή: 3
Γενικά: 5.5

Ο τρόμος που προξενεί διαρκεί όσο ένας συνηθισμένος εφιάλτης, οι εικόνες και η ιστορία του όμως παραμένουν για καιρό στο μυαλό.

Γιάννης Μοσχονάς

2 weeks ago
Jurassic World Evolution 2 weeks ago

Προσοχή, ο δεινόσαυρος δαγκώνει.

Πολλοί είναι οι τίτλοι που έχουν κολλημένη πάνω τους την σφραγίδα ποιότητας Jurassic Park αλλά λίγοι εκείνοι που την αξίζουν. Από τα Jurassic Park που έχουμε τιμήσει, ξεχωρίσαμε το The Lost World: Jurassic Park για το PlayStation. Το γιατί δεν είναι δύσκολο να κατανοηθεί, μας μάγεψε η πίστα όπου χειριζόμασταν τον T – Rex και ροκανίζαμε ανθρώπους με την σέσουλα. Με χαρά μας μάθαμε ότι η βρετανική εταιρεία ανάπτυξης Frontier Developments προσεγγίστηκε από την Universal με σκοπό να αναλάβει ένα συνοδευτικό game του φετινού φιλμ Jurassic World: Fallen Kingdom. Ο ενθουσιασμός μας προήλθε από τις πολλές ευχάριστες ώρες που περάσαμε παίζοντας το Zoo Tycoon στο Xbox One.

Γνωρίζοντας το ταλέντο της Frontier Developments σε εξομοιωτές πάσης φύσεως, προετοιμαστήκαμε για ένα μοντέλο διαχείρισης πάρκου και δεν πέσαμε έξω. Το Jurassic World Evolution εξομοιώνει τις δραστηριότητες ενός τεράστιου θεματικού πάρκου με επίκεντρο τους προϊστορικούς τιτάνες που γνωρίζουμε ως δεινόσαυρους. Η ομάδα ανάπτυξής του είναι πολυάριθμη (100+ άνθρωποι) και πολύ διαβασμένη πάνω στο θέμα γιατί μελέτησε προσεκτικά όλες τις ταινίες της σειράς και τα δύο βιβλία του Crichton. Με οκτώ εκατομμύρια δολάρια προϋπολογισμό και τις πλάτες της Universal που προμήθευσε άφθονο, υψηλής ποιότητας, υλικό από τους κινηματογραφικούς δεινοσαύρους της, ετοιμαστήκαμε να διοικήσουμε το Jurassic Park μας στην καλύτερη gaming μορφή του.

jurassic world evolution 1

Ανοίξαμε και σας... περιμένουνε
Με την τοποθέτηση των viewing galleries ανοίγουν επίσημα οι πόρτες του πάρκου στο κοινό. Είναι σαν να κολλήσαμε μια ταμπέλα που γράφει “είμαστε ανοικτά, ελάτε να θαυμάσετε τους δεινόσαυρους μας”. Στις εν λόγω κερκίδες συρρέουν οι επισκέπτες για να παρακολουθήσουν από κοντά τις δραστηριότητες των θηρίων μας και το χρήμα αρχίζει να ρέει. Προτού επιτρέψουμε την είσοδο τουριστών, βεβαιωνόμαστε ότι το πάρκο έχει τις απαραίτητες εγκαταστάσεις για να ικανοποιήσει τις ανάγκες τους. Στην αρχή, η μόνη τους απαίτηση είναι η παρακολούθηση των πλασμάτων μας. Όσο αυγατίζουν οι δεινόσαυροι, τόσο περισσότεροι επισκέπτες εισρέουν για να τους απολαύσουν. Αμέσως τίθενται σε λειτουργία οι διαχειριστικές μας ικανότητες και το ένα μετά το άλλο ξεφυτρώνουν κτίρια που θα καλύψουν τις ανάγκες τους σε ρουχισμό, φαΐ, στέγαση και διασκέδαση. Η πιο χρήσιμη εγκατάσταση είναι το ξενοδοχείο που επιτρέπει στους πελάτες να περάσουν την νύχτα τους στο πάρκο και να συνεχίσουν την περιήγηση την επόμενη μέρα. Με το ξενοδοχείο ο αριθμός των επισκεπτών ανεβαίνει κατακόρυφα και, μαζί του, τα έσοδα.

Οι τουριστικές εγκαταστάσεις διαφέρουν από τις υπόλοιπες στην διαχείρισή τους. Δεν επιδέχονται αναβαθμίσεις αλλά λειτουργούν σαν μηχανές παραγωγής χρήματος, αφήνοντάς μας να καθορίσουμε τα προϊόντα και τις τιμές τους με βάση την προσφορά και την ζήτηση. Σε πρώτη φάση, τα φαγητά, τα αναμνηστικά και τα ρούχα προσφέρονται σε μίνιμουμ τιμή ώστε οι λιγοστοί πελάτες να τα προτιμήσουν. Άξαφνα, ο αριθμός των τουριστών αυξάνεται ραγδαία και εμείς ρυθμίζουμε τις τιμές αλλά και το προσωπικό που τους εξυπηρετεί. Δεν χρειάστηκε να καταφύγουμε στην αισχροκέρδεια για να βγάλουμε καλά λεφτά, περιοριστήκαμε στο να πουλάμε τα ακριβότερα προϊόντα στην διπλάσια περίπου τιμή, εξασφαλίζοντας γερά κέρδη.

http://www.youtube.com/watch?v=7D3Qr8se9fM

Η διαχείριση των επισκεπτών είναι αρκετά δύσκολη γιατί δύσκολα ικανοποιούνται. Το control room είναι η αγαπημένη μας οθόνη στο παιχνίδι και την επισκεπτόμαστε με ρυθμούς πολυβόλου. Εκεί ελέγχουμε το ποσοστό ικανοποίησης των αναγκών των επισκεπτών και αποφασίζουμε τις επόμενες αγορές μας. Αν οι επισκέπτες δεν έχουν καλή οπτική των δεινοσαύρων, τους χτίζουμε viewing platforms καλύπτοντας κάθε τετραγωνικό εκατοστό του εκθεσιακού χώρου. Αν δεν υπάρχει αρκετή τροφική σαβούρα για να τους χορτάσει, χτίζουμε φαστφουντάδικα. Βλέποντας τα ποσοστά να ανεβαίνουν, ικανοποιούμε την άσβεστη δίψα μας για αστρονομικά ποσά, για πλουτισμό.

