Blade & Soul

Hot
Γιώργος Λόλας
REVIEWED ON PC  

Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που στο σπάνε στο κεφάλι.

Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που στο σπάνε στο κεφάλι.

Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που στο σπάνε στο κεφάλι.

Τα τριζόνια (crickets) είχαν ανέκαθεν έναν σημαντικό ρόλο στην Κινέζικη και την Ιαπωνική κουλτούρα. Αν κανείς ψάξει στην ιστορία, θα δει ότι ακόμα και 500 χρόνια π.Χ., οι άνθρωποι κρατούσαν τριζόνια σε δοχεία, αρχικά για να ακούνε το τραγούδι τους, ενώ για πολλές γενιές, τα crickets θεωρούνταν προστάτες, αφού σταματούσαν να τραγουδάνε όταν πλησίαζε κάποιος κίνδυνος. Τα αηδιαστικά ορθόπτερα συμβόλιζαν επίσης την σοφία και λέγεται ότι πολλοί άνθρωποι τα φύλαγαν σε κλουβιά για καλοτυχία ή απλά ως...κατοικίδια.

Καθ’ όλη τη διάρκεια του story του Blade & Soul, οι χαρακτήρες του δεν σας καλούν ποτέ με το όνομά σας, αντιθέτως θα παρατηρήσετε ότι σας έχουν προσάψει το ψευδώνυμο “Cricket”. Το συγκεκριμένο nickname είναι αν μη τι άλλο περίεργο. Μεγάλωσα με Jackie Chan (και όχι… με Stan). Θέλω να είμαι ένας δράκος, να προκαλώ φόβο και δέος. Να κατατροπώνω τους αντιπάλους μου με γροθιές και κλωτσιές και όχι να...τραγουδάω όπως τα τριζόνια.

Η NCSoft ιδρύθηκε το 1997 και έως και σήμερα αναπτύσσει ή/και εκδίδει γνωστά και -στην πλειοψηφία τους- επιτυχημένα MMORPG. Το πρώτο της game ήταν το Lineage, το οποίο κυκλοφόρησε το 1998, ενώ το 2004 ακολούθησε ο διάδοχός του (το 2005 στην Ευρώπη) που όπως γνωρίζετε ήδη, συνεχίζει να παίζεται από μια μεγάλη μερίδα από gamers. Το Lineage II ουσιαστικά οφείλει την επιτυχία του στους private servers που έκαναν θραύση και στη χώρα μας. Ήταν από τα πρώτα 3D MMORPG κορεάτικής φύσης όπου το grinding και το PvP είχαν τον πρώτο λόγο και θυμάμαι ότι μου είχε προκαλέσει έκπληξη το γεγονός ότι αγαπήθηκε τόσο στην Ευρώπη, την στιγμή που ο περισσότερος κόσμος μισούσε το grinding.

Μέσα στα επόμενα χρόνια κυκλοφόρησαν τα δημοφιλή Aion, Guild Wars, City of Heroes, Guild Wars 2 και WildStar από την NCSoft και τις θυγατρικές της όπως η ArenaNet και η Carbine Studios, κρατώντας έτσι ψηλά το ενδιαφέρον των fans αυτού του αγαπητού genre. Μετά το Aion που άνοιξε τις πόρτες του το 2009, το Blade & Soul ήταν το επόμενο μεγάλο στοίχημα της κορεάτικης εταιρείας ανάπτυξης και publisher. Το συγκεκριμένο MMORPG δημιούργησε τεράστιο hype γύρω από το όνομά του και από το 2007 όταν και αποκαλύφθηκε, έως το 2012 που κυκλοφόρησε στην Κορέα, πάντοτε έβρισκε έναν τρόπο να τραβάει τα φώτα της δημοσιότητας επάνω του. Η Unreal Engine 3 την τότε εποχή έδειχνε εντυπωσιακή και σε συνδυασμό με το action combat system που διαθέτει το BnS, έκανε το community να θέλει διακαώς να το πιάσει στα χέρια του.

Από τότε όμως έως σήμερα, έχει πέσει πολύ νερό στο αυλάκι και στα τέσσερα χρόνια που χρειάστηκε να περιμένουμε για να διατεθεί το Blade & Soul και στην Ευρώπη, έχουν μεσολαβήσει αρκετές σημαντικές κυκλοφορίες στο genre των MMORPG. Θα καταφέρει άραγε να μαγέψει τους gamers της Γηραιάς ηπείρου ή είναι πολύ αργά για να έχει μια επιτυχής πορεία στα μέρη μας;

The Black Rose
Όπως είχαμε αναλύσει και στο preview, κατά βάση έχουμε να κάνουμε με μια Good vs Evil ιστορία. Το story ξεκινάει με μια σκηνή που βλέπετε τον παρ’ ολίγον πνιγμό σας, όταν πέφτετε από μεγάλο ύψος στη θάλασσα. Εκεί, σας σώζει ένας βαρκάρης και έπειτα μέσω αναδρομικής αφήγησης σας παρουσιάζονται τα γεγονότα που σας έφτασαν σε αυτό το σημείο. Το συγκεκριμένο κομμάτι αποτελεί τον πρόλογο της ιστορίας του Blade & Soul και εκεί θα εγκλιματιστείτε για πρώτη φορά με το combat system και τα movement mechanics.

