Reviews Tearaway Unfolded
PS4  
Comments (4)

Tearaway Unfolded Hot

Ένας υπέροχος χάρτινος κόσμος.

https://gameworld.gr/media/reviews/photos/thumbnail/320x180s/1d/76/f1/tearaway-unfolded-box-26-1442919328.jpg
  • Review
  • News
  • Forum
  • Images
  • Videos
  • User Reviews

Ένας υπέροχος χάρτινος κόσμος.

Το PS Vita είναι αναμφίβολα μια κονσόλα με αρκετά ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως οθόνη αφής, touch pad, γυροσκόπιο, κάμερα κ.ο.κ. Από τον Φεβρουάριο του 2012 μέχρι και σήμερα όμως ελάχιστοι τίτλοι κατάφεραν να αξιοποιήσουν, αλλά και να αναδείξουν αυτές τις δυνατότητες. Ένας από αυτούς είναι το Tearaway της Media Molecule, της εταιρείας που μας πρόσφερε την εξαιρετική σειρά LittleBigPlanet. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι το Tearaway προέκυψε από διάφορα σκίτσα του Rex Crowle, ενός βρετανού developer, ο οποίος είχε εργαστεί στο παρελθόν στην Lionhead Studios (Black & White), αλλά και στο LittleBigPlanet.

Κατά την προσφιλή τακτική της η Sony, καθώς ανάλογη πορεία έχουν ακολουθήσει τα The Last of Us και God of War III, μεταφέρει μία ακόμη last-gen κυκλοφορία στο PS4. Στην περίπτωση του Tearaway Unfolded πάντως δεν έχουμε να κάνουμε με ένα απλό next-gen port, αλλά για ένα remake της πρωτότυπης έκδοσης. Το έργο μάλιστα των developers ήταν εξαιρετικά δύσκολο αν λάβουμε υπόψη μας ότι το Tearaway εκμεταλλεύονταν πλήρως τις ιδιαιτερότητες και τα χαρακτηριστικά του PS Vita. Όπως θα δούμε και παρακάτω όμως το έργο αυτό επιτελέστηκε με πλήρη επιτυχία και κατ' επέκταση το Tearaway Unfolded αποτελεί ένα τίτλο-διαφήμιση των χαρακτηριστικών του DualShock 4.


“The You”
Από σεναριακής πλευράς δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες διαφορές σε σχέση με τα όσα είχαμε δει πριν από δύο χρόνια περίπου στο PS Vita. Κεντρικός πρωταγωνιστής της ιστορίας είναι ένας αγγελιοφόρος, ο οποίος ονομάζεται Iota ή Atoi, ανάλογα με το φύλο που θα επιλέξετε. Η αποστολή του αγγελιοφόρου δεν είναι άλλη από την μεταφορά ενός μυνήματος με τελικό παραλήπτη τον “the You”. Κοινώς το μήνυμα αυτό προορίζεται για εσάς, καθώς οι διάφοροι NPC σας αποκαλούν the You ή the Button Presser και σε γενικές γραμμές αφήνεται να εννοηθεί ότι είστε κάποιο είδος θεότητας.

Ο Iota καλείται να βρει τον δρόμο του μέσα από 16 περίπου levels για να φτάσει στον τελικό προορισμό του, ο οποίος δεν είναι άλλος από μια τρύπα στον ουρανό. Εδώ θα θέλαμε να διατυπώσουμε κάποιες ενστάσεις όχι τόσο με το σενάριο, αλλά με τον τρόπο αφήγησης της ιστορίας. Η τελευταία είναι αρκετά ενδιαφέρουσα, παρά την παιδική αφέλειά της, εντούτοις η απόδοσή της είναι προβληματική σε αρκετούς τομείς. Λόγου χάρη στο τέλος του πρώτου κόσμου φτάνετε φαινομενικά στον ουρανό, μόνο και μόνο για να “πέσετε” σε ένα νέο κόσμο. Μάλιστα, το σκηνικό αυτό επαναλαμβάνεται αρκετές φορές κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας. Η όλη αίσθηση που αποκομίσαμε είναι ότι οι developers ψάχνουν έναν τρόπο για να σας βάλουν να εξερευνήσετε νέα levels. Εν τέλει όμως το μόνο που καταφέρνουν είναι να καταστρέψουν την περιορισμένη συνοχή του σεναριακού υποβάθρου.