Από την πρώτη ώρα ενασχόλησης ανακαλύπτουμε ότι το Jurassic World Evolution χαρακτηρίζεται από πλουσιότατο gameplay και καταπληκτικό ρυθμό. Αρχικά, το παιχνίδι μας αποκαλύπτει τα βασικά game mechanics του και μας αφήνει κατόπιν να ανακαλύψουμε τα υπόλοιπα μόνοι μας. Το πλούσιο περιεχόμενό του έχει μοιραστεί σε έξι νησιά, τοποθεσίες που εισάγουν νέους δεινόσαυρους, κτίρια, χρήσιμες τεχνολογίες και αναβαθμίσεις, φρέσκα game mechanics. Βλέπουμε εξαρχής το κλειδωμένο περιεχόμενο με προσεκτική περιήγηση στις ποικίλες οθόνες μας γνωρίζοντας τι χρειάζεται για να το αποκτήσουμε. Η σημαντικότερη δουλειά μας είναι να αυξήσουμε το rating του εκάστοτε νησιού, την ποιότητα του ώστε να αποκτήσουμε πρόσβαση στο επόμενο. Μελετώντας τις τεχνολογικές αναβαθμίσεις βλέπουμε τα προαπαιτούμενά τους και αντιλαμβανόμαστε ότι θα τις αποκτήσουμε δραστηριοποιούμενοι σε όλα τα νησιά. Το ίδιο ισχύει για τα νέα είδη δεινοσαύρων και τις τοποθεσίες ανασκαφών.

jurassic world evolution 2

Στο τιμόνι του πάρκου
Η σταδιακή απελευθέρωση του super cool περιεχομένου μας κρατά καθηλωμένους μπροστά στην οθόνη αφού εξαρχής έχουμε στην διάθεσή μας μπόλικα cool εργαλεία για να παίξουμε. Πατώντας ένα προς ένα τα εικονίδια της μπάρας που δεσπόζει στα αριστερά της οθόνης αρχίζουμε την επική διαδικασία του χτισίματος των εγκαταστάσεων μας. Οι επεμβάσεις μας στο παιχνίδι εκτελούνται με το πάτημα του left mouse button διευκολύνοντας τα πράγματα. Ξεχειλίζουμε από περηφάνια αντικρίζοντας τις άμορφες οικοδομικές μάζες που αγοράσαμε να μεταμορφώνονται σιγά σιγά σε ξενοδοχεία, εργαστήρια, μουσεία, ηλεκτρικούς σταθμούς κ.ο.κ. Οι οδηγίες μας σπέρνουν παντού κτίρια και ο κόσμος αρχίζει να συρρέει. Το εκκολαπτήριο των δεινοσαύρων κερδίζει φυσικά το πρώτο βραβείο οπτικοακουστικής απόλαυσης αφού απελευθερώνει τα αγαπητά μας όντα στο μαντρί που τους ετοιμάσαμε. Βγαίνουμε στο expedition map και στέλνουμε ερευνητικές ομάδες με ελικόπτερα σε όλη την Υφήλιο για να μαζέψουν απολιθώματα με DNA δεινοσαύρων. Πέφτουμε με τα μούτρα στην τεχνολογία, ανακαλύπτουμε ότι μπορούμε και το εφαρμόζουμε σε όλες τις εγκαταστάσεις.

Τρεις κλάδοι κονταροχτυπιούνται για να κερδίσουν την εύνοιά μας, ενισχύοντας τους τομείς δραστηριοποίησής τους. Οι κλάδοι είναι οι Science, Entertainment και Security. Η σχέση μας μαζί τους είναι ένα έξοχο δείγμα του game design του Jurassic World Evolution. Διαπιστώνουμε ότι οι κλάδοι βλέπουν ανταγωνιστικά ο ένας τον άλλον συνεπώς, δείχνοντας εύνοια για παράδειγμα στον κλάδο Science, οι άλλοι κλάδοι θα δυσαρεστηθούν και το reputation μας σε αυτούς θα κατρακυλήσει. Στα πρώτα μας βήματα στο game αναλάβαμε τα Science contracts, τις εκδουλεύσεις που μας ζητά ο ομώνυμος κλάδος γιατί αγαπούμε την επιστήμη. Είναι δυνατή η προσκόλλησή μας σε έναν κλάδο μέχρι τέλους, αγνοώντας επιδεικτικά τους υπόλοιπους αλλά σύντομα ανακαλύψαμε ότι δεν είναι η βέλτιστη στρατηγική.

jurassic world evolution 3

Το υψηλό reputation σε ένα κλάδο μας προμηθεύει με έξτρα χρήματα, μοναδικές τεχνολογικές ανακαλύψεις και αποστολές που θα μας αποφέρουν ακόμα μεγαλύτερα κέρδη. Δεν μπορούμε να αγνοήσουμε τίποτα από τα παραπάνω συνεπώς κάνουμε εναλλάξ τα χατίρια σε όλους τους κλάδους γεμίζοντας χρήματα τα ταμεία και ολοκληρώνοντας αποστολές. Τα contracts είναι ειδικά σχεδιασμένα για να μας εισάγουν βήμα προς βήμα σε όλα τα μυστικά του παιχνιδιού, λειτουργούν σαν ένα διαρκές tutorial. Στην πορεία παρατηρήσαμε ότι τα contracts ενίοτε επαναλαμβάνονται και μας αναθέτουν καθήκοντα που έχουμε ολοκληρώσει πολλές ώρες πριν. Όταν ένας κλάδος μας ζητά να ξεθάψουμε απολιθώματα φυτοφάγου δεινοσαύρου ενώ έχουμε σκάψει όλη την υφήλιο ήδη, διακρίνουμε μια προχειροδουλειά στο σύστημα ανάθεσης contracts. Ευτυχώς μπορούμε να ακυρώσουμε το contract ή να μην το δεχτούμε εξαρχής, αναμένοντας κάποιο καλύτερο στην επόμενη προσπάθειά μας.

Ιδιαίτερη απόλαυση μας περιμένει στην Ingen Database. Πρόκειται για την οθόνη του Jurassic World Evolution που θεωρούμε ιδανική για μικρούς και μεγάλους γιατί περιέχει τεράστιο πληροφοριακό πλούτο για τα Jurassic Park φιλμ και τις επιστημονικές ανακαλύψεις που σχετίζονται με τους δεινόσαυρους. Στα λήμματα της εκπληκτικής αυτής εγκυκλοπαίδειας ξεθάβουμε από την μνήμη μας γεγονότα που σημάδεψαν την εποποιία του Jurassic Park όπως η προδοτική πράξη του Nedry η οποία οδήγησε στο πρώτο καταστροφικό συμβάν του πάρκου. Μελετούμε τα βιογραφικά των δημοφιλών χαρακτήρων της σειράς ταινιών και βουτάμε με χαρά στο καλύτερο πληροφοριακό περιεχόμενο όλων, τις επιστημονικές γνώσεις που έχουμε για τους δεινοσαύρους και για τα σημεία όπου τις ξεθάψαμε. Η Ingen Database είναι ένα πολύτιμο γνωστικό εργαλείο που μεταμορφώνει την εμπειρία του Jurassic World Evolution σε καθαρή ψυχαγωγία.