Όσον αφορά το σεναριακό υπόβαθρο, η αυτοκρατορία των Naryu ανέπτυξε προχωρημένη τεχνολογία με την χρήση των SoulStones. Η εκμετάλλευσή τους όμως είχε ως αποτέλεσμα να ανοίξει μια πύλη από τον δαιμονικό κόσμο του Dark Realm στον “δικό” μας κόσμο, το Earthen Realm. Τα δαιμονικά πλάσματα που πέρασαν μέσω αυτής της “γέφυρας” δεν ήταν το μόνο κακό που βρήκε τους ανθρώπους, αφού ο κόσμος γέμισε και με Dark Chi, μια αρνητική ενέργεια που στην καλύτερη περίπτωση μπορεί να σας σκοτώσει και στην χειρότερη, να σας μεταμορφώσει σε δαίμονα “καταπίνοντας” την ψυχή σας.

Στο Prologue, βρίσκεστε στο Hongmoon School, μια σχολή πολεμικών τεχνών όπου είστε μαθητευόμενος του σοφού δασκάλου σας Hong Sokyun. Ξαφνικά ένα πρωινό, κάνει την εμφάνισή της η Jinsoyun μαζί με τα τσιράκια της Yura και Gubong (τους οποίους θα αντιμετωπίσετε αρκετές φορές κατά την διάρκεια του story). Η Jinsoyun, που θεωρείτο νεκρή, επιτίθεται με την ομάδα της στους φίλους σας και τους σκοτώνει, ενώ ο δάσκαλός σας για να σας σώσει από βέβαιο θάνατο, αναγκάζεται να της δώσει το Twilight’s Edge, ένα πανίσχυρο όπλο, το οποίο έψαχνε η Jinsoyun στην προσπάθειά της να κατακτήσει τον κόσμο.

Στην προσπάθειά σας να επιτεθείτε στην διαβολική τριάδα, δέχεστε ένα χτύπημα, το οποίο σας εκσφενδονίζει από το βουνό στο οποίο βρίσκεται το Hongmoon School και πέφτετε μέσα στο νερό. Εκεί όπως αναφέραμε και προηγουμένως, σας σώζει ένας περαστικός βαρκάρης και έτσι ξεκινάει ουσιαστικά το ταξίδι σας για να πάρετε εκδίκηση για τον θάνατο των φίλων σας και για να σώσετε τον κόσμο από την μάστιγα του Dark Chi (μεταξύ άλλων), κατατροπώνοντας μια για πάντα τους δαίμονες που εισήλθαν διά της βίας στον κόσμο σας.

The Empire Strikes Back
Η ευρωπαϊκή έκδοση του Blade & Soul διαθέτει μόνο τα τρία πρώτα κεφάλαια της ιστορίας κατά το launch του παιχνιδιού, ενώ τα υπόλοιπα τρία Acts αναμένεται να προστεθούν σε μελλοντικά updates. Με τα έως τώρα δεδομένα, το story δε παρουσιάζει κάποια πρωτοτυπία και ενώ παρουσιάζει κάποιο ενδιαφέρον, αναλώνεται σε αρκετά σημεία σε διάφορα κλισέ. Τα σεναριακά τεχνάσματα που χρησιμοποιεί η Team Bloodlust προσωπικά δε με συγκίνησαν και δεν μου προκάλεσαν τα συναισθήματα που αποσκοπούσε η προγραμματιστική εταιρεία.

Στα τρία πρώτα Acts, δεν ένιωσα κάποιο συναισθηματικό δέσιμο με τους χαρακτήρες, ούτε δέος για τους villains. Τα ανιαρά quests, οι κοινότυπες προσωπικότητες και τα “ξύλινα” voice overs οφείλονται ως ένα σημείο στο γεγονός ότι δεν υπάρχει το απαραίτητο feeling που θα σε κάνει να νιώσεις λύπη ή μίσος για όσα συμβαίνουν στον κόσμο του παιχνιδιού. Περισσότερο ένιωσα ως ένας παρατηρητής, το παιδί για όλες τις δουλειές, παρά ένας ήρωας πάνω στον οποίο πέφτει όλο το βάρος της σωτηρίας του Earthen Realm. Το γεγονός ότι το story του Blade & Soul είναι linear και ότι δεν έχετε την δυνατότητα να αλλάξετε στο απειροελάχιστο τα γεγονότα, θα σας κάνει να νιώσετε όντως ως ένας παρατηρητής των πραγμάτων.

