Η μοίρα της Γης βρίσκεται ξανά στα χέρια της Aloy.
Στη γενιά του PS4 η Sony πήρε αρκετά ρίσκα, δίνοντας έτσι στις εταιρείες ανάπτυξής της την ευκαιρία να δημιουργούν τίτλους διαφορετικούς για τα δεδομένα τους. Παραδείγματα είναι τίτλοι όπως το Horizon Zero Dawn, το Ghost of Tsushima και το Days Gone. Ίσως η μεγαλύτερη επιτυχία από αυτές τις νέες αυτές σειρές ήταν το Horizon Zero Dawn, το οποίο αναπτύχθηκε από την Ολλανδική Guerilla Games, γνωστή ως τότε για τη σειρά Killzone και κυκλοφόρησε το 2017. Λίγους μήνες μετά ήρθε και το εξαιρετικό expansion The Frozen Wilds.
Η επιτυχία του ήταν τεράστια καθώς οι πωλήσεις του έχουν ξεπεράσει τις 20 εκατομμύρια, ενώ η πρωταγωνίστρια Aloy στάθηκε αμέσως ανάμεσα στις πιο γνωστές μασκότ του PlayStation. Επιπλέον το 2020 το Horizon Zero Dawn ήρθε και στο PC, αποτελώντας μια από τις πρώτες προσπάθειες εισαγωγής της Sony στο συγκεκριμένο τομέα. Η συνέχεια της σειράς ήταν κάτι παραπάνω από σίγουρη, όμως η Guerrilla Games αποφάσισε να πάρει το χρόνο της. Το Horizon Forbidden West ανακοινώθηκε το 2020 και μετά από μερικές αναβολές και πέντε χρόνια μετά την αρχική κυκλοφορία, βρίσκεται επιτέλους στα χέρια μας.
Θα καταφέρουμε να σώσουμε τον κόσμο από την δυσμενή μοίρα του;
Η ιστορία ξεκινάει περίπου έξι μήνες μετά τα γεγονότα του Horizon Zero Dawn. Η Aloy σύντομα μαθαίνει ότι οι απειλές που νόμιζε ότι είχε ήδη εξαλείψει, συνεχίζουν να παραμονεύουν και για να βρει απαντήσεις θα πρέπει να ταξιδέψει στην Απαγορευμένη Δύση (Forbidden West). Στην πορεία της νέας της περιπέτειας θα ανακαλύψει πράγματα τα οποία αλλάζουν αρκετά τα όσα γνώριζε μέχρι τώρα ενώ θα βρεθεί αντιμέτωπη με τους μεγαλύτερους και πιο σημαντικούς άθλους της. Το μυστήριο για το πως η Γη βρίσκεται στην τωρινή της κατάσταση έχει πλέον λυθεί, οπότε η ιστορία πάει ένα βήμα παραπέρα εμπλουτίζοντας αρκετά το lore και την ιστορία του συγκεκριμένου κόσμου. Το σενάριο είναι καλογραμμένο και δείχνει ότι δεν υπάρχει απλώς για να συνοδέψει το gameplay.
Οι περισσότεροι νέοι χαρακτήρες που θα γνωρίσετε, καλοί και κακοί, έχουν ενδιαφέρον και σε αυτό βοηθάει το ότι οι διάλογοι δεν γίνονται πλέον με κοντινά πλάνα στα πρόσωπα των χαρακτήρων, αλλά με πλήρη cutscenes. Ένα θετικό είναι ότι οι επιλογές που έρχονται κάποιες στιγμές στους διαλόγους δεν προσπαθούν πλέον να δώσουν την εντύπωση ότι έχουν κάποιο μεγάλο αντίκτυπο αλλά μόνο να μας δώσουν έξτρα πληροφορίες. Με τους NPCs μπορείτε να αλληλεπιδράσετε αλλά μόνο στο επίπεδο του να μάθετε πληροφορίες για τα quests και τίποτα παραπάνω. Η Aloy φέτος έχει και μερικές συζητήσεις...έκπληξη, τις οποίες δεν θα περιμένετε. Ωστόσο, οι αποφάσεις σας δεν θα επηρεάσουν σε κάποιο βαθμό το σενάριο. Έτσι λοιπόν νέοι και παλιοί χαρακτήρες μας μένουν περισσότερο στη μνήμη, σε αντίθεση με το Horizon Zero Dawn που κάποιους τους ξεχνούσαμε πολύ σύντομα. Το Horizon Forbidden West μας πήρε περίπου 25 ώρες για να ολοκληρώσουμε την βασική ιστορία του, ενώ έχοντας ασχοληθεί με κάποια από τα side quests και μερικές από τις έξτρα δραστηριότητες, φτάσαμε τις 35.
