Press Start: Γραμμικό ή μη γραμμικό σενάριο και gameplay;

Hot
Γιώργος Λόλας
Γιώργος Λόλας

Γιώργος Λόλας  

Press Start: Η στήλη των αναγνωστών μαζί σας κάθε Δευτέρα. Ελάτε να συζητήσουμε μαζί ενδιαφέροντα θέματα που αφορούν τα video games.
 
0.0 (0)
0 1 0 0 0
Press Start: Γραμμικό ή μη γραμμικό σενάριο και gameplay;

Press Start: Γραμμικό ή μη γραμμικό σενάριο και gameplay;

Πληροφορίες

Κυκλοφορία
0000-00-00

Η ελευθερία αποφάσεων και η απουσία της στα video games.

Στο ξεκίνημά τους τα video games ακολουθούσαν μια συγκεκριμένη ροή στο gameplay και το σενάριο από την αρχή μέχρι το τέλος τους. Με το πέρασμα των χρόνων όμως και καθώς η τεχνολογία έκανε άλματα προόδου, οι developers απέκτησαν "εργαλεία" που τους επέτρεψαν να δημιουργήσουν τα λεγόμενα μη γραμμικά (ή non-linear αν προτιμάτε τον αγγλικό όρο) games.

Αυτήν την στιγμή συνυπάρχουν οι δύο αυτές κατηγορίες, πολλές φορές ακόμα και στο ίδιο παιχνίδι. Στα γραμμικά (linear) games, κατά κανόνα δεν μπορούμε να αλλάξουμε την ιστορία με τις αποφάσεις ή τις δράσεις μας. Παρόλα αυτά, σε κάποιες περιπτώσεις διαθέτουν εναλλακτικά φινάλε, αν και η παρουσία τους είναι τις περισσότερες φορές ένας φθηνός τρόπος (από πλευράς development) ώστε να αποκτήσουν περισσότερο replayability.

Στην κατηγορία των γραμμικών games συγκαταλέγονται μεταξύ άλλων τα Half-Life, Max Payne, Resident Evil, Halo, Legacy of Kain: Soul Reaver και πολλά άλλα. Το σενάριο και ο τρόπος που ξετυλίγεται η πλοκή τους έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο ώστε να μας βυθίσουν στον κόσμο τους και να δημιουργήσουν το απαραίτητο immersion, να ξεγελάσουμε δηλαδή τον εαυτό μας ότι δε παίζουμε κάποιο game, αλλά ζούμε οι ίδιοι τα γεγονότα που διαδραματίζονται στην οθόνη μας. Αυτό τις περισσότερες φορές επιτυγχάνεται με την δημιουργία αληθοφανών χαρακτήρων και προκαθορισμένων σκηνών δράσης που μπορούν να μας προκαλέσουν αγωνία, θυμό, λύπη, χαρά και άλλα συναισθήματα τόσο για τον πρωταγωνιστή, όσο και για τους χαρακτήρες που τον συνοδεύουν.

Τα μη γραμμικά games από την άλλη, δίνουν περισσότερη ελευθερία σε πολλούς τομείς της δομής τους και κάποιες φορές το σενάριο περνάει σε δεύτερη μοίρα. Την εποχή των 8-bit κονσολών άρχισαν να εμφανίζονται τα πρώτα δείγματα μέσω τίτλων όπως το The Legend of Zelda το 1986 ή το Sid Meier's Pirates! το 1987. Παρόλα αυτά, η κατηγορία των non-linear games έγινε πιο "εμπορική" με την κυκλοφορία των The Elder Scrolls και των Grand Theft Auto και περισσότερο με το τρίτο μέρος της σειράς και έπειτα.

Συνήθως μας δίνεται η δυνατότητα να εξερευνήσουμε τον κόσμο του παιχνιδιού ελεύθερα και να φέρουμε εις πέρας τις αποστολές με την σειρά που επιθυμούμε, ενώ τα ίδια τα objectives έχουν περισσότερους από έναν τρόπους προσέγγισης. Είναι δυνατόν επίσης να αλλάξουμε την σχέση μας με διάφορους χαρακτήρες ή ακόμα και την ροή των γεγονότων ανάλογα με τις επιλογές μας (έως ένα επιτρεπτό σημείο). Γενικότερα, σε ένα non-linear game καθορίζουμε εμείς τον τρόπο με τον οποίο θα παίξουμε το παιχνίδι. Γνωστά games αυτής της κατηγορίας είναι τα Grand Theft Auto, Mass Effect, Gothic, Prototype, Saints Row, Star Ocean και άλλα.

Εσείς τι προτιμάτε, τα γραμμικά ή τα μη γραμμικά games; Ποια είναι τα αγαπημένα σας games από αυτές τις δύο υποκατηγορίες και γιατί; Γράψτε μας το σχόλιό σας στο κάτω μέρος του άρθρου.

Διαβάστε τα προηγούμενα άρθρα της στήλης Press Start κάνοντας κλικ εδώ. Μπορείτε επίσης να προτείνετε τα επόμενα θέματα που θα θέλατε να έχει η στήλη στο αντίστοιχο forum topic. Το θέμα αυτής της εβδομάδας ήταν επιλογή του μέλους Vitril.

Καλή εβδομάδα σε όλους!