Τα quests που καλείστε να φέρετε εις πέρας, είναι ως επί το πλείστον… χαμαλοδουλειές και πολλές φορές δίνουν την εντύπωση ότι υπάρχουν μόνο για να υπάρχουν. Για παράδειγμα, στην αρχή του ταξιδιού σας, θα χρειαστεί να σκοτώσετε 50 καβούρια με την χρήση ενός κανονιού-καμακιού γιατί… έτσι πρέπει. Αργότερα, ένας NPC θα σας ζητήσει να του φέρετε μια πέτρα, η οποία βρίσκεται μόλις 20 μέτρα μακριά από αυτόν, ενώ θα μεταφέρετε στομάχια ζώων σε άλλους NPC ή άλλα άκυρα αντικείμενα. Σύμφωνα με την ιαπωνική κουλτούρα, το να κάνεις μικροδουλειές για άλλους, είναι ένας τρόπος να καθαρίσεις το Chi σου, αλλά οι αποστολές στο BnS θα μπορούσαν τουλάχιστον να έχουν περισσότερο λογική.

Θετικό είναι το γεγονός ότι όσον αφορά το levelling, δεν απαιτείται ιδιαίτερο grinding για να φτάσετε στο soft level cap το οποίο αυτή την στιγμή βρίσκεται στο 45ο επίπεδο. Μοναδική δίοδος για να αποκτήσετε το περισσότερο EXP είναι τα quests, δεν υπάρχουν δηλαδή περισσότερες επιλογές αν τα βαρεθείτε, όπως συμβαίνει στο Rift για παράδειγμα όπου μπορείτε να πάρετε μέρος σε Instant Adventures ή στο ArcheAge όπου οτιδήποτε κάνετε σας ανταμείβει με experience. Μπορεί να χρειαστείτε μόλις 2-3 εβδομάδες normal παιχνιδιού για να φτάσετε στο ανώτατο επίπεδο (πολύ λιγότερο αν “λιώσετε” για περισσότερες ώρες καθημερινά), αλλά θα χρειαστεί να επιδοθείτε σε grinding για άλλους λόγους, όπως θα δούμε στη συνέχεια. 

Παρόλο που σεναριακά το πόνημα της Team Bloodlust δεν εντυπωσιάζει όσο θα περίμενα, εντούτοις, μου άρεσε το setting του παιχνιδιού που θυμίζει έντονα τις αντίστοιχες κινέζικες και ιαπωνικές ταινίες πολεμικών τεχνών. Όντας μεγάλος θαυμαστής των ταινιών αυτού του είδους όπως τα Drunken Master, Iron Monkey, Enter the Dragon και Τίγρης και Δράκος, σε κάποια σημεία ένιωσα ότι παρακολουθώ μια παρόμοια ταινία, αφού το ύφος του Blade & Soul ακολουθεί το ίδιο μονοπάτι κυρίως στο σύστημα μάχης και την κίνηση των χαρακτήρων που αψηφά τους νόμους της βαρύτητας. Όσον αφορά το τελευταίο, από νωρίς θα μάθετε την τέχνη του Wind Walking που σας επιτρέπει να πραγματοποιήσετε εντυπωσιακές κινήσεις, όπως το να τρέχετε επάνω στην επιφάνεια του νερού ή να αιωρείστε για λίγη ώρα.

Δημιουργία χαρακτήρα και κλάσεις
Στο character creation συναντάμε τις βασικές επιλογές για την παραμετροποίηση του προσώπου και του σώματος, όπως το χρώμα ματιών, τις κομμώσεις, το μακιγιάζ ή την αυξομείωση σημείων του σώματος όπως τα… boobies. Μπορείτε επίσης να επιλέξετε ένα από τα διαθέσιμα έτοιμα presets για κάθε διαθέσιμη επιλογή. Όσον αφορά τις κλάσεις, έχουμε να κάνουμε με race-locked classes κάποια από τα οποία είναι διαθέσιμα μόνο σε συγκεκριμένα races, όπως ισχύει με την περίπτωση των Blade Dancers που είναι διαθέσιμοι μόνο αν επιλέξετε το race των Lyn.

Το εξαιρετικό PvP και το σύστημα μάχης κλέβουν την παράσταση.

Καθένα από τα classes έχει το δικό του play style, μειονεκτήματα και πλεονεκτήματά στη μάχη και είναι στο χέρι σας να επιλέξετε αυτό που ταιριάζει περισσότερο στα δικά σας γούστα. Το user interface στο character creation θα σας βοηθήσει αρκετά να κατασταλάξετε στο class που θα χρησιμοποιήσετε, αφού σας δίνει μια μικρή γεύση από το κάθε class μέσω βίντεο και άλλων πληροφοριών όπως τα στατιστικά τους και τον βαθμό δυσκολίας.