Απολαυστικό ταξίδι
Το βασικό gameplay και ο χειρισμός έχουν μείνει ίδια με την έννοια ότι αν έχετε παίξει πρόσφατα το Horizon Zero Dawn, θα νιώσετε σαν στο σπίτι σας. Το Horizon Forbidden West, όπως και ο προκάτοχός του, είναι ένα Open world Action Adventure RPG. Στον κόσμο ο οποίος είναι ακόμα μεγαλύτερος από του Horizon Zero Dawn μπορείτε να περιηγηθείτε ελευθέρα από πολύ νωρίς. Φυσικά ο χάρτης είναι γεμάτος με ερωτηματικά και θα πρέπει να πάτε στην τοποθεσία τους για να μάθετε τι είναι. Η Aloy διαθέτει πλέον κάποια νέα gadgets, τα οποία κάνουν την περιήγηση στον κόσμο αρκετά πιο απολαυστική.
Από πολύ νωρίς βρίσκετε το Pullcaster το οποίο είναι ουσιαστικά ένα grappling hook και σας επιτρέπει να ανεβαίνετε πολύ γρήγορα σε ψηλότερα εδάφη. Το Pullcaster μπορείτε να το χρησιμοποιείτε σε συγκεκριμένες επιφάνειες όπου εμφανίζεται το αντίστοιχο εικονίδιο, όμως είναι πολύ απλό στη χρήση του και χρειάζεται απλώς να πατήσετε το Χ όταν είστε στον αέρα. Επιπλέον το χρησιμοποιείτε και αντίστροφα καθώς μπορείτε να τραβάτε με αυτό συντρίμια για να ανοίξετε διόδους. Μία δεύτερη αξιόλογη προσθήκη είναι το Shieldwing, το οποίο έρχεται επίσης νωρίς στο παιχνίδι και λειτουργεί ως Glider. Με το Shieldwing μπορείτε να πέφτετε από οποιοδήποτε ύψος με ασφάλεια στο έδαφος, πράγμα πολύ θετικό διότι στο Horizon Zero Dawn ήταν αρκετές οι φορές που δεν ξέραμε πως να κατέβουμε από ένα βουνό και γκρεμοτσακιζόμασταν.
Κάτι που έλλειπε επίσης από τον προηγούμενο τίτλο ήταν η υποθαλάσσια εξερεύνηση. Χωρίς να μπούμε σε λεπτομέρειες για το πως, η Aloy βρίσκει κάποια στιγμή μία μάσκα, ή οποία της επιτρέπει να αναπνέει μέσα στο νερό και πλέον υπάρχουν μέχρι και ολόκληρες υποθαλάσσιες αποστολές. Φυσικά τα τόξα και οι σφεντόνες δεν δουλεύουν κάτω από το νερό, οπότε θα πρέπει να κρύβεστε και να αποφεύγετε τις μηχανές που σας ψάχνουν. Το σκαρφάλωμα έχει επίσης βελτιωθεί αρκετά. Παλιότερα μπορούσατε να σκαρφαλώσετε μόνο στις προκαθορισμένες κίτρινες επιφάνειες. Πλέον όμως τα μέρη που μπορείτε να σκαρφαλώσετε είναι πολλά περισσότερα και όχι πάντα προφανή, όμως εμφανίζονται με scan από το Focus. Το pathfinding όμως, του Horizon Forbidden West κινείται στη μετριότητα. Στο Horizon Zero Dawn υπήρχαν 2-3 σημεία στα οποία δυσκολευόσασταν να προχωρήσετε, ωστόσο εδώ με την προσθήκη περισσότερων gadgets, τα σημεία στα οποία θα "κολλήσετε" είναι περισσότερα. Θα χρειαστεί να κάνετε διαρκώς scan, ειδικά στα σημεία που χρειάζονται αναρριχήσεις και parkour, προκειμένου να βρείτε το επόμενο σημείο.