jurassic world evolution 4

Δεινόσαυροι σε κρίση
Το συναισθηματικό περιεχόμενο του Jurassic World Evolution πηγάζει εξολοκλήρου από τις υπέροχες σαύρες που εκκολάπτουμε και αναθρέφουμε στο πάρκο μας. Αισθανόμαστε τους δεινόσαυρους μας σαν όμορφα κατοικίδια, είτε πρόκειται για ένα ακίνδυνο φυτοφάγο πλάσμα που μοιάζει με στρουθοκάμηλο, είτε για ένα γιγάντιο τυραννόσαυρο που μπορεί να κάνει μια χαψιά το μισό πάρκο. Η τρυφερότητα που νιώθουμε προς αυτά μας καθιστά ευαίσθητους στις μεταβολές της υγείας και της διάθεσής τους. Νοιαζόμαστε πραγματικά όταν ένας δεινόσαυρος αρρωσταίνει, πεινά ή αισθάνεται δυσφορία επειδή το περιβάλλον του δεν έχει αρκετά δέντρα, νερό, γρασίδι κ.ο.κ. Μας πιάνει σύγκρυο λες και είμαστε γονείς τους όταν δύο δεινόσαυροι αρπάζονται και ακολουθεί αιματοχυσία, με το health τους να κατεβαίνει ολοταχώς.

Τα θετικά συναισθήματα απέναντι στους δεινόσαυρους ενισχύει η φανταστική κάμερα του Jurassic World Evolution. Σε πρώτο επίπεδο, παρακολουθούμε την δράση από ψηλά σαν θεοί και λαμβάνουμε τις αποφάσεις ξεσκονίζοντας στατιστικά και πιέζοντας τον κέρσορα παντού. Αν θέλουμε να αποστασιοποιηθούμε περισσότερο δίνουμε μια στο ροδάκι του mouse και αντικρίζουμε το σύνολο του πάρκου μας σε μορφή επιχειρησιακού χάρτη. Σε αυτή την προοπτική έχουμε απόλυτη πληροφόρηση για την λειτουργικότητα των εγκαταστάσεων και την υγεία των δεινοσαύρων, συνεπώς λαμβάνουμε σωστότερες αποφάσεις. Η τρίτη οπτική γωνία είναι πραγματικά υπέροχη. Σαν έκπτωτοι άγγελοι κατεβαίνουμε στο επίπεδο των δεινοσαύρων και παρακολουθούμε από κοντά τα καμώματά τους. Παρατηρώντας τους να τρέχουν, να παίζουν, να πλατσουρίζουν στο νερό και να τρώνε, αγαπάμε περισσότερο τα θαύματα της φύσης που αναθρέψαμε και κατά συνέπεια, κάθε δευτερόλεπτο του παιχνιδιού.

jurassic world evolution 5

Την συναισθηματική ικανοποίησή μας έπληξε απρόοπτα το μοναδικό bug του Jurassic World Evolution. Εξετάζοντας τους δεινόσαυρούς μας παρατηρήσαμε ότι ένας από αυτούς είχε αρχίσει να αισθάνεται μεγάλη δυσφορία με αποτέλεσμα, η σημαντική μπάρα του comfort να πέφτει κατακόρυφα. Πατώντας πάνω του πληροφορηθήκαμε έκπληκτοι ότι ο δεινόσαυρος έχει αφυδατωθεί και πεθαίνει από την πείνα. Πως, αφυδατωμένος και να λιμοκτονεί δίπλα από λίμνη και έξι ταΐστρες με ζωντανά θηράματα και ωμά κρέατα; Η απορρόφησή μας στο παιχνίδι πήγε περίπατο παρακολουθώντας ανήμποροι την βασανιστική χειροτέρευση του πλάσματος.

Το game θα ήταν αριστούργημα αν μας άφηνε να χειριστούμε απευθείας τους δεινόσαυρους και δεν περιοριζόταν στην ανθρώπινη προοπτική.

Λατρέψαμε κάθε λεπτό της διαδικασίας διαμόρφωσης του πάρκου. Το γεμάτο ταμείο είναι το λιγότερο ζητούμενο για να φτιάξουμε απόλυτα λειτουργικές εγκαταστάσεις. Η αντίληψη του χώρου και η προσεκτική μελέτη της γεωγραφίας κάθε νησιού ενεργοποίησε όλες τις νοητικές μας ικανότητες. Σαν αρχιτέκτονες κοιτάμε τον διαθέσιμο χώρο για να χτίσουμε, υπολογίζουμε με το μάτι τις αποστάσεις και η φαντασία μας δουλεύει υπερωρίες, σχεδιάζοντας στο μυαλό την θέση των κτιρίων στον χώρο. Την περισσότερη δουλειά την ρίχνουμε στις κατοικίες των δεινοσαύρων. Τα πλάσματα μας έχουν ανάγκη μπόλικο ζωτικό χώρο για να κινούνται, πηγές νερού και τροφής για να συντηρούνται και συγκεκριμένη χλωρίδα. Αν δεν τους τα προσφέρουμε στις ποσότητες που θέλουν, τα καταλαμβάνει η δυσφορία. Αυτή μετατρέπεται εύκολα σε πανικό, ο δεινόσαυρος εκτονώνει την οργή του πάνω στους φράκτες μας και βγαίνει από εκεί που τον είχαμε μαντρώσει.

Το χώμα του πάρκου μας είναι κόκκινο
Η επιδρομή των δεινοσαύρων στο πάρκο ανήκει στις ωραιότερες πτυχές του περιεχομένου και είναι η πεμπτουσία των Jurassic Park. Δύο κομψόγναθοι πηδούν σαν καγκουρό πάνω στα υποψήφια θύματά τους ενώ το πλήθος τρέχει εδώ και εκεί ουρλιάζοντας. Ένας κερατόσαυρος αρχίζει να μασουλάει επισκέπτες την ίδια στιγμή που ένας τρικεράτοπας επιχειρεί να σύρει το πελώριο κορμί του όσο πιο μακριά από το μαντρί γίνεται, σέρνοντας μαζί και καμιά δεκαριά τουρίστες. Το χαοτικό θέαμα είναι απίθανο και κορυφώνεται με τον ερχομό των ελικοπτέρων και την αναισθητοποίηση των φυγάδων.

jurassic world evolution 6
Πρωταρχικό μας μέλημα λοιπόν η δημιουργία της ιδανικής κατοικίας για τους δεινόσαυρους. Γεμίζουμε τις εκτάσεις τους με λίμνες και βλάστηση δημιουργώντας ένα όμορφο περιβάλλον. Η πρόσβαση στην κατοικία τους από τους τουρίστες είναι βασική προϋπόθεση για να αυξήσουμε τους πελάτες και τα έσοδα. Το πάρκο αρχίζει να λαμβάνει μορφή φουτουριστικής πόλης με το μονοτρόχιο τρένο που συστρέφεται σαν πελώριο φίδι πάνω από τις εγκαταστάσεις, μεταφέροντας τους επισκέπτες στην μάντρα των δεινοσαύρων και στα ξενοδοχεία τους. Η ανάπτυξη της τεχνολογίας αυξάνει τον αριθμό των δεινοσαύρων και μας σπρώχνει σε ριζικές αλλαγές της κατοικίας τους. Με τους φράχτες να αυξάνονται και τον καταμερισμό των ζώων σε διαφορετικά περιβάλλοντα, επεμβαίνουμε στην μορφολογία του εδάφους. Δημιουργούμε και ισοπεδώνουμε λόφους, αφανίζουμε και φυτεύουμε δάση, γεμίζουμε με νερό ερημικές εκτάσεις. Η ελεύθερη έκφραση της δημιουργικότητας μας στον σχεδιασμό του πάρκου είναι συναρπαστική.