Η έλλειψη συνοχής παρουσιάζεται και στο level design στο δεύτερο και στο τρίτο μέρος του campaign. Προς αποφυγή παρεξηγήσεων να διευκρινίσουμε ότι συνολικά ο σχεδιασμός των levels είναι εξαιρετικός και διακρίνεται για την ποικιλία του, αλλά πάσχει φανερά όσο αφορά την θεματολογία του. Για παράδειγμα, ο πρώτος κόσμος μοιάζει σα να έχει ξεπηδήσει από τις παραδόσεις των Ινδιάνων και τα έξι συνολικά levels που τον απαρτίζουν έχουν μεταξύ τους την απαραίτητη συνοχή ή μια κοινή θεματολογία αν προτιμάτε. Αντίθετα, στον δεύτερο κόσμο θα βρεθείτε αρχικά σε μια σπηλιά, στην πορεία σε μια παραθαλάσσια πόλη και μετά στα έγκατα της γης σε ένα κρυφό εργαστήριο.

Κατά την ταπεινή μας άποψη η ιστορία θα μπορούσε να ολοκληρωθεί από τον πρώτο κιόλας κόσμο, καθώς κρίνουμε ότι οι σεναριογράφοι της Media Molecule την τράβηξαν από τα μαλλιά για να επεκτείνουν την διάρκεια του παιχνιδιού, η οποία παρά τα τερτίπια των δημιουργών της μετά βίας ξεπερνά τις οχτώ ώρες, αν δεν ασχοληθείτε καθόλου με την συλλογή των collectables. Εμείς από τα μέσα της περιπέτειάς μας χάσαμε το όποιο ενδιαφέρον μας και η ενασχόλησή μας με το Tearaway Unfolded είχε καθαρά διαδικαστικό χαρακτήρα για τις ανάγκες του review.


Το DualShock 4 στο προσκήνιο
Όπως προαναφέραμε η μεταφορά ενός αμιγώς PS Vita τίτλου στο περιβάλλον του PS4 εκ των πραγμάτων δεν είναι μια εύκολη υπόθεση, ειδικά αν λάβουμε υπόψη μας το γεγονός ότι στο πρωτότυπο Tearaway καλούσταν να αλληλεπιδράσετε μέσω της οθόνης αφής. Με χαρά μας διαπιστώσαμε ότι η μετάβαση αυτή συντελέσθηκε επιτυχημένα και μάλιστα το Tearaway Unfolded είναι η πρώτη κυκλοφορία που καταφέρνει να αξιοποιήσει στο έπακρο τα features του DualShock 4.

Σε πρώτη φάση η lightbar χρησιμοποιείται για να φωτίσετε διάφορα σκοτεινά μέρη, αλλά και ως όπλο απέναντι στην μοναδική κατηγορία εχθρών του Tearaway Unfolded, τα λεγόμενα Scraps. Τα Scraps είναι κομμάτια χαρτιού, τα οποία έχουν διπλωθεί σε σχήμα κύβου και συναντώνται σε πέντε μόλις παραλλαγές. Με το φως της lightbar έχετε την δυνατότητα να ζαλίσετε αυτά τα πλάσματα και να τα οδηγήσετε σε γκρεμούς ή σε διάφορα χάσματα με στόχο να τα εξοντώσετε. Να προσθέσουμε εδώ ότι τα Scraps μολύνουν παράλληλα τον κόσμο με... αποκόμματα εφημερίδας, τα οποία επίσης μπορείτε να καταστρέψετε με το φως που εκπέμπει η lightbar του χειριστηρίου σας.


Μια ακόμη εξαιρετικά πρωτότυπη ιδέα είναι ο εγκλεισμός διαφόρων αντικειμένων στο DualShock 4. Για παράδειγμα, μπορείτε να σηκώσετε μια πέτρα να την εγκλωβίσετε στο χειριστήρο σας και στην πορεία να την εκτοξεύσετε σε όποιο σημείο επιθυμείτε. Με τον τρόπο αυτό μπορείτε να αλληλεπιδράσετε με το περιβάλλον σαν να είχατε πρόσβαση σε μία οθόνη αφής. Εκεί λοιπόν που στο πρωτότυπο Tearaway θα έπρεπε να πατήσετε έναν διακόπτη μέσω την οθόνης αφής για να προχωρήσετε εδώ καλείστε να εκτοξεύσετε αντίστοιχα κάποιο αντικείμενο πάνω του.

