Η Valve δίνει 75% μερίδιο στους μεγάλους developers
Aντιδράσεις από indie ομάδες.
Η Valve αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο μοιράζεται τα έσοδα των games στο Steam με τους developers, προς ένα μοντέλο που οφελεί τα εξαιρετικά κερδοφόρα games. Mέχρι τώρα η εταιρεία παίρνει ποσοστό 30% από όλα τα games που στεγάζει στην πλατφόρμα της. Πλεόν, το ποσοστό της μειώνεται στο 25% για όσα games αποφέρουν κέρδος άνω των 10 εκατομμυρίων δολαρίων, ενώ για όσα ξεπερνούν τα 50 εκατομμύρια δολάρια το ποσοστό περιορίζεται στο 20%. Τα πρώτα 10 εκατομμύρια συνεχίζουν να μοιράζονται 30/70 μεταξύ της εταιρείας και των developers.
Σε ανάρτηση στο Steam, η Valve δήλωσε ότι η αλλαγή αυτή θα βοηθήσει τους "developers μεγάλων παιχνιδιών", καθώς και την πλατφόρμα του Steam συνολικά, χάρη στη "θετική επίδραση στο δίκτυο" που προκαλούν developers αυτής της κλίμακας. Όμως, πολλοί ανεξάρτητοι δημιουργοί και εταιρείες ανάπτυξης θεωρούν την κίνηση της εταιρείας απορριπτική για την κοινότητα, η οποία αποτελεί ένα σημαντικό κομμάτι της βιομηχανίας. Ένα από τα πολλά παραδείγματα στα social media αποτελεί εκέινο του Greg Lobanov, indie developer του Wandersong.
Ο Lobanov ενθάρρυνε όσους τον ακολουθούν στο Twitter να σταματήσουν να αγοράζουν games μέσω Steam, ισχυριζόμενος ότι η πρωτοβουλία αυτή βλάπτει τα πιο μικρά "ιδιαίτερα, πειραματικά games" όπως το δικό του. Την άποψη αυτή δεν συμμερίζονται όλοι οι developers της ανεξάρτητης σκηνής. Ο Kevin Simmons, designer του West of Loathing της Asymmetric, έκρινε ότι η Valve εξυπηρετεί και τους δύο πόλους της βιομηχανίας με την κινησή της, καθώς η στήριξη των μεγάλων games είναι αυτή που θα προσελκύσει το μεγαλύτερο κοινό και άρα περισσότερη προσοχή και αγορές στο Steam συνολικά.