Στις διαθέσιμες κλάσεις συναντάμε επτά επιλογές που χωρίζονται στα τέσσερα races των Jin, Gon, Lyn και Yun. Στα classes έχουμε τους Assassins, Blade Dancers, Summoners, Force Masters, Destroyers, Blade Masters και τέλος τους Kung Fu Masters. Σε αυτόν τον τομέα, το BnS διαθέτει την απαραίτητη ποικιλία που σας δίνει το κίνητρο να δημιουργήσετε επιπλέον χαρακτήρες για να δοκιμάσετε τα διαφορετικά στυλ μάχης του κάθε class. Το αν θα έχετε όμως την υπομονή να αντέξετε τα βαρετά quests ξανά από την αρχή, είναι μια άλλη ιστορία, την στιγμή μάλιστα που η όλη εμπειρία είναι γραμμική και το περιβάλλον δεν προσφέρει ευκαιρίες εξερεύνησης για να κάνετε το απαραίτητο διάλλειμα.

Guys, I know Kung Fu!
Το καλύτερο στοιχείο του Blade & Soul είναι το σύστημα μάχης που περισσότερο θυμίζει ένα Fighting, παρά κάποιο themepark ΜΜΟ. Το combat system λειτουργεί με combos σε real-time όπου χρησιμοποιείτε αλληλουχίες από skills για να δημιουργήσετε μια αλυσίδα από abilities που επιφέρουν μεγάλο damage στους αντιπάλους σας. Το PvE κομμάτι αποτελεί ουσιαστικά ένα τεράστιο tutorial, αφού όσο ανεβαίνετε levels, ξεκλειδώνετε καινούρια skills και combos.

Η στόχευση και χρησιμοποίηση των skills γίνεται σε πραγματικό χρόνο κάτι που σημαίνει ότι από την μια, πρέπει να έχετε στο οπτικό σας πεδίο τους εχθρούς σας και από την άλλη να είστε μέσα στο range για να τους πετύχετε. Οι μάχες γενικότερα είναι εντυπωσιακές και θυμίζουν τις χορογραφίες ταινιών με θέμα τις πολεμικές τέχνες και ειδικότερα αυτές του Crouching Tiger, Hidden Dragon. Ο χαρακτήρας σας είναι σε θέση να πραγματοποιήσει κινήσεις που δεν είναι σε καμία περίπτωση ρεαλιστικές, όπως το να πιάσετε τον αντίπαλό σας, να κάνετε μαζί του σβούρες 20 μέτρα πάνω από το έδαφος και να τον σκάσετε κάτω σαν καρπούζι, κάνοντάς του το ανάλογο damage. Υπάρχουν επίσης counter attacks και reactive skills που ενεργοποιούνται υπό συγκεκριμένες συνθήκες, όπως για παράδειγμα όταν είστε… ξαπλωμένος ανάσκελα μετά από μια επίθεση.

Όσον αφορά το PvE, τα dungeons που θα συναντήσετε είναι στην πλειοψηφία τους σχετικά εύκολα και πέρα από κάποιες περιπτώσεις, ακολουθείται η λογική του tank and spank στα bosses. Δεν υπάρχουν δηλαδή πολλά fight mechanics, παγίδες να αποφύγετε ή στρατηγική να ακολουθήσετε. Αρκεί να κάνετε περισσότερο damage από ότι θα δεχθεί η ομάδα σας για να ρίξετε τα bosses και να βγείτε ζωντανοί από τα γραμμικά μπουντρούμια που θα βρεθείτε. Υπάρχουν βέβαια και οι εξαιρέσεις στα Heroics ή τα Hard dungeons, αλλά και πάλι μην περιμένετε να συναντήσετε mechanics όπως τα αντίστοιχα των World of Warcraft και Rift.

Μετά την πρώτη ολοκλήρωσή τους, δεν σας δίνεται κίνητρο να τα επαναλάβετε… just for fun, πέρα από το grinding για materials. Δυστυχώς, περισσότερο κουράζουν, παρά προσφέρουν διασκέδαση. Αξίζει να σημειωθεί ότι στο BnS δε θα συναντήσετε το κλασικό σύστημα για το equipment, αφού το armor υπάρχει μόνο για… στιλιστικούς λόγους, ενώ κάποια από τα Outfits (ή Doboks όπως αναφέρονται) σας flagάρουν για PvP. Τα Soul Shields είναι ουσιαστικά το armor σας, αφού μόνο αυτά παρέχουν κάποια stats όπως περισσότερο HP, block ή critical chance. Αυτά εμφανίζονται ως…  οκτώ κομμάτια πίτσας και συμπληρώνοντας έναν συγκεκριμένο αριθμό από αυτά, ανταμείβεστε με το αντίστοιχο set bonus όπως ισχύει συνήθως με τα κλασικά armor sets σε άλλα MMORPG.