Εν τω μεταξύ, στο παρόν PS4 remake έχετε την ευκαιρία να αξιοποιήσετε στο έπακρο και το touch pad του DualShock 4. Για παράδειγμα, κάνοντας swipe με το δάκτυλό σας πάνω του επικαλείστε πανίσχυρους ανέμους. Αν θέλετε να επικαλεστείτε έναν βόρειο άνεμο θα πρέπει να κάνετε swipe από κάτω προς τα πάνω στο touchpad σας κ.ο.κ. Με τον τρόπο αυτό έχετε την ευκαιρία να αλληλεπιδράσετε με ακόμη περισσότερους τρόπους με το περιβάλλον, αφού για παράδειγμα μπορείτε να ξεδιπλώσετε διάφορα διπλωμένα κομμάτια χαρτιού για να σχηματίσετε πλατφόρμες ή ακόμη και να χωρίσετε μια χάρτινη θάλασσα στα δύο, όπως ο Μωυσής!


Επιπροσθέτως, με το touch pad μπορείτε να σχεδιάσετε διάφορα decorations, τα οποία χρησιμεύουν για να διακοσμήσετε την εξωτερική εμφάνιση του χαρακτήρα. Να σημειωθεί εδώ ότι αρκετά από τα main quests, αλλά και δεκάδες sidequests του Tearaway Unfolded απαιτούν από εσάς να σχηματίσετε διάφορα αντικείμενα στο touch pad σας. Τα αντικείμενα αυτά μάλιστα μεταφέρονται αυτούσια στον κόσμο του παιχνιδιού. Για παράδειγμα, κάποια στιγμή θα σας ζητηθεί να σχεδιάσετε πεταλούδες ή σύννεφα. Ότι σχεδιάσετε στο touch pad σας εμφανίζεται και στην οθόνη σας, κοινώς σας δίνεται η ευκαιρία να δώσετε το δικό σας προσωπικό στίγμα στην περιπέτειά σας.

Βοηθήστε τον Iota να μεταφέρει το μήνυμά του στα πέρατα του κόσμου.


Αν δεν τα καταφέρνετε πάντως με το σχέδιο δεν συντρέχει λόγος ανησυχίας, καθώς ότι ουσιαστικά κι αν σχεδιάσετε, ακόμη και μια ευθεία γραμμή, θα ικανοποιήσετε τις συνθήκες ολοκλήρωσης του εκάστοτε quest. Όσοι βέβαια θέλουν να εκφράσουν τις καλιτεχνικές ανησυχίες τους κάνοντας περίτεχνα σχέδια είναι πιθανό να απογοητευτούν, καθώς η επιφάνεια του touch pad είναι μικρή, ενώ οι επιλογές του editor είναι εξαιρετκά περιορισμένες.


Προς το τέλος της περιπέτειάς σας αρχίζει να κάνει πιο αισθητή την παρουσία του και το γυροσκόπιο του χειριστηρίου σας, καθώς καλείστε να περιστρέψετε διάφορα κομμάτια χαρτιού για να δημιουργήσετε πλατφόρμες. Στα σημεία αυτά ο βαθμός πρόκλησης αυξάνει κατακόρυφα και είναι πιθανόν να πεθάνετε αρκετές φορές μέχρι να φτάσετε στον στόχο σας. Παρόλα αυτά, τόσο στην προκειμένη περίπτωση, όσο και στο υπόλοιπο κομμάτι του Tearaway Unfolded, υπάρχουν αρκετά checkpoints. Κατόπιν αυτού, ακόμη κι αν πεθάνετε δεν θα χρειαστεί να επαναλάβετε μεγάλο μέρος της προόδου σας.