Πίσω από την ρεαλιστική συμπεριφορά των δεινοσαύρων μας βλέπουμε μια τεχνητή νοημοσύνη που ελέγχει κάθε πιόνι της ξεχωριστά, βασισμένη στα φυσικά χαρακτηριστικά του. Οι φυτοφάγοι δεινόσαυροι κινούνται με πραότητα στον περιφραγμένο χώρο, απολαμβάνοντας τις φυσικές ομορφιές και την τροφή που τους παρέχουμε. Έχουν καλές σχέσεις με όλα τα φυτοφάγα είδη της τάξης τους αλλά δεν είναι απρόσβλητα στον πανικό που προξενεί μια τροπική καταιγίδα. Η συμπεριφορά απέναντι στους ανθρώπους είναι σχετικά ήπια σε περίπτωση απόδρασης. Οι σαρκοφάγοι δεινόσαυροι είναι γεννημένοι για κυνήγι και σφαγές. Άγριοι από την φύση τους, κομματιάζουν τις φυτοφάγες σαύρες που θα τολμήσουν να πατήσουν στην περιοχή τους. Συμπλέκονται πολλές φορές άγρια και μεταξύ τους καθώς οι μεγαλόσωμοι δεινόσαυροι επιχειρούν να επιβληθούν στους μικρότερους. Όταν βγαίνουν εκτός του φράκτη που τους φιλοξενεί, επιτίθενται σε πλήθη και εγκαταστάσεις με πρωτόγονη μανία, σπέρνοντας τον θάνατο για πλάκα.

jurassic world evolution 7

Αν αφήναμε στην τεχνητή νοημοσύνη την συναρμολόγηση των νησιών, την απόφαση για το μέγεθος του κάθε χάρτη, ίσως να είχαμε καλύτερα αποτελέσματα. Η ανθρώπινη νοημοσύνη που σκαρφίστηκε τους χάρτες, θεώρησε ότι η στενότητα χώρου θα προσφέρει μεγαλύτερες προκλήσεις σε εμάς. Κατά την γνώμη μας διέπραξε σφάλμα. Οι δεινόσαυροι δεν είναι ινδικά χοιρίδια, είναι γιγαντιαία πλάσματα με πολλές κοινωνικές και εδαφικές ανάγκες. Για να τις ικανοποιήσουμε χρειαζόμασταν ένα χάρτη αντίστοιχο του Zoo Tycoon ώστε να απλώσουμε τα κτίρια, τις μάντρες, τους ηλεκτρικούς σταθμούς και το μονοτρόχιο τρένο μας παντού. Στα περισσότερα νησιά, πλην του Nublar που το έχουμε για sandbox mode, οι δεινόσαυροι ασφυκτιούν σε μικρά τεμάχια γης. Οι επισκέπτες κινούνται συνήθως ο ένας πάνω στον άλλο, οι ηλεκτρικοί σταθμοί εμποδίζουν με τους στύλους τους το στήσιμο της γραμμής του τρένου.

Θεωρούμε εξαιρετική ιδέα την απουσία του pause στο Jurassic World Evolution. Τα γεγονότα εξελίσσονται σε πραγματικό χρόνο και το χρήμα ρέει σαν ποτάμι από λεπτό σε λεπτό. Όποια καταστροφή και αν βρει το πάρκο μας, ότι λάθος και αν διαπράξουμε μπορούμε να τα μπαλώσουμε με γρήγορες κινήσεις. Η αφαίρεση του pause σαν game mechanic, εισάγει την ένταση στην περιπέτεια, υποχρεώνοντάς μας να έχουμε αδιάκοπα το νου μας για ξαφνικές προκλήσεις και να δρούμε κεραυνοβόλα όταν αυτές συμβαίνουν. Ο χρόνος στο παιχνίδι έχει την ευθεία κατεύθυνση της πραγματικότητας και δεν επηρεάζεται από τις κινήσεις μας και από φορτώματα προηγούμενων saves. Το γεγονός που εμάς μας άρεσε, ενδέχεται να δημιουργήσει πρόβλημα στους βιαστικούς παίκτες. Η ροή του χρόνου δεν μπορεί να επιταχυνθεί ώστε να προκύψουν γρηγορότερα οι τεχνολογίες, να εκτελεστούν οι εκσκαφές και να αναπτυχθούν άμεσα οι δεινόσαυροι προς εκκόλαψη. Ένας βιαστικός παίκτης θα νιώσει βαρετή την αναμονή μέχρι την επίτευξη των στόχων του.

Το καλύτερο εκκολαπτήριο δεινοσαύρων είναι μια game engine
Μετά από τόσες βόλτες που έχουμε κόψει στα έγκατα του Jurassic Park σε gaming μορφή, δεν υπήρχε περίπτωση να μας ικανοποιήσει ένας μεγάλος αριθμός από καλοφτιαγμένα icons. Αναπόφευκτα, οι δημιουργοί του Jurassic World Evolution σχεδίασαν με αξιοθαύμαστη προσοχή τα κτίρια του πάρκου και τους δεινόσαυρους. Η κοντινή κάμερα μας αποκαλύπτει μοντέλα πλασμάτων με απόλυτα φυσικά animations, ευφυής αντιδράσεις στις αλλαγές του περιβάλλοντός τους και φοβερή λεπτομέρεια στα φυσικά τους χαρακτηριστικά. Ο τέλειος φωτισμός λούζει το πάρκο μας με το φως του ηλίου και τους χώρους του με τις σκιές δεινοσαύρων και επισκεπτών.

http://www.youtube.com/watch?v=RhVq0oq7bXY

Το frame rate καλπάζει στα ισχυρά PC και στο PS4 Pro στα 4K, παρατηρείται όμως μια ελαφριά πτώση του όταν ζουμάρουμε στους μεγαλόσωμους δεινοσαύρους την ώρα που κυριεύονται από φονική μανία. Η δυνατότητα να πιλοτάρουμε τα ελικόπτερα και να οδηγήσουμε τα τζιπ του προσωπικού μας είναι η πιο ζωντανή οπτική γωνία που διαθέτουμε στο πάρκο. Τρέχοντας ανάμεσα στα εκθέματα και δίπλα στους επισκέπτες και τα κτίρια, θαυμάζουμε από πρώτο χέρι τα αποτελέσματα των εντολών μας και το μέγεθος τους μας γεμίζει δέος.