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 +5 Manos (Level39) 15/08/2013 22:25
Καιρός είναι φέτος η Gamescom να πρωταγωνιστήσει. Ευελπιστώ σε ακριβείς ημερομηνίες κυκλοφορίας για Xbox One και PlayStation 4 και φυσικά για νέα games. Όπως όλοι μας άλλωστε. :-)
#2 +1 psmaniac (Level15) 16/08/2013 00:09
Άρε ninty ανακοίνωσε κι ένα METROID.....να ομορφύνει ο χειμώνας μας :-)
#3 +1 spyros1908 (Level10) 16/08/2013 01:41
Περιμένω με μεγάλη ανυπομονησία την ημερομηνία κυκλοφορίας του ps4 οπως και το πρωτα βιντεακια απο gamescom για fifa14 next gen. .
Επίσης κυκλοφορούν έντονες φήμες πως το ps4 θα κυκλοφορήσει 21 Οκτωβρίου!!! Λέτε να μας μένουν μόνο 2 μηνες!?
#4 DigiMike (Level12) 19/08/2013 17:30
3 ωρες συνεντευξη τυπου η Sony??? Τι θα δειξουνε οι ανθρωποι?
Λετε να δουμε Uncharted 4 , νεο game απο Media Molecule και 3-4 ακομα exclusives? Οτι κι αν δουμε παντως κατι μου λεει οτι θα παει σιγουρα για 2014 και απλα η Sony θα θελει να χτισει hype γιατι τα δωσε ολα στο ps3 φετος!
#5 GamerPs3maniac (Level16) 19/08/2013 18:56
Να δούμε αν η Sony θα πάει μόνο με τον αέρα του νκήτη. Εγώ τη θέλω νικήτρια αλλά και πιστεύω πως της αξίζει.
Η Konami μου τα χαλάει. Μόνο Castelvania:Lords of Shadows 2; Τίποτα από MGS V; :cry:
#6 Lordwinter (Level28) 19/08/2013 19:39

Quoting DigiMike:

3 ωρες συνεντευξη τυπου η Sony??? Τι θα δειξουνε οι ανθρωποι?
Λετε να δουμε Uncharted 4 , νεο game απο Media Molecule και 3-4 ακομα exclusives? Οτι κι αν δουμε παντως κατι μου λεει οτι θα παει σιγουρα για 2014 και απλα η Sony θα θελει να χτισει hype γιατι τα δωσε ολα στο ps3 φετος!


Αρκεί να δείξουνε πολλά exclusives για το PS4 και λίγη "σοβαρή" υποστήριξη στο PS Vita γιατί στο τέλος θα καταντήσει περιφερειακό μου φαίνεται.
#7 Glamorous (Level27) 19/08/2013 21:59
Εγώ περιμένω να τα σπάσει και πάλι η Sony!
#8 asmilon (Level26) 20/08/2013 00:42
Πανω κατω με καλυψε ο Μανος σε αυτα που περιμενω απο τη Gamescom, για εμενα το πιο ενδιαφερον ισως ειναι το ξεκαθαρισμα που θα κανει η MS για το Xbox One μιας και απο την τραγικη παρουσιαση πριν και κατα την διαρκεια της Ε3 παρα πολλα εχουν αλλαξει...
#9 4emonass (Level10) 20/08/2013 02:09
πιστευω η blizzard θα κανει χαμο στην Gamescom! θα παρουσιασει τους 2 κολοσσους της, το wow και το diablo, καθως και το πολυαναμενομενο hearthstone! αν και η sony θα τα σπασει και παλι! :-*
#10 glak (Level17) 20/08/2013 10:48
Περιμένω με ανυπομονησία την Gamescom και θεωρώ πως η Sony θα παίξει τα τελευταία της χαρτιά όσον αφορά τα exlusives. Από games περιμένω να δω περισσότερα στοιχεία για το Dead Rising 3 και του FIFA 14.
#11 geololj (Level28) 20/08/2013 12:41
Στη φετινή Gamescom θα ξεκαθαριστούν όλα. Περιμένω να δω τι άλλο θα πει η Microsoft σχετικά με το Xbox One, όλο και κάτι θα έχει ετοιμάσει για να ζεστάνει ξανά λίγο τον κόσμο. Η κονσόλα που έχει περισσότερη ανάγκη όμως αυτή τη στιγμή, είναι το Wii U. Χρειάζεται περισσότερα games για να τα καταφέρει πιστεύω. Μόνο με Mario και Zelda δε πας πουθενά, δυστυχώς. Όπως περισσότερα games χρειάζεται επειγόντως και το PS Vita. Αν δε δείξουν πολλά πράγματα, δύσκολο να "επιζήσει".
#12 +4 Kakos Xamos (Level10) 20/02/2014 16:08
Εχει χαζεψει τελειως ο κοσμος..
#13 +3 Akis 7 (Level20) 20/02/2014 16:54
Αμα δε σε θελει η τυχη....κλαφτα
#14 +5 geololj (Level28) 20/02/2014 17:00
Τι ζώα που είναι εκεί στην Αμερική! Πάνε καλά; Θα ήθελα να ήξερα τι σκέφτηκε η ΗΛΙΘΙΑ και πυροβόλησε. Που ζούσε, σε σπηλιά παρέα με δεινόσαυρους; Αν είναι δυνατόν. Αλλά τι να πεις, Αμερική είναι αυτή. Η πιο ηλίθια και "άντε γεια" χώρα που υπάρχει στον πλανήτη.

Ακόμα και ο σκύλος του γείτονα έχει όπλο, αλλά δε βγαίνεις έξω παγανιά να πυροβολάς στο ντούκου και να ΔΟΛΟΦΟΝΕΙΣ κόσμο. Ας την στείλουν φυλακή την βλαμμένη! Αν είναι δυνατόν...
#15 +3 AChosenPessimist (Level14) 20/02/2014 18:01

Quoting geololj:

Τι ζώα που είναι εκεί στην Αμερική! Πάνε καλά; Θα ήθελα να ήξερα τι σκέφτηκε η ΗΛΙΘΙΑ και πυροβόλησε. Που ζούσε, σε σπηλιά παρέα με δεινόσαυρους; Αν είναι δυνατόν. Αλλά τι να πεις, Αμερική είναι αυτή. Η πιο ηλίθια και "άντε γεια" χώρα που υπάρχει στον πλανήτη.