Οι Platform μηχανισμοί πάντως δεν διακρίνονται ιδιαίτερα για την πρωτοτυπία τους, κοινώς εδώ δεν θα συναντήσετε κάτι εξαιρετικα πρωτοποριακό στο συγκεκριμένο genre. Η όποια πρωτοτυπία θα λέγαμε ότι περιορίζεται απλά στον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδράτε με το περιβάλλον και τους υπόλοιπους χαρακτήρες.


Για επίδοξους φωτογράφους
Ένας από τους βασικούς πυλώνες του gameplay του Tearaway Unfolded είναι και η λήψη διαφόρων φωτογραφιών. Αν μάλιστα έχετε πρόσβαση στην PlayStation Camera μπορείτε να τραβήξετε μια φωτογραφία σας και να “δανείσετε” το πρόσωπο σας, στον Iota ή την Atoi. Αρκετά collectables μάλιστα σχετίζονται με την λήψη φωτογραφιών, ενώ ενίοτε απαιτείται να χρησιμοποιήσετε και συγκεκριμένα φίλτρα. Τα τελευταία μπορείτε να τα ξεκλειδώσετε ξοδεύοντας confetti (το νόμισμα του παιχνιδιού). Να προσθέσουμε εδώ ότι με το confetti δύναται να αγοράσετε και διάφορα decorations για τον ήρωά σας και για τους NPC.

O συνολικός αριθμός των collectables πάντως είναι αρκετά μεγάλος και είναι δεδομένο ότι ένα playthrough δεν αρκεί για να βρείτε τα πάντα. Εμείς παίζοντας 10-11 ώρες περίπου συλλέξαμε το 70% των collectables και με μια ασφαλή εκτίμηση θα λέγαμε ότι θα χρειαστείτε 15 ώρες τουλάχιστον για να επιτύχετε το 100% completion. Να προσθέσουμε ότι υπάρχει η δυνατότητα να κάνετε replay όποιο level επιθυμείτε και όποια στιγμή θέλετε. Με βάση τα παραπάνω η συνολική αντοχή του Tearaway Unfolded στον χρόνο είναι αρκετά ικανοποιητική. Αν διαρκούσε παραπάνω οι developers είναι σίγουρο ότι θα χρειάζονταν να ξεχειλώσουν ακόμη περισσότερο την ιστορία του και αυτό είναι κάτι που θα αμαύρωνε ανεπανόρθωτα το τελικό αποτέλεσμα.


Μια κόλλα χαρτι
Στον οπτικό τομέα το Tearaway Unfolded εντυπωσιάζει θα λέγαμε για μια ακόμη φορά αν λάβουμε υπόψη μας και την πρωτότυπη έκδοσή του για το PS Vita. Όλος ο κόσμος του μοιάζει σα να έχει χειροτεχνηθεί από χαρτί, ενώ το level design εντυπωσιάζει με την ποικιλία του, καθώς θα συναντήσετε δεκαδες διαφορετικές περιοχές. Κάποιες εξ' αυτών μάλιστα μας θύμισαν το Journey, της thatgamecompany. H μετάβαση στο PS4 έγινε με τις απαραίτητες τεχνικές βελτιώσεις (1080p/60fps), αν και για να είμαστε ειλικρινείς τουλάχιστον στο κομμάτι του frame rate παρατηρήσαμε σημαντικά προβλήματα. Οι πτώσεις του frame rate μάλιστα εντοπίζονται σε διάφορα σημεία και όχι μόνο όταν υπάρχουν λόγου χάρη πολλοί εχθροί ταυτόχρονα στην οθόνη σας.

Είναι γεγονός πάντως ότι στο καθαρά τεχνικό κομμάτι το Tearaway Unfolded δεν εντυπωσιάζει, παρά την απεικόνιση στα 1080p. Κάτι αντίστοιχο άλλωστε ίσχυε και στην πρωτότυπη έκδοσή του. Ένα ακόμη στοιχείο που μας προβλημάτισε αφορά την κάμερα, καθώς άλλες φορές έχετε τον πλήρη έλεγχο της, ενώ σε κάποια σημεία κινείται μόνη της περιορίζοντας σημαντικά το οπτικό πεδίο σας.