Στα των weapons τώρα, μπορείτε να τα αναβαθμίσετε μέσω του Evolve, “ταΐζοντάς” τα με άλλα weapons για να ανέβουν level και να κάνετε το λεγόμενο Breakthrough που ανεβάζει το όπλο σας στην επόμενη βαθμίδα. Ουσιαστικά, μπορείτε να κρατήσετε το πρώτο σας weapon έως και το max level, κάτι που αφαιρεί τον λόγο ύπαρξης των όπλων που βρίσκετε ως loot. Με αυτό το σύστημα, μόνο κάποια αντικείμενα έχουν αξία, αφού για να κάνετε το breakthrough, σας ζητείται κάποιο συγκεκριμένο item.

Το πρόβλημα είναι ότι το item που σας ζητείται, μπορεί να το είχατε σηκώσει μερικές ώρες πριν και να το καταστρέψατε (μέσω του salvage) ή να το πουλήσατε επειδή είχε χειρότερα stats από το όπλο που έχετε ήδη. Σε αυτή την περίπτωση, θα χρειαστεί να επιδοθείτε σε grinding για να το ξαναβρείτε ή να το αγοράσετε μέσω του auction house. Ειδάλλως, θα πρέπει να προσέχετε κάθε φορά ποιο αντικείμενο σας ζητείται μέσω του παραθύρου του Evolve και να μεριμνήσετε να κρατήσετε το item αυτό στην άκρη για όταν το χρειαστείτε.

Weapons μπορείτε να αποκτήσετε αν ασχοληθείτε και με το Crafting. Στη διάθεσή σας βρίσκονται επτά Production Professions και άλλα τόσα για το Gathering. Εδώ συναντάμε όμως ένα διαφορετικό σύστημα, αφού δε χρειάζεται να πάρετε τα βουνά και τα λαγκάδια για να μαζέψετε materials. Αντιθέτως, κάνετε “εγγραφή” σε τέσσερα crafting guilds (δύο για το production και δύο για το gathering) και αυτοί αναλαμβάνουν να σας φέρουν το material που επιθυμείτε (ή να σας craftάρουν κάποιο αντικείμενο), περιμένοντας από λίγα λεπτά, έως αρκετές ώρες έως ότου σας παραδοθεί το αντικείμενο.

Το σύστημα μάχης με τα combos και η αφαίρεση του συστήματος με το gear όπως το συναντάμε στα υπόλοιπα MMORPG, έχει ως αποτέλεσμα το PvP να βασίζεται καθαρά στο skill σας και όχι στο πόσο καλά αντικείμενα φοράτε. Φορώντας ένα από τα faction outfits, γίνεστε flag για PvP όπου και αν βρίσκεστε, το ζουμί της υπόθεσης όμως βρίσκεται στις αρένες. Εκεί, μπορείτε μέσω του matchmaking να παίξετε σε αγώνες 1vs1 ή 3vs3 με παίκτες του ίδιου ranking, το οποίο υπολογίζεται από τις νίκες ή τις ήττες σας.

Το PvP στις κλειστές αρένες του Blade & Soul, είναι ότι καλύτερο έχει να προσφέρει το Action MMORPG της Team Bloodlust και μάλιστα είναι ο λόγος που πρωταγωνιστεί στα eSports στην Κορέα. Ο προσανατολισμός προς τα eSports ήταν και ο στόχος της NCSoft, για αυτό και επέλεξε όλοι οι παίκτες να παίζουν επί ίσοις όροις, με το gear να γίνεται normalize κατά το PvP και το skill σας να έχει τον πρώτο λόγο. Μάλιστα, πριν από λίγες ημέρες, το ESL, ο μεγαλύτερος διοργανωτής τουρνουά eSports, ανακοίνωσε ότι το Blade & Soul θα είναι ένα από τα νέα μόνιμα games για το οποίο θα διοργανώνονται tournaments και στην Ευρώπη.

Η NCSoft θα μπορούσε κάλλιστα να προωθήσει το BnS ως ένα Arena PvP-only game, αφήνοντας στην άκρη το PvE content. Σίγουρα το PvP θα σας διασκεδάσει δεόντως και θα σας κρατήσει κοντά του για αρκετό καιρό. Αν όμως θέλετε να ασχοληθείτε από την αρχή αποκλειστικά με αυτό το κομμάτι, θα πρέπει πρώτα να φτάσετε στο ανώτατο level, μιας και μόνο τότε θα έχετε ξεκλειδώσει όλα σας τα skills και τα combos.