Ο πλεονασμός των όμορφων γραφικών μας έκανε να ονειρευτούμε cinematics από τις ταινίες ή, τουλάχιστον, με τους πρωταγωνιστές αυτών. Όσοι εμφανίστηκαν λάμπουν στο χολιγουντιανό voice acting. Απερίγραπτη η χαρά μας όταν ακούμε τον Jeff Goldblum να εκθέτει τις φοβίες του για το Jurassic Park, υποδυόμενος τον αξέχαστο καθηγητή Ian Malcolm. Χαιρόμαστε να ακούμε την Bryce Dallas Howard και τον BD Wong να υποδύονται φωνητικά τους χαρακτήρες τους από τις ταινίες. Αναρωτιόμαστε γιατί ο Chris Pratt σνομπάρει το voice acting και αφήνει έναν voice actor να τον αντικαθιστά. Με τόσα λεφτά που ξοδεύτηκαν στην παραγωγή, οι δημιουργοί του game βρήκαν να περικόψουν τα έξοδα στα cinematics; Όταν μιλά ένας NPC, βλέπουμε απλά την φωτογραφία του και δίπλα το κείμενο των όσων λέει. Θυμόμαστε τότε την γελοία εικόνα των δημοσιογραφικών εκπομπών, όταν οι δημοσιογράφοι μιλούν σε φωτογραφίες ατόμων που ακούγονται από το τηλέφωνο και σκάμε στα γέλια. Το soundtrack συμβαδίζει με το voice acting. Μας απογειώνει ψυχικά με την μουσικάρα του John Williams και τα πρωτότυπα κομμάτια αναμειγνύονται όμορφα με τα ηχητικά εφέ, προσφέροντας την απόλυτη μουσική Jurassic Park εμπειρία.

jurassic world evolution 8

Ιουρασικός οργασμός
Γουστάραμε σφόδρα το Jurassic World Evolution γιατί κάλυψε απόλυτα τις προσδοκίες μας. Όλο το παιχνίδι στηρίζεται σε δύο πυλώνες τους οποίους αναπτύσσει στο έπακρο. Ο πρώτος είναι η Tycoon μορφή του, μια μορφή γεμάτη στατιστικά και ενδιαφέρουσες στρατηγικές επιλογές, η παιχνιδιάρικη μορφή του. Ο δεύτερος είναι η αναπαράσταση των κινηματογραφικών Jurassic Park με βάση τα θέλω μας. Εμείς είμαστε οι σεναριογράφοι σε αυτό το Jurassic Park. Μπορούμε άνετα να αναβιώσουμε κλασικές σκηνές των ταινιών αφήνοντας τυραννόσαυρους και κομψόγναθους να τα κάνουν λαμπόγυαλο και σταματώντας τους στην συνέχεια.

Γιατί όμως να μην δημιουργήσουμε το δικό μας Κολοσσαίο όπου φυτοφάγοι και χορτοφάγοι δεινόσαυροι κάθε μεγέθους θα μονομαχούν, ξετρελαίνοντας τα πλήθη; Μας εμποδίζει κανείς να ανοίξουμε τις πόρτες των περιφραγμένων χώρων σε ώρα αιχμής και να ταΐσουμε τα πλάσματα μας με ανθρώπινο κρέας, πέραν των μηνύσεων που θα ροκανίσουν τα κέρδη μας; Να μην λησμονήσουμε βέβαια και τον μεγάλο “άσσο στο μανίκι” του Jurassic World Evolution που πέφτει στο τραπέζι όταν το παίζουν gamers μικρότερων ηλικιών. Η τράπεζα πληροφοριών του για τους δεινόσαυρους είναι φανταστική και η σταδιακή εμφάνιση των δεκάδων λημμάτων, παράλληλα με τις συναρπαστικές διαχειριστικές μας περιπέτειες, διευκολύνει την απορρόφηση της γνώσης. Παρότι εκτιμήσαμε την ποιότητα της παραγωγής και την διάρκεια των δεκάδων ωρών, θα θέλαμε η τιμή του να κυμανθεί σε μικρότερα επίπεδα από τα 50 ευρώ και άνω ώστε να γίνει προσιτό σε όσους διαθέτουν χαμηλό προϋπολογισμό.

Θετικά:
- Μεγάλη ποικιλία υπέροχων δεινοσαύρων
- Gameplay με βάθος
- Voice acting από διάσημους ηθοποιούς
- Λατρεμένες μελωδίες από τα Jurassic Park
- Μεγάλη διάρκεια
- Εξαιρετική κάλυψη της δράσης από τις κάμερες
- Ρεαλιστικό A.I.

Αρνητικά:
- Απουσία cinematics και ζωντάνιας των NPCs όταν μιλούν
- Πολύ περιορισμένη έκταση για χτίσιμο
- Αρκετά contracts είναι αδιάφορα
- Το campaign είναι αργό κατά καιρούς

Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5

Μια συναρπαστική εξομοίωση του θρυλικού Jurassic Park.

Γιάννης Μοσχονάς

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Raging Justice' in the forum. 2 weeks ago

Raging Justice Review

Συναρπαστικό, βίαιο και φίσκα στο βρώμικο ξύλο μας προέκυψε το Raging Justice, ότι περιμέναμε δηλαδή. Οι ομοιότητές του με τα καλύτερα Beat 'Em Ups που σκίσαμε σε Arcades, υπολογιστές και κονσόλες μας κράτησαν απασχολημένους μαζί του και μετά την απογοήτευση που δοκιμάσαμε από το μέγεθος και τα animations των ηρώων.

Read More...

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Monster Prom' in the forum. 2 weeks ago

Monster Prom Review

Έχουμε σκοτώσει τόσα και τόσα τέρατα στα αγαπημένα μας games, καιρός είναι να δούμε λίγο τα πράγματα από την δική τους σκοπιά και σε αυτό μας βοηθά το ξεκαρδιστικό Monster Prom. Τα μέλη της πιο παλαβής παρέας τεράτων μαρκάρονται για παρτενέρ μας στον ετήσιο χορό του τερατοσχολείου. Τα σκηνικά και οι διάλογοι που ακολουθούν χαρίζουν τόνους ευθυμίας σε ένα game με Visual Novel αισθητική.

Read More...