Από ηχητικής πλευράς ισχύει ότι είχαμε δει και προ διετίας στο PS Vita. Κοινώς έχουμε ένα εξαιρετικό soundtrack που διακρίνεται για την ποικιλία των μουσικών θεμάτων του. Το γεγονός ότι το Tearaway ήταν υποψήφιο στην κατηγορία “Best Original Music” στα BAFTA Video Game Awards του 2014 αποδεικνύει περίτρανα την καθολική αποδοχή του soundtrack του. Το χιουμοριστικό voice acting συντελεί στην δημιουργία ενός ανάλαφρου κλίματος που ταιριάζει με το όλο ύφος της δημιουργίας, ενώ βελτίωση παρατηρείται και στα ηχητικά εφέ, καθώς αρκετοί ήχοι ξεπηδούν πλέον από τα ηχεία του DualShock 4.

To μεράκι της Media Molecule
Οι developers του LittleBigPlanet μας μεταφέρουν για δεύτερη φορά στον χάρτινο κόσμο που δημιούργησαν με περίσσια έμπνευση και μπόλικο μεράκι. Η μεταφορά αυτή στο next-gen περιβάλλον του PS4 σημαδεύεται με πλήρη επιτυχία δεδομένων των ειδικών συνθηκών που επικρατούν στην προκειμένη περίπτωση. Κοινώς δεν έχουμε να κάνουμε με ένα HD remaster- αρπαχτή, σαν κι αυτά που κυκλοφορούν σωρηδόν τους τελευταίους μήνες. Κατ' επέκταση προτείνουμε την παρούσα δημιουργία ανεπιφύλακτα σε όσους είχαν ασχοληθεί με την πρωτότυπη έκδοση του PS Vita, αλλά και για όσους ψάχνουν ένα Platform που προσφέρει τεράστια αλληλεπίδραση μεταξύ του παίκτη και του περιβάλλοντος.

Θετικά:
- Εκμεταλλεύεται απόλυτα και αναδεικνύει τις δυνατότητες του DualShock 4
- Πανέμορφο από εικαστικής πλευράς
- Ποικιλία στο level design
- Ικανοποιητική πρόκληση
- Εξαιρετικό soundtrack
- Πλήθος δυνατοτήτων στο character customization

Αρνητικά:
- Πτώσεις του frame rate και προβληματική κάμερα
- Έλλειψη σεναριακής συνοχής
- Δεν εντυπωσιάζει από τεχνικής πλευράς
- Ελάχιστες κατηγορίες εχθρών

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.7

Η "χάρτινη" αισθητική του εξακολουθεί να σαγηνεύει.

Παντελής Δασκαλέλος 

User reviews

There are no user reviews for this listing.

 

Images   VIEW ALL

NEWS   VIEW ALL

Until Dawn και Tearaway Unfolded press kits

Τα press kits είναι πάντοτε ευπρόσδεκτα για εμάς τους δημοσιογράφους λόγω της ιδιαίτερης συλλεκτικής αξίας του...
Posted (21 Sep 2015)

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +1 LimeBone (Level 16) 22/09/2015 14:23
Λατρεύω τα Platform και το συγκεκριμένο έχει μπει στην wishlist μου από την έκδοση του PS Vita.
#2 supermario644ever (Level 20) 22/09/2015 21:41
Μου άρεσε πάρτα πολύ το review αλλά και το game
#3 Purified Water (Level 17) 22/09/2015 21:56
Πανέμορφο παιχνίδι και σας ευχαριστώ για την παρουσίαση γιατί δεν το είχα ακούσει ποτέ και είμαι σίγουρη ότι θα μου αρέσει.
#4 dimzap (Level 3) 26/03/2017 23:32
το εδωσε το μαρτιο το ps plus ως δωρο. ενδιαφερον παιχνιδι τοσο για το οτι εκμεταλλευεται το dual shock όσο και γιατι αν και σχετικα "παιδικο" σε γεμιζει με ομορφα γραφικα και χαλαρο gameplay.
Score 7.7
User Score ( 11 votes ) 7.64
User Reviews 0
Genre: Platform/Adventure
Developer: Media Molecule, Tarsier Studios
Publisher: Sony
Διάθεση: Sony Hellas (210-6782000)
Players: 1
Requirements:
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 8/9/2015
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL )
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν.(VIEW ALL )
thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL )
thumb thumb
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS
Notification