Τεχνικός τομέας
Η Unreal Engine 3, μπορεί να έδειχνε εντυπωσιακή το 2012 όταν κυκλοφόρησε το Blade & Soul στις ασιατικές αγορές, παρόλα αυτά, τέσσερα χρόνια μετά αρχίζει να δείχνει την ηλικία της. Τα textures είναι ως επί το πλείστον μέτρια ποιότητας και υπάρχουν frame drops, ανεξάρτητα από το αν τρέχετε το παιχνίδι σε Low ή Ultra settings. Οι χαρακτήρες έχουν την γνωστή υπερβολική σχεδιαστική γραμμή των anime, με… υπερμεγέθη στήθη και τέλειες αναλογίες, αλλά προσωπικά τους βρήκα αρκετά όμορφους, με εξαίρεση τα επίπεδα textures των μαλλιών.

Αυτό που ξεχωρίζει από τον οπτικό τομέα του BnS, είναι τα πανέμορφα περιβάλλοντα στα οποία θα βρεθείτε, όπως οι παραλίες, τα γραφικά δάση και οι βραχώδης περιοχές που θυμίζουν ταινίες πολεμικών τεχνών και δένουν άψογα με το setting του παιχνιδιού. Αν και ο χάρτης είναι αρκετά μεγάλος, εντούτοις δίνει την εντύπωση ότι είναι άδειος, αφού δεν σας δίνει λόγους να τον εξερευνήσετε. Το ότι κάθε περιοχή είναι instanced και μεσολαβεί ένα μικρό loading για να μεταβείτε σε μια άλλη, αφαιρεί πόντους από το immersion.

Το user interface με προβλημάτισε, αφού εκτός του ότι καταλαμβάνει μεγαλύτερο μέρος της οθόνης από ότι θα ήθελα, σε κάποιες περιπτώσεις δείχνει να lagάρει. Παρά τα αρνητικά του στοιχεία πάντως, η γενικότερη εικόνα που παρουσιάζει η δημιουργία της Team Bloodlust, σίγουρα δεν θα σας απογοητεύσει. Όσον αφορά τον ήχο, τα αγγλικά voice overs είναι στην πλειοψηφία τους “ξύλινα” και χωρίς πάθος, θα προτιμούσα να υπήρχε η δυνατότητα να επιλέξουμε τα αυθεντικά voice overs της κορεάτικης έκδοσης. Η μουσική επένδυση μου άρεσε αρκετά και θα σας θυμίσει αντίστοιχα ακούσματα ιαπωνικών ταινιών πολεμικών τεχνών.

Του ύψους ή του βάθους
Το Blade & Soul δημιούργησε αρκετό hype πριν την κυκλοφορία του, το οποίο όμως φαίνεται να μην δικαιολογεί λόγω κάποιων κακών επιλογών στο game design. Κατά τις πρώτες ώρες της ενασχόλησής σας, θα σας εντυπωσιάσει, παρόλα αυτά, αργότερα θα αρχίσει να σας παρουσιάζει σιγά σιγά τα προβλήματά του, κυρίως στα ανιαρά quests και την απόφαση της εταιρείας ανάπτυξης να κάνει την ζωή σας δύσκολη, στην προσπάθειά της να αντιμετωπίσει τα bots. Για παράδειγμα, όλα τα αντικείμενα πωλούνται στους merchants προς 1 copper, την στιγμή που ένα και μόνο potion κοστίζει μερικά silver (σημείωση: 100 copper ισούνται με 1 silver).

Τα στοιχεία που σώζουν την κατάσταση είναι το σύστημα μάχης και το PvP στις αρένες. Όσον αφορά αυτά τα δύο, πρέπει να δοθούν τα εύσημα στην Team Bloodlust, καθώς τα συγκεκριμένα στοιχεία προσφέρουν μια πολύ διασκεδαστική εμπειρία, ειδικά αν σας αρέσουν τα Fighting και τα competitive games. Το μόνο σίγουρο είναι ότι αν κάνετε υπομονή και αντέξετε το βαρετό levelling, θα βρείτε μπροστά σας ένα από τα καλύτερα PvP systems στο είδος των MMORPG που είναι ικανό να σας κάνει να κολλήσετε στις οθόνες σας για αρκετό καιρό.


Θετικά:
- Skill-based PvP με προσανατολισμό στα eSports
- Σύστημα μάχης που θυμίζει περισσότερο Fighting παρά MMORPG
- Γρήγορο levelling
- To in-game shop δεν διαθέτει pay-to-win αντικείμενα
- Κλάσεις για κάθε γούστο
- Όμορφος κόσμος…

Αρνητικά:
- … ο οποίος φαίνεται άδειος και μονοδιάστατος
- Κοινότυπα quests
- Παρωχημένο user interface
- Μέτριο voice acting
- Πτώσεις στο frame rate
- Κλισέ σενάριο
- Προβληματική οικονομία

Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 6.5
Gameplay: 6.5 
Αντοχή: 7
Γενικά: 6.7

Αν ψάχνετε PvE endgame εμπειρίες που συναντάμε στα μεγάλα themepark MMORPG, σίγουρα θα βρείτε καλύτερες εναλλακτικές. Αν όμως το skill-based PvP είναι το στοιχείο σας, τότε το Blade & Soul αξίζει μια ευκαιρία.