Γιάννης Μοσχονάς replied to the topic 'Crying is not Enough' in the forum. 2 weeks ago

Crying is not Enough Review

Με μεγάλη μας χαρά βλέπουμε ολοένα και περισσότερους Έλληνες developers να μπαίνουν στο παιχνίδι της gaming βιομηχανίας, παράγοντας τίτλους με πολλές προοπτικές. Το Crying is not Enough είναι μια καλή προσπάθεια για Survival Horror, ένας ψηφιακός εφιάλτης που μας μάγεψε με την ατμόσφαιρα του και μας απογοήτευσε με την μικρή διάρκεια και τα πολλά bugs.

Read More...

3 weeks ago
Crying is not Enough 3 weeks ago

Ναυαγοί στο νησί των καταραμένων.

Το Crying is not Enough είναι Survival Horror δηλαδή ένα ταξίδι στον ψηφιακό τρόμο. Για το δημιουργικό δίδυμο που έκανε πραγματικότητα τον εν λόγω τίτλο, ήταν επίσης ένα “τρομακτικό ταξίδι”, στην πραγματική ζωή όμως. Το project ξεκίνησε το 2013 όταν δύο φίλοι, ο Κωνσταντίνος Πούλης και ο Άκης Olsey Mila αποφάσισαν να υλοποιήσουν το όνειρο τους, την δημιουργία του δικού τους game. Το άλμα από gamer σε developer που έκαναν τους βρήκε στο τέλος του 2013 να υποβάλλουν το πρωτότυπο της δημιουργίας τους στο Steam Greenlit, λαμβάνοντας το “πράσινο φως” σε ελάχιστο χρονικό διάστημα.

Το 2015, ενώ η διαδικασία της παραγωγής του Crying is not Enough είχε “ανάψει”, οι δημιουργοί του αποφάσισαν να πιάσουν τα πράγματα από την αρχή, θέλοντας να συμβαδίσουν με τις τεχνολογικές απαιτήσεις των κονσολών τελευταίας γενιάς. Δοθέντος του μικρού αριθμού της ομάδας και των περιορισμένων οικονομικών πόρων, η απόφασή τους ήταν κάτι παραπάνω από ηρωική. Μετά από πολλές ταλαιπωρίες και σκληρή δουλειά, το Crying is not Enough βρήκε φέτος τον δρόμο για τα μηχανήματά μας και το υποδεχθήκαμε με χαρά.

crying is not enough 1

Κυρία σε κίνδυνο
Η εξοικείωση και η αγάπη των σχεδιαστών του Crying is not Enough προς τα καλύτερα Survival Horror όλων των εποχών είναι φανερή από τα πρώτα λεπτά gameplay. Τα cut – scenes παρέχουν επιλεκτική πληροφόρηση για τα δεινά που βρήκαν τον πρωταγωνιστή και την οικογένειά του. Η ιστορία αποκαλύπτεται βήμα προς βήμα αφήνοντας την φαντασία μας να επεξεργάζεται τις πιο απίθανες θεωρίες για τα συμβάντα. Η γυναίκα του 35χρονου Jacob Helten χαροπαλεύει μετά από ένα αυτοκινητιστικό δυστύχημα. Την στιγμή που η κατάστασή της αρχίζει να βελτιώνεται, εξαφανίζεται μυστηριωδώς από το νοσοκομείο και τον προσεγγίζει μια άγνωστη γριά που δείχνει να γνωρίζει το τι συμβαίνει. Η συνέχεια τον βρίσκει σε μια μυστηριώδη νήσο γεμάτη ζωντανούς εφιάλτες, τοξικά απόβλητα και γρίφους τους οποίους πρέπει να επιλύσει για να ξεδιαλύνει το μυστήριο.

Η απουσία tutorial μας ανάγκασε να ανακαλύψουμε μόνοι μας τα πλήκτρα που ανοίγουν το inventory, δίνουν εντολή στον ήρωα να σκύψει, να τρέξει, να αλληλεπιδράσει με το περιβάλλον. Είναι μια ενδιαφέρουσα σχεδιαστική επιλογή για να ενισχυθεί ο ρεαλισμός αλλά ενοχλητική για όσους επιθυμούν να γνωρίζουν αμέσως τους κανόνες του παιχνιδιού. Τα περιβάλλοντα στα οποία ελισσόμαστε αναδίδουν αέρα εγκατάλειψης, αποσύνθεσης, διαφθοράς του πολιτισμού. Δεν περνά πολύ ώρα μέχρι να ανακαλύψουμε ότι το νησί κατοικείται από παραμορφωμένα πλάσματα που θυμίζουν αποτυχημένο πείραμα μανιακού επιστήμονα.

http://www.youtube.com/watch?v=GkdNac3SudU

Μας άρεσε η ανατριχιαστική τους μορφή, οι ήχοι που βγάζουν και τα animations, περισσότερο απ’ όλα όμως το A.I. τους. Τα τέρατα, προτού αντικρίσουν την τροφή τους δηλαδή εμάς, είναι κολλημένα σε μια περιοχή σαν να την φρουρούν. Μόλις αντιλαμβάνονται την παρουσία μας, τα κυνηγετικά τους ένστικτα ενεργοποιούνται και μας καταδιώκουν μανιωδώς παντού. Δεν εμφανίζονται όλα τα τέρατα το ίδιο έξυπνα ή αφοσιωμένα στην εξολόθρευσή μας. Συναντήσαμε αντίπαλο που διέκοψε την καταδίωξη μόλις ανηφορίσαμε σε μια πλατφόρμα και άλλους που έτρεχαν σαν σπρίντερ από πίσω μας, την ώρα που ανεβαίνουμε μια στριφογυριστή ατσάλινη σκάλα παρατηρητηρίου.

Οι εχθροί γίνονται ακόμα πιο επικίνδυνοι χάρη στο κακό σύστημα στόχευσης. Το σύστημα σκόπευσης ζουμάρει στο σημείο της οθόνης που στοχεύουμε και μας προσφέρει μια προοπτική πάνω από τον ώμο του ήρωα. Πολύ θα θέλαμε το σκηνικό να είναι του επιπέδου ενός Resident Evil 4 ας πούμε αλλά η στάση του χαρακτήρα είναι κωμική και μας δημιούργησε δύο εντυπώσεις. Στην μια νομίζουμε ότι κάποιος άρπαξε το σώμα του ήρωα, το μετέτρεψε σε βέλος και το τοποθέτησε στο τόξο του, τόσο μονοκόμματος είναι. Στην δεύτερη νιώθουμε ότι ο ήρωας παραμερίζει και στριμώχνεται στο αριστερό μέρος της οθόνης για να μας κάνει χώρο να... περάσουμε.

crying is not enough 2

Το melee χτύπημα που διαθέτει ο ήρωας είναι άγαρμπο αλλά θα το συγχωρούσαμε εφόσον μπορούσε να μαζέψει τόσα και τόσα φονικά όπλα που βλέπει παρατημένα στο περιβάλλον. Εξοργιζόμαστε όταν βλέπουμε ένα τσεκούρι καρφωμένο στον τοίχο ή πάνω σε βαρέλι χωρίς να μπορούμε να το τραβήξουμε και να περιποιηθούμε το τέρας που μας απειλεί. Το saving πιάνει περισσότερη ώρα απ’ όση θα θέλαμε, αλλά απολαύσαμε κάθε γνωμικό σοφού ανθρώπου που μας εμφανιζόταν επί της οθόνης, όσο περιμέναμε.