Ακόμα και ο σκύλος του γείτονα έχει όπλο, αλλά δε βγαίνεις έξω παγανιά να πυροβολάς στο ντούκου και να ΔΟΛΟΦΟΝΕΙΣ κόσμο. Ας την στείλουν φυλακή την βλαμμένη! Αν είναι δυνατόν...


Δεν συμφωνώ απόλυτα με το τι πιστεύεις για την Αμερική. Μπορεί να τους κάνουν πλύση εγκεφάλου αλλά προτιμώ να έχω ισχυρό νόμο και να ζω μέσα σε καλούπι παρά ανάμεσα σε κάγκουρες που δεν έβγαλαν ούτε το δημοτικό (Ελλάδα, για όποιον δεν κατάλαβε). Όσο για το συμβάν, η αστυνομικός σου φταίει ή το ΗΛΊΘΙΟ που είδε αστυνομικό που οπλοφορούσε και πίστεψε ότι η κατάλληλη αντίδραση και "αστείο" ήταν να κάνει ότι την πυροβολάει?
#16 +8 Acquiescence (Level10) 20/02/2014 18:38

Quoting AChosenPessimist:

Δεν συμφωνώ απόλυτα με το τι πιστεύεις για την Αμερική. Μπορεί να τους κάνουν πλύση εγκεφάλου αλλά προτιμώ να έχω ισχυρό νόμο και να ζω μέσα σε καλούπι παρά ανάμεσα σε κάγκουρες που δεν έβγαλαν ούτε το δημοτικό (Ελλάδα, για όποιον δεν κατάλαβε). Όσο για το συμβάν, η αστυνομικός σου φταίει ή το ΗΛΊΘΙΟ που είδε αστυνομικό που οπλοφορούσε και πίστεψε ότι η κατάλληλη αντίδραση και "αστείο" ήταν να κάνει ότι την πυροβολάει?


Προτιμας να εχεις ισχυρο νομο.Μαλιστα.Το οτι η αστυνομικινα ηταν τοσο πισω στο μυαλο ωστε να μην καταλαβει οτι ενα ανηλικο παιδι την σημαδευε με ενα παιχνιδι ας πουμε δεν σου λεει τιποτα?Τι θα ητανε το wiimote??λέιζερ από έναν άλλο πλανήτη?
#17 +3 Genji (Level12) 20/02/2014 18:45

Quoting Acquiescence:


Quoting AChosenPessimist:

Δεν συμφωνώ απόλυτα με το τι πιστεύεις για την Αμερική. Μπορεί να τους κάνουν πλύση εγκεφάλου αλλά προτιμώ να έχω ισχυρό νόμο και να ζω μέσα σε καλούπι παρά ανάμεσα σε κάγκουρες που δεν έβγαλαν ούτε το δημοτικό (Ελλάδα, για όποιον δεν κατάλαβε). Όσο για το συμβάν, η αστυνομικός σου φταίει ή το ΗΛΊΘΙΟ που είδε αστυνομικό που οπλοφορούσε και πίστεψε ότι η κατάλληλη αντίδραση και "αστείο" ήταν να κάνει ότι την πυροβολάει?


Προτιμας να εχεις ισχυρο νομο.Μαλιστα.Το οτι η αστυνομικινα ηταν τοσο πισω στο μυαλο ωστε να μην καταλαβει οτι ενα ανηλικο παιδι την σημαδευε με ενα παιχνιδι ας πουμε δεν σου λεει τιποτα?Τι θα ητανε το wiimote??λέιζερ από έναν άλλο πλανήτη?


Αυτό ακριβώς.Μπορει στην Αμερική να κουβαλούν όπλα και οι ανηλικοι αλλα οταν καποιοι μπατσοι ειναι τοσο στουρναρια ωστε να μην καταλαβουν οτι τα μικρα παιδια κανουν πλακα....ε εκει τι να πεις.Για να μην μιλησω για την σφαιρα που του τον χτυπησε κεντρο ενω ηταν εξ επαφης κι ειχε ολη την ανεση να του ριξει ακομα και στο χερι!
Απλα ο φίλος προτιμάει ισχυρό νόμο δηλαδή να σκοτώνονται αθώα παιδιά.I rest my case.
#18 +4 BillyB (Level12) 20/02/2014 19:25
Οκ απλά η βλακεία έχει και όριο.Δεν ξέρω τι ψυχολογικά είχε η αστυνομικός όπως το να χάσει συνάδελφο από πυρά ανήλικου αλλά ήταν ακραία αντίδραση που δεν δικαιολογείται καθόλου.Όταν ξέρεις σε ποιο σπίτι πας δεν αντιμετωπίζεις αυτόν που ανοίγει την πόρτα λες και είναι τρομοκράτης.
#19 +3 Sadshadow (Level13) 20/02/2014 20:02

Quoting geololj:

Τι ζώα που είναι εκεί στην Αμερική! Πάνε καλά; Θα ήθελα να ήξερα τι σκέφτηκε η ΗΛΙΘΙΑ και πυροβόλησε. Που ζούσε, σε σπηλιά παρέα με δεινόσαυρους; Αν είναι δυνατόν. Αλλά τι να πεις, Αμερική είναι αυτή. Η πιο ηλίθια και "άντε γεια" χώρα που υπάρχει στον πλανήτη.