Γιώργος Λόλας

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Mόνο εγγεγραμμένοι χρήστες μπορούν να γράψουν σχόλια. Παρακαλούμε κάντε πρώτα Login στο site. Αν δεν έχετε λογαριασμό στο GameWorld τότε κάντε Register και στη συνέχεια Login.

Comments  

#1 +3 Salina (Level 18) 09/02/2016 14:16
Πολυ καλο review! Οσο για το blade and soul ειναι ενα απο τα καλυτερα MMORPG που εχω παιξει εχει τον τροπο να σε κανει να μην το βαριεσαι, προσωπικα το θεωρω πολυ χαριτωμενο.
#2 +2 Mario07 (Level 22) 09/02/2016 14:24
Ενδιαφέρον τίτλος. Εγώ άργησα να ξεκινήσω λόγο ενός θέματος ασυμβατότητας με razer προιόντα, αλλά κατά τα άλλα μου άφησε καλές εντυπώσεις.
#3 +2 An arrow in the knee (Level 22) 09/02/2016 14:47
Πολυ ωραιο review.Εμενα μου αφησε γενικα καλες εντυπωσεις και φαινεται να εχει αρκετο potential το παιχνιδι,αλλα το frame rate,το freemium συστημα που ακολουθουσε η εταιρια,που σε εβαζε να περιμενεις απο 20 μεχρι και 40(true story) λεπτα σε quene μεχρι να μπεις να παιξεις και μερικα συνεχομενα crash που ειχαν ως συνεπεια το να περιμενεις παλι σε ουρα για να μπεις αλλα και οι συνεχεις ελεγχοι των αρχειων και της ταυτοτητας σου,ηταν οι λογοι που το αφησα σχετικα γρηγορα.Σου εβγαζε την πιστη για να μπεις να παιξεις εστω και λιγο.Το παιχνιδι ως παιχνιδι ομως,περα απο τα μειονεκτηματα που ανεφερα ειναι αρκετα καλο,με ομολογουμενος πολυ ωραιο συστημα μαχης.Ελπιζω να διορθωσουν ολα αυτα τα μελανα σημεια στο μελλον.
#4 +3 Celebrongr (Level 15) 09/02/2016 15:19
Quoting An arrow in the knee:
Ελπιζω να διορθωσουν ολα αυτα τα μελανα σημεια στο μελλον.


To Φτιάξανε το queue!


Πολύ ωραίο και αναλυτικό το review, το παιχνίδι δεν έχει κάτι το πολύ διαφορετικό από τα αλλα mmo, είναι όμως αρκετά καλο με καταπληκτική ασιατική ατμόσφαιρα!Αξίζ ει να το δοκιμάσετε!
#5 +1 demianmc (Level 3) 09/02/2016 16:57
Αξιζε την αναμονή του πιστεύω! Πώρωση!
#6 +1 Dimchryss (Level 12) 09/02/2016 17:12
Κααααλό game, φοβερό σύστημα μάχης, τα females θύμιζαν το λιγότερο teenage stripers αλλά στο γενικό κλίμα ενός Ασιατικού mood πολύ καλό game. Να το παίξετε όσοι δεν το έχετε παίξει ( το game εννοώ :-* )
#7 +2 Elentil (Level 6) 09/02/2016 21:19
Εξαιρετικό review ακριβώς το ίδιο πιστεύω κι εγώ για το παιχνίδι. Το έπαιξα αγόρασα και vip status αλλά μετά από λίγες μέρες το βαρέθηκα. Το pve κομμάτι ήταν πολύ μέτριο και δεν με κράτησε να συνεχίσω το παιχνίδι. Περιμένω το Black Desert τώρα είναι η τελευταία μου ελπίδα για τα mmorpg.
#8 +1 Mystique (Level 23) 09/02/2016 21:19
Πολυ καλο, η NCSoft ειναι εγγυηση ποιοτητας. Ειναι τοσα πολλα τα mmorpg που δεν τα προλαβαινω.
#9 +1 Blood King (Level 25) 09/02/2016 23:24
Καθαρόαιμο videogame της NCSoft, άφθονη δράση, χαμηλό level cap και μπόλικη διασκέδαση μέχρι να το εξαντλήσεις, με το review σου μου άνοιξες την όρεξη Γιώργο για να ρίξω μερικές ξεγυρισμένες κλωτσιές σε ψηφιακές μούρες.
#10 +1 the_prophet1987 (Level 22) 10/02/2016 14:04
Ωραίο το review Γιώργαρε.Έμαθα κάποια χρήσιμα πράγματα γιατί ένας φίλος με έψησε να το κατεβάσω.Όταν μιλάμε για ftp ψήνομαι εύκολα,αν είναι να δώσω λεφτά θα το σκεφτόμουν πολύ.Ελπίζω να έχεις δίκιο για το PvP και να μας κρατήσει για καιρό. :-)
#11 +2 luffiansunny (Level 9) 12/02/2016 18:22
Νομίζω ότι άδικα προκλήθηκε τόσος ντόρος για το συγκεκριμένο παιχνίδι. Καλή πρόταση αλλά μέχρι εκεί.
#12 Purple Wolf (Level 5) 14/02/2016 13:48
Quoting Mystique:
Πολυ καλο, η NCSoft ειναι εγγυηση ποιοτητας. Ειναι τοσα πολλα τα mmorpg που δεν τα προλαβαινω.