Σε σπάνιες περιπτώσεις υπάρχουν μάλιστα ορισμένα σημεία τα οποία εμφανίζουν την ένδειξη αλληλεπίδρασης μόνο αν σταθείτε ακριβώς στο σημείο που πρέπει (χωρίς να υπάρχει ένα περιθώριο απόκλισης) ή αντίστοιχα κάποιες (ευτυχώς σπάνιες) περιπτώσεις όπου η κίνηση της Aloy στα animations δεν είναι απολύτως ομαλή και μπορεί να "στραβοπατήσει". Το τελευταίο μπορεί να δημιουργήσει δυστυχώς ακόμα και λίγο backtracking. Τέλος, όσον αφορά τις μηχανές, υπάρχει ένας ακόμα νέος gameplay μηχανισμός, τον οποίο ζητούσε αρκετός κόσμος από το Horizon Zero Dawn και η Guerilla Games τον έκανε πράξη, όμως θα σας αφήσουμε να τον ανακαλύψετε μόνοι σας. Όλες οι παραπάνω προσθήκες δουλεύουν άψογα και κάνουν την εξερεύνηση του εξωτερικού κόσμου του Horizon Forbidden West πολύ πιο απολαυστική και ευχάριστη από ότι αν απλώς περπατούσαμε και το αποτέλεσμα είναι ότι σπάνια χρησιμοποιήσαμε fast travel.
Με κάθε αποστολή που ολοκληρώνετε και κάθε εχθρό που σκοτώνετε, μαζεύετε πόντους XP για να ανεβαίνετε levels (maximum είναι και πάλι το 50) καθώς και πόντους Ικανοτήτων. Το skill tree, αν και αρκετά διαφορετικό στην εμφάνισή του, λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο και χωρίζεται σε έξι κατηγορίες: Πόλεμος που αφορά τις melee επιθέσεις, Παγίδες που αφορά τις παγίδες που μπορείτε να στήνετε στις μηχανές για να τους κάνετε damage, Κυνήγι που έχει να κάνει με τα τόξα και τις επιθέσεις από απόσταση, Επιβίωση όπου βελτιώνετε την αντοχή σας και τους τρόπους που αναπληρώνετε το hp σας, Μυστικότητα για τις κρυφές επιθέσεις και το πόσο γρήγορα σας αντιλαμβάνονται οι εχθροί και Κυρίαρχος μηχανών όπου βελτιώνετε τις επιθέσεις και την αντοχή των μηχανών που καταλαμβάνετε. Κάθε πόντο που μαζεύετε μπορείτε να τον ξοδεύετε σε οποιοδήποτε gameplay μηχανισμό προτιμάτε.
Η αγαπημένη μας τοξότρια επιστρέφει με μία ακόμα πιο όμορφη και χορταστική περιπέτεια.