Ακόμα και ο σκύλος του γείτονα έχει όπλο, αλλά δε βγαίνεις έξω παγανιά να πυροβολάς στο ντούκου και να ΔΟΛΟΦΟΝΕΙΣ κόσμο. Ας την στείλουν φυλακή την βλαμμένη! Αν είναι δυνατόν...


Λογικά ήταν αντανακλαστικη κίνηση που έγινε πολύ γρήγορα και δεν πρόσεξε τι ακριβώς κρατούσε. Ο νεαρος προφανώς στρατογκαβλος απο την στιγμή που ήθελε να καταταγεί στους πεζοναύτες εκανε μια εντελώς ανεγκέφαλη φάρσα και θα την εκανε με τρόπο αιφνιδιαστικό. Δυστυχώς άσχετα απο το ποιος ηταν πιο απερίσκεπτος το αποτέλεσμα ηταν να χάσει ενα νεο παιδί την ζωή του και να καταστραφεί η ζωή της αστυνομικού..... οσο αφορά την Αμερική φαντάζομαι οτι εννοείς η χειρότερη απο τις δημοκρατικές χώρες γιατι αμα παμε σε μουσουλμανικες χώρες, κίνα, βόρια κορέα και γενικά χώρες με καθεστώτα και δικτατορίες ...άστο καλύτερα.... :sad:
#20 +2 Urouk (Level13) 20/02/2014 20:12
''Ανοίγοντάς την στόχευσε με ένα Wiimote (ψεύτικο πιστόλι ηλεκτρονικών παιχνιδιών) αστειευόμενος. Εκείνη όμως αντέδρασε ασυναίσθητα πυροβολώντας τον στο στήθος.'' Στο defencenet... oti malakia theloun grafoun ta zwa...
#21 +5 Antonis-211 (Level8) 20/02/2014 20:30
Ωραία φάρσα ρε πιτσιρίκο, βλέπεις μια αστυνομικό και το
πρώτο που σου έρχεται στο μυαλό είναι να την σημαδέψεις
με οτιδήποτε κράτας στο χέρι σου. Τι περιμένεις να κάνει στον πανικό της ?
Να γελάσει και να σου δώσει καραμέλα ?

Κι εσυ ρε ηλίθια χάθηκε να καλυφθείς κάπως πριν αντιδράσεις
σαν τον Clint Eastwood και τον "στείλεις" τον πιτσιρικά ? Τι σας μαθαίνουν τα σαίνια της αστυνομίας
στην Αμερική που μια ζωή μας κουνιούνται για τα σώματα ασφαλείας τους, απορώ.

Οτι πιο κουφό διάβασα σήμερα !
#22 +1 ObsessedGeorge (Level17) 20/02/2014 20:43
Ρε παιδιά, και αν το παιδί κρατούσε κάτι τέτοιο?

#23 +5 Misfit (Level20) 20/02/2014 22:24
Δυστυχως (ή να πω ευτυχως; ) δεν ξερουμε τις ακριβεις συνθηκες ωστε να κρινουμε σωστα το συμβαν. Πολυ κριμα παντως.
Στην Αμερικη σιγουρα δεν υπαρχει νομος που να λεει "αν σε σημαδεψει καποιος με κατι σαν οπλο, πυροβολησε τον στο ψαχνο". Αν η αστυνομικος ειδε τι κρατουσε το παιδι και παρολα αυτα πυροβολησε, τι να πω; Αν ομως λογο των συνθηκων (φωτισμος, περιβαλλον, αποσταση απο το θυμα κλπ) νομιζε οτι την απειλει, αλλαζει το πραγμα. Σε καθε περιπτωση, η αποφαση της να πυροβολησει αποδεικτηκε λαθος. Αναρωτιεμαι παντως αν ολο αυτο θα ειχε συμβει αν ο νεαρος δεν τη "συμαδευε" με το χειριστηριο. Μια ατυχης -ισως και αυθορμητη- κινηση τη λαθος στιγμη (ειτε γιατι δεν εβλεπε σωστα η αστυνομικος, ειτε γιατι αυτη ήταν "trigger happy"), ηταν αρκετη για να χαθει η ζωη του. Λιγα λεπτα πριν, υποθετω πως επαιζε αμεριμνος.. Τραγικο πραγματικα.

Με αφορη τα παραπανω, προσωπικα συμφωνω οτι ειναι απαραιτητο να υπαρχουν "ισχυροι νομοι" για να λειτουργησει σωστα μια κοινωνια αλλα αυτοι πρεπει
α) να ειναι λογικοι ωστε οι πολιτες τους θεωρουν δικαιους και
β) να γινονται οι απαραιτητοι ελεγχοι οτι τηρουνται αυτοι από όλους, σε οποιο επιπεδο εξουσιας και αν βρισκονται.
Χωρις αυτα, πιστευω οτι ειναι αδυνατο να ζησουν εκατομμυρια ανθρωποι μαζι, στην καλυτερη θα μιλαμε για καταστασεις τυπου "Fallout". Απο εκει και περα το μορφωτικο επιπεδο του καθενος πιστευω δεν παιζει ρολο. Ενας "καγκουρας που δεν εχει βγαλει το δημοτικο" οπως λεει ο φιλος ΑChosenPessimist, δεν σημαινει οτι θα καταπαταει το νομο ντε και καλα... Ειδαμε και τους "μορφωμενους" πολιτικους και τραπεζιτες πως τα καταφεραν...
Ολο αυτο μου θυμισε και μια προσωπικη εμπειρια επαφης με την Αμερικανικη αστυνομια, που πραγματι δεν σηκώνει "κιχ". Καποτε με σταματησαν (τροχαια υποθετω) σε διαδρομη με αυτοκινητο: εθνικη οδος (Washington-Virginia), νοικιασμενο αυτοκινητο, απλος ελεγχος, όλα καλα βεβαια (αλλοιως θα εγραφα απο το Alcatraz :-D ) Έχω να πω οτι απλα και μονο η διαδικασια ηταν 10000 φορες πιο αγχωτικη απο οπουδηποτε αλλου στον κοσμο μου εχει τυχει τετοιος ελεγχος... Το ιδιο ειδα και στα αεροδρομια κλπ. Και ολα αυτα, πριν το 9-11. Η συμπεριφορα των οργανων (yeah!) ηταν λες και υπηρχε προκαταληψη οτι ο "πελατης" τους ηταν ένοχος μεχρι αποδειξεως του εναντιον...
Τελος η χωρα αυτη ειναι πραγματι σε άλλο πλανητη με την "καλή" αλλά και με την "κακή" έννοια. Οσοι εχουν μεινει εκει τουλαχιστον ενα μηνα, νομιζω με καταλαβαινουν...
#24 Tas13 (Level14) 21/02/2014 13:06