Εκεί που ψάχναμε μανιωδώς με τον χαρακτήρα μας τα διάφορα μέρη γυρνώντας εδώ και εκεί, η οθόνη άρχισε να κάνει παράσιτα συνοδευόμενα από τον ανατριχιαστικό ήχο που μας προκάλεσε... ψυχικό τραύμα στις παλιές τηλεοράσεις. Για μια στιγμή που έμοιαζε να κρατάει ώρες, πολλά σενάρια πέρασαν από το μυαλό μας, ότι χάλασε το μόνιτορ, ότι πέσαμε σε bug του παιχνιδιού κ.ο.κ. Συνειδητοποιώντας ότι τα παράσιτα με τον φρικτό τους ήχο είναι η οπτικοακουστική προειδοποίηση ότι τα επίπεδα ραδιενέργειας στο περιβάλλον ανεβαίνουν ολοταχώς και μας απειλούν, εκστομίσαμε ένα μεγάλο μπράβο προς τους game designers που το σκέφτηκαν. Σε ένα σκοτεινό περιβάλλον, όπου ο θάνατος μας περιμένει πίσω από κάθε γωνία, ο αιφνιδιαστικός βομβαρδισμός από παράσιτα ανεβάζει την νευρικότητα στα ύψη.

crying is not enough 3

Το νησί των πολλών μυστικών
Στο στοιχειωμένο νησί που περιπλανόμαστε, οι αντίπαλοι είναι λιγοστοί όπως και τα πυρομαχικά συνεπώς ο μεγαλύτερος όγκος του περιεχομένου αφορά την εξερεύνηση, η οποία διακόπτεται από σύντομες εκρήξεις βίας. Λατρεύουμε την βόλτα σε άγνωστους κόσμους, στα ερείπια πολιτισμένων κατασκευών, στην νεκρή φύση η οποία πέθανε από τις ανοησίες του ανθρώπου. Προφανώς απολαύσαμε τις τοποθεσίες, την χαμηλή ορατότητα του ομιχλώδους περιβάλλοντος, τις φοβερές λέξεις που διαβάζουμε σε τοίχους και αντικείμενα, τον κίνδυνο. Ο παραγκωνισμός της δράσης προς χάρη της περιπλάνησης δεν μας ενόχλησε καθόλου, περιμέναμε όμως και έναν ικανοποιητικό αριθμό γρίφων.

Ένας μικρός αριθμός γρίφων λαδώνει καλά τα γρανάζια του μυαλού μας. Μετά την ενεργοποίηση ενός ασύρματου, αρχίσαμε να παίζουμε με κουμπιά και διακόπτες θέλοντας να συντονίσουμε τα ραδιοκύματα. Βάλαμε το νου μας στην υψηλή ταχύτητα περιστρέφοντας δίσκους με μορφές ζώων και επιλέγοντας αριθμούς σε πάνελ. Βρεθήκαμε μπροστά σε γρίφο με τσιμεντένιες πλάκες – διακόπτες αλλά και ευκολότερες προκλήσεις όπως είναι το ταίριασμα δύο αντικειμένων ή η χρήση τους στην κατάλληλη υποδοχή.

Ανακαλύψαμε νέο τουριστικό προορισμό για τις ψηφιακές διακοπές μας, μετά τον Σιωπηλό Λόφο (Silent Hill) θα την “κάνουμε” για το... Σιωπηλό Νησί του Crying is not Enough.

Δύο είναι τα κυρίαρχα χρώματα σε ένα Survival Horror, το μαύρο και το κόκκινο. Για το σκοτεινό περιβάλλον μιλήσαμε, για να δούμε τι έχει να μας προσφέρει το παιχνίδι από πλευράς... κέτσαπ. Διανύοντας τις τοποθεσίες “γλιστράμε” σε λίμνες αίματος, αντικρίζουμε κομμένα μέλη, σαπισμένα πτώματα, αποτρόπαια όντα με πριόνια και γάντζους ακονισμένους για να μας κόψουν σε φιλέτα. Το πιο αιματηρό σκηνικό διαρκεί μερικά δευτερόλεπτα αλλά αξίζει πραγματικά τον κόπο. Προσθέτουμε το shotgun στο μικροσκοπικό μας οπλοστάσιο, πλησιάζουμε έναν εχθρό και του σκάμε μια ομοβροντία στην μάπα. Το κορμί του κόβεται στην μέση και το κάτω τμήμα του σώματος μετατρέπεται σε συντριβάνι αίματος.

Βρήκαμε εξαιρετική την ιδέα του save σε καμπίνα arcade που φιλοξενεί το (φαινομενικά) απλοϊκό game Cubica. Το Cubica είναι μια ευχάριστη πρόκληση εκτός του βασικού ρεπερτορίου κινήσεων που χρησιμοποιούμε στην υπόλοιπη περιπέτεια. Χειριζόμαστε ένα σταυρό αποτελούμενο από δύο ορθογώνια παραλληλόγραμμα. Ο σταυρός περιστρέφεται δεξιόστροφα ή αριστερόστροφα ανάλογα με τα κέφια μας. Σε κάθε του άκρη δεσπόζει μια υποδοχή διαφορετικού σχήματος. Από όλα τα σημεία της οθόνης αρχίζουν δειλά δειλά να προσελκύονται προς τον σταυρό μας θεμελιώδη γεωμετρικά σχήματα δηλαδή τρίγωνα, τετράγωνα, κύκλοι και πολύγωνα. Εμείς πρέπει να περιστρέψουμε γρήγορα την υποδοχή που αντιστοιχεί στο σχήμα που πλησιάζει ειδάλλως... πάπαλα. Στο Cubica, το μυαλό μας προπονείται γερά γιατί αναγκάζεται να επεξεργαστεί με ένα βλέμμα τα σχήματα και να δώσει εντολή στα δάχτυλά μας να περιστρέψουν τον σταυρό προς το μέρος τους, με την σωστή κοιλότητα να τα περιμένει. Μας άρεσε η δυσκολία του, η πρωτοτυπία του και πολύ περισσότερο ο συσχετισμός της δράσης με τις κυτταρικές λειτουργίες τον οποίο κάναμε, οραματιζόμενοι τον σταυρό ως κύτταρο και τα γεωμετρικά σχήματα ως μόρια χημικών ουσιών που πρέπει να “κουμπώσουν” στους κατάλληλους υποδοχείς.