Πέρα από τις αποστολές της βασικής ιστορίας υπάρχουν και αρκετά side quests καθώς και πολλές ακόμα δραστηριότητες. Τα side quests συνήθως θα σας στέλνουν να βρείτε κάποιο αντικείμενο ή υλικό σε συγκεκριμένο μέρος ή να σκοτώσετε συγκεκριμένους εχθρούς, όμως τα περισσότερα δίνουν καλές ανταμοιβές, οπότε αξίζουν να τα δοκιμάσετε. Δραστηριότητες που επιστρέφουν είναι το καταλαμβάνετε Tallnecks για να "καθαρίζετε" το χάρτη ή να ξεκλειδώνετε cauldrons, για να μπορείτε να ελέγχετε περισσότερες μηχανές, όμως πλέον έχουν περισσότερο ενδιαφέρον και ποικιλία και δεν γίνονται επαναλαμβανόμενες. Τα Hunting Grounds επίσης επιστρέφουν και εκεί έχετε να ολοκληρώσετε διάφορα challenges όπως για παράδειγμα να σκοτώσετε έναν ορισμένο αριθμό μηχανών με συγκεκριμένο τρόπο, στον συντομότερο δυνατό χρόνο. Μία πολύ ωραία και απροσδόκιτη προσθήκη είναι το επιτραπέζιο Machine Strike, το οποίο αποτελεί μία εξέλιξη/παραλλαγή του σκακιού και μπορείτε να παίξετε με διάφορους NPCs και ενώ έχει απλούς κανόνες, μπορεί να σας κάνει να ασχοληθείτε αρκετή ώρα μαζί του.
Με πόσους τρόπους μπορούμε να αντιμετωπίσουνε μια μηχανή;
Στις μάχες το βασικό σας όπλο είναι το τόξο, το οποίο μπορείτε να αναβαθμίζετε ή να αγοράζετε δυνατότερες εκδόσεις. Πέρα από τα τόξα θα βρείτε σφεντόνες, που μπορεί για παράδειγμα να πετούν πάγο καθώς και ακόντια και άλλα. Πυρομαχικά για τα όπλα σας φτιάχνετε με υλικά που μαζεύετε από τα πτώματα των εχθρών, από τη φύση ή από σεντούκια που είναι διασκορπισμένα στον κόσμο. Επιπλέον θα μπορείτε να κατασκευάσετε ή να αγοράσετε διάφορες παγίδες τις οποίες στήνετε στο έδαφος ώστε να περάσουν οι μηχανές και δεχθούν damage ή να ακινητοποιηθούν προσωρινά. Τα όπλα σας τα αναβαθμίζετε στους αντίστοιχους πάγκους που θα βρίσκετε σε πόλεις και κοντά σε NPCs.
Γνώμη μας είναι ότι καμία ικανότητα δεν έχει καταφέρει να ξεπεράσει τις απλές μάχες με το τόξο. Στα όπλα αλλά και στις στολές μπορείτε επίσης να προσθέτετε modifications που είτε αυξάνουν την αποτελεσματικότητά τους, είτε τους δίνουν δυνάμεις στοιχείων, όπως φωτιάς και δηλητηρίου. Μία σημαντική βελτίωση από το Horizon Zero Dawn είναι στις melee επιθέσεις όπου στο αρχικό παιχνίδι ήταν μέτριες και σπάνια τις χρησιμοποιούσαμε. Πλέον υπάρχουν διάφορα combos που μπορείτε να εκτελέσετε ενώ οι επιθέσεις με το δόρυ συνδυάζονται και με εναέριες επιθέσεις και τα όπλα μακρινής απόστασης.
Οι κατηγορίες εχθρών χωρίζονται σε ανθρώπους και μηχανές και μπορείτε να τους αντιμετωπίσετε είτε με stealth, είτε με κατά μέτωπο μάχη μαζί τους. Οι άνθρωποι χωρίζονται σε φυλές όμως σε γενικές γραμμές οι συμπεριφορές τους είναι οι ίδιες. Άλλοι θα σας επιτίθενται με τόξα από μακριά, άλλοι με melee επιθέσεις και άλλοι χρησιμοποιώντας βαριά όπλα. Οι περισσότεροι έχουν πανοπλίες τις οποίες πρέπει αρχικά να σπάσετε για να τους κάνετε σοβαρό damage, ενώ αν τους πετύχετε σε τρωτά σημεία όπως το κεφάλι ή το στήθος μπορεί να τους σκοτώσετε με ένα βέλος. Το A.I. τους έχει βελτιωθεί από παλιότερα και διαθέτουν περισσότερα animations, όμως πάλι μπορείτε εύκολα να τους κοροϊδέψετε και να μάθετε γρήγορα τις κινήσεις τους.