Quoting ObsessedGeorge:

Ρε παιδιά, και αν το παιδί κρατούσε κάτι τέτοιο?



Εκει αλλάζει το πράγμα.
Αλλά όπως είπαν κι οι περισσότεροι εδώ αν οι αστυνομικοί είναι τόσο βλάκες και πυροβολούν ένα παιδάκι στο ψαχνό επειδή κρατάει ένα που "μοιάζει" σαν όπλο τότε αντίο ζωή!Δεν ήταν ούτε ληστεία,ούτε καταδίωξη.Ανοίγει την πόρτα του σπιτιού του ένας ανήλικος,έχει δει τόσες αστυνομικές ταινίες ειδε την μπατσινα απ το ματακι της πορτας και πηγε να κανει μια πλακα.

Το θεμα ειναι οτι η αστυνομικος δεν προκειται ποτε να φαει ισοβια γιατι σκοτωσε καποιον επειδη θα πουν οτι "ηταν σε νομιμη αμυνα" για να την προστατεψουν.Δηλαδη αν ο μικρος κρατουσε μπανανα ας πουμε που μοιαζει με οπλο και της ελεγε "Θα ηθελες μια" θα του την αναβε παλι στο ψαχνο?καμια μα καμια δικαιολογια ομως.
#25 +3 AChosenPessimist (Level14) 21/02/2014 17:00

Quoting Genji:


Quoting Acquiescence:


Quoting AChosenPessimist:

Δεν συμφωνώ απόλυτα με το τι πιστεύεις για την Αμερική. Μπορεί να τους κάνουν πλύση εγκεφάλου αλλά προτιμώ να έχω ισχυρό νόμο και να ζω μέσα σε καλούπι παρά ανάμεσα σε κάγκουρες που δεν έβγαλαν ούτε το δημοτικό (Ελλάδα, για όποιον δεν κατάλαβε). Όσο για το συμβάν, η αστυνομικός σου φταίει ή το ΗΛΊΘΙΟ που είδε αστυνομικό που οπλοφορούσε και πίστεψε ότι η κατάλληλη αντίδραση και "αστείο" ήταν να κάνει ότι την πυροβολάει?


Προτιμας να εχεις ισχυρο νομο.Μαλιστα.Το οτι η αστυνομικινα ηταν τοσο πισω στο μυαλο ωστε να μην καταλαβει οτι ενα ανηλικο παιδι την σημαδευε με ενα παιχνιδι ας πουμε δεν σου λεει τιποτα?Τι θα ητανε το wiimote??λέιζερ από έναν άλλο πλανήτη?


Αυτό ακριβώς.Μπορει στην Αμερική να κουβαλούν όπλα και οι ανηλικοι αλλα οταν καποιοι μπατσοι ειναι τοσο στουρναρια ωστε να μην καταλαβουν οτι τα μικρα παιδια κανουν πλακα....ε εκει τι να πεις.Για να μην μιλησω για την σφαιρα που του τον χτυπησε κεντρο ενω ηταν εξ επαφης κι ειχε ολη την ανεση να του ριξει ακομα και στο χερι!
Απλα ο φίλος προτιμάει ισχυρό νόμο δηλαδή να σκοτώνονται αθώα παιδιά.I rest my case.