Απο πότε η NC Soft έγινε εγγύηση Ποιότητας?
Απο το Lineage 2?
Από το Wildstar?
Από το Aion?
Ή από τα τόσα παιχνίδια που έκλεισε εν μια νυκτί ?
#13 Mystique (Level 23) 14/02/2016 17:27
Quoting Purple Wolf:
Quoting Mystique:
Πολυ καλο, η NCSoft ειναι εγγυηση ποιοτητας. Ειναι τοσα πολλα τα mmorpg που δεν τα προλαβαινω.

Απο πότε η NC Soft έγινε εγγύηση Ποιότητας?
Απο το Lineage 2?
Από το Wildstar?
Από το Aion?
Ή από τα τόσα παιχνίδια που έκλεισε εν μια νυκτί ?


Μου αρεσουν τα παιχνιδια της, δεν εχω διαπιστωσει καποιο ιδιαιτερο προβλημα.
#14 +1 codydel (Level 5) 17/02/2016 14:57
πολυ ωραιο review, ενα game το οποιο συνεχίζω και παιζω, κ εχοντας δοκιμασει ολα τα class στο 30+ lvl με 2 χαρακτηρες στα 45 μπορω να πω οτι τα classes ειναι αρκετα balanced με πολυ μικρες διαφορες, αρκει σε καποια να "παιζεις πιανο" οπως λεει κ ενας συμπαικτης μου!!! σχετικα γρηγορο lvling, πολυ ξεχωριστο combo combat system, open pvp που στα 45 σε μια περιοχη πεφτει το ξυλο της αρκουδας + αρενες!! pve δεν με ενθουσιασε ιδιαιτερα στο endgame, αν κ με το τελευταιο patch αρχισε να γινεται λιγο πιο ενδιαφερον.
Στην αρχη ομολογω πως ειχαν αρκετα θεματα με τα queue με bugs. gold sellers κτλ κτλ αλλά πλεον το εχουν στρωσει σε πολυ μεγάλο βαθμο... τουλαχιστον βλεπουμε πως ασχολούνται κ διαρκως βελτιωνουν κ προσθετουν νεο υλικό (για την ευρωπη)!
κ για καποιους που επαιξαν κ αποθαρυνθυκαν για τα λιγα silver που αποκτας κατα την πορεία του lvl up, στα 45 απο τα daily βγαζετε 10g πανω κατω τη μερα οποτε μην αγχωνεστε!!

Υ.Γ. παιζω ως free to play
Score 6.7
7.09 User Score
(11 votes )
User Reviews 0
Genre: MMORPG
Developer: Team Bloodlust
Publisher: NCSoft
Διάθεση:
Players: MMO
Requirements: 2-3GB RAM, Επεξεργαστής Intel Dual Core ή AMD Athlon 64X2, 22GB χώρο στο σκληρό δίσκο, Κάρτα γραφικών Nvidia GeForce 8600GT ή AMD Radeon HD4600, Windows XP ή νεότερο
Official Website: Κλικ εδώ
Demo:
Full Game:
Release Date: 19/1/2016
Χρήστες που το θέλουν. (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν. (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το είχαν.
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb thumb
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

2
Prince of Persia   (8.7)
3
Grandia II   (8.6)
4
Crusader Kings III   (8.6)
8
Monster Train   (8.3)
9
It Takes Two   (8.3)
10

Top Reviews (by user score)

2
5
Monster Train   (8.17)
7
Cyberpunk 2077   (8.15)
8
Returnal   (8.13)
9
10
It Takes Two   (8.06)

Latest User Reviews

2.
3.
Gran Turismo Sport   (8.0)
8.
F1 2020   (7.5)
9.
Cyber Shadow   (8.0)
10.
Notification