Φυσικά στη συγκεκριμένη σειρά την παράσταση κλέβουν οι μηχανές. Τα ζωόμορφα αυτά ρομπότ αποτελούν τους περισσότερους και πιο διασκεδαστικούς εχθρούς που θα αντιμετωπίσετε. Πέρα από τις μηχανές που είχαμε δει στο Horizon Zero Dawn πλέον υπάρχουν αρκετές καινούργιες βασισμένες σε νέα ζώα, όπως μαϊμούδες, φίδια, μαμούθ και αλλά. Τα Tremortusk που είναι ουσιαστικά μαμούθ, κλέβουν την παράσταση με το μέγεθος και τη δυσκολία τους. Για να αντιμετωπίσετε τις μηχανές θα πρέπει να τις χτυπήσετε στα ευαίσθητα σημεία τους, τα οποία εντοπίζετε όταν τις σκανάρετε με το Focus. Πλέον όσο σκανάρετε με το Focus μπορείτε να εστιάζετε σε ένα συγκεκριμένο κομμάτι της μηχανής, για να γνωρίζετε τις αδυναμίες του αλλά και να προσέχετε για παράδειγμα να μην το καταστρέψετε αν το χρειάζεστε για μία αποστολή. Το A.I. τους μπορεί ακόμα να χαρακτηρισθεί καλύτερο από των ανθρώπων, ανάλογα βέβαια το επίπεδο δυσκολίας που παίζετε.
Κάθε μηχανή έχει τις δικές της κινήσεις επιθέσεις και αδυναμίες τις οποίες μαθαίνετε σταδιακά. Επιπλέον οι περισσότερες μηχανές έχουν παραλλαγές και για παράδειγμα μπορεί η μία εκδοχή της ιδίας μηχανής να είναι τρωτή στη φωτιά και η άλλη στον ηλεκτρισμό. Φυσικά υπάρχουν και αρκετά bosses, τα οποία δεν είναι μόνο μηχανές αλλά δεν θα πούμε περισσότερα λόγω spoilers. Η διάρκεια του παιχνιδιού θα μπορούσε να μειωθεί, αν το pathfinding ήταν λίγο πιο εύκολο και αν τα boss fights είχαν διάφορα στάδια. Υπάρχουν ορισμένα bosses τα οποία απαιτούν να τα περάσετε μονοκοπανιά, άρα αν χάσετε στο τελευταίο στάδιο τότε παίζετε ξανά από την αρχή. Στο δε Very Hard επίπεδο δυσκολίας είναι σχεδόν αδύνατο να περάσετε τα bosses, καθώς το damage που κανετε ειναι μικρό, το de damage που σας κόβουν είναι τεράστιο και μπορεί να φύγετε ενίοτε μονό-hitοι. Στο gameplay το Dualsense κάνει αισθητή την παρουσία του καθώς οι δυνατότητές του χρησιμοποιούνται συνεχώς. Όταν τραβάτε τη χορδή του τόξου για παράδειγμα ή όταν πάτε να παραβιάσετε μία πόρτα, νιώθετε αντίσταση στο R2 σε κάθε περίσταση υπάρχουν διαφορετικές δονήσεις όπως για παράδειγμα νιώθετε το Shieldwing όταν είστε στον αέρα, ή το κάθε χτύπημα από και προς τους εχθρούς. Κάθε δόνηση και συνοδεύεται από ηχητικά εφέ από το ηχείο του χειριστηρίου που θα αναλύσουμε παρακάτω.