Δηλαδή θες να μου πεις πως σου φαίνεται απόλυτα φυσιολογικό, όταν έρχεται αστυνομικός σπίτι σου που οπλοφορεί, και μάλιστα επειδή έχει χεσμένη την φωλιά του ο πατέρας σου, να κάνεις ότι σημαδεύεις με όπλο. Και είναι και αστείο. Επίσης, είπα εγώ ότι γουστάρω να σκοτώνονται παιδιά; Απλά θεωρώ την αστυνόμευση τους καλύτερη από την δικιά μας. Σκέψου πρώτα πριν μιλήσεις και προσβάλλεις χωρίς λόγο.
#26 GamerPs3maniac (Level16) 22/02/2014 00:26
Δεν καταλαβαίνω τη λογική της. Το όπλο το είχε στο χέρι της. Δεν ήταν πιο εύκολο για αυτή να τον αφοπλίσει; Δεν τους εκπαιδεύουν τους αστυνομικούς για μάχη σώμα με σώμα. Η απόσταση ήταν πολύ κοντινή από ότι καταλαβαίνω. Εντάξει θα μου πεις δεν είναι η ζωή βιντεοπαιχνίδι, αλλά δε συμφωνώ με το "πυροβολώ και μετά ρωτάω ή σκέφτομαι".
Συμφωνώ για την αυστηρότητα του νόμου και την εφαρμογή του αλλά να είναι δίκαιη. Θέλω να πω πως πρέπει να εφαρμοστεί και σε αυτούς που τον προστατεύουν που στην περίπτωσή μας είναι η αστυνομικίνα. Θεωρώ πως η εκπαίδευσή της ήταν ανεπαρκής όταν το ένστικτό της δεν την οδηγεί στο να κρίνει την επικινδυνότητα της κατάστασης ορθά.
Το παιδί γιατί να το κρίνω; Από αυτά πρέπει να τα περιμένεις όλα. Θέλω να πω πως το "λάθος" που έκανε ήταν αναμενόμενο. Τι περιμέναμε από ένα 17χρονο όταν (πολύ κακώς) 32χρονών ενήλικοι άνδρες είναι εντελώς ανώριμοι και μερικοί δεν πρόκειται να ωριμάσουν ποτέ;
Την αστυνομία πρέπει να τη σέβεσαι και όχι να τη φοβάσαι/τρέμεις.
#27 Akis 7 (Level20) 31/03/2014 17:02
Αμα ειναι καλο το game δεν με νοιαζει ιδιαιτερα γραμμικο η μη γραμμικο.Ενταξει στην πλειοψηφεια ισως ειναι καλυτερα τα μη γραμμικα αλλα γενικα θελω να παιζω και τα δυο ηδη.GTA εννοειται το καλυτερο για μενα non-linear, και metal gear solid για linear.Νομιζω δεν χρειαζεται να δικαιολογησω για τις επιλογες μου περαιτερω ουτε για το ενα, ουτε για το αλλο game. Μια διευκρινηση μονο....Το walking dead της Telltale ειναι linear or non linear????
#28 Sotiris (Level29) 31/03/2014 17:20
Σίγουρα και οι 2 κατηγορίες θα έλεγα ότι μ' αρέσουν αλλά αυτήν την στιγμή προτιμώ τα γραμμικά games όπως το Max Payne, Grand Theft Auto V και άλλα games ακριβώς για τον λόγο σαν να ζεις το game εκείνη την στιγμή :)
#29 +1 Akis 7 (Level20) 31/03/2014 17:27

Quoting Sotiris:

Σίγουρα και οι 2 κατηγορίες θα έλεγα ότι μ' αρέσουν αλλά αυτήν την στιγμή προτιμώ τα γραμμικά games όπως το Max Payne, Grand Theft Auto V και άλλα games ακριβώς για τον λόγο σαν να ζεις το game εκείνη την στιγμή :)


Προτιμας τα μη γραμμικα εννοεις...Το GTA ειναι μη γραμμικο.
#30 ilovegames (Level25) 31/03/2014 17:38
Τα μη γραμμικά έχουν ένα ιδιαίτερο είδος... γοητείας θα έλεγα.
#31 arcadereplay (Level9) 31/03/2014 19:14
Εγώ είμαι Φαν του Γραμμικού σεναρίου. Το 'μη γραμμικό σενάριο' είναι πλασματικό αφού αργά ή γρήγορα θα αναγκαστείς να ακολουθήσεις το 'main quest' του παιχνιδιού.
Το γραμμικό σενάριο απο την άλλη σε βοηθάει αρχικά να χαλαρώσεις γνωρίζοντας οτι θα παρακολουθήσεις, θα ζήσεις μια ιστορία και σου δίνει τη δυνατότητα να αφοσιωθείς στο gaming κομμάτι, βελτιώνοντας τις ικανότητες σου σε αυτό. Συνήθως παίζουμε παιχνίδια για να χαλαρώσουμε και να γνωρίσουμε καινούργιες και ενδιαφέρουσες ιστορίες. Αν αποδεχτούμε την παραπάνω πρόταση, τότε είναι ευκολότερο να 'δεθούμε' με τον κεντρικό ήρωα και την ιστορία που μας ξετυλίγει ή που τον βοηθούμε να ξετυλίξει. Έχουμε λιγότερα πράγματα για να αγχωθούμε, και κομμάτι-κομμάτι μας πηγαίνει προς το τέλος της ιστορίας.
#32 Vitril (Level20) 31/03/2014 19:42
Όσον αφορά το gameplay γενικα δε με πηράζει linear ή open world. Και τα δύο έχουν τα καλά τους. Βέβαια όταν λέμε open world όχι να έχεις ένα μεγάλο κόσμο γεμάτο με ασήμαντα side quest και επαναλαμβανόμενες αποστολές ή συλλογές αντικειμένων να μαζευτούν. Καλό παράδειγμα open world game είναι τα Gothic.

Όσον αφορά την ιστορία, που αν είναι γραμμική ή όχι δεν εξαρτάται άμεσα με το αν το παιχνίδι είναι γραμμικό ή open world, πιστεύω ότι τα non-linear games έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα. Τα περισσότερα είναι είναι RPG. Ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα non-linear παιχνιδιού είναι το Alpha Protocol.