“Έντομα” δολοφόνοι
Πράγματι καμία ποσότητα κλάματος δεν στάθηκε αρκετή για να εκφράσει την θλίψη μας όταν διαπιστώσαμε πόσο εύκολα, ένα τόσο ατμοσφαιρικό παιχνίδι, παίρνει την κάτω βόλτα λόγω της κακής διαχείρισης της μηχανής γραφικών. Οδηγώντας τον χαρακτήρα μας στα άδυτα του σκοτεινού τόπου που βρέθηκε, αρχίσαμε να νιώθουμε δέος, σύγχυση και τρόμο για το τι μας περιμένει στην επόμενη γωνία. Εκεί που κοντεύουμε να απορροφηθούμε ολοκληρωτικά από το κλίμα της περιπέτειας, να σου ο χαρακτήρας μας περνά μέσα από κιβώτια, βαρέλια και σωλήνες σαν να μην έχουν υλική υπόσταση. Μετά προσπαθεί να πάει σε ένα μέρος και εμποδίζεται από αόρατο τείχος. Επιχειρεί να κοιτάξει ψηλά και το κεφάλι του φτάνει μέχρι ένα ορισμένο σημείο λες και ο αυχένας του έχει ακινητοποιηθεί από σιδερένια λάμα. Κοιτάζουμε την θάλασσα από ψηλά και παρατηρούμε ότι σε ένα σημείο της κόβεται και από κει και πέρα βλέπουμε μαυρίλα. Όταν σταματά απότομα την κίνησή του, ο χαρακτήρας μας έχει την τάση να σκύβει σαν να σκόνταψε κάπου, ένα αστείο όσο και ενοχλητικό animation.

http://www.youtube.com/watch?v=b8S6gSQ4Gns

Κατανοούμε ότι, η ανυπαρξία ενός πλήκτρου που θα αποκαλύπτει τα σημεία αλληλεπίδρασης στην οθόνη, είναι μια προσπάθεια ρεαλιστικής προσέγγισης του αποτρόπαιου περιβάλλοντος και ταύτισης με τον ήρωα. Στην πραγματικότητα μόνο με εξονυχιστικό ψαχούλεμα και γερές δόσεις παρατηρητικότητας μπορούμε να ξεχωρίσουμε τα λειτουργικά σημεία του κόσμου μας. Στο game όμως, η αδυναμία μας να ξεχωρίσουμε εύκολα τα hotspots οδηγεί σε μπόλικο pixel hunting, ευτυχώς τα χρήσιμα αντικείμενα έχουν μια γυαλάδα που μας επιτρέπει να τα εντοπίσουμε σχετικά γρήγορα.

Εκτός από τα όπλα και τα αντικείμενα που χρησιμοποιούνται σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, υπάρχουν διάσπαρτα κείμενα τα οποία ενισχύουν το δραματικό στοιχείο, αφηγούμενα τις τραγικές ιστορίες των ανθρώπων που έζησαν στις κατεστραμμένες εγκαταστάσεις. Ένα από τα κείμενα βρισκόταν πάνω σε βαρέλι. Λίγο αργότερα από την στιγμή που το μαζέψαμε, σκοτωθήκαμε και επιστρέψαμε σε save προηγούμενης περιοχής. Πηγαίνοντας στο ίδιο βαρέλι για να το συλλέξουμε, αντί για το κείμενο μαζέψαμε 99 κομμάτια ενός σπασμένου ασύρματου και μείναμε άναυδοι από το bug.

crying is not enough 4

Είναι ευτύχημα το ότι δεν αντικρίζουμε συχνά τα πρόσωπα του ήρωα και των NPCs γιατί είναι ο ορισμός της Uncanny Valley. Θυμίζουν περισσότερο ανθρωποειδή όντα με παραμορφωμένα χαρακτηριστικά παρά με πραγματικά άτομα και μας ανατριχιάζουν με την όψη τους. Για τα τόσα οπτικά προβλήματα του τίτλου ζητήσαμε παρηγοριά στο frame rate του αλλά δεν την βρήκαμε. Μόνο οι καλύτερες κάρτες γραφικών της αγοράς μπορούν να εξασφαλίσουν τα 60 frames per second στις ύψιστες αναλύσεις, οι υπόλοιποι βολευόμαστε με απότομα ανεβοκατεβάσματα της απόδοσης. Η ηχητική επένδυση ενισχύει ιδανικά τα συναισθήματα μοναξιάς και τρόμου που βιώνει ο πρωταγωνιστής. Ο παραμικρός ήχος ακούγεται σαν κανονιά στο νεκρικό περιβάλλον και οι κραυγές των τεράτων μας κόβουν το αίμα. Το αξιόλογο voice acting ευνοεί την εξωτερίκευση των έντονων συναισθημάτων που αισθάνεται ο ήρωας και οι NPCs. Βρήκαμε όλες τις φωνές ταιριαστές στους ρόλους, απολαύσαμε ακόμα και την χροιά τους.

Δάκρυα στην βροχή

Η ατμόσφαιρα του Crying is not Enough μας άρεσε τόσο πολύ ώστε ξεχάσαμε τα ποικίλα δομικά προβλήματα, οδεύοντας ασταμάτητα προς το φινάλε του. Δεν δυσκολευτήκαμε ιδιαίτερα δοθέντος του ότι, το τέλος από την αρχή, απέχει κοντά στις τρεις ώρες. Με γνώμονα την διάρκεια του περιμέναμε μια τιμή κοντά στα δέκα και όχι στα 20 ευρώ στο Steam. Η τρισδιάστατη μορφή του και οι επιρροές από Silent Hill και Resident Evil το φέρνουν αντιμέτωπο με τους κολοσσούς του Survival Horror. Αβίαστα το συγκρίνουμε με ένα επεισόδιο των Resident Evil: Revelations αλλά τα bugs δεν του επιτρέπουν προς το παρόν να πάρει την θέση που του αξίζει δίπλα τους. Τα bugs όμως είναι ακριβώς σαν τα έντομα από τα οποία δανείζονται το όνομά τους, ένας ψεκασμός με εντομοκτόνο (patch -update) αρκεί για να τα εξολοθρεύσει.

Θετικά:

- Υποβλητική ατμόσφαιρα τρόμου
- Καλό voice acting και ηχητική επένδυση
- Συνδυασμός save ρουτίνας με old school game
- Φοβερό φινάλε
- Καλοί γρίφοι
- Ελληνικοί υπότιτλοι

Αρνητικά:
- Αρκετά πισωγυρίσματα και pixel hunting
- Σμήνη από bugs
- Φρικαλέα πρόσωπα
- Κακό σύστημα σκόπευσης
- Πενιχρή διάρκεια

Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 5
Γενικά: 6.8

Μια αξιόλογη ελληνική προσπάθεια στον χώρο του τρόμου.

Γιάννης Μοσχονάς

4 weeks ago
Notification