Ο πιο όμορφος μεταποκαλυπτικός κόσμος
Στον τομέα των γραφικών έχουμε να κάνουμε με ένα από τα ομορφότερα games που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή. Η μηχανή γραφικών Decima της Guerilla Games, την οποία εκτός από το Horizon Zero Dawn είδαμε και στα Death Stranding και Until Dawn, επιστρέφει αναβαθμισμένη. Το level design πετυχαίνει το σκοπό του άριστα, ενώ οι καιρικές συνθήκες απεικονίζονται άκρως ρεαλιστικά. Η βροχή, το χιόνι, αλλά και η απεικόνιση του ουρανού στον φανταστικό sci-fi post-apocalyptic κόσμο έχουν την τιμητική τους. Λίγο μεγαλύτερη προσοχή χρειαζόταν ως προς την απεικόνιση της βροχής στα πρόσωπα των χαρακτήρων. Ο κόσμος του Horizon Forbidden West είναι ακόμα πιο όμορφος με περισσότερες λεπτομέρειες σε κάθε γωνιά του. Τα περιβάλλοντα έχουν μεγάλη ποικιλία και θα συναντήσετε χιονισμένα βουνά, ερήμους, δάση, πυκνοκατοικημένες πόλεις και ηλιόλουστες παραλίες. Επιπλέον όλα τα τοπία δείχνουν αρκετά πιο γεμάτα με περισσότερη βλάστηση και χρώματα. Αποκορύφωμα είναι ο εξαιρετικός φωτισμός που ομορφαίνει κατά πολύ το κάθε περιβάλλον ειδικά σε πρωινές ώρες που χτυπάει ο ήλιος. Σαν σύνολο έχουμε τη βελτίωση που αναμέναμε από τα ήδη πολύ καλά γραφικά του Horizon Zero Dawn.
Στον σχεδιασμό των χαρακτήρων έχει γίνει επίσης εξαιρετική δουλειά και αυτό φαίνεται από τα πρώτα κιόλας cutscenes. Η Aloy για παράδειγμα είναι γεμάτη λεπτομέρειες, από τη φθορά στον εξοπλισμό της, μέχρι τις φακίδες στο πρόσωπό της. Το ίδιο ισχύει και για τους υπόλοιπους χαρακτήρες οι οποίοι είναι επίσης λεπτομερέστατοι. Ένα μεγάλο θετικό είναι το κατά πολύ βελτιωμένο lip sync, το οποίο πλέον πετυχαίνει τις περισσότερες λέξεις που λέγονται δίνοντας ακόμη περισσότερη ζωντάνια στα cutscenes και στους διαλόγους. Οι μηχανές είναι επίσης εντυπωσιακές με μεγάλη λεπτομέρεια στο σχεδιασμό τους, ενώ πάντα δείχνουν εμφανώς το ζώο, στο οποίο έχουν βασιστεί. Τα animations τους είναι επίσης πολύ καλά προσεγμένα. Αποκορύφωμα είναι τα Slitherfang τα οποία, παρά το μέγεθός τους, διαθέτουν εξαιρετικά και ρεαλιστικά animations, ενώ βλέπουμε κυριολεκτικά τον κάθε μηχανισμό τους να δουλεύει, ενώ κινούνται.
Τα βασικά animations της Aloy δεν έχουν μεγάλες διαφορές από παλιότερα όμως δένουν περισσότερο μεταξύ τους αλλά και με τα καινούργια. Εμφανισιακά έχει μεγαλώσει πολύ λίγο. Σχεδιαστικά πάντως, φαίνεται να έχει 4-5 επιπλέον κιλάκια, κάτι που φαίνεται λίγο στο σωματότυπο και περισσότερο στα μάγουλα. Αυτό έχει σχολιαστεί ποικιλοτρόπως από τους fans της σειράς, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι σε ορισμένα σημεία η ηρωίδα εμφανίζεται να παίρνει διάφορους...μορφασμούς που δεν τονίζουν τόσο την θυληκότητά της και το πόσο sexy ήταν στην πρώτη έκδοση. Οι διαφορές είναι πάντως πιο έντονες στα τρέιλερ απ' ότι in-game, όπου θα χρειαστεί να είστε παρατηρητικοί για να δείτε τις αισθητικές αλλαγές πάνω της που έγιναν...προς το χειρότερο. Ένα μικρό παράπονο από τα animations είναι από τα μαλλιά της Aloy, τα οποία, αν και πανέμορφα, συνεχώς περνάνε μέσα από τα όπλα που έχει στην πλάτη της.