Τα παιχνίδια με γραμμικό σενάριο δίνουν τη δυνατότητα στους δημιουργούς να πουν μια ιστορία έτσι ακριβώς όπως τη θέλουν. Αυτό όμως έρχεται με την υποχρέωση να δώσεις μια εμπειρία αντάξια. Καλό παράδειγμα είναι το Bioshock: Infinite που παρότι είναι απόλυτα γραμμικό, χρησιμοποιεί όλα τα εργαλεία στη διάθεσή του για να δώσει την ιστορία. Αν, από την άλλη, έχεις ένα παιχνίδι που δίνει βάση στο σενάριο και αυτό είναι βαρετό, όπως κάναν πολλά ιαπωνικά RPG, τότε το παιχνίδι έχει αποτύχει.
#33 +1 CONAN (Level7) 31/03/2014 20:00
Χαιρεται.Εμενα μου αρεσουν και τα δυο ειδη.Αντε λιγο παραπανω το μη γραμμικο.Παντως για το δευτερο ειδος θα ηθελα να πρωτεινω και να υμνησω τα καφρικα Way Of The Samurai και τα επικα THE WITCHER!
#34 +1 Nicko (Level20) 31/03/2014 23:58
Λοιπόν και τα δύο έχουν τα καλά και τα κακά τους δύσκολη επιλογή αλλά θα προτιμήσω τα γραμμικά και ο λόγος είναι αυτός που είπε και ο φίλος arcadereplay !!
#35 +1 SnakeEater (Level17) 01/04/2014 02:28
πραγματικα δεν ξερω τι να επιλεξω εγω(ισως γραμμικο θα ελεγα), ΑΛΛΑ
εγω περιμενω να δω το mgs V phantom pain το οποιο ελπιζω να ειναι ο ΤΕΛΕΙΟΤΕΡΟΣ συνδυασμος των 2
:lol: :lol: :lol:
#36 +1 el_sak (Level15) 01/04/2014 13:15
Συμφωνώ και εγώ με τον "arcadereplay" !
#37 Zaratoth (Level28) 01/04/2014 19:19
Χωρίς να έχω παίξει το GTA V, τα GTA μέχρι σήμερα είναι ένα open-world παιχνίδι με πολλές γραμμικές αποστολές. Δεν θεωρώ πως αν έχεις επιλογή ποιες αποστολές να κάνεις ή με ποια σειρά να τις κάνεις, κάνει το παιχνίδι μη-γραμμικό. Αφού οι αποστολές δεν έχουν πολλαπλούς τρόπους επίλυσης.
#38 ilovegames (Level25) 01/04/2014 20:17

Quoting Zaratoth:

Χωρίς να έχω παίξει το GTA V, τα GTA μέχρι σήμερα είναι ένα open-world παιχνίδι με πολλές γραμμικές αποστολές. Δεν θεωρώ πως αν έχεις επιλογή ποιες αποστολές να κάνεις ή με ποια σειρά να τις κάνεις, κάνει το παιχνίδι μη-γραμμικό. Αφού οι αποστολές δεν έχουν πολλαπλούς τρόπους επίλυσης.


Μα το παιχνίδι δεν σε αναγκάζει να κάνεις αποστολές. Μπορείς να ξοδέψεις 20-100 ώρες χωρίς να κάνεις καν αποστολή, να πας όπου θες και να κάνεις ότι θες, να πας στην αποστολή σου με όποιον τρόπο θες, και να την εκτελέσεις με όποιον τρόπο θες. Σίγουρα δεν είναι γραμμικό παιχνίδι.

Γραμμικά παιχνίδια θεωρώ παιχνίδια τύπου Racket and Clank, Uncharted κλπ. Δηλαδή παιχνίδια του τύπου "τώρα αναγκαστικά θα κάνεις αυτό αυτό και αυτό" ενώ αν θες κάτι άλλο πήγαινε σε ένα άλλο game mode.
#39 Zaratoth (Level28) 01/04/2014 22:24

Quoting ilovegames:


Quoting Zaratoth:

Χωρίς να έχω παίξει το GTA V, τα GTA μέχρι σήμερα είναι ένα open-world παιχνίδι με πολλές γραμμικές αποστολές. Δεν θεωρώ πως αν έχεις επιλογή ποιες αποστολές να κάνεις ή με ποια σειρά να τις κάνεις, κάνει το παιχνίδι μη-γραμμικό. Αφού οι αποστολές δεν έχουν πολλαπλούς τρόπους επίλυσης.


Μα το παιχνίδι δεν σε αναγκάζει να κάνεις αποστολές. Μπορείς να ξοδέψεις 20-100 ώρες χωρίς να κάνεις καν αποστολή, να πας όπου θες και να κάνεις ότι θες, να πας στην αποστολή σου με όποιον τρόπο θες, και να την εκτελέσεις με όποιον τρόπο θες. Σίγουρα δεν είναι γραμμικό παιχνίδι.



Αυτό είναι ο ορισμός του sandbox, όχι του μη-γραμμικού, που είναι όρος που πάει για το σενάριο "non-linear story". Αν είχες επιλογές στο GTA που να επηρέαζαν την τροπή της ιστορίας, να το πω μη-γραμμικό, αλλά είναι γραμμικό, sanbox μεν, αλλά γραμμικό.
#40 Niosys (Level10) 02/04/2014 15:54
Αν έχω κάποια ιδιαίτερη προτίμηση πάνω σε αυτό τότε είναι open-world με γραμμικό σενάριο αλλά και πάλι με πολύ μικρή διαφορά απ' ότι μου αρέσει οποιοσδήποτε άλλος συνδυασμός. Πάντως αν είναι εντελώς και από παντού γραμμικό το καλό που του θέλω είναι να υπάρχει αρκετή διαφοροποίηση στο gameplay και να μη σε κρατάει απ'το χέρι όλη την ώρα.


Quoting Zaratoth:


Quoting ilovegames:


Quoting Zaratoth:

Χωρίς να έχω παίξει το GTA V, τα GTA μέχρι σήμερα είναι ένα open-world παιχνίδι με πολλές γραμμικές αποστολές. Δεν θεωρώ πως αν έχεις επιλογή ποιες αποστολές να κάνεις ή με ποια σειρά να τις κάνεις, κάνει το παιχνίδι μη-γραμμικό. Αφού οι αποστολές δεν έχουν πολλαπλούς τρόπους επίλυσης.