To Horizon Forbidden West μας δίνει στο PS5 την επιλογή για native 4K στα 30fps και dynamic 4K στα 60fps. Φυσικά επιλέξαμε τα 60fps αφού οι διαφορές είναι στην ποιότητα της εικόνας είναι απειροελάχιστες ανάμεσα στα δύο modes και δύσκολα εντοπίζονται. Το loading είναι αστραπιαίο και η διαφορά είναι εμφανέστατη με το Horizon Zero Dawn στο PS4, όπου έπρεπε να περιμένουμε αρκετά για να φορτώσει το παιχνίδι ή για να κάνουμε fast travel. Επιπλέον δεν συναντήσαμε κάποιο bug ή frame drop, όμως εντωπίσαμε κάποια assets στο περιβάλλον που αργούσαν να φορτώσουν / εμφανηστούν.
Δεν ησυχάζει το… χειριστήριο
Στον ηχητικό τομέα έχουμε επιστροφή των Joris de Man, που είχε δουλέψει και στην σειρά Killzone και The Flight μαζί με μερικούς νέους συνθέτες. Το επικό soundtrack είναι εμπλουτισμένο και κάνει μερικές ωραίες εναλλαγές, ανάλογα την κάθε περίσταση. Τα ηχητικά εφέ είναι επίσης αρκετά ικανοποιητικά χωρίς υπερβολές, αλλά σε γενικές γραμμές αρκετά γνώριμα. Μία αρκετά μεγάλη προσθήκη είναι η χρήση του ηχείου του Dualsense. Πλέον από το ηχείο του χειριστηρίου ακούμε τη χορδή του τόξου όταν τεντώνει, τις melee επιθέσεις μας, την τροχαλία του Pullcaster, το ηλεκτρικό ρεύμα από τις παγίδες και άλλα. Ίσως το πιο αναπάντεχο είναι ότι ακούμε τα βέλη μας όταν καρφώνονται στα κεφάλια των εχθρών μας.
Η Ashly Burch, την οποία είδαμε και πρόσφατα στο ρόλο της Mel στο The Last of Us: Part II, επιστρέφει στο ρόλο της Aloy προσφέροντας μας μία ακόμα πολύ καλή ερμηνεία, η οποία μας κάνει να δεθούμε με τον χαρακτήρα. Οι Lance Riddick, John Hopkins και John MacMillain επιστρέφουν επίσης ως, Sylens, Erend και Varl αντίστοιχα, δίνοντας ακόμα πιο γεμάτες ερμηνείες στους χαρακτήρες τους. Επιπλέον έχουμε μία αρκετά ενδιαφέρουσα ερμηνεία από την Carrie-Anne Moss, που είναι γνωστή ως Trinity στη σειρά The Matrix. Ένα παράπονο που είχαμε από το Horizon Zero Dawn είναι ότι δεν υποστήριζε την Ελληνική γλώσσα, πράγμα που έχει συνηθίσει η Sony να προσφέρει στους τίτλους της την τελευταία δεκαετία. Πλέον το Horizon Forbidden West διαθέτει κανονικά Ελληνική μετάφραση σε menu και υπότιτλους.