Μα το παιχνίδι δεν σε αναγκάζει να κάνεις αποστολές. Μπορείς να ξοδέψεις 20-100 ώρες χωρίς να κάνεις καν αποστολή, να πας όπου θες και να κάνεις ότι θες, να πας στην αποστολή σου με όποιον τρόπο θες, και να την εκτελέσεις με όποιον τρόπο θες. Σίγουρα δεν είναι γραμμικό παιχνίδι.



Αυτό είναι ο ορισμός του sandbox, όχι του μη-γραμμικού, που είναι όρος που πάει για το σενάριο "non-linear story". Αν είχες επιλογές στο GTA που να επηρέαζαν την τροπή της ιστορίας, να το πω μη-γραμμικό, αλλά είναι γραμμικό, sanbox μεν, αλλά γραμμικό.



Το μη-γραμμικό αναφέρεται και στο gameplay. Σχεδόν το είπες και μόνος σου. Και ένα παιχνίδι μπορεί να είναι είτε γραμμικό είτε μη γραμμικό άλλα από κει και πέρα δεν υπάρχει κάτι απόλυτο. Υπάρχουν πολλες διαβαθμίσεις ως προς το πόσο γραμμικό ή το πόσο μη γραμμικό είναι ένα παιχνίδι. Τα GTA για παράδειγμα είναι μη γραμμικά παιχνίδια απλά παιχνίδια σαν το Fallout: New Vegas για παράδειγμα είναι περισσότερο.
#41 +1 Misfit (Level20) 02/04/2014 23:18
Προσωπικα και οι δυο περιπτωσεις μου αρέσουν, αρκει το σεναριο να ειναι καλο. Εξάλλου ένα βιντεάκι μετά από ένα boss ειναι πάντα ότι πρέπει σωστά; :-)

Μιας και το εφερε η κουβεντα παντως, πιστευω πως γενικοτερα το σεναριο κ η εξιστόρηση του ειναι μία συνεχής "πληγή" για τα περισσοτερα games. Σε πολλες περιπτωσεις ακομα και αν υπαρχει ενα καλο υπόβαθρο -πραγμα σπανιο, συχνα σε εμας φτανει ενα "πασαλειμα" σχετικα με το lore, ενώ για την σκιαγραφηση των χαρακτήρων αφηστε το καλυτερα... Πολλα πραγματα μένουν απ´ έξω ή.... τι να γραψω... ολοι το ξερετε το προβλημα λιγο πολυ.

Τώρα, λιγο wishfull thinking...
Καταρχην, για τα games που έχουν μία ιστορία να πουν, θα ήθελα κάτω από την επιλογή "-οptions" στα menus, να υπάρχει η επιλογή "-the story so far" ή κάτι τέτοιο, όπου με κάποιο τρόπο θα μας περιέγραφαν την ιστορία. Αυτό να γίνει το στάνταρ.

Στη συνέχεια, σχετικά με τα non-linear σεναρια:
Μικρος διαβαζα κατι "game books", Lone Wolf θυμάμαι τα ελεγαν... Για οσους δεν γνωριζουν/θυμουνται, σε αυτά εφτιαχνες ενα χαρακτηρα και εδινες μαχες στα προτυπα του D&D διαβάζοντας το κείμενο ώσπου έφτανες σε καποια σημεία όπου έπρεπε να κάνεις μία επιλογή. Αντιστοιχα με το τι διαλεγες να συμβει, έπρεπε να πας στη σελίδα/κεφάλαιο που σου έλεγε το βιβλίο και οπου συνεχιζόταν αναλογα η ιστορια. Αυτος ο τροπος εξιστορησης των βιβλίων ηταν πραγματικα non linear και πολύ αποτελεσματικός. Πιστευω στα games θα ταιριαζε κάτι αντίστοιχο, δηλαδη συνεχεις επιλογες & διλλήματα τις οποίες ο παίκτης με κάποιο τρόπο "συνειδητοποιεί" ότι κάνει. Πχ, ίσως αντί να περνάς "σφαίρα" 150 πόρτες σε ένα τεράστιο dungeon να ειναι καλύτερα να περνάς 25 σε ένα μικρότερο, αλλά να μην μπορείς να αποφασίσεις που να πας επειδή σε κάθε γωνία κάτι συμβαίνει. Στοιχεία από αυτό που φαντάζομαι υπάρχουν στο Dark Souls (σκέφτεσαι πολύ το που θα πας), το πρόσφατο Jazzpunk (σε κάθε γωνία χαβαλές), στο πολύ παλιό Head Οver Hills (κάθε δωματιάκι και γρίφος) ενώ βέβαια κορυφαία πρόσφατα παραδείγματα που εξελίσσουν τα πράγματα είναι το Gone Home και το The Stanley Parable.
Για οποιον ενδιαφερετε, βρήκα ότι τα Lone Wolf μπορουν να "παιχτουν" online εδω: http://www.projectaon.org/en/Main/Books

Τελος, μπράβο..
Άλλο ενα πολυ ενδιαφερον θεμα Γιωργο :-)
#42 +1 eliminator (Level26) 07/04/2014 01:02
Και τα δυο μια χαρα εινα για μενα εχοντας ομως μια προτιμηση παραπανω για τα linear ή αντε στα ελαφρως non-linear. Δηλαδη να μην ειναι σαν το Heavy Rain με ποσα διαφορετικα τελη γιατι αυτο το βρισκω κουραστικο και με τρωει η περιεργεια να δω ολα τα υπολοιπα τελη χωρις να εχω την ορεξη να το ξανατερματισω. Ενας συνδυασμος και των δυο νομιζω ειναι η χρυση τομη για μενα... Οποτε 50/50. Ωραιο αρθρο και φοβερο θεμα btw!