Άξιζε την μεγάλη αναμονή
Συνοπτικά το Horizon Forbidden West έχει βελτιωθεί σε αρκετούς τομείς, ωστόσο ο πυρήνας του gameplay του παραμένει ο ίδιος. Το μοντέλο χειρισμού είναι ακριβώς το ίδιο, με μικροδιαφορές που αφορούν τα νέα gadgets. Εν τέλει και σύμφωνα με την πρωτοτυπία του πρώτου μέρους, οι fans της σειράς σίγουρα θα ενθουσιαστούν περισσότερο από τις προκλήσεις στις μάχες και την ιστορία παρά από τα νέα στοιχεία που θα βρουν. Η Guerilla Games έχει πλέον ξεφύγει από τη μετριότητα των Killzone και μπορεί άνετα να σταθεί ανάμεσα στις πιο ποιοτικές εταιρείες ανάπτυξης της Sony. Το επόμενο κεφάλαιο της σειράς Horizon είναι σχεδόν σίγουρο και θα το περιμένουμε ανυπομονησία και ας χρειαστούν άλλα πέντε χρόνια για να έρθει στα χέρια μας. Με λίγα λόγια, αν σας άρεσε το Horizon Zero Dawn, δεν έχετε κανένα λόγο για να μη βιώσετε και τη δεύτερη περιπέτεια της Aloy.
Θετικά:
- Καλογραμμένο σενάριο με ενδιαφέροντες νέους χαρακτήρες
- Πανέμορφος κόσμος με μεγάλη ποικιλία στα τοπία
- Εξαιρετικός σχεδιασμός των χαρακτήρων
- Οι προσθήκες και οι βελτιώσεις στο ήδη πολύ καλό gameplay
- Μεγάλη διάρκεια
- Επικά boss fights
- Μεγάλος κόσμος γεμάτος δραστηριότητες, πέρα από τη βασική ιστορία
- Υποστήριξη της Ελληνικής γλώσσας
Αρνητικά:
- Το A.I. των ανθρώπων μπορούσε να βελτιωθεί περισσότερο
- Κάποια animations δεν είναι τόσο ποιοτικά όσο άλλα
- Το σκαρφάλωμα δεν δουλεύει πάντα τέλεια
- Μέτριο pathfinding σε ορισμένα σημεία
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9.5
Gameplay: 9
Σενάριο: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.8
Η νέα περιπέτεια της Aloy συνεχίζει σε εξαιρετικά μονοπάτια.
Ερμής Δερβίσης
Comments
Δύο ερωτήσεις έχω μόνο. Ο χάρτης είναι μόνο από την Απαγορευμένη Δύση ή υπάρχει και ο χάρτης από το Zero Dawn; Και δεύτερον, υπάρχουν άλλοι χαρακτήρες, πέραν των Erend και Varl που επιστρέφουν;
Οι μάχες είναι απλά πώρωση και το A.I. στις μηχανές και στα boss fights δίνει πόνο!
Απευθύνεται σε ευρύτερο κοινό σε σχέση με το Demon's Souls (που άλλωστε είναι remake) οπότε το βάζω στην κορυφή των exclusives...λο γικά μέχρι να βγει το God of War: Ragnarok.
Όσοι έχετε PS4 δείτε πρώτα gameplay videos στο YouTube πριν το αγοράσετε (για να δείτε αν σας ικανοποιούν τα γραφικά και τα frames). Εμείς κάναμε review την έκδοση του PS5.
Ο χάρτης είναι μόνο του Horizon Forbidden West και οι καινούργιες περιοχές δεν επιστρέφουν οι παλιες. Από χαρακτήρες ναι υπάρχουν μερικοί ακόμα που επιστρέφουν.
Μιας και έχω μπροστά μου 300 platinum milestone, θα το παίξω μετά τον Απρίλη
Αν σου πω δεν θα είναι spoiler ειδικά πριν κυκλοφορήσει το παιχνιδι? Θα το γράψω μετα τις 18/2 στο subforum Spoilers/Cheats /Trophies/Walkt hroughs.
Δεν νομίζω πως με ένα Ναι ή Όχι κάνεις spoiler, αλλά δεν υπάρχει θέμα. 3 μέρες έμειναν
Αν δεν βγει το Starfield φέτος άνετα πάει για Game of the Year νομίζω.